Pulinaketju

Luget / Terot -asiasta vielä: mäkin oon ollut Dextrassa hoidoissa ja siellä tosiaan siirryttiin käyttämään Teroja (jollei erityistä syytä muuhun) kai joskus parisen vuotta sitten. Siitä oli kuulemma tehty iso kansainvälinen tutkimus, jonka mukaan Terot toimii alkionsiirroissa vähintään yhtä hyvin. Ja mulle se ainakin olis suuri helpotus, koska Se Lugejen/Lutinusten tunkemien toosaan ja valuminen sieltä oli musta todella ärsyttävää. Sivuvaikutuksista en osaa sanoa, koska mä olen sellainen puupää jolla mitkään hormonien hevosannoksetkaan ei ikinä tunnu missään. :rolleyes:

Tuokin niiin jännä miks esim lugea pihdataan. Kyllähän jokainen tietää ettei se alkiota liimaa mihinkään eikä viallista korjaa jne mutta kun haittaakaan niistä ei tosiaan oo. Ainakin itselleni joskus oli vaikeaa jopa alkionsiirron jälkeen luottaa ja lopettaa ne silloin kun piti. Henkinen puoli kait itsellä oli isompi asia. Tiedän hoitoketjusta aikanaan semmosenkin tapauksen joka lopetti tulilääkkeet negatestiin (kyseessä siis lääkkeellinen alkionsiirto missä omaa ovista ei siis ollut ollenkaan eli ei toimivaa keltarauhasta joka elinehto raskaudelle.. siis lääke tai keltrarauhanen) ja vuoto ei koskaan enää alkanut. Todettiin elävä ja toimiva raskaus myöhemmin joka oli se siirretty alkio koska hän ei voinu luomuna raskautua. Eikä tää siis ole mikään urbaanilegenda vaan tämä äiti kirjotteli silloin 2009 samassa ketjussa. Että elämä on kummallist eikä aina lääketieteenkään lait päde.
Just niin. Miksi pihdataan. Lähinnä mietin sitä, että kun saisi mahdollisesti raskautuessa hillittyä sitä tulvaa. Ettei siis kehittyisi tulvaksi, jolloin mulla tulehdusriski kasvaa. Lähinnä siis omalla kohdalla tahtoisin koettaa, koska ei tosiaan haittaakaan ole. Ja koska jos raskautuisin, niin vuotaisin 99,99 % todennäköisyydellä.

Ohhoh mikä ihme on siellä käynyt. Wau. Ei ne aina päde ei.

Lähinnä silleen ku Helsingin päästä on suurin osa porukasta niin ois kiva sellanen keskivälin kohta missä vois tavata niin pohjoisessa tuli joillakin ois yhtä pitkä matka

Miisa tosiaan, onko väliaikatietoja?

@Vastavirran akka tuopa juuri. Mulla on kans tuttu joka menetti vauvan tulehduksen takia. Kun vuoti. Olen itsekin vuotanu mutta onneksi oli onnellisempi loppu, se oli alkionsiirtokerralla. Vuosin tosi paljon rv 12 asti ja hematooma oli rv15 asti siellä. Luget ei toki siihen auttanu kun syy oli tollanen. Mut siis joo. Ymmärtäisin jos olis riskilääke ettei varuiks anneta mut kyse kun ei oo edes siitä :sad001

Miisa tosiaan, onko väliaikatietoja?

@Vastavirran akka tuopa juuri. Mulla on kans tuttu joka menetti vauvan tulehduksen takia. Kun vuoti. Olen itsekin vuotanu mutta onneksi oli onnellisempi loppu, se oli alkionsiirtokerralla. Vuosin tosi paljon rv 12 asti ja hematooma oli rv15 asti siellä. Luget ei toki siihen auttanu kun syy oli tollanen. Mut siis joo. Ymmärtäisin jos olis riskilääke ettei varuiks anneta mut kyse kun ei oo edes siitä :sad001
Niinpä, mutta polttelee tehdä vastavirran oma tieteellinen tutkimus aiheesta. No tuskin enää tarvitsee, mutta toivoa voi.

Ei ole kertoa väliaikatietoja :) Tiistaina kuullaan vasta seuraavan kerran missä mennään. Näin kai siksi, että antavat niiden nyt rauhassa kehittyä ja ti on eka mahdollinen päivä milloin voisivat olla blastokystivaiheessa niin silloin sit katsotaan et vieläkö jatketaan. Tai tässä käsityksessä itse ainakin ollaan :grin

Ei ole kertoa väliaikatietoja :) Tiistaina kuullaan vasta seuraavan kerran missä mennään. Näin kai siksi, että antavat niiden nyt rauhassa kehittyä ja ti on eka mahdollinen päivä milloin voisivat olla blastokystivaiheessa niin silloin sit katsotaan et vieläkö jatketaan. Tai tässä käsityksessä itse ainakin ollaan :grin
Jo te ny ootte kummia :smiley-angry019 (vitsi vitsi <3) Mä aina aikoinaan roikuin puhelimessa ja vinguin klinikalta väliaikatietoa :smiley-ashamed008 auliisti ne aina kertoi. Öööö ai mitkä lehmänhermot :smiley-angry016:angelic:

Peukut pystyssä täällä Miisalle!! Noiden puheluiden odottaminen on hermoja riipivää!

Täällä siirryttiin nähtävästi oksuvaiheeseen. :hungover::depressed: tähän asti syöminen auttanut etovaan oloon, mut ei nähtävästi enää. Ja on b- vitskut ja rannekkeet käytössä. Apua mitähän huomisesta töissä tulee.....

Seuraa jorinaa. Sori :sorry:
Jotenki semmonen olo kuin kaks kuukautta ennen joulua. Sitä oottaa ja suunnittelee kaikkea ja sit lopulta huomaa ettei saanu mitään aikaan ja joulu oli ja meni. Just semmonen samanlainen pläh olo :wtf:
Alkukierrosta sitä innostuu ja odottaa ja toivoo ja sit alkaa ahistaa kun ”oletettu aika lähestyy” kun tietää ettei kuitenkaan saa ovistikkuihin mitään kuin vasta vähintään viikon tikultetua ja turhauduttua. Ja sit siitä ei kuitenkaa oo iloa. Eka kuukausina tää meni, nyt tuntuu et alkaa olla jo allerginen tälle kuukausittaiselle seremonialle :banghead:
Mietin et jos vaan osais olla silleen, että hommailus joka toinen päivä ja toivos parasta. Mut kun tiedän ettei sekään onnistu kun elämä on sen verran epäsäännöllistä eikä mies aina oo saatavilla/halua niin usein. Sit olis vaan kiva suunnilleen tehdä täsmäiskuja.
Sit mietin sitäkin illan hämärissä miten hassua se oli, kun vielä joku vuos sitten ties et jos kierto alkaa paukkua yli 31-32 päivää on siihen aika varmasti syynsä. Nykyään mikään ei enää kerro mitään, menkat saa olla viikon ”myöhässä” ja kp 40+ menossa eikä siltikään siihen oo mitään syytä. Paitsi vanhuus.

Tsemppistä @_kirahvi :3some

Seuraa jorinaa. Sori :sorry:
Jotenki semmonen olo kuin kaks kuukautta ennen joulua. Sitä oottaa ja suunnittelee kaikkea ja sit lopulta huomaa ettei saanu mitään aikaan ja joulu oli ja meni. Just semmonen samanlainen pläh olo :wtf:
Alkukierrosta sitä innostuu ja odottaa ja toivoo ja sit alkaa ahistaa kun ”oletettu aika lähestyy” kun tietää ettei kuitenkaan saa ovistikkuihin mitään kuin vasta vähintään viikon tikultetua ja turhauduttua. Ja sit siitä ei kuitenkaa oo iloa. Eka kuukausina tää meni, nyt tuntuu et alkaa olla jo allerginen tälle kuukausittaiselle seremonialle :banghead:
Mietin et jos vaan osais olla silleen, että hommailus joka toinen päivä ja toivos parasta. Mut kun tiedän ettei sekään onnistu kun elämä on sen verran epäsäännöllistä eikä mies aina oo saatavilla/halua niin usein. Sit olis vaan kiva suunnilleen tehdä täsmäiskuja.
Sit mietin sitäkin illan hämärissä miten hassua se oli, kun vielä joku vuos sitten ties et jos kierto alkaa paukkua yli 31-32 päivää on siihen aika varmasti syynsä. Nykyään mikään ei enää kerro mitään, menkat saa olla viikon ”myöhässä” ja kp 40+ menossa eikä siltikään siihen oo mitään syytä. Paitsi vanhuus.

Tsemppistä @_kirahvi :3some
Joo, se on turnausväsymystä lienee. Meillä se on ajan myötä mennyt justiinsa noihin täsmäiskuihin. Jos nyt pari kolmekin kertaa oviksen lähellä, niin hyvä on. Tämä kierto oli kyllä pohjanoteeraus.

Samoin tuo, että aina tulee jotain uutta, eikä mikään ole niin varmaa, kuin epävarma. Sitä kai se vanheneminen sitten vaan on. Helmat käteen ja jatketaan tarpomista tässä uuvuttavassa suossa, me ei olla yksin.

Joo ja siis täsmennän että ei tämä 9kk ole ku kärpäsen pska...siis oikeasti. En tarkota valittaa että ohhoh ompa kamala kun ei ekasta tärpänny. Mut se on vaan se tunne ja alku sille tunnevyörylle kun muistaa mitä on väsyä tähän faktaan ja tosiaaan että ihmeitä ei oo edelleenkään kropassa tapahtunu (no yllätys). Jos nyt ennenki menny vuosikausia näihin asioihin kun ainakin teoriassa kroppa oli nuorempi.

Joo ja siis täsmennän että ei tämä 9kk ole ku kärpäsen pska...siis oikeasti. En tarkota valittaa että ohhoh ompa kamala kun ei ekasta tärpänny. Mut se on vaan se tunne ja alku sille tunnevyörylle kun muistaa mitä on väsyä tähän faktaan ja tosiaaan että ihmeitä ei oo edelleenkään kropassa tapahtunu (no yllätys). Jos nyt ennenki menny vuosikausia näihin asioihin kun ainakin teoriassa kroppa oli nuorempi.
:Heartbigred

Tälleen ikäloppuna lisääntymismielessä on tullut harmiteltua, ettei ole käynyt nuorempana hoidoissa ja kerännyt pakastinta täyteen nuoria soluja. Jännä ajattelutyyli, koska ei niistäkään mitään tullut, vaikka kuinka yritti. Mutta sitä itse kuvittelee, että olihan ne nyt sata kertaa parempia, kun nykyään. Ja varmaan olivatkin, mutta mutta. En sitten tiedä, kumpi on helpompaa kestää, ei tärppejä vuosiin vai plussa ehkä vuoden parin välein, mikä ei kanna maaliin.

Tälleen ikäloppuna lisääntymismielessä on tullut harmiteltua, ettei ole käynyt nuorempana hoidoissa ja kerännyt pakastinta täyteen nuoria soluja. Jännä ajattelutyyli, koska ei niistäkään mitään tullut, vaikka kuinka yritti. Mutta sitä itse kuvittelee, että olihan ne nyt sata kertaa parempia, kun nykyään. Ja varmaan olivatkin, mutta mutta. En sitten tiedä, kumpi on helpompaa kestää, ei tärppejä vuosiin vai plussa ehkä vuoden parin välein, mikä ei kanna maaliin.
Mua lohduttaa se että sillon vähän 2000 luvun paremalla puolella ei vielä yleisesti pakastettu pelkkiä hedelmöimättömiä munasoluja. Silloin ku itse olin ekoja kertoja hoitokokeiluissa. Että ei me oltais voitu paljoa mitään tehdäkään <3

Mua lohduttaa se että sillon vähän 2000 luvun paremalla puolella ei vielä yleisesti pakastettu pelkkiä hedelmöimättömiä munasoluja. Silloin ku itse olin ekoja kertoja hoitokokeiluissa. Että ei me oltais voitu paljoa mitään tehdäkään :Heartred
Samaa mieltä. Ja pakastusmenetelmät ovat kehittyneet paljon, silloin iso osa soluista kuoli pakastukseen, nykyään enää vain muutama prosentti kuolee pakastukseen.

Samaa mieltä. Ja pakastusmenetelmät ovat kehittyneet paljon, silloin iso osa soluista kuoli pakastukseen, nykyään enää vain muutama prosentti kuolee pakastukseen.
Näimpä. Ne on kehittyny ihan viimeiseen 5 vuoteen sikana.
mun kaveri sai lahjasoluvauvan 2016. Vielä silloin klinikat piti ehdottomana että siirto tehdään tuoreeltaan ja lahjoittajaa jonotettiin. Nyt alkoi oottaa toista samoilla hoidoilla ja vaihtoehtona oli myös pelkät pakastetut munasolut pankista jotka olis tullu halvemmaksi. Samalla klinikalla siis. Joskus juttelin näistäkin ja tosiaan menetelmät on tullu niin hyviksi että pakastetuilla munasoluilla (en tarkoita siis alkioita joita on pakastettu vuosikymmenet) saadaan jo yhtähyviä tuloksia kuin tuorehoidoista

Ja kyllä minä aion omille lapsilleni tuoda asian esiin jo heidän nuoruudessaan, että sukusolujen pakastaminen nuorena on hyvä idea. On sitten mitä käyttää, jos asiat eivät suju helpoimman mukaan. Jos nyt kerran länsimaissa on hedelmällisyys laskussa muutenkin ja sperman laatu keskimäärin heikompaa kuin ennen, niin kerää niitä terveitä soluja talteen silloin kun ne vähäiset ovat parhaimmillaan.

Takaisin