Plussan huumaaa

Mä kävin varhaisultrassa 8+5 :) eloa tosin ei ollut enää...

Muokattu viimeksi:
Heips kaikille! Meillä saatiin plussatesti viikonloppuna, vaikka oikeastaan tiesin jo viikolla, että nyt tais osua. Ensimmäinen arvattu aika on 4.3. ja meillä tulossa siis perheeseen toinen murunen. Tänään sain varattua neuvolankin ja siitähän se taas lähtee. Edellisellä kerralla pääsin varsin vähällä koko raskausajan, joten jännityksellä odotan, tuleeko oireet ja vaivat tällä kertaa sitten senkin edestä :grumpy: Vielä ainakaan ei tunnu oikein missään...

Moikka! Täälläkin varovaisesti ilmottaudutaan mukaan. Tänään plussattu, heti tuli yhtä vahvat viivat, tosin useemman päivän menkkoja odottelin ja melkeinpä pari päivää ennen jo aavistelin et on tärpänny. Meillä siis toinen tulossa ja la 11.3 tai 13.3 omien laskujen mukaan. En oo ihan varma ku en tiiä oikeen miten laskee noista viime menkoista.. Epäilen kyllä ite tota aiempaa..

Nii ja onnea myös kaikille muille plussanneille ja tarrasukkia kaikille matkaan mukaan! ❤️

Voinko tehdä jotain pahaa alkiolle jos juon liikaa kahvia päivässä?? Viimeks kahvihimo lähti kahden viikon päästä pois plussan jälkeen enkä juonu kahvia enää ollenkaa.. nyt keskenmenon kokeneena pelottaa jos kahvi vaikuttaa jotenki, ku siitähän puhutaan että saa juoda 3dl päivässä enintään? Siis nyt alussa tekee mieli vielä entiseen malliin, mutta luulen ettei parin viikon päästä enää edes tee mieli.. :S
Eli kannattaisko suosiolla lopettaa kahvin litkiminen kokonaan kertaheitolla?

Nemie, onnea! :) ja tervetuloa!

Last edited by a moderator:
Ninni22 minkä verran juot sitten ?
Ite kans aika riippuvainen tosta kahvista ja ekassa raskaudessa kun tuli juotua sitä aika varomattomasti ja päättyi keskenmenoon niin jäi kyllä pelko tuostakin asiasta...

Kiitos kiitos :) tässä oon mietiskelly et joko sinne neuvolaan voi soittaa? Jossain lukee et ei oo mitään kiirettä, mutta jossain sitte taas et heti pitäis olla soittamassa. Miten te ootte tehny?:)

Mä soitin heti positiivisen testin jälkeen viimeksi ja samoin nyt :) joissain kaupungeissa niin ruuhkaa että ajan saaminen voi olla hankalaa jos soittaa vasta myöhemmin.

Ja viimeksi kun meni kesken ja soitin siitä neuvolaan heti kun vuoto alkoi niin sain sitäkautta lähetteen sairaalalle ja pääsin nopeammin tarkistuttamaan tilanteen :)

Adessaa, mä juon tosi paljon :( tosin kupit jää aina osittain juomatta, siis harvoin juon koko kuppia tyhjäksi. Tässä kahvilista jos mulla on töissä aamuvuoro:
•kotona kun herään 1kuppi
•kun menen töihin 1kuppi
•töissä ruokkiksella 1kuppi
•töissä päiväkahvi 1kuppi
•kotona illempana 1kuppi.
Siis en ennen ole edes ajatellut että juon noin paljon kahvia!! :( täytyy oikeasti varmaan lopettaa se nyt, ettei km riski suurene (jos se on mahdollista)..

Nemie, mä oon soittanu parin päivän päästä ekasta plussasta, ku oon tehny vielä muutaman varmistustestin. Yleensä niissä raskaustesti pakkauksissakin lukee, että ota yhteyttä lääkäriin tms jos tulos on positiivinen. :)

Tervetuloa Marikoo78, Emelja, Nemie ja Tink! Onnittelut plussista! :happy:

Lissu: juu, en mä sitä kaksoisjuttua tosissani ottanu, mut ei sitä tiiä, vaikka sellaset oliskin :wink (oon joskus lukenu jostai, et tuolloin hormonitaso nousee nopeammin). Piän kuitenkin peukut pystyssä, että selviät yhdellä.. ellet tietty toivo kahta :). Mullakaan ei oo sukurasitusta ja oon siitä helpottunut.. kahdesta on kaksin verroin iloa, mutta myös työtä :D.

Ninni22: oijoi, olipa halpa varhaisultra! :). Etenkin jos vertaa moneen muuhun yksityiseen tahoon. Tai sit mä oon laskenu netissä olevia paikkojen ohjehintoja väärin :D. Halvin, johon oon Turun seudulla netin perusteella törmänny taitaa olla Varsinais-Suomen lääkäripalvelu ja oon miettiny siellä käymistä ja siel on 100e, eli toi sun on sitäkin halvempi.

Marikoo78: En oo viel koskaan varhaisultrassa käynyt, mut vähän haaveilen käymisestä rv 8+.. tosin ainoa paikka johon tän hetkisen ajatuksen mukaan raskisin mennä, ni sinne pääsis kesälomasulun takia vasta ku mul on rv 9+2.. ja sit ei välttämättä ookkaa enää pitkä aika np-ultraan.. hankala päätös :).

äippä-89: Hauska kuulla että joku muukin on käynyt varhaisultrassa vielä rv 9+, jospa se ei ois sit mullekaan liian myöhäinen ja turha :). Eikä sitä tiedä että saanko ees np-ultraa ennen rv 12+0 tai lähelle sitä - mikäli menee reilusti yli ton, ni pakko päästä jo etukäteen jännäilemään. Kuvat ja dvd kuulostavat kivoilta!

Ninni22: Jossai luki et se maksimimäärä per päivä olis 3 kuppia eli 3 x 1,5dl. Itse oon koittanu pitää kahvin juonnin yhdessä tai kahdessa kupillisessa (pieni muki) :). Ylijuomisesta on kai se riski, että keskenmenoriski voi kasvaa. Täysin lopettaa ei tarvii, mutta vähentäminen kannattaa :)

Nemie, voi soittaa heti, jos siltä tuntuu :). Saa myös helpommin mieluisan neuvola-ajan jne. Itse soitin suht tuoreeltaan, pari päivää plussauksen jälkeen rv 4+4 ja se kannatti, sillä ajat oli tavoiteaikaa rv 8+ mietittäessä hieman kiven alla ilmeisesti kesäjärjestelyjen takia ja sain ekan neuvolan vasta kesäkuun lopulle, kun on 8+5.

Mites ois Ninni22, jos ottaisit uudeksi rutiiniksi sen, että nappaat yhen kupin kotona ennen töitä ja sit yhden ruokkiksella? Ittekään en täysin osaa lopettaa, mutta vähentämiseen kyllä tottuu pikkuhiljaa, vaikka aluksi väsyttääkin :)

Last edited by a moderator:
Joo pakko vähentää, en voi ajatella vaan itteeni tässä.. :) ja niinku sanoin, se loppu viimeks kokonaan ku ei enää tehny mieli, nii voi olla että nyttenkin se pian loppuu :)

Eiköhän me se kohta saada :wink. En oo sitä vielä suuremmin kaipaillut, ku sinne en vielä tällä oleskelulla pääsis - liityin tänne virallisesti vasta 21.6., eli kuukauden sääntö täyttyy vasta tän kuun 21. päivä.. eli pitkät vajaa kaks viikkoa vielä jäljellä. Muuten kaikki kriteerit pitäs täyttyä :D.

Mä oon kans vasta vähän aikaa sitte liittyny, että eipä taida salainen ryhmä meikää koskea.

Voi kunpa tää raskaus olis todellista ja mun mahassa kasvais pieni vauvan alku.. Toivon sitä siis teille kaikille!
Mua pellottaa oikeesti, että tämäkään raskaus ei pääty hyvin.. :/
Pelottaako tai jännittääkö teitä muita? Tais olla tyhmä kysymys! Mä en saa koko raskautta edes pois päästä, en edes työpäivän ajaksi. Koko ajan mietin tätä.

Takaisin