Plussan huumaaa

Mun varmaan on pakko myös varata tuo varhaisultra yksityiselle. Tää alku on niin erilainen (oireeton) mitä esikoisesta niin pakko oman mielenrauhan vuoksi käydä tsekkaamassa.

Mie käyn kans Joensuussa ar-ultrassa :) Ihan sataprosenttisen varmaa ei ole, saako siitä kela-korvauksen vaiko ei. Ilman sitä hinnaksi jäänee alle 200e (epäili että 150-160e) kaikkine toimistokuluineen, lääkärinpalkkioineen ym. Eihän se itse ultran hinta paljoa ole, vaan lisähintaa tuo sit nuo kaikki muut siihen liittyvät maksut..

Yleensä sen kela-korvauksen vissiin kuitenkin saa, niin silloin toki maksaa vähän vähemmän, mutta eipä ne korvaukset taida kovin paljoa tuosta kattaa.

Kuinka kauan porukalla on yritystä ollut takana ennen ensimmäistä plussaa? :)

Itsellä meni olevinaan "liian" nopeasti kun 8.6. otin viimeisen pillerin ja 13.7. Plussasin :nailbiting::joyful:

Ekasta kierrosta ilman pillereitä tärppäsi eli kesäkuussa jätettiin pois ja heinäkuussa plussasin :) Sitä ennen ehdin käyttää hormonaalista ehkäisyä varmaan kahdeksan vuotta putkeen, joten ihme että oma kierto palautui noin nopeasti. Ihana yllätys, kun oltiin varauduttu yrittämään pidempään.

Ekasta kierrosta ilman pillereitä tärppäsi eli kesäkuussa jätettiin pois ja heinäkuussa plussasin :) Sitä ennen ehdin käyttää hormonaalista ehkäisyä varmaan kahdeksan vuotta putkeen, joten ihme että oma kierto palautui noin nopeasti. Ihana yllätys, kun oltiin varauduttu yrittämään pidempään.

Ehtikö sulle tulla menkkoja ollenkaan? :)
Mulla ei näkyny ei kuulunut mittää :D

Tammikuussa me ollaan aloitettu mutta en tienny että vaan oviksen aikoihin voi tulla raskaaks, en siis tiennyt edes mikä ovis on :D nii maaliskuussa otin asioista selvää ja ostin ovistikkuja ja heti tärppäs. Huhtikuussa se todettiin kkm. Nyt tämäkin tärppäs heti sen kkm jälkeen ku yhet menkat tuli. :)

Naappero ei ehtinyt tulla yksiäkään :) Äiti joskus varoitteli olemaan tarkka ehkäisystä kun meidän suku on ollut sellaista, että lapsia tulee kun heittää tyyliin alushousut samaan pyykkikoriin :D Oli vissiin oikeassa.

Äsaaärii, Itelle meen ja alle satasella pitäs selvitä! Joku 70e ilmeisesti. Sitä ihmettelen et mihi iivje meet ku niin kallis? :o
Naappero kysy kuin kauan meni plussaamiseen. Miekin tämmönen onnekas, että ekasta renkaattomasta tulin tjoittaillen, ei ollu siis oviksesta hajuakaan ja ihan fiilispohjalla mentiin. Renkaan taukomenkat oli 13.6. ja 11.7. plussa, eli renkaan poisjätön jälkeen ei oo tullu :) Toivottavasti ei kostaudu kun oli niin helppo alku...

Sama paikka sallahaa, mutta epäilen että sulle on kerrottu aikaa varatessa vaan sen itse ultran hinta eikä ollenkaan siihen päälle tulevia lääkärinpalkkioita ja toimistomaksuja. Tuollasen hinta-arvion antoivat mulle puhelimessa :)

Mä lopetin jo viime syksynä pillerit ku kätilökaveri sano että pitää jättää ajoissa pois että tulee kierto normaaliks ja keskenmeno riski pienenee. Mut ehkäsy jätettiin maaliskuun lopussa pois eli kolmannessa kuussa tärppäs. En kyl olettanu että heti ekalla tärppäis. :D

Sallahaa, yleensä maksaa lääkärintaksa+tehtävät toimenpiteet (uä) +toimistomaksu=lopullinen summa, monasti sen 200€. Ja näin kesällä kun soittelee ja tiedustelee hintoja kannattaa huomioida että siellä voi olla puhelimen päässä kesätyöntekijä kuka ei tuota osaa kertoa :(

Synnytin 16.3.2015.. Kk tulit synnytyksen jälkeen ensimmäisen kerran toukokuussa. Kesäkuussakin ne tuli.. Noh.. Nyt enää heinäkuussa ei tullut :D Et aika nopsaa synnytyksen jälkeen sinällään tärppäs :D

Takaisin