Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Olisi kannattanut kysyä lääkäriltä miksi. Minulle sanottiin lapsettomuusklinikalta, että vähäinenkin imetys saattaa häiritä hormonitoimintaa paljonkin, ja siksi se pitää lopettaa kokonaan, jos haluaa heiltä hoitoja. Ja imetys voi aiheuttaa myös vaihdevuosioireita. On hänellä voinut olla ihan hyvä lääketieteellinen syykin sanoa noin, mutta nyt syy jää vain arvailun varaan.Olenkohan minä muuten jotenkin herkkänahkainen kun hieman loukkaannuin seuraavasta: kävin lääkärissä taannoin ja muiden asioiden ohella sivuttiin kuukautiskiertoa ja siihen mahdollisesti vaikuttavia asioita, esim. vaihdevuosien varhaiset oireet. Samalla mainitsin, että imetän vielä poikaa keskimäärin kerran päivässä, selitin, että joinakin päivinä imetän kerran, ja joskus on jopa pari päivää väliä, ettei poika muista koko tissiä, ja joskus taas vapaapäivinä imetyskertoja voi olla kolmekin. Tämän selitettyäni sanoin luulevani, ettei se nyt niin kauheasti enää yksinään varmaankaan kiertoon vaikuta, vaan muitakin asioita varmasti on, jotka vaikuttavat. Lääkäri totesi siihen hieman kummallisella äänensävyllä, että eikös se imetys olisi jo aika lopettaa kokonaan. Tämä lääkäri on siis ollut myös neuvolassa lääkärinä koko ajan pojan syntymästä lähtien ja myös minun raskausaikanani, joten tiesi ja muisti suorilta pojan iän suurin piirtein. Jotenkin se kyllä tuntui pahalta, kun lääkäri niin sanoi Onhan siinä varmasti totuuden siemen, että olisi jo hyvä lopetella, mutta jos se kerran on pojalle vieläkin tärkeä juttu edes joskus, niin miksi en saisi sitä jatkaa. Kai se maitokin sieltä pikku hiljaa loppuu, kun tilausta ei ole enää joka päivä. No, ehkä voin jatkaa sitä hyvällä omallatunnolla, ja koitan vaan olla välittämättä lääkärin jutuista
Näissä vuosissa on kssvanut nahka. Mä en enää jaksa imetyskommentteja ottaa minään enkä anna niiden vaikuttaa mihinkään. esikoista imetin n 3kk erinäisistä syistä, kakkosta melkein 3v vaikkakin lopussa varmaan vaan ilmaa. 1v alkaen gynet ja muut sanoi että vieläkö sä imetät. Imetys pois jo. Eiköhän tuo oo jo aika. Mieskin vähän 2v jälkeen karsasti. Osa kavereista jeesusteli. Mut korvasta sisään ja ulos.Olenkohan minä muuten jotenkin herkkänahkainen kun hieman loukkaannuin seuraavasta: kävin lääkärissä taannoin ja muiden asioiden ohella sivuttiin kuukautiskiertoa ja siihen mahdollisesti vaikuttavia asioita, esim. vaihdevuosien varhaiset oireet. Samalla mainitsin, että imetän vielä poikaa keskimäärin kerran päivässä, selitin, että joinakin päivinä imetän kerran, ja joskus on jopa pari päivää väliä, ettei poika muista koko tissiä, ja joskus taas vapaapäivinä imetyskertoja voi olla kolmekin. Tämän selitettyäni sanoin luulevani, ettei se nyt niin kauheasti enää yksinään varmaankaan kiertoon vaikuta, vaan muitakin asioita varmasti on, jotka vaikuttavat. Lääkäri totesi siihen hieman kummallisella äänensävyllä, että eikös se imetys olisi jo aika lopettaa kokonaan. Tämä lääkäri on siis ollut myös neuvolassa lääkärinä koko ajan pojan syntymästä lähtien ja myös minun raskausaikanani, joten tiesi ja muisti suorilta pojan iän suurin piirtein. Jotenkin se kyllä tuntui pahalta, kun lääkäri niin sanoi Onhan siinä varmasti totuuden siemen, että olisi jo hyvä lopetella, mutta jos se kerran on pojalle vieläkin tärkeä juttu edes joskus, niin miksi en saisi sitä jatkaa. Kai se maitokin sieltä pikku hiljaa loppuu, kun tilausta ei ole enää joka päivä. No, ehkä voin jatkaa sitä hyvällä omallatunnolla, ja koitan vaan olla välittämättä lääkärin jutuista
Kyllä vain. Ilmeisesti aika yleisestikin on tutkittu ja havaittu näillä olevan yhteys.Miehen hampaat on kuulemma reikiä täynnä (kävi eilen hammasröntgenissä). Naisilla kai voi huonokuntoinen hammaskalusto vaikuttaa raskautumiseen. Mitenkähän on miesten laita, että voiko sillä olla vaikutusta sukusoluihin?
Kiitos!!!Kyllä vain. Ilmeisesti aika yleisestikin on tutkittu ja havaittu näillä olevan yhteys.
Male Infertility and Dental Health Status: A Systematic Review
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6199424/
Eipä kestä. :) Mies hammasremonttiin, jotta saatte pullat uuniin.Kiitos!!!
Jos taas lapsiluku on täynnä ja vaihdevuosioireet eivät haittaa, niin imetät ihan niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Lapsi kyllä laittaa imetykselle stopin sitten kun sen aika tulee, ei hän enää koululaisena rinnalla käy.
Sama vika. Kavereiden jälkivuodot oli kaks viikkoa ja pientä semmosta lopuksi. Mulla vuosi 12 viikkoa.Joo. Vielähän tuo vuotelee, eikä loppua näy. On se tuo kohtu mulla vaan sellainen, jotta. Aina vuotamassa, kun on pieninkin syy. Jälkivuodotkin ovat aina olleet paljon pidemmät, kun muilla yleensä. Silti koskaan ei ole mitään vikaa/syytä löytynyt. Ootellaan siis vaan.
No niin Helena, kuulostaa nyt siltä, ettei peli olekaan vielä kokonaan pelattu. Toivottavasti asia etenee tutkimuksiin pian, jos niin tahdotte.
Mäkin tiedän ainakin kaks tapausta, jossa sanottu suoraan, että vähäinenkin imetys sekoittaa kropan ja estää raskaaksi tulon ja mitään hoitoja /kartoituksia ei ennen lopetusta kun on turhaa?Olisi kannattanut kysyä lääkäriltä miksi. Minulle sanottiin lapsettomuusklinikalta, että vähäinenkin imetys saattaa häiritä hormonitoimintaa paljonkin, ja siksi se pitää lopettaa kokonaan, jos haluaa heiltä hoitoja. Ja imetys voi aiheuttaa myös vaihdevuosioireita. On hänellä voinut olla ihan hyvä lääketieteellinen syykin sanoa noin, mutta nyt syy jää vain arvailun varaan.
Jos taas lapsiluku on täynnä ja vaihdevuosioireet eivät haittaa, niin imetät ihan niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Lapsi kyllä laittaa imetykselle stopin sitten kun sen aika tulee, ei hän enää koululaisena rinnalla käy.
Jospa se olis halunnut antaa sulle Terot kiertoa tasaamaan ja harmitteli. Lääkärit ei aina niin sosiaalisesti lahjakkaita...Juu silloin toki ymmärrän, jos on hoitoihin menossa, niin se imetys on lopetettava, oli sen vaikutus sitten mitä tahansa, pieni tai iso. Minulle sillä vaan ei ole tällä hetkellä sinällään merkitystä hormonaaliselta kannalta, joten siksi vähän nyt ihmettelin lääkärin kommenttia. Tokihan kierto on nyt mitä sattuu, vaihtelee 25 päivästä yli 100 päivään, onhan se ärsyttävää, mutta siitäkään en sinänsä valittanut, totesin vain, että sekaisin on kuin mikä. Tokkopa se siitä kummenee vaikka imetyksen lopettaisinkin. Vanha mikä vanha :D
Saa käyttää. Vahvat estrogeenit on nounou lähinnä silloin kun imettää pieniä koska se lamaa maidontuotantoa. Mutta imetys tosiaan voi vaikuttaa limakalvon kasvuun ja alkion kiinnittymIseenSaako Terolutia käyttää muuten jos imettää? Lugea saa. Mutta teroissa varoitus.
Joo mä uskon kans näin. Meillä 4 sisarusta ja kahdella hyvät ja kahdella huonot lapsesta saakka. Sama ruokavalio ja hoitotyyli ollut kaikillaKyllä itse luulen noissa hampaissa olevan myös perimän vaikutusta kovasti mukana. Anopin hampaat hyvät, vaikka iäkäs, ukolla myös, täyttä priimaa, samoin pojilla. Appiukolla surkeat ja samoin oli myös heidän jo poistuneella tyttärellään. Ja sitten olen minä. Paikkoja piisaa, vaikka mitä teen. Onneksi nykyään on hyvä hoito, että saa kaluston pidettyä kunnossa, ennen olisi kohdallani varmasti ollut toisin. Omilla vanhemmillani oli molemmilla huonot hampaat, mutta se saattoi myös johtua siitä ajastakin, en tiedä. Meillä taas sisaruksista kahdella on heikommat kalustot ja kahdella hyvät.
Mahdetaanko olla samaa sukua, kun on niin paljon yhteistä meillä.Joo mä uskon kans näin. Meillä 4 sisarusta ja kahdella hyvät ja kahdella huonot lapsesta saakka. Sama ruokavalio ja hoitotyyli ollut kaikilla
Vanhemmilla ihmisillä myös aika vaikuttanut. Ei ollut tapana pestä
nykyään mua järkyttää se että tietoa ja keinoja on mut siltikin kuinka paljon pieniltä lapsilta revitään reikiintyitä hampaita. Vanhemmat sanoo ettei lapset halua pestä. Surullista.