Pulinaketju

Täälä yks lukulomalla.. Yks hiihtolomalla ja muut muuten vain viettää viikonloppua:laughing021
Ovista odotellessa jos nyt sattuu tuleen tän ihmeellisen tuhunuamis jälkeen... Onkohan se muuten mahdollista jos ei kunnon vuotoo oo ollu?
Kaippa se kaikki mahollista on. Osa tuntuu raskautuvan jos ja mistä kierroista ja kierrottomuuksista. Ja jos limis ei ole ollu kunnollinen edellisessä kierrossa niin osalla vuoto jää tuhruksi. Mulla on todettu monesti viivamaisen ohut limakalvo mut silti vuoto on aina hervotonta. Eii jotain muutakin vikaa koko hommassa.
Eihän se ovis sikäli vuodosta riipu, jos kasvavat follit tuottaa estroa ja limis paksuuntuu ja koko sykli menee normaalisti niin kaikkihan on täysin mahdollista <3

@Vastavirran akka vieläkö sie tännään teet tikkuja?

Joo ja kyllä julkinen puoli hoitaakin, hän vaan aatteli että nopeammin olisi ohi ja vaimoke taas oma itsensä. Ja kyllä maanantaina alan asiaa taas hoitelemaan jos ei mitään viikonlopun aikana tapahdu, en enää kolmatta kertaa cytotecejä ota.
Ymmärrän <3 onhan tuo ny hitto.

Minäpä kerron, miksi toivon, että lapseni olisi pidempi kuin minä, olen siis 150+.

Kaupassa menee tovi, kun etsii niitä jakkaroita, joilla ylettää hyllyille. Toki usein pyydän muilta asiakkailta apua, sillä jakkaroita taitaa esimerkiksi tuossa lähikaupassa kaksi kappaletta. Eikä ne hyllyt vielä mitään, mutta se pakasteallas. Kun tahdon sieltä sen pohjimmaisen marjapussin, niin keikun vatsallani siinä pakastealtaan reunalla. Ponkaistessani jaloilla alustasta vauhtia, yletän juuri heilahduksella saamaan haluamani. Jalat eivät yllä samaan aikaan lattialle ja pelkään putoavani päälleni pakastimeen.
Sitten on vielä ne altaat, joiden takana on seinällä pakastekaapit. Olen kömpelö ja kivulias, mutta olen päättäväinen. Jos olette nähneet jonkun kiipeilevän pakastealtaan reunalla, käsi pakastekaapin kalapuikkoja kohti, niin se olen minä tai tyttäreni. Alastulo kalapuikkopaketin kanssa pääsisi jo uutisten loppukevennykseen.

Autoissa ei kaikissa säädöt riitä siihen, että jalat ylettää polkimille tai sitten ylettää, mutta ratti on jo litistämässä tissejä ja yhden auton hylkäsin, kun penkin ollessa edessä, pohkeet eivät mahtuneet mukaan.

Ja vaatteet. Nuorena käytin lasten vaatteita, mutta leveys ei enää riitä. Aika monissa housuissa lahkeessa on jotain hienoja toiminnallisia ominaisuuksia, vetoketjuja, kuminauhoja, naruja, laskoksia, neppareita, nappeja jne. Kun niistä pitäisi lyhentää 10cm niin ei ne enää ole samat housut. Erityisen hankalia ovat sade- ja ulkoiluvaatteet.

Tässä oli Elämäni lyhyenä, osa 1.
Kyllä kuulostaa tutulta elämältä. Oliko meillä puolen sentin pituusero tai jotain sinnepäin. Ne hiton raskaustestit ovat edelleen ylähyllyllä. Todella huomaamattomasti niitä sieltä saakin. Uuh.

Autoilu taas helpottui maasturin myötä. Ei tartte enää ajaa ihme asennoissa ja manata jalkojen lyhyyttä. Ukolla on tilapäisautona nyt keppivaihteinen vanha rotisko ja sillä piti välillä mennä kouluun viime aikoina. Voi vitsi, miten hankalaa oli käyttää kytkintä siinä. Kun ei yllä niin ei yllä. Huonoin katiska lyhyelle.

Ja keittiön kaapit, no tartteeko edes mainita. Suihkun ukot laittaa aina niin ylös, kun pystyy. Kiva. Tahtoisin sen käsiin mielummin. Onhan näitä.

Mutta on hyötyäkin. Pää ei osu koskaan mihinkään.

Kyllä mie varmaan vielä illalla katon. Inhottava tunne tämmöinen epätietoisuus.

Voi Äitykkä. Kyllä sitten pitää mennä vaikeimman kautta tyhjennys.

Mutta, miltä Miisa näyttää tilanne tänään?
Kiitos kysymästä! Kuusi oli kypsää ja neljä hedelmöittyi. Eli nyt odotellaan tiistaihin asti ainakin et selviääkö blastoiksi asti.

Kyllä kuulostaa tutulta elämältä. Oliko meillä puolen sentin pituusero tai jotain sinnepäin. Ne hiton raskaustestit ovat edelleen ylähyllyllä. Todella huomaamattomasti niitä sieltä saakin. Uuh.

Autoilu taas helpottui maasturin myötä. Ei tartte enää ajaa ihme asennoissa ja manata jalkojen lyhyyttä. Ukolla on tilapäisautona nyt keppivaihteinen vanha rotisko ja sillä piti välillä mennä kouluun viime aikoina. Voi vitsi, miten hankalaa oli käyttää kytkintä siinä. Kun ei yllä niin ei yllä. Huonoin katiska lyhyelle.

Ja keittiön kaapit, no tartteeko edes mainita. Suihkun ukot laittaa aina niin ylös, kun pystyy. Kiva. Tahtoisin sen käsiin mielummin. Onhan näitä.

Mutta on hyötyäkin. Pää ei osu koskaan mihinkään.
Keittiön kaappeja pitää olla paljon! Yletän alimmalle hyllylle ja toiseksi alemman hyllyn etureunaan. Miehellä on paljon tilaa omille ruuille siellä ylähyllyillä ja takana.

Kuuntelin kerran uimahallin saunassa, kun rouvat päivittelivät, kun on niin hankalaa siellä ja aina lyö pään kattoon. Lähtiessäni kokeilin ihan venyttää pituutta tähän pitkään rankaani, mutta ei kyllä edes hius hiponut kattoa. Samat rouvat harmittelivat, kun bussissa renkaan kohdalla istuessa ei jalat mahdu mihinkään. Se on minun suosikkipaikkani, kun ainoastaan siinä ylettää jalat lattialle. Tiedoksi pitkille ihmisille, että kun jalkoja roikottaa ilmassa, niin ne puutuvat ja on vaikea lähteä liikkeelle.

Keittiön kaappeja pitää olla paljon! Yletän alimmalle hyllylle ja toiseksi alemman hyllyn etureunaan. Miehellä on paljon tilaa omille ruuille siellä ylähyllyillä ja takana.

Kuuntelin kerran uimahallin saunassa, kun rouvat päivittelivät, kun on niin hankalaa siellä ja aina lyö pään kattoon. Lähtiessäni kokeilin ihan venyttää pituutta tähän pitkään rankaani, mutta ei kyllä edes hius hiponut kattoa. Samat rouvat harmittelivat, kun bussissa renkaan kohdalla istuessa ei jalat mahdu mihinkään. Se on minun suosikkipaikkani, kun ainoastaan siinä ylettää jalat lattialle. Tiedoksi pitkille ihmisille, että kun jalkoja roikottaa ilmassa, niin ne puutuvat ja on vaikea lähteä liikkeelle.
Totta. Keittiön kaappeja pitäisi olla paljon. Paino sanalla pitäisi. Olen jo suunnitellut remontin, laajennuksen, talon vaihdon jne, mutta hiljaista pitelee.

Eikö olekin mahtava tunne, kun jalat löytää lattian istuessa. Tosin meillä on koulussa joissain luokissa säädettävät tuolit ja kun sen laittaa alas, näkyy pulpetin takaa ehkä nenä. Niillä sitten sahailen ylös ja alas. Huvinsa kullakin.

Tälleen pienen näkökulmasta on maailma tehty isommille ihmisille, mutta kyllä ego sitten kompensoi ja hätä keinot keksii.

Totta. Keittiön kaappeja pitäisi olla paljon. Paino sanalla pitäisi. Olen jo suunnitellut remontin, laajennuksen, talon vaihdon jne, mutta hiljaista pitelee.

Eikö olekin mahtava tunne, kun jalat löytää lattian istuessa. Tosin meillä on koulussa joissain luokissa säädettävät tuolit ja kun sen laittaa alas, näkyy pulpetin takaa ehkä nenä. Niillä sitten sahailen ylös ja alas. Huvinsa kullakin.

Tälleen pienen näkökulmasta on maailma tehty isommille ihmisille, mutta kyllä ego sitten kompensoi ja hätä keinot keksii.
Ollaan sen lyhyemmän tyttären kanssa kehitelty kaikenlaisia hienoja systeemeitä, miten tytär kiipeää äidin päälle, kun ei muuten ole mahdollisuuksia ylettää mihinkään.

Onneksi tosiaan itsetunto on kohdallaan eikä hävetä näyttää hassulta ja suunkin saan auki, kun tarvitsen apua.

Hyviä puolia pienessä koossa on se, että mahtuu pieniin koloihin, hoplopissa on ihan kiva kiipeillä, autossa penkkini takana on ruhtinaallisesti tilaa, mahdun myös hyvin repsikan paikalle, vaikka sen takana on tilaa vievä turvaistuin.

Huonekalut eivät kulu samalla tavalla kuin isoilla ihmisillä. Huomasin tämän, kun miehen käyttämä tuoli ruokapöydässä alkaa hiljalleen löystyä ja jalat irtoavat, jos sille ei tee mitään. Sohvassa miehen istumapaikalla on kuoppa, minulla ei ole mitään kulumaa, patjat eivät painu minun allani.

Silloin kun vielä mahduin lastenvaatteisiin, niin huomasin, että ne ovat edullisempia kuin aikuisten. Harmi kun tuo leveys on vanhemmiten lisääntynyt.

Tsemppiä kaikille, myötäelän täällä vaikka en juuri jaksa keskustella. :Heartred

Olin tänään kauan sitten tapaturmassa hajonneen hampaan juurihoidossa - kipu on melkoinen ja väsyttää.

Mulla alkoi onneksi kunnon menkkavuoto, nyt on kp 5. Sain myös tilattua ajan lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle seuraavan oviksen tietämille. Luteaali oli taas 9-10 päivää, joten tälle ehkä tarttis tehdä jotain.

Olen aloittanut uudessa työssäni, ja se on ollut ihanaa. Toisin sanoen ihanan haastavaa! :love017 Oon päässyt tosi hyvin alkuun hommissa ja saan tehdä työtä täysin itsenäisesti. Toin siis tullessani täysin uuden työmenetelmän taloon ja mulle kuuluu sen käynnistys, kehittäminen, asiakastyö ja sidosryhmätyöskentely. Verkostotkin pitää rakentaa alusta asti itse. Mahtavaa! :smiley-bounce013 Toki aluksi on myös väsyttävää, kun on tuhat rautaa tulessa. Mutta kylläpä työ voi olla kivaa! Eikä päivän aikana ehdi ajatella vauvoja.:shy:

Niin tuttua tuo lyhyys. Seisoessa olen 159cm.
Tuolissa istuessa tosi matalalla. Välillä saa kikkailla kyllä että tavaroita saa :grin

Tsemppiä kaikille, myötäelän täällä vaikka en juuri jaksa keskustella. :Heartred

Olin tänään kauan sitten tapaturmassa hajonneen hampaan juurihoidossa - kipu on melkoinen ja väsyttää.

Mulla alkoi onneksi kunnon menkkavuoto, nyt on kp 5. Sain myös tilattua ajan lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle seuraavan oviksen tietämille. Luteaali oli taas 9-10 päivää, joten tälle ehkä tarttis tehdä jotain.

Olen aloittanut uudessa työssäni, ja se on ollut ihanaa. Toisin sanoen ihanan haastavaa! :love017 Oon päässyt tosi hyvin alkuun hommissa ja saan tehdä työtä täysin itsenäisesti. Toin siis tullessani täysin uuden työmenetelmän taloon ja mulle kuuluu sen käynnistys, kehittäminen, asiakastyö ja sidosryhmätyöskentely. Verkostotkin pitää rakentaa alusta asti itse. Mahtavaa! :smiley-bounce013 Toki aluksi on myös väsyttävää, kun on tuhat rautaa tulessa. Mutta kylläpä työ voi olla kivaa! Eikä päivän aikana ehdi ajatella vauvoja.:shy:
Sympatiat. Täällä kp 5 myös eikä vuoto yhtään laantumassa. Ei jaksais millään enää tätä viikon holonaan lorinaa :sorry: pääkin on aivan sumea, laskeeko hempat näin vai mikä tää on mutta mistään ei tuu mitään. Luteaali on mullakin aina maks 9 harvoin 10pv. Pskoja soluja mitä pskoja.
onnea duunista :smiley-angelic003

@Vastavirran akka ymmärrän. No, kyttään sitten aamusella.

Sympatiat. Täällä kp 5 myös eikä vuoto yhtään laantumassa. Ei jaksais millään enää tätä viikon holonaan lorinaa :sorry: pääkin on aivan sumea, laskeeko hempat näin vai mikä tää on mutta mistään ei tuu mitään. Luteaali on mullakin aina maks 9 harvoin 10pv. Pskoja soluja mitä pskoja.
onnea duunista :smiley-angelic003

@Vastavirran akka ymmärrän. No, kyttään sitten aamusella.
Kiitos :Heartred

Onko sulla ollut mitään hormonaalista tukea luteaalia pidentämään?

Kiitos :Heartred

Onko sulla ollut mitään hormonaalista tukea luteaalia pidentämään?
On mulla ollut ja syksyn käytin. Luteealiongelma ollu siis vuosikaudet. Mutta niinku lääkärikin sanoi pitäisi ensin parantaa se juurisyy. Pelkästä keltarauhastuesta ei iloa ole. Yleensä heikko keltarauhanen tulee huonosta oviksesta. Mutta koska mulla on jo ollu vuosia munasarjat hiljaiset ja munisten laatu vissiin kuraa niin siihen ei oikein mikään mun kohdallani auta. Sit kun sieltä on pullahtanu se oikea hyvä solu niin olen raskautunu ilman mitään tukia. Raskaudet menetetty siis muista syistä. Ja yksi ”luomu eläväinenkin” siis vuosimallia 2018 <3

On mulla ollut ja syksyn käytin. Luteealiongelma ollu siis vuosikaudet. Mutta niinku lääkärikin sanoi pitäisi ensin parantaa se juurisyy. Pelkästä keltarauhastuesta ei iloa ole. Yleensä heikko keltarauhanen tulee huonosta oviksesta. Mutta koska mulla on jo ollu vuosia munasarjat hiljaiset ja munisten laatu vissiin kuraa niin siihen ei oikein mikään mun kohdallani auta. Sit kun sieltä on pullahtanu se oikea hyvä solu niin olen raskautunu ilman mitään tukia. Raskaudet menetetty siis muista syistä. Ja yksi ”luomu eläväinenkin” siis vuosimallia 2018 :Heartred
Jospa sieltä vielä kultamuna löytyisi :)

Mulla on aiemmin ollut pitkät kierrot ja nyt yht'äkkiä n. 27-28 päivää. Luulen, että aiemmin ovulaation/luteaalin kanssa ei ole ollut ongelmaa. Mullakin on ehdottomasti keltarauhasen toiminnassa nyt häikkää, oli siinä viime kesän keskenmenneessä raskaudessakin. :sad001 No, ehkä gynellä selviää jotain, ehkä ei.

Täällä myös yksi pätkä. :grin
Kieltämättä kauppareissut, autot, keittiöt ja ulkohousut tuottaa välillä päänvaivaa. Varsinkin housut, kun persaus on lisäksi suht leveä :rolleyes:
Töissä hankalinta on palaveritilojen tuolit. Ne on aina liian korkeita ja syviä. Sellaisessa kun kököttää pari tuntia niin takareidet on tunnottomat ja liikkeelle lähtö muistuttaa lähinnä puupökkelöä. Onneksi toimistoon tuli nyt sähköpöydät niin saan sentään työpisteen aina sopivaksi.

Takaisin