Plussia?!?

Niin ja torstaista alkaen olen tehnyt testin joka päivä nähdäkseni, että viivat vahvistuu. Mulla oli kesäkuussa kemiallinen ja mikäli taas kävisi niin, haluan mieluummin havaita plussan hiipuvan sen sijaan, että asian huomaa vasta kun vuoto alkaa.
 
Mä taisin tehä kaikkiaan 5 testiä. Juurikin ekan testin tein jo pari päivää ennenkuin menkat myöhässä ja siitä pari päivää tein joka päivä ja kun oli viikon myöhässä niin tein vielä yhden ihan miehelle näytiks kun oli jo kunnon viiva :)
 
Joo mä googlailinkin tosta kaksosuudesta ja tein testinkin :hilarious: Mulla on "kohonnut riski kaksosraskauksille", mut siis se tuli lähinnä siitä et on ikää yli 30 ja useampia raskauksia takana yms. Mut suvussa ei tiettävästi ole. Kiusallani pelottelin miestä :angelic:
Se on kyllä nyt tänäänkin jo kysellyt multa synnytyksestä ja todennu et mielummin sit poika ku tyttö :hilarious: Mä taas haluaisin tytön.

Testejä oon tehny nyt ööö.... 4 tavallista, yhen digin ja vielä on odottamassa 1 tavallinen pahan päivän varalle.
Ekat ku tein jo ennen menkkojen alkua ni pakko oli hankkia vielä muutama myöhemmäksi.

Ja hei...voi LUOJA mikä turvotus alkaa olla! Tänään on oikee pötsi. Pianhan se sit laskee hetkeks taas, mut kauheeta ku normihousut kiristää ja sattuu ku istuu. Kaapista löytyi onneks vanhat äippähousut jotka jopa istui päälle ja käy värin puolesta töihin. Vähän noloa jo nyt käyttää, mut turvottaa jäkyttävästi.

Täällä kans turvotus on ihan hirveetä :eek: Raskaus pian paljastuu, vaikka ei vielä pitäs massusta näkyä :D Mulla on tuon turvotuksen lisäksi vielä ihan järkyttävät ilmavaivat :rolleyes: Ääntä sentään pystyy kontrolloimaan, mutta hajulle ei mahda mitään :D
 
Hei mites muuten raskausaikana oli toi kissan laatikoiden siivoominen? Pitääks olla koko raskausaika siivoomatta vai miten? Tuli mieleen ku kussojen vessat just putsailin!
 
Hyvä käsihygienia pitäis riittää. Jos sulla on kissoja ni kannat varmaannjo toksoplasmoosia valmiiks o_O Oikeesti en oo satavarma. Kumihanskoja tietty voit myös käyttää.
Mä vaa pesen hyvin kädet.
 
Meillä on onneks 100% sisäkissoja kolme ja siivotaan astiat jokapäivä. Pitää laittaa varuiks jatkossa kumihanskat. Tai sanoo miehelle et en mie niihin saa koskee.
 
Mä ostin tänään sen viikkonäytöllisen digin. Ovis tod.näk ollu 6.12 niin ehkä vasta tän kuun viimesinä päivinä teen sen ni 3+ vois tulla.

Mulla sama tilanne. Ovis on ollut aikaisintaan 2.12 ja viimeistään 6.12. Viikkonäytöllinen digi on kaapissa odottamassa, koska haluan myös sen 3+ varmistaakseni hcg:n nousun. Joo, kuulostaa hullulta, mutta ehkä ymmärrätte.
 
Minulla oli esikoista odottaessa kissoja, (enää ei ole koska esikoisella on harvinaisen paha astma), mutta tosiaan silloin kävin toksoplasmaverikokeessa mielenrauhan vuoksi, ja ihan nega se oli. Veikkaan, että jos kissoillani olisi se ollut, olisin saanut sen jo monta vuotta sitten, ja tosiaan sisäkissoina eivät sitä meillä ollessaan edes voineet saadakaan.
 
Mulla sama tilanne. Ovis on ollut aikaisintaan 2.12 ja viimeistään 6.12. Viikkonäytöllinen digi on kaapissa odottamassa, koska haluan myös sen 3+ varmistaakseni hcg:n nousun. Joo, kuulostaa hullulta, mutta ehkä ymmärrätte.

Mä ainakin ymmärrän :grin
 
Äidiltä periytyy epäidentyisten kaksosten mahis kun on naisen puolelta periytyvää et mintako munasolua irtoaa samassa kierrossa. Identtisyys on sitten ns luonnonoikku :hilarious: ei vaan se jakautuva munasolu voi jakautua kahdeksi siinä vaiheess ku vasta kulkeutuu kohtuun munajohdinta pitkin. Jos jakautuminen tapahtuu heti munasarjan päässä johdinta nii identtiset voi olla omissa pusseissa (sama istukka kai kuitenki) j jos jakautuminen tapahtuu kohdun päässä johdinta nii aika todennäköistä et sisarukset hengaa samassa yksiössä :) näin muistelem

Joku geeni ainaki voi periytyä ilmeisesti molemmilta vanhemmilta. Näin Google kerto :D Niin kauan on biologian tunneista, että ei voi muistaa.
 
Mä ostin tänään sen viikkonäytöllisen digin. Ovis tod.näk ollu 6.12 niin ehkä vasta tän kuun viimesinä päivinä teen sen ni 3+ vois tulla.

Joo mulla kai sama ovis ja itekki laskin et kyl se ens viikon lopulle menee et seuraava kannattaa tehdä
 
Jospa minäkin ilmoittaudun tänne mukaan. Eilen testasin haalean plussan ja tänään toisella testillä selkeämmän. Tässä kuussa ovulaation jälkeen jätettiin ehkäisy pois ja heti tärppäsi. Uskomaton kuti tuolla miehellä, kun esikoinenkin (nyt 1v9kk) tuli ekalla yrittämällä. :grin
 
Ryhmän ulkopuolelta itse kaksosten äitinä huikkaan, että varmasti epäidenttiset kaksoset ovat ainoastaan, jos ovat eri sukupuolta. 30% identtisistä kaksosista syntyvät diamnioottis-dikoriaalisista raskauksista, eli sikiöillä on omat istukat ja omat suonikalvot :). Geenitestillä on sitten mahdollista identtisyys selvittää, jos lasten samannäköisyyden vuoksi herää epäilys heidän synnyttyään. Onnea odotukseen Peruna!
 
Ryhmän ulkopuolelta itse kaksosten äitinä huikkaan, että varmasti epäidenttiset kaksoset ovat ainoastaan, jos ovat eri sukupuolta. 30% identtisistä kaksosista syntyvät diamnioottis-dikoriaalisista raskauksista, eli sikiöillä on omat istukat ja omat suonikalvot :). Geenitestillä on sitten mahdollista identtisyys selvittää, jos lasten samannäköisyyden vuoksi herää epäilys heidän synnyttyään. Onnea odotukseen Peruna!

Okei kiitos infosta ja onnittelusta! :) On tää jännää! :)
 
En huomannu plussan vahvistumista vasta ku näin. Nyt kp 30/28.. Nyt toivon et kestää matkassa mukana. Vähä tää joulu stressi sai huolestumaan!
 

Liitteet

  • IMG_20181223_084818.jpg
    IMG_20181223_084818.jpg
    388.2 KB · Katsottu: 41
Takaisin
Top