Pulinaketju

Osa 2

Lyhyenä lentokoneessa. Mahtuu kyllä hyvin istumaan, mutta matkatavarat hyllyllä on teoriassa sula mahdottomuus, mutta sekin on koettuna, kun olen joutunut istumaan varauloskäynnin kohdalla ja ensimmäisessä rivissä. Vaihtoehtona on kiipeillä, pyytää lentoemäntää tai muita matkustajia apuun. Sillä varauloskäyntikerralla olin matkalla tyttäreni 150+cm) kanssa. Sen jälkeen olen keskittynyt istumapaikan valintaan tarkemmin.

Konsertti ilman istumapaikkoja on suunnilleen sama asia kuin kuuntelisi huonoa nauhoitusta radiosta samalla kun joku mukiloi joka suunnasta.
Puolustusvoimien paraatissa näin helikopterit ja kuulin soittokunnan.

Poikani kasvaa nyt - 2 käyrällä pituudessa. Voin jatkaa tätä kirjoitussarjaa, jos joku on vielä sitä mieltä, ettei tarvitse toivoa lapsen olevan normaalimittainen.
Mikä on normaalimittainen?

Onkohan mitään vahvempia lääkkeitä joita uskaltaa käyttää tässä yritysaikana? Siis totaalinen lihasjumitus joka säteilee nyt sekä oikeaan käteen, että vasempaan jalkaan... Lääkäriin toki menossa tänään kun hieronta ja panadol ei enää auta mitään...

Onkohan mitään vahvempia lääkkeitä joita uskaltaa käyttää tässä yritysaikana? Siis totaalinen lihasjumitus joka säteilee nyt sekä oikeaan käteen, että vasempaan jalkaan... Lääkäriin toki menossa tänään kun hieronta ja panadol ei enää auta mitään...
Satunnaisesta tulehduskipulääkkeestä ei ole todettu mitään haittaa. Samoin relaksantit on satunnaisssri ok. TutkimukSissa yli 10pv tulehduskipulääkeputki siirtää/estää ovulaatiota mahdollisesti muttei sittenkään aukottomasti.

Satunnaisesta tulehduskipulääkkeestä ei ole todettu mitään haittaa. Samoin relaksantit on satunnaisssri ok. TutkimukSissa yli 10pv tulehduskipulääkeputki siirtää/estää ovulaatiota mahdollisesti muttei sittenkään aukottomasti.
Sä olet aarre! Mä olen nämä saanut aina talttumaan 3 päivän kuurilla ja nyt jo oviskin mennyt eli jee!

Lääkäriltä tietysti kannattaa kysyä, mutta minulla on hyviä kokemuksia panacodista.

Vastavirran testejä odottelen minäkin.

Sä olet aarre! Mä olen nämä saanut aina talttumaan 3 päivän kuurilla ja nyt jo oviskin mennyt eli jee!
Toki aina on paras kun ei mitään tarvitsisi mutta on myös mietittävä omaa tilannetta tapauskohtaisesti. Menet pienimmällä tilanteen vaatimalla määrällä millä saat kivun pois. Mä joudun pahimpaan jumiin ajoittain ottamaan migreenilääkkeen vaikkei se siihen ole tarkoitettu. Mut jostain syystä se helpottaa mulla myös tensioneck tyyppistä kipua

Meillä on kyllä ollut enemmänkin neuvolalle kuin mulle ongelmana, että tyttö kasvaa -1 käyrällä. On kasvanut koko ajan. Pituus + paino tasaisesti -1, pituus-painosuhde 0. Silti sain lähes kaikissa alle 1 vee neuvoloissa kuulla, että painoa on tullut liian vähän. Mitään notkahduksia ei käyrissä ole ja silti. Ollaan edelleen samoilla käyrillä ja nyt 1.5 vee neuvolassa kasvu olikin yhtäkkiä hyvää. Että ota näistä nyt sitten selvää.

Yölento, sympatiseeraan täysillä sitä, kun ei solahda siihen normipituuteen mihin tämä maailma on suunniltu. Ihan hiha-arviona sanoisin et länsimaailma on optimaalinen n.165-175cm pitkille.

Itse olen 185cm ja lukemattomia kertoja elämässäni toivonut olevani hiukan lyhyempi.

Autot: pää osuu monessa mallissa melkein kattoon ja jos penkin saa laskettua, muu ergonomia on pyllystä. Reisituesta saa vain haaveilla. Moni malli jäi ostamatta kun polvet ei mahdu ratin alle tai penkkiä ei saa tarpeeksi taakse.

Lentokoneet/bussit: ihan tuskaa istua muualla kuin varauloskäynnin kohdalla. Ja sitten se pelko laskeeko edessäolija selkänojaansa ja murskaa polvet.

Selkäongelmat: selkä ei pysynyt kasvuiässä kasvun tahdissa, tuloksena heikko selkä

Vaatteet: Tosi vaikeaa peruskauppoissa. Tilaan ulkomailta kalliilla pienistä valikoimista. Musta olisi niiiiin ihanaa kun kaupassa voisi valita vaatteet sen mukaan mistä tykkää, eikä sen mukaan että mikä mahtuu. Mulla on jäänyt nuoruudesta aika traumat kun kuljin todella epäsopivissa vaatteissa ja yritin kyyristellä että näyttäisin lyhyemmältä.

Itsetunto nuorena: Olin koulun pisin 9. luokkaan asti, ei ollut herkkua. Muistan sen suuren ilon kun jonkun kesäloman jälkeen kouluun palatessa pari poikaa oli kasvanut mun ohi. Se helpotus oli valtava. Olen vasta yli parikymppisenä tajunnut että on ihan ok käyttää korkokenkiä.

Eli hankaluuksia on aina, jos ei osu normimuottiin suunnasta tai toisesta.

Meillä just tuota voi ompa tullu liikaa pituutta.. Ompa liian laiha... Nyt ei oo tullu pituutta No en ite hirveesti noteeraa sanon vain et jokainen tyylillään.. Kerran sit sanoin just tästä pojasta ku neuvolan täti aina sano et hitaasti kasvaa ja toi painokin on huono eli liikaa et onko nyt sen suhteen kaikki hyvin vaikka ei neuvolan ikäinen olekaan niin nauro vain ja tokas et kyl äitil on hyvät hermot eikä turhia murehdi juup ja loppu pelissä ei voida vaikuttaa minkä pitusia niistä kasvaa... Kaikki on rakkaita olivat sit minkä laisia tahansa:love7:hello2

Minulla yritys- ja raskausaikana oli kipulääkkeiden suhteen se mentaliteetti, että otan, jos tuntuu, että kuolen ilman, ja silloinkin aloitan minimimäärällä ja katson, josko se riittäisi saamaan edes osan hirveydestä pois.

Ihan muutaman viime vuoden aikana on havaittu, että särkylääkkeet aiheuttavat sikiölle hedelmällisyyden laskua, ja tämä on siitä kettumainen vaikutus, että se näkyy vasta vuosikymmenien jålkeen särkylääkkeiden ottamisesta, eikä sitä taatusti osata särkylääkkeisiin yhdistää. Tutkimuksessa tulos oli havaittu siten, että aborttiin menevät söivät särkylääkkeitä/eivät syöneet särkylääkkeitä ennen aborttia ja abortoitujen sikiöiden munasarjat ja kivekset tutkittiin, ja ero ryhmien välillå oli selvä. Eilä särkylääkkeitä syöty edes yli käsikauppasuositusten, vaan ihan normaaleilla annoksilla.

Että kun ihmetellään, miksi länsimaissa hedelmällisyys laskee kaiken aikaa, voi vika olla aiheutettu jo ennen yrittäjän syntymää...

Näin se on. Ja minkäs sille loppukädessä mahtaa. Immeisillä kun on kaksi kasvuun vaikuttavaa perusgeeniä, karkeasti sanotuna. Lyhyt ja pitkä. Jos kaks pitkää geeniä sun perimässä aktivoituu kasvaa susta ksskivertoa pidempi ja kahdesta lyhyestä keskivertoa lyhempi. Plus kaikki välimallit. Sitten on vielä se että ”eikä tässä vielä kaikki” :
”Geenit määräävät 80 prosenttia pituuskasvusta. Pituuteen vaikuttaa 697 pientä muutosta ja muutosten yhdistelmää ihmisen genomissa eli perintöaineksessa”. Eli siihen lusikkaa on sitten sikäli turha survasta, näistä tulee mitä tulee :hilarious:

Painohomma on myös osin sama, periytyy osittain, ainakin kasvutyyli.. toki ihan hyvä jos lapsen alipainoa myös vähän yytsitään niinkuin ylipainoakin. Näihin ku vaikuttaa myös ulkoiset tekijät. Mä kasvoin painossa rutkasti miinuksella lapsena (josko aikuisenakin) ja oli myös oikeasti puutoksia vitamiineissa ja veriarvoissa muutenkin.

Minulla yritys- ja raskausaikana oli kipulääkkeiden suhteen se mentaliteetti, että otan, jos tuntuu, että kuolen ilman, ja silloinkin aloitan minimimäärällä ja katson, josko se riittäisi saamaan edes osan hirveydestä pois.

Ihan muutaman viime vuoden aikana on havaittu, että särkylääkkeet aiheuttavat sikiölle hedelmällisyyden laskua, ja tämä on siitä kettumainen vaikutus, että se näkyy vasta vuosikymmenien jålkeen särkylääkkeiden ottamisesta, eikä sitä taatusti osata särkylääkkeisiin yhdistää. Tutkimuksessa tulos oli havaittu siten, että aborttiin menevät söivät särkylääkkeitä/eivät syöneet särkylääkkeitä ennen aborttia ja abortoitujen sikiöiden munasarjat ja kivekset tutkittiin, ja ero ryhmien välillå oli selvä. Eilä särkylääkkeitä syöty edes yli käsikauppasuositusten, vaan ihan normaaleilla annoksilla.

Että kun ihmetellään, miksi länsimaissa hedelmällisyys laskee kaiken aikaa, voi vika olla aiheutettu jo ennen yrittäjän syntymää...
Totta. Osin myös kaikki muu missä eletään vaikuttaa. Maailma on tällähetkellä täynnä hormonihäiritsijöitä, teflonit, goretexit, soijat, palmuöljyt, kosmetiikka, maalit ja liimat 70-luvulla, torjunta ja säilöntäaineet. Just name it. Ihmisistä on tulossa ”sukupuolettomia”. Munasolut rupistuu ja siittiöiden taso vaan laskee ku lehmänhäntä. Miehet pursuaa estrogeenia ja naiset testoa. Rasvakudos kerää kaiken.
mut toisaalta kun elämää ei voi lopettaa tähän että lasta toivoo. Kaiketi kukaan ei lisääntyis tässäkään maailmassa jos se olis kiinni syödystä hampurilaisesta tai buranasta tai naamarasvasta. Saati punkkulasillisesta. Siis näin yleisenä spekulaationa.

Joo siis reumaatikkona syön erittäin vähän särkylääkkeitä. Noin 2 x vuodessa. Mulla kun ne ei niihin kipuihin auta. Päänsärkyä on todella harvoin, ja kuulun siihen onnelliseen joukkoon joka saa sen pois juomalla vettä ja menemällä nukkumaan aikaisemmin.

Mutta nyt niin jumissa, että hengittäminen sattuu..

Joo siis reumaatikkona syön erittäin vähän särkylääkkeitä. Noin 2 x vuodessa. Mulla kun ne ei niihin kipuihin auta. Päänsärkyä on todella harvoin, ja kuulun siihen onnelliseen joukkoon joka saa sen pois juomalla vettä ja menemällä nukkumaan aikaisemmin.

Mutta nyt niin jumissa, että hengittäminen sattuu..
Juuri näin. Kun on tarve niin pitää ottaa. Asian kohdalla. Kivut ja niissä kärvistely ei paranna mitään mahiksia.

tiiättekö mihin hairahduin. Tilasin sylkiovistestin :hilarious::hilarious: voiko enää olla epätoivoisempi. Pitäs vaan uskoa että adenon runtelema kohtu ei enää ota mitään vastaan

15499F68-F480-4927-9E11-179035BFA7A8.jpeg No näkyy enemmän, kun illalla, mutta en nyt tasajalkaa hypi.

Takaisin