Pikkuvarpaat
Piirimestaruustason postaaja
Mitä on geokätköt? Ei täälä tollasista oo puhuttu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tarkoitatko että vikojen lapsien aikaan ei maito oo noussu kunnolla/riittäny? Onko synnytyksisså tai raskauden kestossa ollut eroa?Tietääkö kukaan mistä on kyse kun mulla on aina ollu maitoo tullu todella paljon mutta näistä muutamasta ei pisaran pisaraa vaikka mitä teki
Onkohan vauvojen imutaktiikassa eroa? Minulla oli kahdessa ensimmäisessä imetyksessä todella paljon rintatulehduksia, mutta kolmannessa ei yhtään. Itse olen ajatellut, että ehkä selvisin ilman tulehduksia villaisten liivinsuojien ansiosta, mutta saattaa syynä olla sekin, että kolmas osasi juoda baarin tehokkaasti tyhjäksi.Tietääkö kukaan mistä on kyse kun mulla on aina ollu maitoo tullu todella paljon mutta näistä muutamasta ei pisaran pisaraa vaikka mitä teki
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/GeokätköilyMitä on geokätköt? Ei täälä tollasista oo puhuttu
Ai että, kuulostaa hyvältä!!Met käytiin vaeltamassa koko porukalla pohjoisessa.. Pienet oli rinkoissa.. Oli kyllä todella mahtova kokemus ja mikä parasta kaikki jopa teinit nauttivat
Joo nämä päiväretket onneksi onnistuu pikku lastenkin kanssa !Lambi kiersimme sellasen merkityn lenkin ja menimme mökkiin yöksi.. Siinä varrella oli riippusiltaa.. Nähtävyyksiä ym söimme eväitä.. Paistettiin makkaraa.. Rauhassa etenimme ja onneks matkustajat olivat kevyitä
Mä jotenkin kallistuisin kans tähän, ehkä vielä stressitaso ja terveydentila mukaan lukien.Tai onko sinulla omassa ravitsemustilassa jotain eroa aiempaan?
Oletteko nyt myös hoidoissa?(sori, ei muista ihan kaikkea vieläkään)Hehee, meni taas ”hetki” että sain kaikki viestit tästä uudesta ketjusta luettua
Täällä dpo9, eilen testattu nega mikä ei nyt tietysti paljoa kerro suuntaan eikä toiseen. Jotain oloja ehkä on tai sitten ei, on ollut niin hirveästi tekemistä ja niin hirveä univelka että hyvä kun oman nimeni muistan
Olen siis 38v toista kuumeileva, eka sai alkunsa lukuisten hoitojen jälkeen ja syntyi kun olin 36.
Kyllä näitä on tutkittu. Australialainen Peter Hartmann on omistanut koko elämäntyönsä naisten rintojen tutkimiseen. Näistä kuulin 2000-luvun alussa, kun kävin imetystukiryhmänvetäjäkurssin. Maidon nouseminen ja heruminen ylipäätään on hyvin monisäikeinen prosessi, johon littyy hormonit, ravitsemustila, lepo, ihokontakti, äidin psyykkinen tila, vauvan imuote, äidin ja vauvan välinen vuorovaikutus, ja jopa se, miten muut ihmiset (läheiset tai vähemmän läheiset) suhtautuvat äidin maidontuloon ja imetykseen. Jos joku anoppi on vähän väliä kommentoimassa vieressä että ”ei sieltä mitään taida tulla, anna vaan vähän korviketta” hän voi omilla (ei tietoon perustuvilla) näkemyksillään myös tärvätä imetyksen onnistumisen. Riippuen siitä, miten herkkä äiti on ottamaan muiden kommentteja ”ihon alle”. Noin monisäikeisessä prosessissa on miltei mahdotonta sanoa, mistä mikäkin johtuu. Mutta jos äiti haluaa jatkaa imetystä ja ongelmia ilmenee, niin aina kannattaa ottaa yhteyttä imetyksen tuki ry:n koulutettuun imetystukihenkilöön. Heiltä saa apua, neuvoja, tietoa, kannustusta, rohkaisua ja henkistä tukea.Kyllä sitä toivoisi, että imetystä tutkittaisiin enemmän. Nythän ei ole mitään tieteellistä tietoa siitä, mikä saa maidon nousemaan, miksi se joillain ei nouse tai nousee vain joskus. Koska tämän mekanismia ei tunneta, ei myöskään osata kehittää lääkettä, joka nostaisi kaikilla maidon. Ja sitten epätoivoiset äidit turvautuvat kaikkiin kuulemiinsa kikkoihin, jopa niihin puhtaisiin rahastuksiin, koska faktatietoa ei ole. Voi vain yrittää ja toivoa, että kävisi tuuri ja maito nousisi.
Ei. Ihmiskeho on kemiaa. Jopa ajatukset ja tunteet saadaan muuttumaan, sairaudet loppumaan, kun lisätään jotain kemiallista yhdistettä kroppaan. Imetyksen kemiaa ei tunneta eikä ymmärretä. Tuo hypi päälläsi ja pyöri kolme kertaa ympäri ja sitten imetys onnistuu, on vain todiste siitä, ettei imetyksen toimintaa tunneta ollenkaan. Toki kaikkia kikkoja voi kokeilla, mutta mitään takuuta ei ole että imetys niillä onnistuisi, vaikka kaikki tehtäisiin oikein.Kyllä näitä on tutkittu. Australialainen Peter Hartmann on omistanut koko elämäntyönsä naisten rintojen tutkimiseen. Näistä kuulin 2000-luvun alussa, kun kävin imetystukiryhmänvetäjäkurssin. Maidon nouseminen ja heruminen ylipäätään on hyvin monisäikeinen prosessi, johon littyy hormonit, ravitsemustila, lepo, ihokontakti, äidin psyykkinen tila, vauvan imuote, äidin ja vauvan välinen vuorovaikutus, ja jopa se, miten muut ihmiset (läheiset tai vähemmän läheiset) suhtautuvat äidin maidontuloon ja imetykseen. Jos joku anoppi on vähän väliä kommentoimassa vieressä että ”ei sieltä mitään taida tulla, anna vaan vähän korviketta” hän voi omilla (ei tietoon perustuvilla) näkemyksillään myös tärvätä imetyksen onnistumisen. Riippuen siitä, miten herkkä äiti on ottamaan muiden kommentteja ”ihon alle”. Noin monisäikeisessä prosessissa on miltei mahdotonta sanoa, mistä mikäkin johtuu. Mutta jos äiti haluaa jatkaa imetystä ja ongelmia ilmenee, niin aina kannattaa ottaa yhteyttä imetyksen tuki ry:n koulutettuun imetystukihenkilöön. Heiltä saa apua, neuvoja, tietoa, kannustusta, rohkaisua ja henkistä tukea.
En oo kyllä yhdenkään imetystukihenkilön kuullut ikinä antavan tuollaisia ohjeita. Jos joku antaa, niin ei takuulla ole asiantuntija. Ne ohjeet, joita imetystukihenkilöt jakavat, perustuvat tutkittuun tietoon sekä kokemusperäiseen tietoon. Ei se todellakaan pelkkää kemiaa ole, ihmiskehon toiminta. Siinä kaikki liittyy kaikkeen, ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tieteen keinoin ei pystytä yleensä tutkimaan näin monisäikeisiä asioita. Tutkitaan vain yhden asian vaikutusta toiseen, ja yleensä sellaisia, jotka ovat mitattavissa. Kaikki esim. imetyksen onnistumiseen liittyvät seikat eivät ole mitattavissa, ihminen ei ole mikään kone. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, jossa hormonit (kemia) ovat vain yksi osanen. Lisäksi tunnetilat vaikuttavat hormoneihin, hormonit vaikuttavat tunnetiloihin, jne. Ihan kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mutta noin pääpiirteittäin hyvin tärkeä seikka imetyksen onnistumisen suhteen on (oikean tiedon lisäksi) kannustus ja rohkaisu, henkinen tuki joka ilmenee myös konkreettisena tukena esim. niin, että luodaan imetykselle olosuhteet, jotka mahdollistavat äidin riittävän levon, hyvän vuorovaikutussuhteen vauvaab, ja riittävän ja hyvän ravinnon ja nesteen saannin. Jotkut äidit ovat herkempiä häiriötekijöille kuin toiset. Mikä toimii yhdelle, ei välttämättä toimikaan toiselle. Ei se ole mitään yksioikoista hommaa. Imetyksen tukeminen vaatii herkkyyttä ja hyviä ihmissuhdetaitoja, tiedon lisäksi.Ei. Ihmiskeho on kemiaa. Jopa ajatukset ja tunteet saadaan muuttumaan, sairaudet loppumaan, kun lisätään jotain kemiallista yhdistettä kroppaan. Imetyksen kemiaa ei tunneta eikä ymmärretä. Tuo hypi päälläsi ja pyöri kolme kertaa ympäri ja sitten imetys onnistuu, on vain todiste siitä, ettei imetyksen toimintaa tunneta ollenkaan. Toki kaikkia kikkoja voi kokeilla, mutta mitään takuuta ei ole että imetys niillä onnistuisi, vaikka kaikki tehtäisiin oikein.
Harmillista ettei sulle mitään apua ole asiaan löytynyt!Siis ei oo mitään muutosta itellä minkään suhteen ollu... Syömiseen eikä muuhunkaan.. Sain ajan silloin myös itetys tukeen tai mikä nyt olikaan... Paino ei noussut vaikka kuinka roikku rinnalla ja itse tunsin myös että rinnat olivat tyhjät koska yleensä net täyttyvät aina ennen vauvan syntymää ja lisääntyy nopeasti... Siks tätä oon ihmetellyt ja monilta kysyny.. En oo mitään syytä saanut Miks näin