Plussia?!?

Äääh, on kyllä jotenkin niin hurjaa miten paljon raskauksia keskeytyy tässäkin ryhmässä. Tuntuu siltä että varmasti tää omakin vielä keskeytyy ku se on niin yleistä. Sillon viimeksi tuntui että itse oli ainoa jolla meni kesken...
Toivottavasti nyt kaikki me selvitään loppuun asti, jotka vielä ollaan jäljellä ja voimia kaikille jotka ootte joutuneet pettymään. Jos vielä joku täällä käy lukemassa.

Mä saisin nyt huomenna varata ultra-ajan, toivottavasti saan sen nopeasti. Nyt on omien laskujen mukaan rv6-6+6 ja oireet on selkeitä.
Vielä yhtä testiä jemmaan varmuuden vuoksi.
 
Plussasta lähtien olen vieraillut tällaisella sivustolla katselemassa todennäköisyyksiä:

https://datayze.com/miscarriage-chart.php

Nyt jo näyttää melko hyviä prosentteja itselle. Miten niin vainoharhainen? :woot:
Minä taas en käy tuolla, koska kunnes toisin todistetaan, raskaus on mennyt kesken jo viikolla 3, ja keskenmeno on vain keskeytynyt. Mitään tapaahan ei ole tietää, onko raskaus keskeytynyt jo aikaisemmin, aikaisempien prosenttien mukaan.

Edellisessä raskaudessa sikiö kuoli jo viikolla 5 tai 6, ja sitten kannoin sitä sisälläni viikolle 12 asti, kunnes seulontaultrassa havaittiin sikiön kuolleen useita viikkoja aikaisemmin.

Jos tuota taulukkoa haluaa lukea, niin sitten siitä katsotaan, mitkä prosentit olivat viimeisimpänä ultrauspäivänä, ja prosentit säilyvät sillä tasolla, kunnes seuraavan kerran havaitaan ultralla elonmerkki kohdusta. Se, että sikiö ei ole tullut ulos kohdusta ei tarkoita, että sikiö ei olisi jo mennyt kesken. Jos ei ole käynyt yhdessäkään ultrassa, voi olla kyse myös tuulimunasta, jolloin siitä ei tule onnistunutta raskautta eikä myöskään keskenmenoa, eikä silloinkaan noilla prosenteilla ole mitään merkitystä.
 
Muokattu viimeksi:
Olin toki ultrassa ja siellä oli viikkoja vastaava tapaus. Itseä tuo taulukko helpottaa, koska oireet on kuitenkin sen verran vahvat, että uskon raskauden jatkuvan normaalisti tällä hetkellä :happy: Mutta karu fakta on tietenkin se, että vauva voi kuolla kohtuun esimerkiksi viikolla 40, se on päivänselvä asia. Tai joutuu abortoimaan vaikeasti vammaisen sikiön viikolla 20.
 
Mua kans noi taulukot helpottaa. Niin kauan kun ei ole epätavallisia oireita uskon, että siellä se kasvaa ja sitä ajatellen on lohdullista seurata, miten todennäköisyys keskenmenolle pienenee. Itse koitan myös oman mielenterveyteni takia ajatella asioita positiivisen kautta, eli tässä niin, että sikiö on elossa, ellei toisin todisteta. Ja jos niin kävisi, eletään taas sen tilanteen mukaan.

Toki ymmärrän esim. just Suskin taustaa vasten sen, jos asiaan suhtautuukin varovaisemmin. Varmasti jos itsellä olisi keskenmenoja (saatika juuri kkm), saattaisin ajatella eri tavalla itsekin.
 
Täälläki on jo niin paljon saanut lukea huonoja uutisia ja menneitä epäonnia että kyllähän tuo vähän pistää ajattelemaan. Esikoista odottaessa kun liityin joskus 12viikon jälkeen vasta tänne enkä muutenkaan kauheesti lueskellut keskenmeno juttuja sen kummemmin niin ei osannut silleen pelätäkkään... Toisaalta silloin ei myöskään ollut vielä sitä omaa pientä ennestään ja kokenut sitä kiintymyksen ja rakkauden määrää minkä lapsi on saanut aikaseks... Että toisaalta vähän pelottaa et jos meneekin kesken tai onkin tuulimuna... Mutta se on otettava vastaan mitä annetaan... Joissain asioissa kyllä tieto lisää tuskaa... :sorry:
 
Mää en edes tiennyt mistään tuulimunista ja keskenmenoista ennen kuin liityin tänne foorumille esikoista odottaessani. Rupesi jännittämään vasta sen jälkeen, onko vauvalla varmasti kaikki hyvin.

Kyllähän vähän helpottaa, kun taulukossa on prosentit yli 90, mutta eihän se mitään takaa.
 
Kyllähän tuo pelottaa, päivittäin mielessä. Nyt ensi alkuun varmaan auttais, että pääsis jo näkemään onko siellä mitään. Ainakin pahoinvointi on taas yhtä karmeaa kuin esikoisesta, mutta eihän sekään mitään takaa. Kyllähän sitä silti pitäisi osata myös iloita raskaudesta. Ja sitä yritän miehellekin painottaa, että olen joka tapauksessa onnellinen tästä vaikka oloni on aivan hirveä ja valitan vähän väliä sekä puhun keskenmenoista. Onneksi mies ymmärtää, yrittää tsempata ja auttaa. On tämä tunne mylläkkää joka tapauksessa.
 
Tällä hetkellä haluaisin vain tietää, onko siellä mitään, koska jos ei ole, voisin ruveta vetämään kaksin käsin tulehduskipulääkkeitä tähän sietämättömään flunssaan.
 
Tänään on viikko siitä kun tein ensimmäisen testin, joka oli digillä rv 2-3. Pakko oli tänään vielä tehdä toinen digitesti, johon pärähti rv 3+. Eli viikot ainakin lupaa hyvää Mulla tämä on ollut selkeä mittari aiemmissa raskauksissa: tuulimunaraskaudessa mulla viikot ei nousseet muistaakseni digin rv 1-2:sta ja ensimmäiset plussat oli tosi haaleita.

Nämähän on tosi yksilöllisiä juttuja ja siksi en itse nykyään enää seuraile taulukoita, vaan vertaan mieluummin niihin omiin raskauksiin.

Mutta sillä kannattaa mennä, minä omaa mieltä rauhoittaa.
 
Täällä yksi viime torstaina plussannut. Meillä oli tarkoitus aloitella alkuvuodesta haaveilemaan kakkosesta, mutta ei mitenkään estelty. Pieni ylläri kuitenkin oli kun joulukinkun paistaminen alkoi oksettaa sitten viime to tein suoraan digitedtin, joka näytti rv 2-3. Takana on ennen esikoista keskenmenoja ja kkm ja tässä välissä myös yksi km, joten nämä ekat viikot on jännittäviä. Meidän taustojen vuoksi saadaan kunnalliselta varhaisultra, joka on kuitenkin vasta 21.1., koska aikoja ei ollut aiemmin. Tällä hetkellä omien laskujen mukaan olisi 5+2 (saattaa heittää muutamalla päivällä kumpaan vain suuntaan, kun en kauhean tarkka ole ollut menkkojen merkkaamisessa). Näiden laskujen mukaan la olisi 31.8. eli ihan elokuisten häntäpäässä oltaisiin. Onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia ja hyviä vointeja

Onnea ja tervetuloa mukaan :welcome
 
Mulla sama tilanne. Ovis on ollut aikaisintaan 2.12 ja viimeistään 6.12. Viikkonäytöllinen digi on kaapissa odottamassa, koska haluan myös sen 3+ varmistaakseni hcg:n nousun. Joo, kuulostaa hullulta, mutta ehkä ymmärrätte.

Ymmärrän hyvin! Ote seurailin viikkonäytöllisillä testeillä 1-2 viikoista 3+ viikolle vaan varmistaakseni et se nousee! :D
 
Takaisin
Top