Pulinaketju

Mä olen muuten aikaisemmin ollut sitä mieltä, että teen kaiki lapset alle 30v...

Sama täällä, olin aina sitä mieltä, että varsinkaan yli 40-vuotiaana en missään tapauksessa enää hanki lapsia, en edes yritä. Nekin sanat tuli syötyä kaikkine karvoineen :D Kaikenlaista sitä nuorena suustaan päästelikin :facepalm:

Mulla ei oo koskaan ollu mitään rajoja et tiettyyn ikään mennessä pitää joku tietty asia olla tehty. :rolleyes:
Toisaaltaan ei mulla oo koskaan ollu isoa tarvetta saada omaa lasta. Aikoinaan olin adoptio jonossa niin että omaa yritystä ei ollut ollenkaan. Lopulta sain yllätyslapsen vaikkei mun terveyshistorialla se ollut kovin todennäköistä tai aikaisemman tutkimustiedon mukaan silloin kun olin parikymppinen. Nykyään jo gynet osaa hoitaa hormonihäiriöitä paremmin. Mun kohdalla ikä teki tehtävänsä ja kuulun niihin harvoihin jotka tulee helpommin raskaaksi lähellä 40v kuin 20v kun tulevien vaihdevuosien takia hormonihäiriö tasoittuu. Tai näin mulle oma gyne selitti kun ihmeteltiin ruudulla 7+ pientä sydämen sykettä. :grin

Minulla se takaraja vain meni, kun tuntui oudolta alkaa miettiä ehkäisyä. Miksi ehkäistä, jos lasta ei edes yrittämällä tule? Tuli kuitenkin.
Juu en mäkään ehkäisyä ota, ei oo ollu kun sen kaks vuotta pillerit vuodon takia. Tässäpä se dilemma onkin. Ei voi vetää mitään rajaa jos teoriassa mahis on. Mä olen sellanen et tikutan ja kyttään sata vuotiaaksi. Ja hakkaaan päätä seinään. Mut sit kuitenkaan en halua alkaa poikkasemaan piuhojakaan tai popsimaan pillereitä. Mut se olis se ainoa keino lopettaa tämä hömppä.

Minähän myös kuulun niihin outoihin, jotka saa plussia paremmin iäkkäänä, kun pari tai kolmekymppisenä. Toinen kun syntyi olin maailman onnellisin ja tyytyväisin, enkä enää uskonutkaan plussaavani koskaan, mutta ei silti ehkäistykään mitenkään ja kummasti kiertoja tuli kuitenkin kytättyä.

Sitten ilmoitti kolmas tulostaan ja se tilanne sitten laukaisi aivan mahdottoman kaipuun ja pakkomielteen. Sillä tiellä sitä ollaan vieläkin. Jos jotain olen oppinut tästä kaikesta, niin sen että miten vähän mikään on ihmisen omissa käsissä, vaikka niin luuleekin.

En kyllä tiedä vieläkään, että mitä heinäkuun jälkeen, mutta pakkohan se peli on joskus vetää poikki. Muutoin tätä jatkuu todellakin niin kauan, kunnes menkat loppuu. Ja ehkä vielä sittenkin.

Noi voihan pee vastavirran akka :sad001

Kävin klinikalla torstaina, tehtiin sellainen kohtuontelon huuhtelu ja testattiin myös sektioarven kestävyyttä. Ihan hyvältä näytti kaikki. Lääkäri haluaa kuitenkin tehdä vielä era-testin ennen alkionsiirtoa, kun mulla ei oo PASeista koskaan lähteny raskautta alulle, vain tuoresiirroista (1kkm, 1 onnistunut raskaus). Vähän ärsyttää rahanmeno, mutta lääkärin perustelut olivat kyllä hyvät. Seuraavasta kierrosta se testi ja sit vapun tienoilla alkionsiirto. Tämä kierto vielä omaa yritystä :)

Olikos letroissa muuten joku rajoitus kuinka monessa kierrossa niitä voi käyttää peräkkäin?

0A7391DE-F637-4296-B044-09986037E02D.jpeg Nyt kun vuosiin kerrankin tein testit aamun ekasta, tein mielenkiinnosta vielä tokastakin. On se vaan mulla niin, että toinen on parempi. Sentään joku asia ei muutu. Eikä siis ole toivoa enää.

Minä olen myös tullu raskaaksi ”paremmin” plus 35v kuin sillo 25v. Tai paremmin ja paremmin mutta tullut kuitenkin.

hjoo. No niinku on todettu täälläkin moneen otteeseen, kai sitä pitäs omata joku oikea harrastus tämän tikuttelun ja kierron kyttäämisen tilalle. Tavallaan ihailen ihmisiä ketkä osaa olla tyytyväisiä siihen mitä on. Enkä tarkoita etten ole tyytyväinen, mut varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan. Kai se, että mikään ei oo omassa käsissä ja että tää raskautuminen on lähes mahdotonta, tekee tästä jotenki vielä vaikeampaa saada henkisesti päätökseen. Olin tosin 100% varma että JOS ikinä saan kolmannen lapsen en enää koskaan ryhdy tähän hörhöilyyn. Mutta kuinkas sitten kävikään...

View attachment 86543 Nyt kun vuosiin kerrankin tein testit aamun ekasta, tein mielenkiinnosta vielä tokastakin. On se vaan mulla niin, että toinen on parempi. Sentään joku asia ei muutu. Eikä siis ole toivoa enää.
En oo koskaan kokeillukaan tätä, olen kai aina ajatellu et juon pannun kahvia aamusta niin se ”toka pissa” on liian lurua. Päivisin alkuraskaudessa on tullu selkeesti hailummat ku aamun ekasta. No, luultavasti ei tarvi koskaan kokeillakaan.

Niin varma minäkin olin toisen jälkeen, että nyt olen saanut jo kuun ja tähdetkin. Minä juon aamun kuluessa vähintään puoli litraa. Mutta normaalisti aamupisu on monella se paras, paitsi mulla.

Mutta nyt olisi todellakin hyvä miettiä uutta tekemistä hiljalleen. Pitsinnypläystä kenties. Mikä tämän yrityksen muka voisi korvata.

Niin varma minäkin olin toisen jälkeen, että nyt olen saanut jo kuun ja tähdetkin. Minä juon aamun kuluessa vähintään puoli litraa. Mutta normaalisti aamupisu on monella se paras, paitsi mulla.

Mutta nyt olisi todellakin hyvä miettiä uutta tekemistä hiljalleen. Pitsinnypläystä kenties. Mikä tämän yrityksen muka voisi korvata.
Sanoppa muuta. Mullakin on enemmän kuin ikinä edes annettiin ennusteita onnistua. Yhdenkin piti olla lähes mahdotonta :sorry:
Eiks siitä nypläyksestä vähä ollu puhettakin jo. Ja ei voi oikein sanoa että tää harrastus niin halpakaan olis. En tiiä. Mietitään vaikka syksyllä. Sillonhan ne uudet ryhmät aina alkaa :laughing001

Mut jos jotain pskaa niin jotain hyvääkin. Kp6 ja vuoto loppui käytännössä seinään eilen :eek::grin tai no pientä Ruskeaa suttua ajoittaim mut ei vuoda!
Että jotain iloa oli siitä ”paremmasta luteaalista” viime kierrossa. Tai sitten on vain taas tällanen kuukaus muuten vain. Ennen olisin innostunut mut nyt olen lähinnä onnellinen että ei vuoda 1,5 viikoa :laughing002

Mut jos jotain pskaa niin jotain hyvääkin. Kp6 ja vuoto loppui käytännössä seinään eilen :eek::grin tai no pientä Ruskeaa suttua ajoittaim mut ei vuoda!
Että jotain iloa oli siitä ”paremmasta luteaalista” viime kierrossa. Tai sitten on vain taas tällanen kuukaus muuten vain. Ennen olisin innostunut mut nyt olen lähinnä onnellinen että ei vuoda 1,5 viikoa :laughing002
Hyvältä kuulostaa. Ovismettälle sitten vaan. Meidän synkkakierto nyt vähän kärsii tässä, mutta ei tartte nyt odotella.

Sanoppa muuta. Mullakin on enemmän kuin ikinä edes annettiin ennusteita onnistua. Yhdenkin piti olla lähes mahdotonta :sorry:
Eiks siitä nypläyksestä vähä ollu puhettakin jo. Ja ei voi oikein sanoa että tää harrastus niin halpakaan olis. En tiiä. Mietitään vaikka syksyllä. Sillonhan ne uudet ryhmät aina alkaa :laughing001
No ilmankos se mieleen ensin nousikin tuo nypläys. Totta, syksy on hyvä aika uudelle.

Takaisin