Pulinaketju

Minulla on marras-, joulu- ja tammikuinen. Jos olisin saanut valita, olisin ottanut tammikuisia tai kesävauvoja, mutta hyvin on pärjätty näinkin. Kesäjuhlia ja pihakekkereitä ei ole tarvinnut järjestää. Suvussa on kaikki syntyneet sumpussa, näin kevättalvella ei ole yhtään juhlia.

Sama mulla, vaihtaisin vaikka jouluhössötyksen laitoksella oloon. Sitten taas alkuvuotinen. Oikeasti sillä ei ole mitään väliä. Kun vaan vielä kerran sen saisi kokea.
Ei oo ei. Mut joo just tuo. Ainoa vaan että tällä(kin) hetkellä tuntuu täysin kaukaiselle ajatukselle että enää koskaan synnärin ovista kulkisin.
Mites sun vuoto?

Minulla on marras-, joulu- ja tammikuinen. Jos olisin saanut valita, olisin ottanut tammikuisia tai kesävauvoja, mutta hyvin on pärjätty näinkin. Kesäjuhlia ja pihakekkereitä ei ole tarvinnut järjestää. Suvussa on kaikki syntyneet sumpussa, näin kevättalvella ei ole yhtään juhlia.
Mulla on kesäisiä. Onhan sekin ihan ok paitsi ei kolmosen kanssa. Oli se sairaan kuuma kesä 2018 ja ihan mahdotonta viettää vauvan kans aikaa pihalla :wacky: mut siis joo. Kaippa se kaikissa puolensa. Kunhan syntyisi :hilarious:

Tippastelee vielä. Toiveissa teolisi kp1 huomiselle. Monta kiertoa on alkanut suoraan, mutta ei nyt, eikä viimeeksi. No odotellaan. Entäs sulla, häviskö jo tuhrut?
Joo hävisi ne. Tai menkat loppu sillo kp 5-6 välissä ja sitten yks kaks vähän kipua ja vessassa ruskeaa. Sit taas päivä ilman ja vessassa sama. Ehkä ne ny loppu. Maha on kyl kipeä ja paineen tunnetta edelleen, ihanku ennnen oletettua ovista/menkkoja. Pska mikä pska
Mullakin aina alkaneet kerrasta holona. Nyt vika kierto se omituinen monen päivän tihuutus

No olishan se kiva semmoiset reippaat ja nopeat menkat ilman tuhruja ennen tai jälkeen, mutta verrattuna siihen vuoteen, kun mulla vuoti lähes joka päivä, on tää vielä iisiä. Mutta tässä iässä kaikki variaatiot on mahdollisia. Eipä käy aika pitkäksi, kun kiertoja hämmästelee.

Sharmander monesko päivä kesäkuuta sulla synty 18 ku on samassa kuussa mullakin
Meillä on alkutalvesta.. Keväällä.. Kesällä.. Syksyllä

Sharmander monesko päivä kesäkuuta sulla synty 18 ku on samassa kuussa mullakin
Meillä on alkutalvesta.. Keväällä.. Kesällä.. Syksyllä
11 :happy:

@Vastavirran akka no todella. Onhan tää kun halvasta dekkarista. Ei niitä peruskiertoja ole ollu varmaan ku 18-20 vuotiaana kun näitä hommia ei vielä pohtinu. Josko sillonkaan. Mä lueskelin mun gynelehtiä (joskus piti ne pyytää hoitoja varten) vuodesta -97 alkaen ja ainakin niissä homma on melkosta luettavaa. Ei oo ollu normaalia menoa juuri missään kohden:hungover:

On muuten outo viikko, kun ukkokin lomailee, tavallaan. Koettaa saada autoaan korjattua. Kolme päivää sitä ropannut jo. Yritti leimata tänään, mutta eipä mennyt vieläkään. No huomenna uusi yritys ja sitten se koettaa korjata ja katsastaa tilapaisautonkin. Aina välillä käy sahailemassa räsöjä puita tienposkesta. Mikähän virtapiikki siihen on iskenyt. Itse olen ottanut vaan rennosti. Laiskaa.

On muuten outo viikko, kun ukkokin lomailee, tavallaan. Koettaa saada autoaan korjattua. Kolme päivää sitä ropannut jo. Yritti leimata tänään, mutta eipä mennyt vieläkään. No huomenna uusi yritys ja sitten se koettaa korjata ja katsastaa tilapaisautonkin. Aina välillä käy sahailemassa räsöjä puita tienposkesta. Mikähän virtapiikki siihen on iskenyt. Itse olen ottanut vaan rennosti. Laiskaa.
Sanoitko sä muuten koskaan miehelle noista viivoista? Miten hän sen otti jos kerroit?

Kyllä sanoin, mutta varoitin myös. Aika tyynesti otti kuitenkin.
Aivan. Aivan.
En tiiä millaisia miehiä teillä on mut mun mies on muutenki aika neutri näissä asioissa ylipäätään. täällä ei ole plussat aiheuttaneet mitään riemuja eikä kyyneliä. Mies ei ”luota” ennenkuin ultrassa mitään näkyy ja omalla laillaan toteaa ettei raskaus vaikuta tulevaisuuteen kuin vasta rakenneultran jälkeen. Silleen nämä kilsat myös vaikuttanu mieheenkin. Jos se ny ei muutenkaan ole mikään lässyttäjä eikä mahansilittäjä vaikka sit synnyttyä muuten onkin mahdottoman lämmin ja hyvä isä.

Aivan. Aivan.
En tiiä millaisia miehiä teillä on mut mun mies on muutenki aika neutri näissä asioissa ylipäätään. täällä ei ole plussat aiheuttaneet mitään riemuja eikä kyyneliä. Mies ei ”luota” ennenkuin ultrassa mitään näkyy ja omalla laillaan toteaa ettei raskaus vaikuta tulevaisuuteen kuin vasta rakenneultran jälkeen. Silleen nämä kilsat myös vaikuttanu mieheenkin. Jos se ny ei muutenkaan ole mikään lässyttäjä eikä mahansilittäjä vaikka sit synnyttyä muuten onkin mahdottoman lämmin ja hyvä isä.
Vuosi sitten piti pimittää, kun oli pitkällä reissulla. Sitten soitin kun km iski ja kerroin, niin ensimmäinen reaktio oli säikähdys, että ollaanko kunnossa. Aika tyynesti senkin sitten veti kuitenkin. Ja kun oli kotona tyhjennyksessä tukena, niin nukahti. Jep, jep. Pikkaraisen syntymään ei pystynyt osallistumaan. Hän on semmonen voi voi kauhistelija, mitä en voi sietää. Muistan, kun sairaalaan lähdin viimeisen kerran ja soitin ukolle siitä kertoakseni, alkoi taas se voi voi voi. Iskin luurin kiinni.

Hyvä isä on ja mainio yrityskumppani. Ei utele turhia. Ja parhaansa oviksen kieppeille aikaa järjestää, sen minkä omassa vallassa on. Mielipide on hällä, että uutta yritystä vaan.

Kyllä meilläkin isä on kuoriutunut vasta synnyttyä tai oikeastaan lapsen vartuttua. Vaikka vauvoja pyörittelee tottuneesti.

11 :happy:

@Vastavirran akka no todella. Onhan tää kun halvasta dekkarista. Ei niitä peruskiertoja ole ollu varmaan ku 18-20 vuotiaana kun näitä hommia ei vielä pohtinu. Josko sillonkaan. Mä lueskelin mun gynelehtiä (joskus piti ne pyytää hoitoja varten) vuodesta -97 alkaen ja ainakin niissä homma on melkosta luettavaa. Ei oo ollu normaalia menoa juuri missään kohden:hungover:
Minulla ei peruskiertoja ole ollut koskaan, ei edes nuorena. Jo teininä oli kierrot pääosin pitkiä 38-45 ja kahdenkympin hujakoilla 40-90 eikä ne siitä normaalimmaksi koskaan muuttuneet. Kaikkien aikojen vaihteluväli on ollut 7-96 ja silti viisi raskautta ja kolme vauvaa. Näillä kierroilla ei ollenkaan hullummin. Yhtenä vuonna oli neljät menkat ja sitä seuraavana noin 24. En jaksanut enää kirjata ylös, kun vuoti liki koko ajan.

Ei ole tutkittu sen kummemmin. Inhoan lääkäreitä.

Siis surkeilla kierroilla voi silti onnistua.

Minulla ei peruskiertoja ole ollut koskaan, ei edes nuorena. Jo teininä oli kierrot pääosin pitkiä 38-45 ja kahdenkympin hujakoilla 40-90 eikä ne siitä normaalimmaksi koskaan muuttuneet. Kaikkien aikojen vaihteluväli on ollut 7-96 ja silti viisi raskautta ja kolme vauvaa. Näillä kierroilla ei ollenkaan hullummin. Yhtenä vuonna oli neljät menkat ja sitä seuraavana noin 24. En jaksanut enää kirjata ylös, kun vuoti liki koko ajan.

Ei ole tutkittu sen kummemmin. Inhoan lääkäreitä.

Siis surkeilla kierroilla voi silti onnistua.
No joo. Mä en nuorena koskaan merkinny kiertoja ylös. Varmaan olin reilusri yli 20 kun ylipäätään pistin alkuja ja loppuja ylös :facepalm: Sittemin on tosiaan ollu kans kaikenlaista. Joskus vuodin 20pv putkeen jne.
Ja jep tottahan se on. Kaikenlaisella sotkullakin sitä tosiaan myös raskautuu jos nappiin menee

Meillä mies on oikeastaan vasta nyt lapsen kasvettua isommaksi kuoriutunut loisto isäksi. Silloin kun tyttö oli vauva, niin tuntui olevan vielä aika menevä eikä jotenkin osannut ajatella että kun on vauva talossa, niin pikkasen voisi rauhoittaa menoaan. Vaikka hyvä isä oli toki silloinkin. Tässäkin yksi syy miksi niin kovasti toivon, että meille joku päivä se toinen lapsi suotaisiin, että pääsis mieskin oikeasti mukaan siihen pikkuvauva-ajan aikaan. Mutta kovin neutraalisti tuo on kaikki raskaudet ottanut eikä liiemmin asiasta ole hötkyillyt etukäteen. Viimeisin menikin jo siihen asti, että sanoi testituloksen kuultuaan että sithän tuon loppuvuodesta näkee, laskettu kemiallisessa olisi ollut siis joulukuussa...

Mun mies on ollut alusta asti tasaisesti mukana ja hänestä on kuoriutunut hyvä isä. Itse ei koe olevansa riittävän hyvä ja lasten tuen tarve on yksi syy, miksi kokee riittämättömyyttä. Mutta just eilen pojan puheterapeutti, joka tapasi meidät viimeisen kerran 7 vuoden aikana, antoi positiivista palautetta vanhemmuudesta. Se tuntui mukavalta.

Mä tykkäsin talvivauvoista. Toisen la oli 14.11 ja syntyi 28.11. Toisen la oli 27.12 ja syntyi 11 1. Tuntui oudolta, kun kuopus syntyi elokuussa. Mutta hänestä plussasin joulukuussa, niin se riittäköön hänen tapauksessa linkittämään talveen :grin

Meillä mies on alusta asti mukana.. Erittäin innostunut vaikka on useampi... Hän luottaa siihen että kaikki menee hyvin ja jos ei niin on tukena... Oli niin otettu kun olin ite heräämössä niin kätilö tuli miehelle jutteleen ja kysyyn miten tämä voi ja tilaa teen otti ja oli jopa avautunut ja kertonut... Mies on vauvan kans alusta asti niin paljon ku vaan voi ja kerkiää

Takaisin