Pulinaketju

Onko kellään ollut kipua esim hommailujen aikana ennen ovulaatiota munasarjan kohdalla? Tai yskiessä repäisykipuja? Vai pitääkö epäillä nyt oikeasti kystaa.. Mulla vasta kp 10 ja sattuu yskiessä. Samaan tapaan kun raskaana ollessa. Viime kierrossa ovispuolella kipua myös seksin aikana. Nyt ei vielä ainakaan. Vai onko nyt sit niin, että en ole ovuloinut niin pitkään aikaan, että olen unohtanut oviskivut?

En osaa valitettavasti sanoa mitään tuohon. En ole ikinä tuntenut juuri mitään missään vaiheessa kiertoa. :sad001 Yhden raskauden alussa olin tuntevinani kiinnittymisen, mutta toki sekin on voinut olla yhteensattuma ilkeän kuplan kierrellessä suolistossa tms.

On ollut jos jonkinlaista kipua, mutta syytä en tiedä. Sellaisia pistäviä ja pysäyttäviä, nopeasti ilmestyviä, jotka ovat menneet hetken odottelun jälkeen ohi.

Mä en oikeastaan välitä vaeltamisesta. Jossei sitten sitä lasketa että voin kävellä kymmenen kilometrin lenkkejä kaupunkien keskustoissa katselemassa arkkitehtuuria ja muita nähtävyyksiä. Toki käyn joka kesä Repoveden kansallispuistossa veneilemässä ja retkeilemässä, mutta en pidä teltassa nukkumisesta huonon selän takia. Lapsen saamisen jälkeen ei olla enää matkustettu ja retkeilytkin on muutaman tunnin mittaisia. Ehkä sitten eläkepäivillä pääsee taas kaupunkilomille.

Tykkään luonnosta, mutta olen liian turvallisuushakuinen nukkuakseni teltassa. Karhut ja Bodomit vain tulee heti mieleen kun ajattelenkin teltassa yöpymistä. :laughing002

Suunnistus, etenkin Iltarastit ovat kivoja, koska tulee lähdettyä paikkoihin, joissa ei muuten kävisi, ja siellä on ihanasti järjestetty opasteet ja parkkeeraus ja kartat, kunhan vain itse järjestää itsensä paikalle ja menee läpi sen luontopolun, jonka joku on kartalle suunnitellut. Lapsillekin on usein omat kartat ja omat reitit. Ennen omien lasteni syntymää menin veljeni lasten kanssa vuorotellen, ja he oppivat lukemaan karttaa jo ennen kouluikää. Ja tappelivat keskenään siitä, kumman vuoro oli päästä mukaan.

mäkin heitän kysymyksen. Onko kellään jolla ei normaalisti ole minkään tapaista kipua tai tuntemusta kierron aikana rinnoissa , ollut yllättäen kierto jossa rinnat kipeät ja täyden tuntuiset ihan menkoista alkaen? Voiko liittyä vaihdevuosiiin tms?
-kun ei siis kyse raskaudesta

Ei minuakaan telttaan saa missään nimessä. Minkähänlainen ensiapujoukko pitäisi hankkia, että aamulla minut saisi sieltä ylös? Hyvä kun omasta sängystäni pääsen ilman apua.

Kivut voivat olla myös kasvukipuja. Eli ennen ovista.

Tissit ovat kyllä muuttuneet viime aikoina. Ennen ne olivat sellaiset ajokoiran korvat, mutta nykyään koko kierron pulleammat. Arahkot vain oviksesta eteenpäin. Kyllä ne voivat vaihtareiden lähenemisestä kertoa. Ainakin niin olen joskus lukenut. Kaikki minusta kyllä vaihtareihin liittyy. Mulla itselläni siis.

Minua ei kyllä kaupunkiin saisi. Keskellä metsää on justiinsa hyvä olla.

Mä tykkään liikkua kyllä metsässä, mutta tykkään enemmän siitä, että on jokin päämäärä, jota kohti mennään. Esim. just geokätköt. Teltassa en halua minäkään nukkua... Mies onneksi vie sit lasta enemmän metsäretkille ja viime kesänä olivat pari yötä teltassakin. Hiihtämisestä tykkäisin, mutta pääkaupunkiseudun talvet on mitä on, joten eipä oo sitäkään tullut harrastettua vuosiin. Lapsi sai nyt kyllä omat sukset, että ehkä tänä talvena täytyy sen verran käydä hiihtelemässä, että hänkin niihin tottuu. Jos siis sitä lunta saataisiin... :)

Sitten haluissa on tapahtunut iso muutos viime aikoina. Mikään ei ole muuttunut, mutta halut alkaa olla, kun teinillä konsanaan. No en minä haluton ole ollut ennenkään, mutta tämä on hauska vaihe. Ukkokin hämmästelee, että taasko.

Onko kellään ollut kipua esim hommailujen aikana ennen ovulaatiota munasarjan kohdalla? Tai yskiessä repäisykipuja? Vai pitääkö epäillä nyt oikeasti kystaa.. Mulla vasta kp 10 ja sattuu yskiessä. Samaan tapaan kun raskaana ollessa. Viime kierrossa ovispuolella kipua myös seksin aikana. Nyt ei vielä ainakaan. Vai onko nyt sit niin, että en ole ovuloinut niin pitkään aikaan, että olen unohtanut oviskivut?
Mulla on kans jos ja mitä. En osaa enää yhdistää mihinkään asiaan kierrossa. Esim tänään ollut kovia repäisykipuja ja tuntuu pahalle kun yskin. Sit ajoittain sattuu seksin aikaan enkä kärsi olla ns alla. En oo yhdistäny mihinkään erityiseen kohtaan kierrossa, mul ei oo oikein selkeitä oviskipuja. Tai sit ne tulee joskus ennen o-plussaa. En tiiä...kaikkee tuntuu olevan, liekö se adenomyoosi syynä :hungover:

Sitten haluissa on tapahtunut iso muutos viime aikoina. Mikään ei ole muuttunut, mutta halut alkaa olla, kun teinillä konsanaan. No en minä haluton ole ollut ennenkään, mutta tämä on hauska vaihe. Ukkokin hämmästelee, että taasko.
Joo sama. Mies ei oikeesi pysy perässä. Mulla on ollu tossa lasten saannin/hoitokuvioiden aikaan hetken semmoista ”ei niin väliksi vaikkei pannakaan”-oloa. Mut nykysin olisin aktiivisempi. Mut mun siskot on sanonu ihan samaa, et usein miehet keski-iässä rauhottuu ja naiset vaan pahenee ennen ”loppua” :hilarious: liekö sitten näin. Kyl mieskin haluaa mut ei todella tekis aloitetta nii usein ku itse jos en tekisi

Kivut voivat olla myös kasvukipuja. Eli ennen ovista.

Tissit ovat kyllä muuttuneet viime aikoina. Ennen ne olivat sellaiset ajokoiran korvat, mutta nykyään koko kierron pulleammat. Arahkot vain oviksesta eteenpäin. Kyllä ne voivat vaihtareiden lähenemisestä kertoa. Ainakin niin olen joskus lukenut. Kaikki minusta kyllä vaihtareihin liittyy. Mulla itselläni siis.

Minua ei kyllä kaupunkiin saisi. Keskellä metsää on justiinsa hyvä olla.
Mulla ei ole nykyään enää ollenkaan tissit aristavat, missään kierron vaiheessa. Alkuvuodesta vielä oli joka kierrossa oviksesta alkaen arat nännit. Oon tulkinnut tän oireettomuuden vaihdevuosioireeksi...

Joo sama. Mies ei oikeesi pysy perässä. Mulla on ollu tossa lasten saannin/hoitokuvioiden aikaan hetken semmoista ”ei niin väliksi vaikkei pannakaan”-oloa. Mut nykysin olisin aktiivisempi. Mut mun siskot on sanonu ihan samaa, et usein miehet keski-iässä rauhottuu ja naiset vaan pahenee ennen ”loppua” :hilarious: liekö sitten näin. Kyl mieskin haluaa mut ei todella tekis aloitetta nii usein ku itse jos en tekisi
Voi meidän ukkoparat. Onneksi ei meillä vielä ainakaan nikottele yhtään, tiedä sitten kauan tämä vaimon uusi juoksuaika kestää. No eihän kaikki tapahtumat esivaihtareissa ole ollenkaan pöllömpää.

Voi meidän ukkoparat. Onneksi ei meillä vielä ainakaan nikottele yhtään, tiedä sitten kauan tämä vaimon uusi juoksuaika kestää. No eihän kaikki tapahtumat esivaihtareissa ole ollenkaan pöllömpää.
Haha joo ei :hilarious: ainoa että otan välillä itseeni kun ukkokulta sanoo, että katellaanko huomenna:wtf: Prkele miten ikävä saada rukkasia :hilarious:

Mulla ei ole nykyään enää ollenkaan tissit aristavat, missään kierron vaiheessa. Alkuvuodesta vielä oli joka kierrossa oviksesta alkaen arat nännit. Oon tulkinnut tän oireettomuuden vaihdevuosioireeksi...
Mielenkiintoista. Mulla tämä arkuus vasta alkanut. Ennen ei ollut muuta, kun pulleammat tissit oviksesta eteenpäin. Kipua sivulla vain raskaana.

Mä törmäsin joskus googlettaessa johonkuhun englanninkieliseen keskusteluun. Siellä aika moni +/- 50v sanoi että vaikka menkat oli olleet jo pois he saivat ajoittain sellaisia selkeitä ”raskausoireita”. Kai se keho jotenkin yskii, vaikea sanoa :sour: Jotain ikäähän tämä kai on, itsellä oli nuorena todella oireettomat kierrot. En mä ovulaatioita tai menkkojen alkuja tunnistanu. Nykyisin (vikat vuodet ennen lastakin) PmS oireet on paljon selkeemmät ja muutenkin hormonit tuntuu ihan eri tavalla vaikkei edes kuulostelisi olojaan

Itselläni nää vaihtelee. Kesällä oli kierto jossa nännit kipeytyi toden teolla. Mut esim tästä ylläriplussasta en muista nännikipuja olleen mitään ennenkuin sitten myöhemmin

Mulla ei varsinaisesti mitään kipuja oo mut silloin ku endo oli paha tuntu kivut just oviksen.. Seksin ja yskiminenkin sattui ja repi kyl todella... Met käytiin vaeltamassa koko porukalla pohjoisessa.. Pienet oli rinkoissa.. Oli kyllä todella mahtova kokemus ja mikä parasta kaikki jopa teinit nauttivat

Tietääkö kukaan mistä on kyse kun mulla on aina ollu maitoo tullu todella paljon mutta näistä muutamasta ei pisaran pisaraa vaikka mitä teki

Takaisin