Pulinaketju

Toivotaan Helena et simppoja vielä ilmaantuisi paikan päälle <3 Meillä mies kans välillä super stressaantunut, hänkin it-alalla.

Täällä kans kuului huonoja uutisia.

Sisko menee keskiviikkona kiireelliseen leikkaukseen, toisen kainalon kaikki imusolmukkeet poistetaan, sarkoidiisilabrat koholla ja yksi imusolmuke suurentunut huomattavasti. Joten kaikki ympäriltäkin poistetaan varuiksi.

Ystävän keuhkoleikkaus tulossa, piti olla jo tällä viikolla mutta Tays unohti sen :facepalm:

Töissä piti tehdä kevennettyä, huomenna aivan täyslista kolmella suihkulla. Supistaa ja repii alavatsaa. Joka kipua pelkään et veret valahtaa housuihin.

Olin viime viikon saikulla ja nyt yritän käydä töissä että kerkeis vielä jotkut lisät saada palkkaan ja äitiysrahaa kasvatettua. On tämäkin typerää..

Toivotaan Helena et simppoja vielä ilmaantuisi paikan päälle :Heartred Meillä mies kans välillä super stressaantunut, hänkin it-alalla.

Sisko menee keskiviikkona kiireelliseen leikkaukseen, toisen kainalon kaikki imusolmukkeet poistetaan, sarkoidiisilabrat koholla ja yksi imusolmuke suurentunut huomattavasti. Joten kaikki ympäriltäkin poistetaan varuiksi.

Ystävän keuhkoleikkaus tulossa, piti olla jo tällä viikolla mutta Tays unohti sen :facepalm:

Töissä piti tehdä kevennettyä, huomenna aivan täyslista kolmella suihkulla. Supistaa ja repii alavatsaa. Joka kipua pelkään et veret valahtaa housuihin.

Olin viime viikon saikulla ja nyt yritän käydä töissä että kerkeis vielä jotkut lisät saada palkkaan ja äitiysrahaa kasvatettua. On tämäkin typerää..

Voimia siskollesi ja ystävällesi <3

It -ala on aika vaativaa juu!

Voimia siskollesi ja ystävällesi :Heartred

It -ala on aika vaativaa juu!
Mulla on myös tunne et miehet ei osaa siellä päästää töistä irti kotonakaan. Mies pyörittelee asioita päässään joskus keskellä yötä.. :F

Toivotaan Helena et simppoja vielä ilmaantuisi paikan päälle :Heartred Meillä mies kans välillä super stressaantunut, hänkin it-alalla.

Voimia sinne!

Stressi. Kyllä. Vaikea toki sanoa paljonko sillä on vaikutusta, lisihän sota-ajan immeisetkin. Mutta meillä on myös mies tosi väsynyt ja stressaantunu. Toisaalta (vaikka on urheilullinen ja malliltaankin sellainen) teston väheneminen on tässä iässä ihan oikeasti mahdollista nopeallakin tahdilla. Stressinsietokin kapenee varmasti väsymyksen ja saamattomuuden alle. Vielä joku vuosi sitten arvot oli priimaa mut kuten todettu paljon voi tapahtua lyhyellä aikaa miehelläkin.

sitä mä aina kritisoin miksi naisista puhutaan niin paljon rumasti, että nelikymppiset akat rupsahtaa ja muuttuu valittaviksi pirttihirmuiksi ja miehet taas paranee vanhetessaan ja kuulemma keski-ikäiset äijät on kuumaa kamaa nuorempienkin naisten silmissä. Miehille on ehkä vaikeampaa myöntää et omia arvoja ja muita olis hyvä seurata yhtä lailla kuin naistenkin.

Niin ja kun mies oli ihan äimän käkenä, että mihin hänen siittiöt on hävinny niin lohkaisin siihen, että
niin noi on sitten hänen lapsia noi kolme, että sitä ei tartte epäillä :hilarious::hilarious: Päivän naurut :grin
Tämä. Mustimmastakin kuopasta kun löytää huumoria, se on jotain se. Itse en pärjäisi ilman sitä. Saa itkeä ja saa nauraa.

Ja mitä tuohon tulee ettet enää ehkäisyä tarvitse, toivotaan niiden olevan niitä kuuluisia viimeisiä sanoja. Ja uskon vielä, että teillä voi olla mahdollisuus saada vielä pakastimeenkin tavaraa. Aina voi toivoa.

Meillä mies on it-alalla, mutta ei mitenkään stressaantunut. Joskus innostuu tekemään niin, että unohtaa lopettaa työt, mutta joskus tekee myös maltillisia päiviä. Työn imua vaikuttaisi olevan ja organisaatio ja olosuhteet kunnossa.

Ihan mielenkiinnosta kysymys:
MILLAISTA TEIDÄN OVULAATIOKIPU ON jos semmoista ootte huomannu?

Mulla on sellainen voimakas paineen tunne jommallakummalla puolella alavatsaa (yleensä vasemmalla) ihan siellä munasarjojen kohdalla. Siinä ja siinä voiko sitä ihan kivuksi sanoa, mutta aika epämiellyttävä, vähän puristava tunne joka tapauksessa. Sitä ei voi olla huomaamatta (nuorempana en vain tajunnut, mihin se liittyy). Kestää muutaman tunnin ja sitten vähitellen helpottaa. Tulee siinä vaiheessa kun limat on jo loppuneet, eli arvelisin että munis on siinä vaiheessa jo poksahtanut ja kipu johtuu siitä että nestettä on purkautunut / vuotanut jonnekin sinne vatsaonteloon (?).

Voi Helena, tämäkin vielä, voimia! :sad001 Mutta kannattaa ilman muuta selvittää tarkemmin, mistä voisi johtua. Mä olen seurannut pitkään lapsettomuuspalstoja, ja ymmärtääkseni näihin löytyy kyllä joitain hoitokeinoja, ja siittiötilanne voi myös vaihdella esim. juuri stressin vaikutuksesta. Teillähän stressiä on jo erilasten tutkimusten vuoksi ollut ihan riittämiin. Ihan kohtuutonta kyllä, että näin paljon vastoinkäymisiä nyt osuu kohdalle. :Heartred

Tuntuu tyhmälle näitä pohtia. Täällä ihmisllä oikeitakin ongelmia. Mut mietin vaan että voiko tällanen vaimeahko mekkamainen kipu/paineen tunne olla sitä. Mä en mielestäni koskaan juurikaan tunne mitään tai ainakaa muista kun ehkä kerran bonganneeni jokkun vihlaisun jonka luulin ovikseksi. Siitä kierrosta raskauduin. Syksyllä oli joitain kipukiertoja joissa luulin et ne oli niitä. Mut sit ei mitään. Tänään oli semmosta jomottavaa kipua ja painetta tuolla alapäässä joka nyt loppui hissukseen. Toisaalta tänään vasta oli se vahvempi plus vaikka eilen jo digi hymyili että en sitten tiedä..luulis vasta huomenna olevan. En tiiä. Kunhan turhia pohdin
Juurikin tollanen paineen ja kivun tuntu ja mulla yleensä tois puoleinen ja välillä myös selässä

Voi Helena ihan sanattomaksi vetää:Heartred
Meillä meis on tooooodella tressaantunut ja yks on juurikin tämä työ ja siihen kuuluvat lukuisat haasteet ja varsinkin joka ikinen kesä et saako kaikki onnistuun.... Onko liian kuivaa.. Liian märkää.. Liian viileä.. Liian kuumaa.... Tuleeko tarpeeks jotta piisaa talven yli ja lukuisia muita

Ihan mielenkiinnosta kysymys:
MILLAISTA TEIDÄN OVULAATIOKIPU ON jos semmoista ootte huomannu?

Mulla ovis on aina tehnyt selkeät oireet. Eka alkaa valkkari joka muuttuu limaiseksi vuodoksi.
Oviksessa multa tulee kunnon "limatulppa" kipujen kera. Sit alkaa kuivavaihe. Kivut on ihan menkkamaisia ja todella kovia.
Jos näitä ei ole on kierto ollut ovuloimaton ja siitä tullutkin sika pitkä.

@Peppipupu mä katoin tota sun oirelistaa ja ihan saman havainnon oon tehny.. esim mulla nännit ollu jo kolmatta pv niin kipeet että turpaan tekee mieli tirvaista. Estrogeeni sen tekee ja samaa mä veikkaan että nää on niitä ovuloimattomia kun se kipu on tolkutonta koko loppukierron. On toki ollu ovuloimattomia jossa ei oo ollu kipuja mut niissä sit ei kaiketi estro oo edes yrittäny nousta. Sillo ollu sitä yöhikoilua jne

no joo. Eipä kai tuolla oviskivulla väliä.. olis vaan hauska ”tietää” (arvailla) tapahtuukokaan sitä ollenkaan

Mulla ovis on aina tehnyt selkeät oireet. Eka alkaa valkkari joka muuttuu limaiseksi vuodoksi.
Oviksessa multa tulee kunnon "limatulppa" kipujen kera. Sit alkaa kuivavaihe. Kivut on ihan menkkamaisia ja todella kovia.
Jos näitä ei ole on kierto ollut ovuloimaton ja siitä tullutkin sika pitkä.
Mikäs vointi siellä on tänään? Onko se kolmisen viikkoa vielä suunnitelmissa kasvatella?

@Peppipupu mä katoin tota sun oirelistaa ja ihan saman havainnon oon tehny.. esim mulla nännit ollu jo kolmatta pv niin kipeet että turpaan tekee mieli tirvaista. Estrogeeni sen tekee ja samaa mä veikkaan että nää on niitä ovuloimattomia kun se kipu on tolkutonta koko loppukierron. On toki ollu ovuloimattomia jossa ei oo ollu kipuja mut niissä sit ei kaiketi estro oo edes yrittäny nousta. Sillo ollu sitä yöhikoilua jne

no joo. Eipä kai tuolla oviskivulla väliä.. olis vaan hauska ”tietää” (arvailla) tapahtuukokaan sitä ollenkaan
Totta. Koskas sitä voisi olla kroppaansa kyttäämättä.

Täällä vaan vuotelu senkun jatkuu. Hidasta on. Voisihan tuo tulla nopeasti ja ripeästi, eikä tälleen hissun kissun. Huoh. No kyllä se tästä kohta taas.

Joo siis nämä mun "oireet" taitaa siis kaikki olla estron tekosia - käsitin, ettei keltsiä ollut tarjolla telkkariin. Tähän kun päälle progen oireet niin on hyvät raskausoireet joka kierrossa :laughing025

Joo siis nämä mun "oireet" taitaa siis kaikki olla estron tekosia - käsitin, ettei keltsiä ollut tarjolla telkkariin. Tähän kun päälle progen oireet niin on hyvät raskausoireet joka kierrossa :laughing025
On. Voin luvata. Sit iskee oksetus ja tolkuton väsymys ja hajuherkkyys ja itkuisuus ja.. öö. Mitäs muuta kivaa ”olen ihan just raskaana”-oireita :angelic:

jooop. En mäkään tota oireilistaa tee kyttäämismielessä. Lähinnä käänteisesti ajatellen, muistampahan jatkossakin ettei kannata innostua mistään. Kun on useampi raskaus takana ja sitäkin useampi lääkekierto ja loputon määrä luomukiertoja olen tullu siihen tulokseen ettei mulla ainakaan oo ainoatakaa ”luotto-oiretta” mistä päätellä mitään. Paitsi se että testissä seisoo viiva

Totta. Koskas sitä voisi olla kroppaansa kyttäämättä.

Täällä vaan vuotelu senkun jatkuu. Hidasta on. Voisihan tuo tulla nopeasti ja ripeästi, eikä tälleen hissun kissun. Huoh. No kyllä se tästä kohta taas.
Siis tarkoitatko et vuoto on niukkaa vai vuotaa monetta päivää?
Kyllä se siitä <3

Siis tarkoitatko et vuoto on niukkaa vai vuotaa monetta päivää?
Kyllä se siitä :Heartred
Joo. Päiviä on jo monta kaikkinen tippasteluineen ja on kyllä paljon niukempaa, kun normaalisti. Kai se sitten kompensoi tuo aika tuota määrää. Ei tässä muuta, mutta kun tahtoo jo eteenpäin.

Takaisin