Pulinaketju

Tulenpas miekin tänne mukaan. Ihan ei ikä riitä, mutta jutut koskettaa huomattavasti paremmin. Olen siis tälläinen city-Martta, joka rakastaa estetiikan lisäksi ulkoilua, sienestystä ja kotihommia sekä pohtii hyvin kriittisesti myöskin Hoploppien vetovoimaa. Meidän perheessä kun noi sisäleikkipuistohässäkät ovat lähinnä sitä harvinaista herkkua ja ns. laatuaikaa. Arjen huumori kyllä revitään ihan hiekkalaatikolta ja jos ei revitä, niin katse peiliin toivottavasti auttaa. :smiley-ashamed004

Eli ikää 38v, toinen lapsi toiveissa. Puolisolla ikää 5v mua enemmän ja hänellä ennestään kaksi kouluikäistä lasta. Nyt toiveissa iltatähti meidän kaartin jatkoksi. Mulla PCOS, joka vaikeuttaa projektia. Ikää ja lievä ylipainokin taustalta löytyy, joten katsotaan kuinka hullun käy. Isoihin hoitoihin emme ole enää valmiita lähtemään, mutta parin vuoden ajan olemme valmiita ovistikkuihin kurkkimaan ja toivoa kaiken maailman pillereistä hakemaan. Muut speksit näkyykin keskenmenoineen tosta alta.

Joten ei muuta kuin mukavaa tiistaita ja kehittäviä keskusteluja! Yhdessä on mukava matkaa taittaa. :hug007
Tervetuloa :Heartred!

niin tosiaan onko testejä tai piinapäivien raportteja!?

Tulenpas miekin tänne mukaan. Ihan ei ikä riitä, mutta jutut koskettaa huomattavasti paremmin. Olen siis tälläinen city-Martta, joka rakastaa estetiikan lisäksi ulkoilua, sienestystä ja kotihommia sekä pohtii hyvin kriittisesti myöskin Hoploppien vetovoimaa. Meidän perheessä kun noi sisäleikkipuistohässäkät ovat lähinnä sitä harvinaista herkkua ja ns. laatuaikaa. Arjen huumori kyllä revitään ihan hiekkalaatikolta ja jos ei revitä, niin katse peiliin toivottavasti auttaa. :smiley-ashamed004

Eli ikää 38v, toinen lapsi toiveissa. Puolisolla ikää 5v mua enemmän ja hänellä ennestään kaksi kouluikäistä lasta. Nyt toiveissa iltatähti meidän kaartin jatkoksi. Mulla PCOS, joka vaikeuttaa projektia. Ikää ja lievä ylipainokin taustalta löytyy, joten katsotaan kuinka hullun käy. Isoihin hoitoihin emme ole enää valmiita lähtemään, mutta parin vuoden ajan olemme valmiita ovistikkuihin kurkkimaan ja toivoa kaiken maailman pillereistä hakemaan. Muut speksit näkyykin keskenmenoineen tosta alta.

Joten ei muuta kuin mukavaa tiistaita ja kehittäviä keskusteluja! Yhdessä on mukava matkaa taittaa. :hug007
Tervetuloa kaupunkimartta :happy:! Kuulostat juuri riittävän kypsältä hedelmältä tähän joukkoon - ihan raakileet tuskin edes näpäyttää näitä sivuja :grin.

Osanotto teidän menetykseen, näillä viime metreillä nuo ehkä tuntuu vielä kovemmin kun silloin aiemmin. :sad001
Mutta tosiaan, toivoa on vaikka kuinka!

Tervetuloa kaupunkimartta :happy:! Kuulostat juuri riittävän kypsältä hedelmältä tähän joukkoon - ihan raakileet tuskin edes näpäyttää näitä sivuja :grin.

Osanotto teidän menetykseen, näillä viime metreillä nuo ehkä tuntuu vielä kovemmin kun silloin aiemmin. :sad001
Mutta tosiaan, toivoa on vaikka kuinka!

Tänks. :thumleft

Kyllähän se keskenmeno kovaa iski, vaikka vähän skeptisesti siihen onneeni suhtauduinkin. Kerkesi niin pirun pitkälle vaan jatkua... :puke_r
Hyvillä mielin kuitenkin nyt uuteen nousuun ja jopa huomattavasti rauhallisemmin mielin. Jotenkin sitä vaan ajattelee nyt noiden keskenmenojen tavallaan kuuluvan tähän hommaan ja niitä vielä mahdollisesti olevan edessäkin. @Sharmander oli siellä toisessa ketjussa linkkaillut hyviä maanpinnalle palauttavia artikkeleja ja lainauksia, jotka tavallaan rauhoittivat mieltä pettymyksen jälkeen tuomalla realiteettia tähän Iltatähti -asiaan. Elelenpä nyt siis vaan tätä kaikkea muuta onneani tässä tiukan tykityksen lomassa. :greet015

Mä en osaisi olla yrittämättä ilman, että olisi päätös ehkäisystä.
Siksi itsekin toukokuussa pistin sterilisaatiojonoon hakemuksen vetämään.
Se oli hetki kun yrityspaine helpotti omanpään kanssa.
Miehen kanssa sovittiin, etten aloita pillereitä kun ne ei oikein edes sovi mulle.
No ihme kyllä raskauduin yllättäen heinäkuussa.

Sterin esikäynnille tuli kutsu syyskuulle. Nyt sain ilmoittaa ettei tarvita.
Steri kyllä tehdään tulevan sektion yhteydessä.

Mun kohtu ei kestä enempää raskauksia kun nämä kolme. Se on todettu jo aiemmin.

Joskus näitä ihmeitä tapahtuu. En tiedä mikä oli syynä että tuon steripäätöksen jälkeen plussa tuli.

Itse olen miettinyt myös tuota miksi osa raskautuu kun luovuttaa. Mulla itsellä kävi ensimmäisen kanssa niin että tulin melkein heti raskaaksi ja sitten km. Uutta yritystä ja kova paine ja toive ja meni vuosi. No sitten kävin jo yksityisellä tarkistuttamassa paikat ja sain letroreseptin ja kun odotin menkkoja että aloitan lääkkeet niin olin raskaana. Siinä varmaan lopetin panikoimisen kun sain apuja. No siitä seuraavat kaksi tuli helposti. Sitten neljättä yritystä. Siinäkin kävimme yksityisellä tarkistuksilla. Miehen simpat tutkittiin. En enää muista sainko taas letrot varuuksi, muistaakseni sain. Ja se tärppikierto oli semmoinen kun mies oli tosi väsynyt ja touhuttiin eikä saatu kunnon mälliä aikaiseksi joka valuu reisiä pitkin :p Olin ihan varma että kierto meni hukkaan. No eipä mennytkään. Sitten kkm tärppi oli semmoinen kun oltiin mökkeilemässä ja mies joi vähän ja oli väsynyt ja ei kahtena tärkeänä päivänä touhuttu. No ovistikku näytti plussaa eikä heti päästy touhuamaan. Sitten käytiin kahdestaan autolla kaupassa ja autossa pikaiset. Siitä tärppi. Ja kkm. Sit seuraava tärppi tuli kun oltiin miehen kans riidoissa kun oli ovisplussa. Sit se lähti päivä siitä töihin niin pikaiset sitä ennen ja siitä tärppi. Olin jo varma että touhuilu oli liian myöhään. En todellakaan tiedä mutta omalla kohdallani saatto vaikuttaa oma panikointi.

Mulla ei jostain syystä näy nuo allekirjoitukset ollenkaan, vaikka olen rastittanut asetuksista että näytä allekirjoitukset viestien yhteydessä. Kännykällä yleensä näitä luen. Eli jotain tietoja menee sit ohi suun...

Olen joskus kuullut/lukenut tällaisen viisauden:

”Jokainen nainen kantaa ikuisesti sydämessään haikeaa toivetta vielä yhdestä lapsesta.”

Voin allekirjoittaa. Vaikka kai siitä ehkä yrittää luopua, kun alkaa olla aika selvää ettei sitä tule.
Kyllä !

Mulla ei jostain syystä näy nuo allekirjoitukset ollenkaan, vaikka olen rastittanut asetuksista että näytä allekirjoitukset viestien yhteydessä. Kännykällä yleensä näitä luen. Eli jotain tietoja menee sit ohi suun...
Kännykällä ei näy allekirjoitukset viestien alla. Minä yleensä unohdan koko allekirjoitusten olemassaolon, koska koneelle en äitiyslomalla ehdi ollenkaan.

Ai anteeksi, en tiennytkään moisesta ominaisuudesta. Eli siis siellä on vain liuta sydämiä ainokaiseni (12/07) ympärillä ja keskenmenot 2007 ja nyt 10/19 rv 11+4. :happy:

Selvisikö KM syy, noin isoilla viikoilla kuitenkin jo olit :sad001 ?
Ei meille ainakaan mitään sanottu, pahoiteltiin vain ja käskettiin kotiin tyhjennyslääkkeiden kanssa itkemään ja uutta yritystä odottamaan. Mitään kontrolleja ei määrätty, ite tein vaan 3 vkon kohdalla (negan) raskaustestin ja viikonloppuna vihdoin kp 37 vaihtui kp 1:ksi.

Ei meille ainakaan mitään sanottu, pahoiteltiin vain ja käskettiin kotiin tyhjennyslääkkeiden kanssa itkemään ja uutta yritystä odottamaan. Mitään kontrolleja ei määrätty, ite tein vaan 3 vkon kohdalla (negan) raskaustestin ja viikonloppuna vihdoin kp 37 vaihtui kp 1:ksi.
Eli oliko syke siis siinä ultrien välissä sammunut? Anteeksi, voi olla että olet tän kertonu jossain..mun pää ei nyt toimi tänäänkään :sorry: Onhan noi ihan hirveitä. Luultavasti yleisin syy on alkioperäinen vika, siten ”onneksi” voi ajatella että ei ole sinussa vikaa/et oo tehny mitään väärin :Heartred

Eli oliko syke siis siinä ultrien välissä sammunut? Anteeksi, voi olla että olet tän kertonu jossain..mun pää ei nyt toimi tänäänkään :sorry: Onhan noi ihan hirveitä. Luultavasti yleisin syy on alkioperäinen vika, siten ”onneksi” voi ajatella että ei ole sinussa vikaa/et oo tehny mitään väärin :Heartred
Hah, no en uskokaan että kukaan mun tai kenenkään muunkaan kaikkia viestejä ulkoa muistaisikaan. Eikä onneksi tarttekaan.

Alkuraskauden ultrassa syke siis vielä oli. Noiden veriseulojen vastaukset ennätin nähdä ja tulokset oli mun mielestä liian matalat ollakseen totta. Voisiko kertoa ongelmista istukassa näin kotipsykologina, en tiedä. :think005 Ite myös alkuun pohdin, että munasolut on vaan jo niin huonoja ja kromosomit sitä kautta mitä sattuu, mutta en jaksa silläkään itseäni enää kiusata. Kohti uutta ja toivottavasti parempaa onnea. Tai ainakin vaan uutta. :happy:

Allekirjoitus näkyy kun kääntää puhelimen vaakaan. Pystyssä mullakaan ei näy.:)

Minulla tuo ei edes toimisi, koska olen laittanut pois päältä sen ruudunpyöritysasetuksen. Ihan mahdoton lukea mitään sängyssä kyljellään, kun ruutu kääntyy aina väärään asentoon, joten pysyy pois päältä jatkossakin.

Oikeasti odotan sitä kun pääsen lasten kanssa suunnistamaan! Kolmevuotias jo pystyisikin, mutta nyt on uusi vauva, joten ei vielä hetkeen.
Geokätköily sopii kaikille. Kannattaa kokeilla. Kätköjä on monenlaisia ja osaa voi etsiä vaunujenkin kanssa.

Geokätköily sopii kaikille. Kannattaa kokeilla. Kätköjä on monenlaisia ja osaa voi etsiä vaunujenkin kanssa.
Joskus kokeilin, mutta tulos oli aina, että pitäisi olla mukana tolppakengät jotta pääsee kiipeämään sileää puunrunkoa pitkin ylös, tai vihje oli todella kryptinen, tai olisi pitänyt mennä kielletylle yksityisalueelle... yhden geokätkön olen käynyt katsomassa, se oli vähän helpompi. Tykkään kyllä ideasta, nuo vain ovat usein kovin vaikeita.

Joskus kokeilin, mutta tulos oli aina, että pitäisi olla mukana tolppakengät jotta pääsee kiipeämään sileää puunrunkoa pitkin ylös, tai vihje oli todella kryptinen, tai olisi pitänyt mennä kielletylle yksityisalueelle... yhden geokätkön olen käynyt katsomassa, se oli vähän helpompi.
Onpa sinulle sattunut huonoja kätköjä. Minä olen onnistunut löytämään helppoja.

Takaisin