Pikkukakkosta odottavat joulukuiset <3

Täällä on kanssa tulossa suht. pieni ikäero, jos kaikki menee hyvin. Esikoinen syntyi 1/12, kuopus syntyi 8/13 ja tämä tuleva vauva syntyisi siis 12/14 :)
 

Liitteet

  • clear[1].png
    clear[1].png
    137 bytes · Katsottu: 18
Lueskeltuani muiden juttuja,ajattelin itsekkin osallistua tänne keskusteluun. Täältä löytyy lisää näitä 2013 saaneita,esikoinen siis 4/13.Mitä nyt katselin LA niin joskus vähän ennen joulua varmaan pitäis syntyä.

Mites,eroaako muilla raskausoireet ensimmäisestä raskaudesta? Mulla ei ollu ensimmäisessä mitään,mutta nyt on ihan törkee väsymys ja pahaolo KOKO AJAN!! Ja sit pitäis jaksaa juosta ton innokkaas 1v perässä,huh huh!
 
Mulla oli melko oireeton ensimmäinen raskaus, tai tuli mulle vaivaa sitten ajan kuluessa. Lähinnä läpi raskauden olin tolkuttoman väsynyt, ja jäin siitä syystä sairaslomallekin noin kuukautta ennen äitiysloman alkua.
Kohtuullisen oireeton olen nytkin, mutta olo on silti erilainen, en oikein osaa selittää. On vähän ehkä erilaisia tuntemuksia mahassa, erilaisia vointeja kuin ekalla kerralla. Mutta tässähän ollaan edelleen niin alussa, että vielä ehtii tulla isojakin eroja!

Tervetuloa siis Orube mukaan!
 
orube, täällä 3/13 syntynyt esikoinen ja ihan sama homma. Eka raskaus meni oireettomana kun nyt väsyttää ja on veto täysin pois. 14kk tyttö järjestää touhua päiväksi eikä millään meinaa jaksaa muuta. Perustiskit, pyykit ym ahdistaa kun ei sit millään jaksais, saati sisustus projekteja mitä on vielä tekemättä. Mulla ei oo lastenhoitoapua, ja viikot oon yh na kun mies käy kaukana töissä.. Nyt on myös viikon ollu järkkyä etomista. Oksu ei ole vielä lentänyt mutta yök sentään. Illaksi helpottaa. Saas nähä mitä luvassa kun viikot etenee... Toivottavasti vähä helpottaisi.
 
Mä pohdin tuota pakkausta sen takia että haluan kasata muistolaatikot molemmille lapsille ja se 140 ei kyllä riitä mihinkään jos meinaa jotain sillä ostaa. Mulla on kyllä neidin vuoden 2009 pakkaus tallessa ja ompelen varmasti paljon vaatetta tulokkaalle, mutta taidan mä siltikin sen pakkauksen ottaa. :) Vaunuja ei tarvita vaikka meillä on vanhat vaunut jotka nyt sitten on neljännelle lapselle tulossa. On neidin serkkujen vanhat emmaljungat kovalla kopalla.
 
Voi Mimael,hauskaa (sinäänsä ei,en mä toivo kellekkää pahaaoloa) että joku samassa tilanteessa. Mun mies on onneksi vaan 6h päivässä töissä ja pääsee melkein aina jo kahdelta kotiin. Mutta kyllä se on ärsyttävää,että kun esikoinen on päikkäreillä niin pitää valita tekeekö ruokaa vai meneekö ite lepäämään.Meillä onneks isäntä tekee paljon,mutta nyt tosiaan kun vähän aikaa sitten sai vasta töitä niin on kans ollut väsyneempi ja suorastaan ketuttaa kun kämppä on ihan kaaoksen vallassa.Mutta kun ei jaksa niin ei jaksa.Toivon,et tää menis vähintäänkin sillä ensimmäisellä kolmanneksella ohi,toiset ku voi pahoin koko raskauden ja väsymyski voi kestää puolet!

Mäki varmaan päädyn kuiteski siihen laatikkoon,nyt varsinki ku se ehti vaihtua :D Rattaitakin olen miettinyt,vähän ärsyttää,et mulla on aika hyvät yhdistelmävaunut,mutta sit pitäis jotku tupla rattaat kyllä saada,kun ei toi toinen ehdi vielä edes sitä 2v täyttää niin eihän sellainen vielä kovin pitkiä matkoja jaksa tallustaa.
 
tääl hommattava kaikki pikkuselle, ollaa aiemmi jo puhuttu rattaist jne, vaatteita en päästä miestä yksin ostaan ku mä oon jostai syystä älyttömän nirso... ja ne jotka tietää raskaudesta tietää ettei todellakaa oteta vastaa mitää vaaleanpunasta, mä inhoon pinkkiä, en ol se perinteinen tytölle pinkkiä pojalle vaaleansinistä. ite teen kans vaatteit inshaAllah.
 
Moikka vaan kaikille! Pissin tikkuun pariinkin oteeseen viime viikolla ja positiivistahan se näytti. Esikoinen on syntynyt 8/13 eli pieni ikäero tulossa. Laskettuaika ilmeisestikkin joulukuun lopulla mutta saattaa lipsahtaa kyllä tammikuullekkin. Sepäs selviää sitten neuvolassa :) Mulla oli tarkoitus mennä lokakuussa takas töihin mutta enpäs nyt sitten taida mennäkkään.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitosta vain! Soittelen huomenna neuvolaan että mitäs sitte tehdään :) Pomollekkin pitää varmaan ilmottaa etten tuukkaan työmaalle :) Jään erityisäitiysvapaalle samontein. Itseä kyllä hiukan jännittää tuo pieni ikäero ja synnyttäminen, nyt kun tietää miltä se tuntuu. Vastahan mä synnytin ja kohta pitäis kärsiä se sama rääkki uudestaan?! Huoh... Minkälaisia tuntemuksia muilla näin alkumetreillä?

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Minkälaista työtä sä Tinka86 teet, että pääset/joudut samantien erityisäitiysvapaalle? Mielenkiinnosta siis vaan kyselen. :)
 
Olen automaalari. Aikamoiset myrkyt on siellä käytössä niin pitää työt lopettaa samontein kun raskaus todetaan. Eikä meidän firmassa ole tarjota muita töitä.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mekin varmaan otetaan se pakkaus vaikka esikoisesta se jo onkin.
Tosin en tykkää tuon tämän vuoden pakkauksen makuupussin kuosista :/
Että sen vermaan laitan johokin fb-kirpparille myyntiin!

Mites muiden esikoiset, jotka nukkuu nyt vielä pinnasängyssä, mihin siirtyy uuden vauvan tullessa nukkumaan.
Meillä tyttö on joulukuussa 1v8kk ja ajattelin, että jokohan sen voisin laittaa "isojen tyttöjen" sänkyyn.... :think005
 
Meillä Elli nukkui ensimmäiset 3-4kuukautta kehdossa, nyt toki siis siirtynyt jo pinnasänkyyn. Samaa kaavaa varmastikin noudatetaan uuden tulokkaan kanssa, eli saa nukkua kehdossa sen aikaa kun siihen mahtuu, ja sitten mietitään. Jos saman aikaa eli sen 3 tai 4 kuukautta nukkuu niin sitten Elli on 1v 6/7kk kun olisi aika vaihtaa sänkyä. Täytyy varmaan katsoa mikä tilanne silloin sitten on, että tuleeko hankittua toinen pinnasänky vai pystyykö Ellin jo siirtää lasten reunalliseen sänkyyn.
 
Ei mullakaan tää raskaus tunnu samalta mitä edellinen. Kaikki ei oo enää uutta ja ihmeellistä, etenkään kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa. Odotan silti ultria, sydänäänten kuulumista ja masun kasvamista innolla. Tykkäsin mun raskausmahasta! Kiva saaha se takasin. Nyt toivoo että tulis nopeesti näkyviin kun esikosta jääny tämmönen pömppö pullataikina niin sitä muuntautumista raskausmahaan odotellessa.. :D
 
Ja tuosta pakkauksesta, tosi "poikavärinen" ainakin minun mielestä. -13 vuoden pakkauksessa tykkäsin vaan niistä neutraleista vaatteista. Aattelin kyllä silti ottaa tuon tämänkin vuoden pakkauksen, se makuupussi oli kiva :) Esikoinen on vasta 1v1kk kun tämä toinen syntyy, saa nukkua pinnasängyssä vielä senkin jälkeen, kun otan myös tämän tulevan alkuun viereen.
 
Minä myös odotan sitä mahaa kovasti! Tykkäsin siitä kovasti edellisessä raskaudessa, minusta se oli niiiiiiin ihana! Ja toisaalta sitten taas en halua että se kamalan aikaisin tulee esiin, kun panikoin että mahdunko elokuussa hääpukuuni, jonka olen siis hankkinut ennen tietoa raskaudesta... Kasvaahan tuo maha elokuun loppuun joka tapauksessa jonkin verran, mutta mutta... No, se on sen ajan murhe se!
 
minä liityn kerhoon eli ootan raskausmahaa oikein kunnolla ku mulla tuo vatsa on oikeestiki sen näkönen ku oisin jossai 4kk raskaana, mies oli et onko kohtu jo tossa ni olin et ei se vielä ol noin korkeel mut eka on tää turvotus yms joka antaa sulle aikaa tottua mun kasvavaan vatsaan (itehä nautin ku vatsa kasvaa ja näyttää pallolta jo vaikka ei olekaa varsinainen vauvamaha vielä).
 
Takaisin
Top