Pulinaketju

Toivottavasti kaikki olisi hyvin vastavirranakka. Hyvin noissa kyllä viivat näkyy.

Tänään 33+0 ja kontrollissa käyty. Vauva kasvaa nyt 3viikkoa jäljessä. Ennen oli kaksi. Syyksi nyt epäillään liian pientä istukkaa. 2vk päästä uusi kontrolli ja katsotaan voiko raskautta enää jatkaa. Nyt 1700g ja jos olisi siihen 18.3. asti niin n. 2100g.
Pieni neiti tulossa :)
Esikko pääsi kotiin kun painoi 2025g eli onnesta on kokemusta.

Toivottavasti kaikki olisi hyvin vastavirranakka. Hyvin noissa kyllä viivat näkyy.

Tänään 33+0 ja kontrollissa käyty. Vauva kasvaa nyt 3viikkoa jäljessä. Ennen oli kaksi. Syyksi nyt epäillään liian pientä istukkaa. 2vk päästä uusi kontrolli ja katsotaan voiko raskautta enää jatkaa. Nyt 1700g ja jos olisi siihen 18.3. asti niin n. 2100g.
Pieni neiti tulossa :)
Esikko pääsi kotiin kun painoi 2025g eli onnesta on kokemusta.
Paljon tsemppiä pienelle ❤️Ja äidille myös!

Kiitos teille tuesta :Heartred
Itse näen asian niin, että pääasia jotta kasvaa :)
Ja onneksi on hyvä seuranta.
Pelottaako sua.. tai jännittääkö? Mä olin aina kaikesta nii huolissani et tuntu että tukehdun. Sain tästä 3. yhdessä kohtaa ”tuomion” ettei kasvua oo tullu ja vesi on vähissä. Seuraavas kontrollissa rv36 olikin kaikki ok. Mut tuntu et jo sillon oksennan paniikista :(

Pelottaako sua.. tai jännittääkö? Mä olin aina kaikesta nii huolissani et tuntu että tukehdun. Sain tästä 3. yhdessä kohtaa ”tuomion” ettei kasvua oo tullu ja vesi on vähissä. Seuraavas kontrollissa rv36 olikin kaikki ok. Mut tuntu et jo sillon oksennan paniikista :sad001

Ei kyllä kauheasti. Luotan, että kaikki menee hyvin.
Tällä hetkellä mietityttää imetys. Esikko joutu pienenkoon takia käyttämään apteekin korviketta eikä koskaan oppinut rinnalle. Ei jaksanut imeä.
Tottakai tämä nyt on tärkeys järjestyksessä viimeisenä, mutta itselle olisi tärkeä saada imettää. Se on kuitenkin asia jonka minä vielä pystyn tekemään itse.

S**tana... Lääkäri määräsi tulehduskipulääkettä. Ajattelin, että guuglaan ennen hakemista vaikka sanoinkin, että yritetään tulla raskaaksi.

"valmistetta ei tule käyttää naisilla, jotka yrittävät tulla raskaaksi":bookworm::mad::angry1

Pari vuotta sitten lääkäri määräsi trexanin (sytostaatti) kylkeen relaksantit. Hieman kun tutkin, on aika vaarallinen yhdistelmä. Pitääkö siis joka kerta vielä itse tarkistaa mitä lääkäri määrää?!?

Mitä aktuaalista **ttua taas?! Anteeksi, leipoi vaan kiinni totaalisesti...

S**tana... Lääkäri määräsi tulehduskipulääkettä. Ajattelin, että guuglaan ennen hakemista vaikka sanoinkin, että yritetään tulla raskaaksi.

"valmistetta ei tule käyttää naisilla, jotka yrittävät tulla raskaaksi":bookworm::mad::angry1

Pari vuotta sitten lääkäri määräsi trexanin (sytostaatti) kylkeen relaksantit. Hieman kun tutkin, on aika vaarallinen yhdistelmä. Pitääkö siis joka kerta vielä itse tarkistaa mitä lääkäri määrää?!?

Kaikissa tulehduKipul.lukee sama. Juurikon siks että niitä käytetään eri tavoin, joskus pitkiäkin kuureja ja silloin vaikuttaa just ovikseen jne.
Toki tarkka pitää olla mutta lääkärit joutuu määrämään tarveharkinnan mukaan ja monilla komboilla eikä kaikki googlet ja tuoteseloisteiden jutut aina pidä joka tilanteessa. Onhan esim terolut tai estrogeenit kielletty raskaana mutta houdoissa käytetään jne.

Muokattu viimeksi:

Mä oon törmännyt tähän, että aina ei lääkärit huomaa/tiedä eri lääkkeiden yhteisvaikutuksista.

Hmm. Mitäs jos käviIt hcg mittauksessa. Synlab jne tekee ilman lähetettä? Saisit selvyyttä tähän
Sitäkin mietin, mutta kun en tiedä tarkkaa dpota, vaikka näkisihän sen nousun tai laskun parilla kokeella. Taidan jatkaa tikuttelua, näkee tuon vaihtelun siitäkin. Ehkä ensi viikolla, jos ei tilanne ratkea ennen sitä.

Sitäkin mietin, mutta kun en tiedä tarkkaa dpota, vaikka näkisihän sen nousun tai laskun parilla kokeella. Taidan jatkaa tikuttelua, näkee tuon vaihtelun siitäkin. Ehkä ensi viikolla, jos ei tilanne ratkea ennen sitä.
Lähinnä tarkotin et jos olis vaan joku syy miks tikut ei näytä vaikka.. et onko hcg ylipäätään millä tasolla. Mut toki varmasti tässä suunta selviää ensi viikkoon viimestään :smiley-angelic003

Todella ärsyttävää! Voiko lääkärille /vastaanotolle soittaa?

Minulle on käynyt useamman kerran niin, että on määrätty sellaista lääkettä, mitä en missään nimessä saa käyttää. Vaarallisin oli ehkä yhdistelmäehkäisypillerit & aurallinen migreeni. Oli jo sellaisia kognitiivisia häiriöitä, että ihme kun ei jättänyt pysyviä jälkiä (vai jättikö sittenkin?)

Kerron aina kaikki diagnoosit, vaikka olisi miten vähäpätöinen käynti. Tuntuu tyhmältä toistaa aina lähtiessään, että sopiihan nämä lääkkeet silti vaikka on x&y&z&ö?

Fysioterapiasta sain kaksi kertaa sellaiset ohjeet, jotka fysiatri on aiemmin kieltänyt.

Tämä tättähäärä on kuulkaa lenkkeilly tänään ihan urakalla.
Eiliset tabletit hyydytti sitten sen vähäisenkin tiputtelun... Keho pitää kiinni omastaan, ihan niinkuin noiden kilojenkin suhteen :laughing002

Eilen iski sen sortin turhautuminen koko tilanteen paikallaan junnaamiseen että muutaman tunnin itkeä tursasin silmät turvoksissa. Tänään sitten rakas jo ehdotteli että josko ensi viikolla yksityiselle lähdettäisiin se imutyhjennys hoitamaan... Aattelin kyllä roippeet häätää nyt viikonloppuna ulos vaikka tasajalkaa hyppien.
Ei se yksityiselle kuulu. Kyl julkisen pitää hoitaa :Heartred muok. Tarkoitan että nostat metelin jos julkinen ei ny ottaudu tuohon!

Muokattu viimeksi:
Takaisin