Pikkukakkosta odottavat joulukuiset <3

Voi hitto tätä huonoa oloa. Esikoista odottaessa huonoa oloa kesti päälle kuukauden mutta se ei alkanu näin alussa vielä. Pitkää sylkeä ei onneksi ole tarvinu käydä heittään mutta tuntuu ettei mitään saata syödä!

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Minulla ei ollut huonoa oloa esikoisen raskaudessa ollenkaan, mutta nyt tuntuu vähän olevan. Hajut tekee pahaa, nälkä tekee pahaa... erilaista!
 
mulla tuo hajuaisti on aika ajoittaista...eile eka haistoin puhdistusaineen ukon vieressä ja sit myöhemmin piparmintun. aamun kunniaks sit hirvee nälkä ja huimaus.
 
Muikkis, mä nimenomaan sen makuupussin takia haluaisin se äitiyspakkauksen, eli mä voin ostaa sulta sen makuupussin :D
Ja meilläkin esikoinen on nyt 2v 3 kk ja ois nyt kesällä tarkoitus isojen tyttöjen sänkyyn alkaa nukuttaa... heti kun vaan löydän sopivan sängyn :) Jännittää vähän millasta showta tiedossa :D

Oireiden puolesta tää toka odotus menee kyllä ihan samaa kaavaa kuin ensimmäinenkin, hyvä kun tajuaa olevansa raskaana :wink Nälkä on kyllä kova ja se on harmi kun toivoisin ettei mitään "raskauskiloja" ennen puolta väliä kertyis yhtään!
 
Se aappa makuupussi on kyllä niin kiva, että ei niillä muilla tavaroilla niin väliä :smiley-ashamed005 -13 vuoden siilipussistakin tykkäsin.
 
Meillä myös toinen lapsi tulossa 1v 9kk ikäerolla. Joku tuolla aiemmin kirjoitteli kuinka toivoisi, että raskausajan voisi hypätä vaan yli ja saada lapsen syliin. Minä taas osaan tästä toisesta raskaudesta nauttia paljn enemmän kuin ensimmäisestä! Ei tarvi niin ressata kaikista nipistyksistä ja repimisistä, et onko normaalia, ku tietää et kuuluvat asiaan. Jotenki osaa arvostaakki raskautta enempi ja ollaonnellinen. Tåmä on ainakin tämän hetkisten suunnitelmien mukaan meidän viimeinen raskaus, joten oon päättäny ottaa kaiken irti! Kesäksi hankin kauniita mammavaatteita enkä laahusta rumissa tunikoissa kuten ensimmäisessä raskaudessa;D.

Oireet on kyllä hyvin samanlaiset kuin ensimmäisessäkin raskaudessa. Oksettaa ja kahvi ällöttää! Iltapäivällä iskee kamala väsymys ja palelee! Pahoinvointi alka jo aamusta kun se viimeksi oli enempi illalla... toivottavasti helpottaa nopeasti. Viimeksi muistan kuinka pettynyt olin kun vaivat jatkuivat vieläpitkään toiselle kolmanneksellekin:wink. Ei tämä kyllä mitään suuren kukoistuksen aikaa ole, mutta olen päättänyt nauttia tästä ihmeestä silti:)
Nyt 7+5 ja hitaastihan nuo viikot etenee kun eka neuvolakin vasta kesäkuussa!
Mahdollisimman nautinnollista odotusta kaikille!

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
mulla on sama fiilis nyt kun päässy jo rv 8+1 eli oon päättän nauttia tästä ja oon tosi onnellinen vaikka välillä vähä pelottaakin. mielialat kyl vaihtelee 0-100 alta aikayksikön ja vessas ravataa, oon huomannu myös ilmeisesti kohdun painavan jo rakkoa. huono olo on taas vaiheeks. täällä oon pysyny koko päivän sisällä mut pitän ikkunaa auki ku naapureista ei koskaa tiedä mitä ne keksii ja muutenki järkyttävä väsymys, ei ihmekää että opuksis sanotaa et tää viikko on pahin oireiden osalta. täällä on jotai 36 astetta tänää lämmintä mut huomen pitäs olla jotai 25-26 eli 10 asteen pudotus tulee ennusteiden mukaan.
tullu mietittyä synnytystäki jo vähäsen ja kun tekis mieli avautua miehelle asiasta ni häntä ei kiinnosta mikää muu ku joko heilutellaa peittoja tai sit hän nukkuu kunnes on aika hakea esikko tarhasta. pikkusen pistää mielen maahan.
 
Mä nautin ensimmäisestä raskaudestani kovasti. Tykkäsin mahastani, ja itse asiassa omasta mielestäni raskaus sai minut näyttämään hyvältä, hehkumaan, niinkuin sanotaan. Mun ei tarvinnut koko raskausaikana esimerkiksi käyttää mitään kasvorasvoja kun iho oli niin hienossa kunnossa, samoin hiukset olivat hyvät koko ajan. Loppua kohden tietysti olo tuli tukalaksi, kun oli lämmintä ja maha alkoi olla iso, mutta joka tapauksessa tykkäsin kovasti. Niinpä odotan samanlaista nytkin!
Menen muutaman viikon päästä töihin, ja olen töissä tämän raskauden noin puoleen väliin. Sitten jäänkin taas jo kotiin ja saan rauhassa nauttia ja ottaa niin rennosti kuin se nyt tämän silloin 1-vuotiaan kanssa on mahdollista. Meillä todennäköisesti myös se viimeinen raskaus kyseessä, ainakin näillä näkymin, niin ehdottomasti haluan ottaa siitä kaiken irti, ihan niinkuin Rouva Nappulakin!
 
Hyi että tää raskaus kyllä tosiaan on ollut täysin erilainen kuin edellinen, hieman ehkä pelottaa kun mies hokee koko aika että tulee enemmäin kuin yksi, että oireet ovat sen takia niiin paljon erilaiset. Oon nykyään niin hajuille herkkä, valkosipuli on yksi pahimmista tuli tänään huomattua, tai siskon hajuvesi, jauhelihan paisto edelleen, kaikki vähänkin voimakkaat hajut ja roskien vienti on yhtä tuskaa, puhumattakaan kakkavaippojen vaihdot HYYYYI kuvotus oikeen kun ees ajattelee. Noh viimestään joulukuussa helpottaa.
 
Mulla on sellainen kestoellotus päällä että.. Tänään oon koittanut vaan isossa sängyssä leikittää esikoista, että saisi itse olla pitkällään ja pitää vaikka silmiä kiinni, mutta ei, Elli on ollut eri mieltä koko päivän!! Mikään ei erityisesti tee pahaa, eikä oksetakaan, paitsi autossa, mutta huono olo on silti ihan melkein koko ajan. Ja syödä on pakko vähän väliä, muuten tulee entistä pahempi olo. Tällä tyylillä ne kilot karttuu, prkl... :mad:
 
kalan haju on jotai iha hirveetä, mies toi eilen kalaa ja sai valmistaa itse... itellä eka raskaus oli oireeton mut tää on jotai iha muuta ollu, keskenmenneet raskaudet oli helpompia kans saas nähä mitä ultra kertoo ens perjantaina.
 
Koskas odotatte tuntevanne liikkeitä? :) Kun puhutaan että tokaa odottaessa ne tuntee aikaisemmin kun tietää mitä odottaa. Mä esikon kohdalla ihan suosiolla jätin ne liikkeiden kuulostelut sinne rv 20 tuntumaan jolloin ne yleensä ekaa odottavilla tuntuu. En tahtonut tulkita jotain vatsanväänteitä mun vauvan ekoiksi liikkeiksi :grin:rolleyes:

Nyt meinasin kyllä jo aiemmin kuulostella. Pari kertaa onkin jo tuntunut kuplintaa mahassa, mutta ei tietenkään vielä ole liikkeitä (mulla vasta rv10+1). Noista tuntemuksista on tullut vaan mieleen ne esikoisen ekat liikkeet :Heartred Ja siitä sitten ajatus että olis siistiä tuntea vauva jo esim rv 15 kuin vasta siellä rv 20 hujakoilla :)

Muuten tämä raskaus ei ole juuri edellistä eronnut :)
 
ite tunsin esikosta tosi aikasin liikkeet joten en ihmettelis jos tässä lähiviikkoina tuntuis jo jonkinmoista myllerrystä tuolla sisällä mikäli on vielä hengissä.
 
Mä tunsin esikoisesta 14+ viikoilla ku makasin mahallani sohvalla... Tänään 12+5 tuntu hipaisuja mahasta nii veikkaisin niitten olevan vauvan hipaisuja, tuntu niin tutuilta :) vaikka ajattelisin ettei vielä pitäis tuntua mutta...
 
mulla kans esikosta oli siel vähä nt-ultran jälkee ku alko tuntuu et oisko ollu jotai rv 14 mullaki ni ootan mielenkiinnol et alkaisko parin viikon päästä mahollisest ekat liikkeet tuntuu pikkusen vai meneekö kauemmin.
 
Esikoisesta varmat liikkeet bongasin rv 18+, tokasta rv15+ joten saapi nyt nähdä, millon tältä alkaa liikkeitä tuntumaan. Toki niitä on ensimmäisen jälkeen helpompi kuulostella - tietää jo mitä odottaa :)

Oma veikkaukseni on, että ehkä mennään taas rv 14/15 hujakoille ennen ekoja liikkeitä. Mutta sen näkee sitten :D
 
Takaisin
Top