Minäpä kerron, miksi toivon, että lapseni olisi pidempi kuin minä, olen siis 150+.
Kaupassa menee tovi, kun etsii niitä jakkaroita, joilla ylettää hyllyille. Toki usein pyydän muilta asiakkailta apua, sillä jakkaroita taitaa esimerkiksi tuossa lähikaupassa kaksi kappaletta. Eikä ne hyllyt vielä mitään, mutta se pakasteallas. Kun tahdon sieltä sen pohjimmaisen marjapussin, niin keikun vatsallani siinä pakastealtaan reunalla. Ponkaistessani jaloilla alustasta vauhtia, yletän juuri heilahduksella saamaan haluamani. Jalat eivät yllä samaan aikaan lattialle ja pelkään putoavani päälleni pakastimeen.
Sitten on vielä ne altaat, joiden takana on seinällä pakastekaapit. Olen kömpelö ja kivulias, mutta olen päättäväinen. Jos olette nähneet jonkun kiipeilevän pakastealtaan reunalla, käsi pakastekaapin kalapuikkoja kohti, niin se olen minä tai tyttäreni. Alastulo kalapuikkopaketin kanssa pääsisi jo uutisten loppukevennykseen.
Autoissa ei kaikissa säädöt riitä siihen, että jalat ylettää polkimille tai sitten ylettää, mutta ratti on jo litistämässä tissejä ja yhden auton hylkäsin, kun penkin ollessa edessä, pohkeet eivät mahtuneet mukaan.
Ja vaatteet. Nuorena käytin lasten vaatteita, mutta leveys ei enää riitä. Aika monissa housuissa lahkeessa on jotain hienoja toiminnallisia ominaisuuksia, vetoketjuja, kuminauhoja, naruja, laskoksia, neppareita, nappeja jne. Kun niistä pitäisi lyhentää 10cm niin ei ne enää ole samat housut. Erityisen hankalia ovat sade- ja ulkoiluvaatteet.
Tässä oli Elämäni lyhyenä, osa 1.