Pikkukakkosta odottavat joulukuiset <3

Meillä esikoinen syntyny 22.07.13 ja tuleva olisi sitten joulun tienoilla. Hieman jänskättää tuleva mutta eikös se asiaan kuulune :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voihan plääh. Onkohan kellään samoja fiiliksia kuin mulla.... Mä en nimittäin nyt yhtään jaksaisi/malttaisi tätä raskautta :rolleyes:

Ekaa odottaessa kaikki oli uutta, uskomatonta, erilaista (mä en tienny mitään vauvoista/raskaudesta jne), ei malttanut odottaa miten raskaus etenee. Neuvolaan oli joka kerta kiva mennä. Synnytystä ei odotanut niin kauheesti, kun ehkä vähän jännitti miten elämä sujuu.

Nyt sitten en oo jaksanut ees neuvolaan soitella, kun mikäs kiire mulla sinne on. (meillä on kyllä tosi kiva neuvolatäti niin siksi ois kiva soitella. Soitin sinne viime kierron kemiallisen takia, niin olishan se kiva nyt sit soitella ja kertoo hyvät uutiset :)) Varhaisultra varattu, mutta ei senkään odotus ihan samoja perhosia saa vatsaan kuin eka kerta. Jotenkin mä vaan tahtoisin pikakelauksen jonnekin tonne loppuvuoteen ja vauvan kohta maailmaan :Heartred Sitten sais alkaa elää sitä arkea kahden pienen kanssa :Heartred Ja sit sais pikku hiljaa oman kehon taas takaisin... Nyt kun taas tulee elettyä enempi toista varten ja toisen "vuokrayksiönä". Mulla kun just oli alkanut semmonen laihis/kuntoiluremontti eikä sitä nyt voi kauheen intensiivisesti jatkaa...

Eli jaksatteko te olla yhtä innoissanne tokastakin raskaudesta? :)

Ehkä nääkin on nyt mun alkuajan fiiliksiä, eihän tässä mennä vasta kuin rv 4+6. Ja kyllä mä tolle Papuselle juttelen ja varmasti enemmän saan irti tästäkin raskaudesta kun päästään sinne puolen välin yli! :)
 
Mulla oli niin, et sen plussausta seuraavan päivän olin intsinä. Kävin ostaa ekat vaatteetkin, mut nyt on vähän sellainen epäuskoinen fiilis. Ei mikään kiire kans sinne neuvolaan niinkuin viimeksi ja jotenkin sellainen katsotaan nyt. Kaikille kavereillekin olen jo kertonu, ei tunnu niin salaiselta "meidän kahden väliseltä" enää kuin ekalla kerralla. On helpompi olla ystävien seurassa kun hekin tietää missä mennään.

Aluksi oli kova kiire varhaisultraan, sitten ajattelin, että kyllä tän kestää, kunnes eilen iski migreenikohtaus. Luovin sen läpi ilman lääkkeitä, mut sit alkoi taas kaivata sitä ultraa. Olisi kiva tietää jos iskee uudestaan, että kärsinkö mä omaksi iloksi vai oikeasti tulevan pikkukakkosen puolesta. :)

Olen äärettömän onnellinen, mutta kunhan tässä johonkin ultraan joskus pääsisi niin sitten ollaan varmasti taas ihan eri sfääreissä. Ennen esikoista oli keskeytynyt keskenmeno, joka tuli ulos pari päivää ennen np-ultraa, joten se on tuonut myös skeptisiä ajatuksia tähän raskauteen mukaan.
 
siis mulla nyt on tuosta edellisest onnistuneest raskaudest se reilu 8v aikaa jo joten nyt ku on ollu monta vastoinkäymist ni tietty varovaisuus on mut samalla tuntuu ku ois ekaa kertaa raskaana kun siitä esikosta on kuitenki kauan jo. en tiä tän maan käytännöstä aitiysterveydenhuollon suhteen mitään (paitsi yliopistollisen sairaalan puolelt jossa tullu huudettuu lääkäreille monta kertaa ku ovat yrittäneet laiminlyödä velvollisuutensa) joten oon iha pihalla, sen tiedän kokemuksesta että ei ol ollu kivaa tähä mennes, ainoastaa mun entinen gyne oli kiva ku otti mut vastaa aina ku tartti ja pisti tutkimuksii ku oli useampi keskenmeno peräkkäin. nyt sit jotuu mennä eka kätilölle ja se laittaa lääkärille ja nyt ku on uus lääkäri ni miten tässä sit menee ja onko se yhteistyökykynyn, osaako se muuta kieltä ku arabiaa jne. suostuuko ultraamaa ja ennen kaikkea miten mulla nää tarkastukset mun 5 peräkkäisen keskenmenon takia, onko tarkempaa seurantaa vai normaalistiko mennää.
 
Moikka, meillä myös odotetaan toista vauvaa tulevaksi. Laskettu aika jossain joulukuun 20. päivän tietämillä. Ja todellakin toista vauvaa, esikoinen on vasta 4 kk vanha (synt. joulukuun -13 lopussa). Aika jännät on fiilikset, vaikka ihan tietoisesti annettiin toisen tulla kun on tullakseen. Ehkä ei vaan osattu odottaa, että se tapahtuu näin pian. Joka tapauksessa, erittäin tervetullut lisä meidän perheeseen.

Mulla on hyvin samanlaiset tuntemukset raskaudesta kuin Sandylla, voi kun pystyisi vaan hyppäämään raskausajan yli. Esikoisen raskausaikana oli kaikennäköisiä vaikeuksia. Toki eihän niitä tällä kertaa välttämättä tule. Jännittää kovasti, kuinka tuon esikoisen hoito onnistuu raskausaikana, mutta eiköhän se elämä kanna ja asiat järjesty tavalla tai toisella. Meidän esikoisella on lisäksi leikkaushoitoa vaatinut sydänvika, joka toi vähän ekstrahässäkkää tähän alkuun. Pikkuhiljaa ollaan onneksi päästy "normaalin" vauva-arjen makuun (mikä nyt sitten normaalia on...)
 
hiphiphurray, tervetuloa mukaan! :) Meitä on tässä ihan kauheesti odottajia joilla esikoinen syntynyt 2013 :) Sulla vaan taitaa olla tuorein tapaus :) Meidän esikoinen syntyi syyskuussa :Heartred Mulla ja mun siskolla on ikäeroa 1v ja 13pvää. Hän oli mun paras ystävä lapsena ja on yksi niistä parhaimmista vieläkin :Heartred ja tietenkin meidän esikoisen kummi :Heartred

Toivotan sulle oikein helppoa ja vaivatonta odotusta! Toivottavasti esikoisen kohdalla vaikeimmat ajat on takana päin :) Ja toivottavasti tämän kakkosen kanssa pääset alusta asti elämään sitä "normaalia" vauva-arkea :)
 
Juu, tosiaan, meitä alkaa olla aika monta joiden esikko on syntynyt 13. Mullakin siis syyskuussa 13 syntynyt tytär. :Heartbigred
 
Hei!
Täältä ilmoittautuu varovasti vielä yksi joukkoonne. Esikoinen syntyi 29.4.2008 eli täyttää kohta 6v. Raskaaksi tulo on ollut hankalaa. Yksi km takana mullakin. Gonal-f oli apuna ja nyt tärppäsi. Joulukuun 20. päivä on todennäköinen laskettu aika. Jännittää kovasti kuinka tässä käy. Raskausoireita ei juurikaan ole, mutta ei ollut esikoista odottaessanikaan. Ensimmäinen neuvolakäynti on vasta 12.5.
 
Kiitos Sandy! :) Onpa meitä -13 syntyneiden äitejä tosiaan monta. Tuota mekin juuri toivomme, että näistä tulisi hyvät kaverukset toisilleen. Lisäksi vähän mietittiin, että jos kuopuksen pikkuvauva-aika ehtisi mennä ennen kuin esikoiselle iskee pahin uhma. No, jää nähtäväksi :D
 
mä ootan mielenkiinnol miten mein esikko joka jo iso ottaa uutisen etenki sitten kun LA alkaa lähestymään.
 
Meillä siis meni reilusti esikoinen yli lasketun ajan ja syntyi lopulta juuri ja juuri sen vuoden puolelle vielä. Eli tuskin ihan samaan aikaan kuusta syntyy seuraava, ei sen anneta niin paljon yli mennä :D Ja Puapru, kun sanoit tosta kerran vuoteen olevasta kiimasta, niin ei mun kohdalla ole niin. Meillä kun on hieman hankala sada lapsia mun lievän pco:n takia, niin tämä toinen vasta lääkityksellä heti ekalla kerralla kuitenkin tärppäsi. Eli lienee vaan kiinni siitä, millon aloitan lääkityksen. Nyt odoteltiin aika kauan, ennen kun lähdin lääkäriltä apua pyytämään, kun en tiennyt minkään olevan vialla, esikoinen tuli nimittäin ihan luomusti, pitkän yrittämisen jälkeen kyllä sekin.
 
Täällä jännitetään kuinka esikoinen suhtautuu joulukuussa uuteen tulokkaaseen kun on ainakin nyt niin mamman poika kun vaan voi olla.. Jotenkin tuntuu, että viime raskaus viikot meni kun siivillä ja nyt ei meinaa aika kulua. Ensi viikolla olis ultra niin saa konkreettista tietoo, onko kaikki ok yms.. Oon hieman pessimisti

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app
 
tsemppiä jansku tulevaan ultraan, täällä jännitetää kans ku mulla on perjantaina toka ultra. iteki mietin miten mulla esikko tulee oikeesti sit ku alkaa raskaus näkyä ni sutautumaa tuoho pienokaiseen, tällä hetkellä on kovin innoissaa mut entäs sitte ku oikeest on sen aika. tuo on meinaan niin omistushalunen ja mustis välillä.
 
Myös yksi -13 vuosimallin äiti ilmoittautuu mukaan. Musta taas tää alku on mennyt nopeasti ja huomaamattomasti viime kertaan verrattuna. Toivosin tosin myös, ettei tarvitsisi edes olla raskaana, vaan voisi skipata koko vaiheen :wink ja siirtyä siihen vauvavaiheeseen.
 
mä ootan että pääsis turvallisille viikoille ja näin ensalkuu perjantaihi et ois ultra jotta näkee onko sykettä löydettävissä. sit ois kiva pikakelata jo sinne että pääsee tuntemaa liikkeet :)
 
Onko kukaan hätähousu ruvennut jo miettimään hankintoja? :grin Lähinnä nyt te odottajat, joilla on siellä kotona se 2013 syntynyt tuleva veli/sisko :)

Mä oon jo vähän ehtinyt miettiä sisarusrattaiden ja toisen sängyn hankkimista :) Meillä on koiria, joiden kanssa pitää päivittäin lenkkeillä. Siksi kunnon rattaat ovat tosi tärkeät, pitää hyvin liikkua kelissä kuin kelissä. Esikoisen kohdalla meillä on ollut emmaljungan rattaat, pehmeällä kopalla ja ovat olleet tosi hyvät (käytetyt). Nyt sitten pitää kuitenkin hankkia ne sisarusrattaat... kun esikko on sitten sen 1v 3-4kk vauvan tullessa ja meillä lenkit kestää sen 1-2h, niin tuskin mitenkään muuten jaksetaan...

Onko muilla mitään ajatusta/kokemuksia noista sisarusrattaista? Haluisin olla ajoissa liikenteessä, jos vaikka bongataan jostain halvalla (käytetyt) kun tiedetään minkälaiset halutaan :)

Sitten toinen on tuo sänky. Kun nyt meillä on joku ikean peruspinnis (käytettynä sekin). Tuskin saa edes laitaa irti siitä... esikko nukkui meillä pari ekaa kk siinä äippälaatikon boxissa :p Niin vois vaikka tää kakkonenkin... Ja kannattavaa on varmaan pistää vauva sinne pinnikseen ja hommaa esikolle sänky.... mut minkälainen? Mulla ei ole harmainta aavistustakaan minkälainen sänky pitää olla ja miten tuommoinen 1,5 v. mukula missäkin pysyy... :rolleyes:

Ja sitten vielä semmonen kysymys että meinaatteko ottaa äitiyspakkauksen? Me taidetaan ottaa se rahana :) Esikoiselle otettiin pakkaus. Olisihan se toisaalta ihana kakkosellekin jotain omasta laatikosta säästää... Uusi sisältöhän siihen on nyt ehtinyt tulemaan, että sen puoleen olisi voinut harkitakin pakkausta...

Onko mitä muita hankintoja joita ootte miettineet tai tulevat jatkossa ajankohtaisiksi? Ainakin autoon istuin... mä en vielä ole koko asiaa edes miettinyt! :rolleyes: kaukalossa menee vielä tyttö. Itseasiassa meidän pitää vissiin hommaa kokonaan uusi autokin että mahdutaan... :rolleyes::grin
 
Meillä on nuo Emmaljungan rattaat kovalla kopalla, ja siihen se sisarusosa joka tulee päälle. En oikein tiedä miten ne täällä maalla toimii talvella, vanhemmat tyttäretä asuneet kaupungissa ja siellä käyttäneet ja ilmaisesti ovat toimineet. Eli ainakaan periaatteessa ei tarvitse miettiä vaunuasioita.

Elli nukkui alkuun kehdossa, sen minkä mahtui, ja niin tulee tulokaskin nukkumaan. Sitten kun pienemmän on aika siirtyä pinnikseen, Elli varmaan juu siirtyy lasten sänkyyn. Meillä on niitäkin tuolla yläkerrassa jemmassa, vissiin kolmekin tällä hetkellä ylimääräistä. :grin Tärkeää varmaan taaperon sängyssä on se korkea reuna, ettei pääse helposti putoamaan jos hyörii ja pyörii unissaan. Muuta en osaa ajatella...

Tää on ihan pöljää jollain tavalla, mutta meillähän on myös auton istuimet valmiina! Isot siskot siirtyi just kumpikin turvavyöistuimiin, niin on ainakin yksi turvaistuin Ellille, mihin siirtyä. Toinen tosin tarvitsee varmaan hankkia, että ei tarvitse siirrellä istuimia autosta toiseen.

Äitiyspakkaus.. oon aika kahden vaihella kuinka sen kanssa toimisi. Meillä on vaatteita vaikka muille jakaa, ja ne muut tarvikkeet siis jo edellisestä pakkauksesta. Toisaalta en tiedä mihin se 140euroa sitten katoaa jos rahana ottaa? En tosiaan tiedä, pitää jutella vielä isännäkin kanssa tietty, mitä mieltä on asiasta.
 
Heippa! nyt on ekassa neuvolassa käyty, vk 8+2 mennään ja käyty kuulemassa kaikki samat löpinät kuin reilu vuosi sitten :grin Meijän neuvolatäti on kyllä niiiiiin hösähösä et LUOJA. Ehkä kauhusteli hyväntahtosesti tulevaa ikäeroa (1v 2 kk) :p Nooh hyvähän se on tietenkin muistuttaa kaikesta mutta kaikki "oppaat" oli tyrkyttämässä vaikka sanoin et kaikki on kyl edellisestä tallessa.
Yllätyin et kun odottaa toista, seuraava neuvola on vasta vk 20 (Espoossa siis ainakin). Nooh toki tässä on ultra välissä ja saahan sinne mennä jos siltä tuntuu :)

Mä oon kans ruvennu tuplavaunuja kyttäilemään, kun edellisetkin on käytettynä ostettu. Ja haluisin et istuvat vierekkäin ja hyvät renkaat et voi just kelissä kun kelissä työntää koirien kanssa. Kaks koiraa saa toimia vetoapuna :grin
Ja varmaan toinen pinnasänky pitää ostaa. Muuta en oo aatellu tälleen alkuun. Tosin esikoisen ensivaatteet menee ihan kummalle vaan mutta sen jälkeen on aika tyttö voittosta tuo väritys:rolleyes:
 
Takaisin
Top