Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mame: Ihme kyllä niistä romahduksista aina selviää ja raivaa itsensä ylös synkimmästäkin kuopasta :) been there done that. Ja jos se PCO on lievä, ihan siinä rajalla, niin sehän on kuitenkin hyvä, jos jotai hyvää voi etsiä :) Vaikka ei mulla mitään kokemusta siitä ole mutta mitä olen myös netistä lukenut niin luulisin että lievä PCO ei ole niin vaarallista :) Tässä yritän kannustaa sinua, toivottavasti et ymmärrä väärin :D

Poikanen?: Alakautta katsovat limakalvon ja munarakkuloita :) Enkä mä usko että itse inssi satu mitenkään, jos samantapainen kuin alkionsiirto niin ei tunnu missään :) Ohuen katetrin pistävät emättimeen ja sitä kautta tosi ohut neula millä sitten spruuttavat siittiöt kohtuun (ainakin luulisin näin). Mulle ei siittiöitä ole ruiskutettu vaan siirretty se pieni alkio mutta se ei sattunut yhtään :) Kyllä sinä kestät sen :D

Heips! Joitain kertoja olen kirjoitellut tuonne toista vauvaa kuumeilevien ketjuun, mutta taitaa täältä löytyä enemmän (valitettavasti)  samassa tilanteessa olevia.

Lyhyesti omaa napaa:
Sekundaarisia selittämättömiä, ensimmäinen IVF (pitkällä kaavalla) takana. 4 inseminaatiota, neljä alkionsiirtoa (IVF/ICSI), kaikista nega. Tänä syksynä jatketaan hoitoja, reseptit löytyy Primolutiin, Menopuriin ja Orgalutraniin. Eli tällä kertaa mennään lyhyellä kaavalla. Ei hajuakaan miten tämä tulee eroamaan ensimmäisestä kerrasta, en ole yksinkertaisesti jaksanut päätäni vaivata asialla. Kesästä yrittänyt nauttia täysin rinnoin :) Ehkä tässä joku ilta kaivan laatikon pohjalta opukset mitä viime syksynä saatiin polilta.

Esikoinen sai alkunsa luomuna, oltiin vasta ennätetty jutustella että "entä jos.." Nyt yrityskertoja lähemmäs 70, toivottavasti ei tarvitse enää kauan yrittää.

Tarkoituksena tutustua teihin jokaiseen, jokunen tovi menee, kun keskustelun rullaan alusta loppuun ja lopusta alkuun!

Poikanen?: Joo tässä on tullu kyllä mentyä hurjasti yhden kuukauden aikana eteenpäin. Nyt varmaan tulee taas vähän rauhallisempi "odottelu" vaihe kun kokeillaan noita femareja. Miten sulla meni ultrassa käynti? Mullakin muuten ovistikut näyttää aina kahta viivaa. Toi lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri sitten sano että ne tikut on niin epätarkkoja et siks ne näyttää joillakin mitä sattuu.
Mymme: Tervetuloa. Ite en kylläkään kovin kauaa ole ehtinyt tällä palstalla vielä olemaan. Teillä onkin noita yrityskiertoja jo muutama tullut. Toivottavasti teitä pian kuitenkin onnistaisi!

Omaa: Kp 37. Lääkärin mukaan menkat piti alkaa viimestään keskiviikkona eli eilen. No eivätpä ole alkaneet. Tänään ollut tosi hyvät fiilikset. Jotenkin oon tosi luottavainen siihen että niistä Femareista oikeesti tulee olemaan apua. :) Onko kellään täällä kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?

Iltoja...No ultrassa käyty ja no sain huomata että jännitän enemmin kuin ajattelinkaan... Menin siis yksin nyt kun kerta kaik testit tehty yms... No aulassa alkoi jännittää ja etsin vessaa ja onnistuinkin sitten kävelemään hoitajien kahvihuoneeseen... Lääkäri oli erittäin loistava ja rauhallinen ja kyseli kaikenlaista. No sitten kuvattiin... toisessa 1,2mm ja toisessa torvessa 1,6mm, en tiedä mitä ne sitten tarkoittaa kuin sen että tällä on sitten varhainen ovis... parin päivän sisään eli ois sitte kp10... Huomisesta alan ny tikuttaan mutta tuo ovis jos näkyy huomenna niin la ei tehdä tästä kierrosta kun eka yritys, joten tulee oottaa kuukausi mutta kotikeinot tietty sallittuja... Huomenna pitää mennä kunnalliselle labraan ku selvis etteivät olleetkaan ottaneet KAIKKIA testejä mitä ois pitäny... Jos ovis näkyiskin vasta sunnuntaina niin sain lääkärin numeron johon mun tulee laittaa viesti että nyt näkyy jolloin maanantaina ois inssi edessä... Vaikka kaikkia tuloksia verestä ei olekkaan saatu... Limakalvot oli jotain oisko ollu 9??? Kun pitäs olla jotain kuus vai seittemän... En muista tarkkaan kun tuntuu että olen ihan sumussa siitä jännityksestä... Mutta vaikka se ovis nyt tässä kierrossa ei sattuiskaan niin että inssiä yrittään ni rauhallisin mielin ollaan. Kaik näyttää olevan kunnossa ja kehotti mua alkaan syömään foolihappoa. Söin sitä viime kesänä ja luulin saaneeni yliannostuksen mutta ei ole mahdollista. Eli miehellä sinkit ja mulla foolit... Saa nähä... Mutta uskoisin että menee seuraavaan kiertoon. Tässä vaiheessa kuukauden odotus ei jotensakin tunnu enää miltään...

Mymme: tervetuloa kööriin kummaan, toivottavasti onnistuisi teilläkin nopeasti, ehkä en valita mitään kun teillä jo noin paljon hoitoja takana :D

Nyt varmaankin saan jo nukuttua hyvät yöunet, huomenna vaan sitten rehvit sen neulan kanssa... ja aamusta tikutus... mutta kyllä tämä tästä...

Nythän tää vasta jännäks muuttukii... ei tänäkää aamuna kahta viivaa ovistikussa... joten meillä on inssi ensi viikolla!!!

Poikanen? Oo hienoa että pääsette inssiin tulevalla viikolla! Pidän peukkuja pystyssä että nyt teitä onnistaisi! :) Tsemppiä kovasti!

I feel for you, Mymme!

Meillä myös ollaan sekundaarisia selittämättömiä. Neljä inssiä takana, ei tulosta. Nyt Väestöliiton kesälomien takia tauolla, ehkä vielä yksi inssi tehdään. Meilläkin esikoinen luomuna, eikä mitään vikaa kummastakaan ole löytynyt. Kaikki maailman poppaskonstit ja lääketieteellisetkin konstit käytetty, jäljellä sit vielä nää tehokkaammat hoidot. Oliko sulla Mymme minkä verran ikää?

Nine
Yritystä 2,5v

Huomentapäivää! Palasin just lomilta ja peukutan kovasti poikaselle tuloksellista inssiä ja mamelle toimivaa Femar-kuuria. Tosi hienoa että teidän kummankin asiat etenevät! 

Täällä ei vielä mitään uutta vauvarintamalla; yk 18, kp 21, mahdollisesti 9 dpo (en tikuttanut syystä että ulkomaanmatka). Sen sijaan yleisen terveyden rintamalta on sellaisia uutisia että tämä luontaisesti gluteeniton ruokavalio on kohentanut oloa huomattavasti. Ensimmäistä kertaa vuosikausiin mulla on iho todella hyvässä kunnossa: ei finnin finniä leuassa eikä yhtään kutisevaa ekseemaa! Ei ole tarvinnut läträtä päivittäin kosteusvoiteiden kanssa eikä iho ole suivaantunut edes näistä hiostavista hellekeleistä. Olen ruskettunut käyttämällä vähintään kolmenkympin suojakertoimia eikä iho ole ärtynyt auringosta niin kuin aikaisemmin. Vatsan toiminta on myös parantunut ja olo on aikasta mahtava! =)  Nähtäväksi jää vaikuttaako tämä uusi ruokavalio suotuistasti myös lisääntymiseen. Jos mulla on aiemmin ollut kroppa jonkinmoisessa jatkuvassa tulehdustilassa ruoka-aineyliherkkyyksien ja tulehtuneiden ekseemojen takia, se on hyvinkin saattanut haitata tätä vauvaprojektia.   

mixuliini: Juu en ymmärtänyt väärin. :) Ite oon kans hyvin toiveikain mielin tuosta lievästä pco:sta huolimatta :)
Catriona: Hyvä kun ruokavaliomuutoksesta on ollut apua! Ite kokeilen nyt tota vähähiilihydraattista ruokavaliota kun aika moni on pcolainen on vissiin sen avulla onnistunut jopa plusssaamaan :)

Iltoja. Meillä oli tänään inssi :) Ja mitään sattunnut!!! Ootin kokoajan sellasta nipistystä ja sit se olikin jo ohi... sain lugesteroneja vai mitä noi on, tai siis reseptin ja kävin hakemassa, tänään alkaen pitää sitten niitä laitella... Tekivät analyysin ja kunnolla ennen inssiä ja selvis että miehen viskositeetti on tosi paksu. Se saattaa olla yksi syy miksi ei oo tärpänny... Muutenkin kavereilla vaikeuksia uida ja sitten vielä joku jarru matkassa...Mutta nyt sitten lugeja kaks aamulla ja kaks illalla ja kahen viikon päästä pitäs tehä raskaustesti... että ei kun odottelua...

Catriona: toivottavasti uusi ruokavalio auttaa :)

eli tänne vain odottelua...

Poikanen?: Oh shit, se viskositeettiko voi oikeesti vaikeuttaa raskautumista? Ku meille tuli ne simppanäytteen tulokset niin niissä luki vaan viskositeetin kohdalla epänormaali, eikä muuta. Sit se neuvolan gyne vaan sano, että aivan normaalit ja hyvät tulokset. :S Mut sehän väitti mun verikokeittenkin olevan ok eikä ne ollutkaan joten en varmaan voi luottaa tohon sen simppanäytteenkään tulkintaan. Pitänee ottaa ne tulokset sinne seuranta-ultraan mukaan et se lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri saa vielä nekin kattoo varmuuden vuoksi.

Heippa kaikille,

olen "toisella silmällä" lueskellut taustalla tätä palstaa - nyt voisin jotain kirjoittaakin! Eli olemme syyskuu 2011 saakka yrittäneet esikoistamme, vielä siinä onnistumatta.
Olen käynyt yksityisellä lapsettomuuteen erikoistuneella lääkärillä keväästä saakka joitakin kertoja, koska minulla on lievä endometrioosi todettu joitakin vuosia sitten ja minulla on nk. tuhruvuotoa, mikä huoletti minua. Siksi halusin vähän "etuajassa" tutkia että mistä voisi olla kyse, vaikka toiminta kyllä on erittäin pahasti lompakolle käyvää, kun yksityisellä käy. Olen myöskin jo oli kolmekymppinen, joten vähän myöskin huoletti tuo ikäkysymys. Tosin lääkäri minulle sanoi, että reilu kolmekymppinen ei vielä ole missään nimessä "vanha" - eli huolta sen puolesta ei kuitenkaan ole.

Olen syönyt jonkin aikaa metformin nimistä lääkettä, koska ilmeisesti minulla on pienen pieni häikkä insuliinitasapainon kanssa (ei siis ole diabetesta) ja nyt sitten sen lisäksi sain femar kuurin, ovulaation olosuhteita parantamaan. Olen eilen syönyt ensimmäisen femar tabletin ja niitä on tarkoitus syödä kp 3 - 7 (eli viisi tablettia), sitten ensi viikon tiistaina olisi tarkoitus mennä tarkistusultraan, että miltä näyttää. Samalla lääkäri tekee minulle niin kutsutun munatorvien aukiolotutkimuksen. (se vähän minua jännittää, kun pitää ladata itsensä reilulla burana annoksella tuntia ennen lääkäriaikaa - eli tuntuukohan miltä?). Se mikä kuitenkin tuntuu hyvältä on, että asiat menevät eteenpäin. Miehen simppatesti oli keväällä erinomainen, joten onneksi vika on vain minussa, ja se pitäisi olla mahdollista saada kuntoon jollakin aikavälillä. Vähän pitäisi painoa myös vähentää - ei tosin mitään hurjia lukuja, mutta lievä ylipaino minulla on.

Niistä simppatesteistä vielä mame: olen ymmärtänyt että viskositeetti ei aina ole ongelma, mutta mikäli simpat ovat turhan tiukasti kasassa, niin eivät välttämättä pääse liikkumaan täydellisesti. Minulle on myöskin kerrottu, että viskositeetti myös voi vaihdella eri "erissä", esim. jos ei ole pupuilua harrastanut vähään aikaan tms. Olen myöskin ymmärtänyt, että siihen voi saada apua - joten kysy siitä ihmeessä kun torstaina lääkärissä käyt. (itse en siis ole mitenkään hoitoalalla, joten minä en asiasta oikeasti tiedä) On kyllä harmillista, että ettet ole saanut täysin ammattitaitoisia vastauksia testeistäsi - mutta hienoa että nyt käyt lapsettomuuteen erikoistuneella lääkärillä. Hän varmasti tietää mistä puhuu ja miten kaikkia testejä pitää tulkita. Muistan vain kuin mieheni simppatesteissä kävi, niin hänelle sanottiin, että mikäli viskoteetissa on jotain, niin voi olla että simppatesti pitää uusia, koska muuten näytettä ei voi täydellisesti tutkia. Onneksi ei ollut tarvetta uusia testiä, koska se oli miehelleni kuitenkin henkisesti tiukka paikka, vaikkei hän siitä kertaakaan puhunutkaan.

Plussatuulia !

-Mietintämyssy 2011- kp 4 / 30 - 32

mietintämyssy: Joo no miehelläni oli vissiin normaaleja ja nopeasti liikkuvia siittiöitä runsaasti, mut tosiaan se viskositeetti nyt jäi kummittelemaan. Pakko kyllä tosiaan vielä varmistaa siltä lääkäriltä sekin asia. Vaikka siitä paperista on sen lääkärinki varmasti vähän paha arvella onko jossain vikaa ja minkälaista vikaa, ku siinä viskositeetin kohalla lukee vaan epänormaali. Voihan se kai liian laihaakin tavaraa olla...

Tervetuloa mietintämyssy joukkoon t/k ummaan :).
Toi aukiolotutkimus on aika rutiini ja suht nopea juttu. Vähän ehkä kuplii ja nippailee, mutta mulla se ei ainakaan sattunut. Mulle on tehty se kahdesti (ennen tyttöämme, kun silloin ehdimme aloittaa lapsettomuustutkimukset, mutta jätimme ne sillä erää sikseen ja sitten tulikin luomuplussa).

Ja poikanen selvisit inssistä! Lueskelin puhelimella aiemmin, ja olisin kirjoittanut että turhaan älä murehdi (mulla ei kirjautumistietoja puhelimessa, enkä muista salasanoja, koneella ne on valmiina). Inssi on niin nopea juttu sekin. Mulla yksi inssi tosin oli vähän kivuliaampi (neljä siis kaikkiaan tehty), koska kohtu oli kuulemma vähän kallellaan johonkin suuntaan, ja sitä piti jotenkin siirtää tai venyttää.

Mame & Catriona, mäkin olen leikannut valtaosan nopeista hiilareista pois (valkoiset viljat, valkoiset riisit, sokerin lähes kokonaan ja makeimmat hedelmät veks) joskus imetyksen lopettamisen jälkeen, eli joku pari vuotta sitten. Olo on kevyt ja reipas, mutta tähän tärppäykseen ei se(kään) ole vaikuttanut.

Mahdoinko kysellä jo aiemmin, että onko jollakulla kokemusta homeopaatilla käynnistä näissä kuvioissa? Olen itse siitä kiinnostunut ja se kortti on vielä kokeilematta. 

Ja vielä mixuliinille; sulla jo ihan komeat viikot! Mikä on olotila? Joko näkyy? <3

Peukut pystyssä, sormet ja varpaat ristissä Poikaselle <3 :) Toivotaan että inssi tuottaa ihanan tuloksen <3

Nine: No joo, onhan tässä muutama viikko jo hurahtanut :D Tällä hetkellä ihan hyvä olo, pikkusen väsyttää vielä mutta pahoinvointi taitaa väistyä. Tänään tuli pari kertaa hetkellinen yökkäily mutta en oksentanut. Voi olla että menee vielä jokunen viikko ennenkuin alkaa masu näkyä, on sitä elopainoa pikkusen ylimääräistä että ei ihan näy vielä mutta itse olen kyllä huomannut muutoksia. Täytyy varmaan kokeilla mun lemppari farkkuja jos mahtuu päälle vielä ;)

Moikka !

Nine: oikein paljon kiitoksia kun kerroit kokemuksistasi ! Vähän mietityttää tuo tutkimus, mutta paljon parempi olo tuli kun kuulin sinun kokemukset! Kuinka nopeasti teillä tärppäsi aukiolotutkimuksen jälkeen ja saako vielä kysyä, että oliko teillä paikat auki niin kuin piti? Mitäköhän sitten tapahtuu mikäli paikat eivät ole auki?

Poikanen: mitkä olotilat sinulla on inssin jälkeen ! Pidän peukkuja kovasti !!!!

Mamelle tsemppiä seurantaultraan !

Mitäs muille kuuluu?

Aurinkoista päivää kaikille !

-Mietintämyssy 2011-

Mietintämyssylle; Meillä taannoin tuon ekan aukiolotutkimuksen jälkeen meni useampi kuukausi, sillä mulle tehtiin pieni operaatio lapsettomuustutkimusten ollessa käynnissä (ei siis mitään tähän liittyvää), siksi jätimme hoidot silloin tauolle. Tärppi tuli sitten tosi yllärinä kyllä jokunen kk myöhemmin. Jollakin palstalla joku epäili, että aukiolotutkimusen jälkeen putket olis jotenkin avonaisemmat, ja siten tärppi todennäköisempi, tiedä sitten. Ja käsittääkseni, jos jommalla kummalla puolella torvi olisi tukossa, niin silloin esim. inssi tietenkin ajotettaisiin (ultralla varmistetaan joka kerta kummalla puolella valmis munis tai munikset köllöttelee) juuri sen avonaisen torven puolelle. Vatsan alueen leikkaukset (sen aiheuttamat kiinnikkeet) tai varmaankin fysiologiset rakenne-erot voivat pitää toisen torven ahtaana tai tukkoisena. Ja jos molemmat torvet olisivat tukossa (kai sellainenkin on mahdollista?), uskoisin että inssi ei ole se toimenpide. Silloin varmaan käytettäisiin jotain koeputkijuttua tms. (en tunne näitä termejä vielä, kun ei ole niistä kokemusta, enkä ole jaksanut opiskella oman mielenrauhan takia). Toivon, ettei sinulle aiheudu tuosta tutkimuksesta kipua!

Poikanen, mitkä fiilarit?!

Kiva kuulla, Mixuliini!

Omat navat: Alan jo asennoitumaan siihen, että järeämpiin hoitoihin sitä on mentävä. Ikä alkaa tekemään omat rajansa tähän hommaan, ja kakkosen haluan. Piste.

Nine: Juu ei auttanut mulla ainakaan näin ekassa kierrossa Pco:hon tuo karppaaminen :/

Omaa: Olen nyt syönyt sitten tuon Femar kuurin. Jotain pieniä tuntemuksia on tuolla munasarjoissa ollut ja mieli on ollut jotenkin paljon parempi.

Tänään kävin sitten tosiaan tuolla seurantaultrassa, jossa lääkäri katsoi ovatko nuo lääkkeet vaikuttaneet mitenkään. Vasemmalla puolella oli edelleen Pco ja ja jotain 16 rakkulaa. Oikealla puolella puolestaan oli yksi 19mm follikkeli, mutta se oli kuulemma huono koska sen sisällä oli joku rakkula(?). Oli siellä oikealla puolella myös sitten yksi oikein hyvä 11mm follikkeli jonka avulla nyt toivottavasti onnistun raskautumaan! 

Lääkäri oli sitä mieltä, että jos emme nyt onnistu niin sitten täytyy aloittaa jokin aivolisäkehormoni pistoshoito eli varmaan sitten jotain Puregonia tai muuta vastaavaa. Siispä pitäkäähän peukkuja sillä en todellakaan haluaisi tämän neulakammoni kanssa alkaa piikittämään itseäni. Sitten jos (toivottavasti ei) menkat alkaa niin pitää varata uutta aikaa tuonne gynekologiseen ultraan.

Sitten lääkäri vielä tiedusteli jotta kuinka usein olemme yhdynnässä. Sanoin että no suurinpiirtein joka toinen päivä. Lääkäri sanoi että se on ihan liian usein ja piirsi sitten minulle kaavion siitä minä päivinä saa ja pitää olla yhdynnässä ja minäpäivinä ei. Minun miehelläni tulee ainakin olemaan aika vaikeaa...Tässä alla olisi nyt sitten tämä meidän yhdyntäkalenteri :D

Ei saa olla yhdynnässä Kp 8-12,14,16,18,20

Pitää olla yhdynnässä Kp 13,15,17,19,21

Muina päivinä saa pupustella vapaavalintaisesti... :D

-Yk 11, Kp 7-

Mame &muutkin: viskositeetti on juuri siis että tavara on paksumpaa ja esim siittiöiden pesu oli vaikeampaa, jos tavara on sitkompaa niin kavereilla voi olla vaikeuksia päästä "maaliin" ja siihen päälle vielä se että jouluna sillon mies sai sen diagnoosin hitaista kavereista...Yksityisen lääkäri haukkui julkisen puolen analyysit... mm verikokeissakaan ei oltu otettu meiltä kummaltakaan sukupuolihormooni jotain... en enää muista mitä... alkoi pyörryttää kun se puhu verikokeista :D

Nyt ukolle siis tehtiin laaja analyysi jonka perästä tehtiin inssi ja tulokset ovat:
Ennen pesua: tilavuus 7ml, tiheys 22milj/ml, a)nopeasti etenevät 5%, b)hitaasti etenevät, kaartelevat 24%, c)paikallaan liikkuvat 9% ja d)liikkumattomat 62%.
Pesun jälkeen: tiheys 24milj/ml, a)nopeasti etenevät 8%, b) hitaasti etenevät, kaartelevat 50%, c)paikallaan liikkuvat 0%, d)liikkumattomat 42%.
Lääkäri ei ainenkaan tuhonnut meidän unelmia lapsesta mutta viskositeetin sanoi että voisi olla meiän onkelma... Ja siihen ei kuulemma ole parannusta, tai no jos netistä sanoo ni oon nähny että porukka selittää tosissaan että lääkäri on sanonu että ota limaa irrottavaa yskänlääkettä??? Mitäköhän seurauksia siitä tulis...

Mietintämyssylle tervetuloa :)

Lugeja täällä siis kaks illal ja kaks aamulla, pieni huimaus aina aamusen oton jälkeen melkein kuin suoraan tuoteselosteesta, noin 1-3 tunnin päästä otosta, mutta menee samantien ohi :)

Mame: ihana kalenteri :D meille lekuri just sano että jos ei ny tärppää ja luomusti taas kokeillaan ni kolme päivää olis hyvä miehen olla pidättäytyny ennen pupustelua, joka tulis tapahtua ei sinä päivänä ku näkyy ovis, oli sitten haalea tahi ei, vaan seuraavana... Eli aikalaista matikkaa pitää harjottaa... kun sitten myöskään siittiöt ei saa olla seittemää päivää vanhoja...

Nyt taas foolihappoa naamaan kun vielä muistan sen ottaa. Ja toivottavasti tärppää ja nopeesti ihan kaikilla !!!!

Takaisin