Plussia?!?

Onnea uusille plussaajille ja tervetuloa mukaan!

Kuka uskaltaa tunnustaa, montako raskaustestiä on tehtynä? :D Itellä pysyny tällä kertaa järki päässä ja vaan yks testi tehtynä, mutta se oliki niin selvä plussa, ettei jättäny mitään arvailujen varaan. Toinen pc on vielä odottamassa.
 
Ja minä 4. Keskenmenon jäljiltä oon neuroottinen... :oops: Vielä aion yhden tehdä. Jos sen digin...
 
Muaki himottais sillä digillä varmistaa viikot. Viimeksi se 3+ tulos anto sen mielenrauhan raskauden jatkumisesta, vaikka eihän se toki mitään takaa.
 
Mulla ei ole varmaa tietoa tosta kaksosuudesta. Sehän saattaa olla perinnöllistä, mutta hypätä sukupolvien yli. Tai sitten saada alkunsa randomisti.

Mun tapauksessa hoidot on syynä. Aivan varma tieto! :D
 
En tiiä kuinka kaukaa tämä muisto kumpuaa, mutta mulla on semmonen mielikuva, että kaksosuus periytyis isältä.
 
Mulla on mahis saaha kaksoset kuulemma ku mun pikkuserkut on kaksoset ja sit mun miehen suvussa on useammat kaksoset.
 
Noista kaksosista muuten :bookworm:
Onko se aina niin, että suvussa ois kaksosia vai voiko tulla randomisti? Jos siis puhutaan spontaanisti alkaneista raskauksista.

Sillon ku mulla todettiin tuulimuna, ni se ultraaja mutisi jotain jostain "toisesta" kohdasta..jotain...en tiiä siis, eikä se sanonu et kahta olis ollu mut jotain se sanoi et tos on joku toinen kohta tmv.
Nyt mulla tosiaan on itellä epäilys aikaistuneesta oviksesta ku plussasin jo 5pv ennen menkkoja.
Mut jos onkin kaksoset o_O!?

Huvittavinta on, et meillä on fb-ryhmä, jossa kukaan ei vielä tiedä mun raskaudesta, mut siel on tehty ennustus ens vuodelle, et saan kaksoset :facepalm::woot:

Nyt sulla onkin sit ultraan asti jännitystä :woot:

Monestihan niihin kaksosiin on geneettinen taipumus, mutta mun mielestä myös äidin ikä ja tämmöset voi vaikuttaa. Ja sitähän ei tiedä vaikka suvussa oliskin taipumusta kaksosiin, mutta ennenhän on voinut esim. toinen mennä kesken alussa ja ilman ultria ei ole tiedettykään siitä toisesta.
 
Ja testeistä: kaksi oon tehnyt, kun en ekaa meinannut uskoa, vaikka selvä plussa olikin :grin Sit mulla on vielä kaksi digiä odottamassa, teen varmaan alkuviikosta toisen ja sit vähän myöhemmin vielä toisen. Sen 3+ haluaisin siihen saada :rolleyes: Ja vähän harmittaa, kun ei oo enää liuskoja kotona, että voisi seurata niiden (toivottavasti) tummumista :hilarious:
 
Epäidenttisten kaksosten riski on periytyvä, eli epäidenttiset kaksoset syntyvät silloin kun naiselta irtoaa kaksi munasolua yhtä aikaa, ja tuo kahden munasolun irtoaminen on periytyvä ominaisuus. Lapsettomuushoidoissa käytettävät lääkkeet lisäävät myös riskiä siihen, että kerralla irtoaisi useampi kuin yksi munasolu, mutta Suomessa lääkärit pyrkivät siihen, ettei tätä tapahtuisi, ja monesti jättävät tuollaiseen kiertoon inseminaation tekemättä ja lätkäisevät seksikiellon, ettei vain tulisi kaksosia.

Identtisten kaksosten riski ei ole periytyvä, vaan se on kaikille sama. Se kuitenkin on havaittu, että koeputkihedelmöityshoidoissa pitkän viljelyn alkioilla on tuplasti suurempi riski kehittyä identtisiksi kaksosiksi kuin normaalisti.

Nimimerkki Pitkän viljelyn alkion kantaja joka EI halua kaksosraskautta
 
Testejä tein 7, koska mikäs sen mukavampaa kuin testata joka päivä, ja sen viimeisen hailuran varmistin vielä digitestillä. Testit ovat niin halpoja, ja kun näitä yrityskiertoja näkyy olevan noin pari kappaletta vuodessa, voi hyvin testata vaikka joka päivä.
 
Mä tein yhteensä 15 testiä koska en suostunu uskoa et oo raskaana :hilarious:

Meillä esikoinen synty 37+6 hätä/kiireellisellä sektiolla ja jotenkin on tästä vähän samanlainen olo et ajoissa tulee. Toivottavasti ei vaan kauheen ajoissa. Esikoinen oli syntyessään 2,5kg ja sitä oli kyl tosi pelottava käsitellä ku oli niin pieni :bored:
 
Minäkin tein aamulla cb digin ja viikkoja näytti 3+ eli saattas olla just sen 5+0 tänään :)
Laskurit näyttävät vähän eri päiviä, niin taidan nyt neuvolaan asti elää sen mukaan, että tänään on 4+6 :rolleyes:

Onkos muuten muita joilla ollut Flow käytössä? Siihen olen aika tarkkaan kirjannut kuluneen vuoden aikana kuukautiset yms. ja sen mukaan nyt olisi 5+1.

Näin pienillä heitoilla ei toki ole merkitystä, koska minullakin esikoinen meni kevyesti viikolle 42 ja synnytys jouduttiin käynnistämään.

Ootko perehtynyt tohon digin viikkonäytön hcg rajoihin? Mun mielestä ne oli aika korkeet tohon 3+ merkinnälle (olikohan 10 000 yai isompi). Voisin ajatella et tuos rv5 - - > korvilla pyörit.

Uu mää varmaa viel ens viikon lopulla yhden digin teen :bag::happy:
 
Onnea uusille plussaajille ja tervetuloa mukaan!

Kuka uskaltaa tunnustaa, montako raskaustestiä on tehtynä? :D Itellä pysyny tällä kertaa järki päässä ja vaan yks testi tehtynä, mutta se oliki niin selvä plussa, ettei jättäny mitään arvailujen varaan. Toinen pc on vielä odottamassa.

No joo mullaki kaks tehtynä... Pc ja digi. Ja siis verkokeessa oon käyny kans et kolme sitte. Aika vähän :grin
 
En tiiä kuinka kaukaa tämä muisto kumpuaa, mutta mulla on semmonen mielikuva, että kaksosuus periytyis isältä.

Äidiltä periytyy epäidentyisten kaksosten mahis kun on naisen puolelta periytyvää et mintako munasolua irtoaa samassa kierrossa. Identtisyys on sitten ns luonnonoikku :hilarious: ei vaan se jakautuva munasolu voi jakautua kahdeksi siinä vaiheess ku vasta kulkeutuu kohtuun munajohdinta pitkin. Jos jakautuminen tapahtuu heti munasarjan päässä johdinta nii identtiset voi olla omissa pusseissa (sama istukka kai kuitenki) j jos jakautuminen tapahtuu kohdun päässä johdinta nii aika todennäköistä et sisarukset hengaa samassa yksiössä :) näin muistelem
 
Mä tein eka yhden testin ja uskoin jo sen tulosta. Viikon päästä tein toisen, kun se sattui kaapissa olemaan. Tästä viikko, niin ostin vielä 4 testiä ja tein ne kaikki samasta pissasta ihan vaan mielenkiinnosta. Hyvältä näytti! :)
 
Ootko perehtynyt tohon digin viikkonäytön hcg rajoihin? Mun mielestä ne oli aika korkeet tohon 3+ merkinnälle (olikohan 10 000 yai isompi). Voisin ajatella et tuos rv5 - - > korvilla pyörit.

Uu mää varmaa viel ens viikon lopulla yhden digin teen :bag::happy:

En oo sen tarkemmin rajoja tutkinut, mutta luulen kans että 5+1 pitää hyvinkin paikkansa.

Olihan se mukava vielä viivojen lisäksi nähdä testissä teksti "raskaana" :D

Ja minulla testejä on nyt tehtynä 4. Ehkä enemmän miehen mielenrauhan vuoksi ja toisaalta kun niitä vielä oli useampi jäljellä, niin mitä niitä hilloamaan. :D
 
Joo mä googlailinkin tosta kaksosuudesta ja tein testinkin :hilarious: Mulla on "kohonnut riski kaksosraskauksille", mut siis se tuli lähinnä siitä et on ikää yli 30 ja useampia raskauksia takana yms. Mut suvussa ei tiettävästi ole. Kiusallani pelottelin miestä :angelic:
Se on kyllä nyt tänäänkin jo kysellyt multa synnytyksestä ja todennu et mielummin sit poika ku tyttö :hilarious: Mä taas haluaisin tytön.

Testejä oon tehny nyt ööö.... 4 tavallista, yhen digin ja vielä on odottamassa 1 tavallinen pahan päivän varalle.
Ekat ku tein jo ennen menkkojen alkua ni pakko oli hankkia vielä muutama myöhemmäksi.

Ja hei...voi LUOJA mikä turvotus alkaa olla! Tänään on oikee pötsi. Pianhan se sit laskee hetkeks taas, mut kauheeta ku normihousut kiristää ja sattuu ku istuu. Kaapista löytyi onneks vanhat äippähousut jotka jopa istui päälle ja käy värin puolesta töihin. Vähän noloa jo nyt käyttää, mut turvottaa jäkyttävästi.
 
Takaisin
Top