Plussa!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Adiela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei! :happy: Viikko 3+5, eli ihan ekoja testejä vasta tehty, mutta pakko oli jo tulla tänne varovaisesti fiilistelemään ja lukemaan muiden kokemuksia. Ei vielä uskalla kenellekkään kertoa..paitsi teille :hilarious:
LA ois laskennallisesti 10.6.
Yksi 1v7kk poika ennestään.
Ekoina oireina on etovaa oloa ja menkkakipujen kaltaisia oireita. Ekassa oli rinnat hirmu kipeät jo tässä vaiheessa, eikä muita oireita. Jännä kuinka vaihtelee, kun jotenkin odottaa samanlaisia asioita, vaikka tiedänkin että ne voi vaihdella.

Oireisiin voisin lisätä aivan järkyttävän väsymyksen ja helposti hengästymisen. Ihan normi lenkki käytiin rattailla pojan kanssa ja loppumetrit oli ihan tuskaa.

Täällä taidetaan siirtyä takaisin kuumelijoihin, niukka vuoto ja kipuja ollut tänään. :sad001

Paljon tarrasukkia kuitenkin muille.

Täällä taidetaan siirtyä takaisin kuumelijoihin, niukka vuoto ja kipuja ollut tänään. :sad001

Paljon tarrasukkia kuitenkin muille.

Toivottavasti ei olis mitään vakavampaa! Mulla itsellä oli esikoisen raskaudessa ensimmäiset kuukautiset yli 2viikkoa pitkät ja sen jälkeen tuli vielä useammat kuukautiset. Vuoto ei aina tarkota suoraa keskenmenoa, vaikka toki se usein siihen viittaakin. Tsemppiä sinne <3

Adiela, toivottavasti olisi jotain harmitonta alkuraskauden vuotoa! Paljon tsemppiä! :Heartred

Täällä ei oikein mitään "uutta". Tissit edelleen kipeät ja yleisesti sellainen hieman kipeä olo. Mittasin eilen illalla kuumeenkin kun oli ihan sellainen olo mutta lämmöt vaan koholla, mikä ilmeisesti normaalia alkuraskaudesta. Pari kertaa on töissä tullut huonoa oloa aaltoillen (kestää ehkä vartin), mutta meillä myös todella paljon töissä kipeänä jengiä niin voi olla ihan sitäkin.

Varasin muuten varhaisultraan nyt ajan! Huvikseni eka kattelin vapaita aikoja, mutta huomasin että seuraavat vapaat ajat meni jo sopiville viikoille niin varasin! Saahan sen sitten peruttua jos on tarve. Varhaisultra olisi nyt siis 7+1. Kokeneemmat voi kertoa onko jo riittävän pitkällä? :happy:

Ja kivaa, että tänne alkaa pikkuhiljaa tulemaan lisää ihmisiä :hello

Mä teen huomenna vielä digitestin niin saa vielä täyden varmuuden :-) oireina on ollu nyt kamala väsymys, välillä tosi kylmä välillä kuuma. Sekä huono olo aallot :s

Lum_ , Viikko 8 taitaa olla suosituskin varhaisultraan, että eiköhän se sun aika oo just hyvä.
Itse kävin viimeksi ultrassa jo 6+3, kun tuli paljon veristä vuotoa ja oli kovia kipuja. Selvisi että ois ollut alunperin tulossa kaksi vauvaa, mutta toinen ei selvinnyt tuon pidemmälle. Onneksi sieltä kuitenkin löytyi yksi ja sykekin jo ihan selvä. Näytti siltä että pienen pieni piste vilkkui kuin tähti.

Sama kokemus kuin vilttitossulla, mentiin ultraan viikolla 6+5, mutta osottautui sen verran nuoremmaksi että vastasi 6+1. Luulis siis kasi viikon olevan tosi hyvä. :)

Lum_ toi on hyvä aika mennä ultraan, pitäis näkyö sykekin jo.
Mä kans ajattelin ens viikolla soitella aikaa varhaisultraan ja luultavasti se menee kans tonne 7+ viikoille.

Mäkin tuun tänne varovaisin mielin, kaksi plussatestiä tehty ja laskuri näyttäisi tälle päivälle 4+1 viikkoa, eli la olisi 7.6

Missähän vaiheessa sinne neuvolaan pitäisi soitella? :)

Jotenkin epätodellinen fiilis vaikka maanantaina tehty testi näyttikin todella selkeää plussaa niin eilen vielä hain Clear Bluen digitestin joka näytti raskaana 2-3 eli uskottava se on :happy093

Oireita ei nyt kyllä kummemmin oo vielä ollut.. Rinnat toki arat ja väsymystäkin ehkä, mutta tää viikko on duunissakin ollut aika haipakkaa. Millään ei malttais odottaa ekaa neuvolaa!

Mäkin tuun tänne varovaisin mielin, kaksi plussatestiä tehty ja laskuri näyttäisi tälle päivälle 4+1 viikkoa, eli la olisi 7.6

Missähän vaiheessa sinne neuvolaan pitäisi soitella? :)

Mä soitin samoin tein kun ekan positiivisen testin tein, varattiin aika kun rv8+jotain ja sain hyviä vinkkejä mm. vitamiineista ja sen sellaisesta. :)

Mää varaan neuvolan sit kun on tiedossa toi varhaisultra aika. Meen sen ultran jälkeen vasta neuvolaan jos on viä tarvetta sillon.

Mä soitin alkuviikosta neuvolaan ja sain ajan vasta lokakuun loppuun, silloin on 9+4.
Toisaalta, ei kai sillä niin väliä milloin se eka neuvola on kun siellä taidetaan "vaan" jutella ja käydä perusjuttuja läpi?

Tuleeko teillä puolisot mukaan ekaan neuvolaan?
Mun mies on tulossa, oon jopa hieman yllättynyt kuinka halukas se on mukaan tulemaan vaikka kerroin ettei siellä vielä ultrata tms.
Mutta siis ihanaa kun myös toinen on niin innoissaan tästä :Heartred

Meillä ekaa odottaessa puoliso ois tullut vaikka joka kerta, mutta itse halusin käydä yksin suurimman osan kerroista. Välillä vaan halusin yksin purkaa ajatuksia ja sellaisia "naisten juttuja".. vaikka avointa meillä on puolisonkin kanssa, niin silti kaipasi välillä ulkopuolista juttuseuraa. Ekaan neuvolaan tuskin tulee, kun se on vaan isoksi osaksi sellaista paperien täyttelyä. Ehkä joihinkin taas, jos saa järjestettyä töistä vapaata.

Mä luulen, että mies tulee ultraan jos pääsee siihenkään.
Meillä neuvolassa soittoaika ma-to puoli tuntia/päivä joten saa nähdä miten ajanvaraus onnistuu... :rolleyes: Aiemminkin oli vaikeaa, silloin sentään oli ma-pe tunti/päivä.
Muistelin että viimeksi oli ultra aika varhain neuvolan puolesta, mutta en ole ihan varma miten tällä kertaa menee, näyttivät ruokasuosituksetkin muuttuneet tässä välissä. :D

Apua, pakko itekkin alkaa tarkastamaan mitä sieltä kiellettyjen ruoka-aineiden listalta nykyään löytyykään. Tuntuu että joka vuosi sinne lisätään jotain...

Pitäkää hulluna, mutta mun oli pakko vielä tehdä toi digitesti :grin kai sitä oikeesti on vaan uskottava, että raskaana ollaan. Täytyy vaan toivoa, että siellä oikeestikin olisi joku ja oikeassa paikassa :Heartred Kaksi viikkoa täytyy vielä jaksaa odottaa. Aika ihan matelee nyt!

Toi mitä vilttitossu sanoit tosta neuvolaan mukaan tulosta, niin oot varmaan oikeassa! Ymmärrän mitä tarkoitat ja mäkin aloin miettimään, että tekis varmaan hyvää joskus mennä yksin ja jutella rauhassa ilman miestä. Luulen kyllä miehenkin ymmärtävän :)

Ja täällä pk-seudulla on kyllä ihan älyttömän hankalaa tuo neuvolan eka varaus kun sitä ei voi tehdä netissä. Käytössä siis takaisinsoittopalvelu ja sitten ne soittaa takaisin joskus viiden tunnin päästä ja ootkin jo töissä! Mä vielä oon asiakaspalveluduunissa, niin en tosiaan pääse aina vastaamaan ja menemään jonnekkin "piiloon" ettei kukaan kuule o_O Mutta nyt se onneksi on saatu varattua!

Liitteet

• IMG_1411.JPG
    IMG_1411.JPG
    812.8 KB · Katsottu: 73
Takaisin