Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Way to go Mame! Helpottaa suunnattomasti (pääkopassa etenkin), kun on edennyt konkreettisesti näissä asioissa! Itse ajattelen näin jälkikäteen (kun plussaa ei edelleenkään näy 2,5v:n jälkeen), että miksi ihmeessä en aiemmin hakeutunut selvittelemään tilannettamme! No sillepä ei voi enää mitään, mutta kaikkia kyllä rohkaisen heti gynen tai lapsettomuuspuolen tohtorin puheille, jos vähänkin alkaa vaivaamaan tärppäämättömyys. Ja jos se vuoden maaginen raja ei ole ylitetty ihan tarkalleen, tarvitseeko sitä kertoa lääkärille, jos itse haluaa tutkimuksiin ja toimenpiteisiin asti edetä....

Poikasellakin siis selkeät suunnitelmat, great! Varmaan on helpottavaa olla stressaamatta, kun tietää että inssi odottaa. Itsellä on inssin suhteen usko koetuksella, kun nyt neljättä lastia (=inssin jälkeen) odotellaan muuttuvaksi joko plussaksi tai tädiksi. Pari päivää vielä aikaa ennen h-hetkeä. Maalisvauva kuulostaisi ihan passelilta, vaikka en yhden raskauden kokeneena haluaisi ikimaailmassa olla keskitalvella raskaana ;).

PS. vähän hiljaisenoloista tällä palstalla, liekö kaikki reissuissa ja lomilla. Joskushan täällä on ollut jopa vilkasta! Mukavia kesäpäiviä itse kullekin!

Nine: Jep kyllä siis oikeestikin helpotti ihan älyttömästi aloittaa nää tutkimukset! :) On niin kevyt olo etten ihmettele vaikka tärppi tulis nyt tässä välissä ennen seuraavaa neuvola käyntiä. Itekin ensin meinasin aiemmin et olisin vähän kusettanu et on jo yritetty vuosi mutten sitten kehdannut... :D Toivottavasti sinne teille pian plussa tulisi, ootte jo noin pitkään joutuneet nyyttiä odottelemaan!

Heips!

Enpä oo vähään aikaan saanut aikaiseksi kirjoitella tänne. Työtahti on aikamoinen ja kovasti väsyttää iltaisin. Vielä melkein koko heinäkuu on töitä ja sit olis vihdoin mun vuoro lomailla. Sitä odotellessa...

Netta87: Hui sentään kuinka tuo aika kiitää. Siellähän on ihan h-hetki käsillä ellei sitten ole ollut jo... Aina yhtä mukavaa, että edes jotain onnistaa. Antaa toivoa itsellekin.

Catriona: Pahoittelut tädistä, mutta onneksi siellä sentään ollaan noinkin positiivisella mielellä. Toivottavasti tuo tädin vierailun normalisoituminen olisi merkki siitä, että siellä on kroppa valmis ja kohta saisitte sen plussankin.

Mame: Siellä onkin näköjään saatu tutkimukset alkuun ja vauhdilla. Hieno juttu. Ja hyvä, että kohdalle osui tuollainen lääkäri. Niitäkin taitaa olla kaikenlaisia tapauksia... Meilläkin pitäisi miehen mennä antamaan simppanäyte. Ei ole kovin innokas ajatuksesta, mutta ymmärtänee sen, etteivät nämä asiat etene, jos hän ei sitä tee. Luultavasti se päästään hoitamaan vasta elokuussa, kun ennen sitä ei ole mahdollisuutta reissata sinne klinikalle asti. Mutta hienoa siis, että siellä on asiat lähteneet noin vauhdilla etenemään. Se jo helpottaa. Lueskelin muuten tuolta toiselta palstalta, että sulle oli lääkäri puhunut siitä oviksen ja terojen yhteen sovittamisesta. Ite oon kiltisti syönyt teroja gynen ohjeen mukaan ja ilmeisesti aloittanut ne aina ennen ovista. Viimeks kun kävin gynellä, niin sen ilme oli aika vinkeä, kun puhuttiin mun kierrosta yms. ja sitten se totesi, että jatkossa mun pitää aloittaa terot vasta pari kiertopäivää myöhemmin. Tuli nyt vaan sellainen olo, että olenko siis voinut hankaloittaa raskautumista sillä, että olen kuuliaisesti noudattanut gynen ohjeita...? Voi jee...

Kuusityttö: Pahoittelut... Kolmas kerta saisi kyllä tärpätä. Sielläkin on odotettu jo ihan tarpeeksi kauan onnistumista.

Mixuliini: Ihania kuulumisia. <3 Ei tässä voi, kun toivottaa onnellista odotusta. Ja käy meitä välillä täällä moikkaamassa. Tai siis toivon toki, että täältä ennemmin tai myöhemmin kaikki tultais perässä, mutta sillä välin teidän onnistuminen jaksaa antaa toivoa.

Poikanen?: Hienoa, että siellä on "sotasuunnitelma" valmiina, jos ei luomusti tärppää. Mitenhän täällä saataisiin mies syömään sinkkiä ja vitamiinejä yms.? Uskaltaisinkohan ehdottaa? Ehkä voisin sanoa, että jos kiltisti syö vitamiininsa yms. ja jaksaa olla ahkera mun kanssa, niin ehkä hänen ei tarvitsekaan mennä sinne klinikalle testattavaksi. emoticon Hieman on uskonpuutetta luomusti tärppäämisen suhteen, mutta ainahan sitä voi yrittää... Sinne hyvää pupuiluviikonloppua. emoticon

Annuli: Täällä aika samoja ajatuksia. Välillä mietin sitä, että mitenköhän pää kestää sitten jos/kun joku päivä tärppää. Joskus pienet lapset suorastaan ärsyttää ja sitä on olevinaan niin tyytyväinen, että vielä saa mennä ja tehdä ihan kuten haluaa. Luultavasti se on vain tapa suojata itseä siltä todellisuudelta, että yritystä on, muttei tulosta. Välillä tuntuu, että tämä nyt vain on tilanne ja sitä on turhaa miettiä sen enempää. Mutta sitten loppukierto... Voi mikä tunteiden vuoristorata ja se on sitten viimeinen niitti, jos antaa toivon herätä oikein kunnolla... Mutta pakko vain uskoa, että kyllä se meidänkin vuoro vielä tulee!

Nine: Toivottavasti siellä on nyt tärpännyt. Tsemppiä testauksen odotteluun. Itse olisin varmaan jo hermoraunio... Mun gyne ei tunnu olevan kovin huolissaan tästä meidän tilanteesta. Tai sitten omilla puheillani olen antanut sen kuvan, etten itsekään ole kovin huolissani. Tuntuu, että meidän kohdalla nämä asiat etenee niin hitaasti... Toivottavasti sitten syksyllä saataisiin vähän lisää vauhtia asioiden etenemiseen sen lähetteen myötä.

Ja sitten vielä vähän omia kuulumisia: Viime kierto venyi sitten 53 päiväiseksi. Teroja popsin kp 40 alkaen sen kymmenen päivää, kun tätiä ei alkanut kuulua. Vuoto on ollut niukkaa (Outoa...), mutta en ole jaksanut sitä sen enempää pohtia. Nyt ei riitä voimia sellaiseen. Luultavasti kuitenkin taas tikutan oviksen ja sitten popsin taas teroja. Jos nyt tällä kertaa kuitenkin vasta oviksen jälkeen. Mun gyne ei siitäkään vaikuttanut olevan kovin huolissaan, että oon tähän asti aloittanut terot ennen ovista. Alkaa tuntua, että kuinkahan paljon sitä jaksaa mun murheet edes kiinnostaa... Käyn yksityisellä ja tähän asti se on vaikuttanut ihan hyvältä ja mukavalta gyneltä, mutta tämä lapsettomuusasia ei taida olla sen ominta alaa... Mutta turha tässä on kesällä hirveästi suunnitelmia yrittää muuttaa. Jos se syksyllä sen lähetteen hoitaa kuntoon, niin eiköhän sitten ala hommat etenemään oikein kunnolla. Toivossa on hyvä elää.

Miehellä on sinkki ostoslistalla kuulema ollut pitkään. Täytyy kokeilla.

Me ajateltiin kokeilla akupunktiota avuksi kun osaamista löytyy lähipiiristä.

Mikä muuten on ero siinä kun määrätään clomifenia kuin että clomifen + terolut? Minähän söin clomeja kolme kuukautta, mutta valitettavasti ei tärpännyt. Yksi kuukausi olisi vielä reseptillä saatavia, mutta ohjeessa lukee, että kolmeksi kuukaudeksi. Mahtavatkohan antaa apteekista...

mame: Hyvältä kuulostaa. Kyllä teille kohta nyytti saadaan!
Osa lääkäreistä tuntuu olevan haluttomia myöntämään, että pillerit vaikuttavat hormonitoimintaan niiden lopettamisen jälkeenkin. Hyvä, että teillä oli ollut symppis lääkäri. Täytyy kokeilla tuota Latensin D6:sta, kiitos vinkistä!

Täällä lähdettiin tänään kp 1:een, mutta fiilikset hyvät. Mukavaa loppuviikkoa ihanaiset naiset!

Sleepwalker: Joo oli kyllä aivan ihana se lääkäri! :) Ja tosiaan nyt heti kun saadaan nuo testien tulokset niin sitten uus aika (sen saa kuulemma viimestää 3 vkon sisään soitosta) ja sitte pillereitä tilanteen mukaan. Ja sit muuten vielä se hyvä puoli et täällä saa sieltä reseptin piikkeihinki ettei tartte oottaa tonne naistenpolille niiden takia aikaa! Ja sit jos pillerit ja piikit ei auta niin sitten naisten polille aikaa ja sen saa kuulemma n. 3 kk sisään. :) Tosi superi fiilis nyt. Niin ja tosiaan se painotti ettei missään nimessä ennen ovista saa alottaa teroja koska sitten ei se ovis tapahdu kunnolla. Että vaikka kierto venyiskin niin vasta oviksen jälkeen alottaa terot. Tietysti kohtuuden rajoissa et jos ei oo tyyliin kp 30 mennessä bongannu ovista nii sitte vaan alottaa ne terot. Sulla on ihan kakka lääkäri kun ei oo sitä sanonut. Menny kiertoja ihan hukkaan.
Annuli: Joo akupunktiosta kans vissiin monelle ollut apua. Mun mielestä tossa clomi+tero yhdistelmässä on se taika et kun clomit saa sen oviksen aikaan niin sitten jos se munasolu hedelmöittyy niin noi terot auttaa siinä kiinnittymisessä yms. En nyt varmaksi sano, mutta näin sen päättelisin. :) Onneks siellä teilläkin hyvät fiilikset! Varmasti oma olotila auttaa paljon raskautumisen suhteen.

Vaikka en pitkän aikaan olekkaan kirjoitellut, niin mielessä olette olleet ja lueskellut olen. emoticon

Eli kuukauden tauko keskemenon jälkeen ja taas yksi OI-hoito tuotti taas tuloksen. Olen nyt pidemmällä kuin koskaan ja ilman raskausoireita. Ja odottelen vielä jännittyneenä rakenneultraa, jos sitten uskoisi tämän olevan totta.

Paljon tsemppiä jatkoon ihan jokaiselle! Mullakin jatkettiin OI-hoitoja vuosi putkeen ja ketutti rankasti, kun tuntui ettei mikään etene. Mutta kun löydettiin oikeat lääkkeet, niin ovis saatiin aikaiseksi ja jotain tulostakin. emoticon

Oiiih onnittelut RouvaS!!! :D 

Täällä kaikki hyvin :) Kävin vielä kerran ultrassa viime perjantaina ja siellä se meidän pieni papu köllötteli sydän sykkien ja oli kasvanut <3 Neuvolassakin on tullut käytyä ja nt-ultraan olen varannut ajan, sinne mennään reilun parin viikon päästä :) Päällimmäisinä oireina väsymys ja ajoittaista pahoinvointia/etovaa oloa, iltaa kohden rinnat aristaa. En tiedä kuvittelenko vai onkohan mun vatsa muuttunut ulkonäöltään??! :D Vaikea sanoa kun on vähän sitä ylimääräistäkin mutta jotenkin se näyttää erilaiselta ja turvonneelta :)

Toivotaan että kaikki menee hyvin ja kaveri pysyy kyydissä :) Jospa ottaisi sen kauan odotetun askeleen kohti odottaijia :)

Mielettömästi haleja ja peukkuja jokaiselle! Käyn kyllä välillä moikkaamassa teitä jos saan :) 

Heippa kaikille pitkästä aikaa! Ensimmäinen clomi kuuri takana, ja viikonloppuna pitäis menkkojen alkaa. Nyt on niin hormoonit sekasin, et tuntuu et se täti sieltä tulee kyläileen :/
Meillä kävi vähän huonosti noiden clomien kanssa, oltiin matkalla ja hommailut ajottu just siihen aikaan. Eli tärkein ovulaatiopäivä jäi hyödyntämättä :( Oltiin kavereiden kanssa reissussa ja samassa huoneistossa ni eihän siinä si pystyny! Yritettiin kyllä mut ei siitä mitään tullu.. Toivon että tuo toinen ja viimeinen kuuri auttaa ja tois sen plussan. Muuten alkaa tässä pää hajoilla jo..

Tällasia tällä kertaa ja tsemppiä kaikille!

Ihana kuulla Mixuliini, että kaikki ok! Samoin RouvaS, onnittelut sinnepäin!

Itsellä sitten vitutuskäyrä on aika korkeella, tätihän se sieltä tuli. Voihan v***u!! Ennen olen jotenkin surulla kohdannut kuukausittaisen epäonnistumisen, nyt kyllä iski niin armoton v*tutus, ettei mitään rajaa. Mikä hitto siinä on, ettei voi onnistua!!? Mikä lie teflonpinnotteinen ämmä täällä, kun ei tartu sitten mikään eikä milloinkaan!! Ja vielä piste iin päälle, Väestöliitto on kiinni tulevat kaksi viikkoa, eli seuraavan kierron h-hetket. Jibii. Jos ja kun ei luomusti tärppää, niin menee elokuulle seuraava yritys. Huh.

Toivottavasti muilla on positiivisempi olo? Kai se täytyy itsekin vaan unohtaa haaveet lasten pienestä, tai edes melko pienestä ikäerosta. Minkäs teet. Yksi inssi on vielä kokeiltava (lääkäri suositteli, koska mitään varsinaista vikaa tai estettä normiraskautumisellekaan ei ole löytynyt), ja sen jälkee aloitettava vääntö kotona noista järeämmistä hoidoista. Mies ei ainakaan edellisellä keskustelukerralla ollut innostunut niistä.

Ei ollut tarkoitus pilata kenenkään päivää. Mutta kiva, kun sai purkautua. :)
Päivänjatkoja, kai se aurinko paistaa risukasaankin joskus!

Huomenta päivää... En tiedä olenko taas liiankin tietoinen itsestäni mutta olisin melko varma että eilen alkoi ovis... Vatsaa turvotti ja kivisti ja nyt ei enään mitään... Eli tänään sitten ois pienoinen yritys taasen... On muutenkin tullu pupuiltua jotensakkin tiheään... En nyt tiedä johtuuko auringosta vai siitä sinkistä vai mistä, miekkosen kun tekee muutoinkin usein mieli ;) Mutta ihan rauhallisesti tässä ootan että alkaisi uusi kierto vaikka luomu toiveissa onkin... Ja kuhan se kp ykkönen ilmaantuu niin sitten soittoa yksityiselle... Sen huomasin että nyt alkoi jännittämään, siis se että sattuuko inseminaatio???

mame: onko tullu miehen näytteestä tietoa?

Nine: itteääkin mietityttää inssi siinä mielessä että kuulemma pieni onnistumisprosentti hintaan nähden... Mutta sitten rauhotan itteäni että kun olen kuitenkin ollu ennen raskaana ja jos se sinkki nopeuttaisi ukon kavereita... en tiedä... Onko sua sattunut inssi? Kuinka ultrataan munasarjat, päältä vai sisäkautta? Ei jumalauta... tiedän niiiiin tuon vitutuskäyrän nousun, ei se joka kk tule mutta sitten kun tulee niin alta pois! Meillähän menee eka inssi elokuulle... Jos ollaankin sitten samoihin aikoihin hoidoissa... Mikä on seuraava askel jos ei inssit onnistu? Meillä just ja just rahat yhteen inssiin nyt ja seuraavaa (jos ja kun eka ei onnistu) on sitten taas joskus kun saadaan rahat kasaan...

sleepwalker: tää ukko oli kyl helppo saada syömään niitä ku soitin että hei tutkin muuten asioita ja se taitaa olla sinkki mikä sulta puuttuu... Oli jo niin asennoitunut siihen että hänestä tulee isä ja sitten ei tullukkaan... Varmaan seisois päälläänkin jos pyytäisin :D

Annuli: pahoittelut kierron alusta mutta siitä taas jatketaan...

RouvaS: ei oo totta!!! ihanaaa!!! Paljon onnea <3

mixuliini: siirry vaan odottajiin mutta muista meitä välillä myös, jaksamista odotukseen <3

Nyt josko ruuan laittoon ja siivoiluun ja illan odotusta...

Nine: Kuulostaa niin tutulta! Mikä hitto siinä on ettei vaan voi onnistua?? Pähkäilen melki joka päivä et mikä mahtaa mussa olla vialla ku ei tärppää...

Menkkojen pitäs tosiaan alkaa viikonloppuna, ja mahaa jo nipistelly muutaman päivän ja kauhee pissahätä koko ajan. Mietin jo et onko mulla joku tulehdus vai onko clomien sivuvaikutuksia, mut aattelin ny odottaa vielä viikonloppuun.. Mies jo sano et tee raskaustesti, mut oon poissulkenu sen ajatuksen!

Mukavaa loppuviikkoo kaikille :)

RouvaS: Onnea! :)
mixuliini: Ihanaa kun siellä oli kaikki ultrassa hyvin :)
Mariee: Toivotaan että pissatus ois oire raskaudesta! :)
Nine: Tsemppiä sinne seuraavaan inssiin! Kyllä se aurinko ihan varmasti risukasaankin joskus paistaa. :)
Poikanen?: Ei ole vielä miehen näytteistä tullut mitään tietoa. Kovasti kyllä jännittää ne tulokset, mutta oon kyllä aika varma ettei niissä oo mitään vikaa. Omat verikokeiden tulokset jo sain ja ne oli ihan just niin kun pitääkin. :) Ja toi sinkki on ihan oikeesti ihan ihme ainetta. Mun miehestä tuli kans ihan todella himokas sillon ku se alko syömään niitä :D

Omaa: Tässäpä odottelen ovulaatiota jospa se joskus tulis että sais taas alottaa nuo terolutit. Ja odottelen myös miehen siemennestenäytteen tuloksia....Tulisivat jo!

Huomentapäivää ja onnittelut RouvaS:lle!

Meillä ei näemmä tämä luomukierto ole tuottanut tulosta. Mitään oireita ei ole ollut ja tämän aamun testi (Davidin herkkä, 12 dpo) oli niin selvä nega kuin olla voi. Kyllä se vaan on niin, ettei pelkällä positiivisella asenteella, rentoutumisella ja ovulaatiotestit laatikkoon jättämällä ole sitä ihmevaikutusta, minkä nimiin monet asioihin perehtymättömät vannovat. Odottelen tätiä ja alan valmistautua henkisesti siihen että elokuussa on edessä lääkkeet ja inssi.

Eilen mulla tuntui sellainen kummasti kiinnittymiskipuja muistuttava juilinta alavatsassa, ihan hiukan napalinjan vasemmalla puolella muttei tarpeeksi vasemmalla ollakseen munasarjassa. Epäilen kuitenkin että tuo oli jotain kropan häröilyä, koska ajankohta (11 dpo) olisi ollut turhan myöhäinen implantaatiolle.

Nyt vaan Catriona relaa loppukesää sulle, ja sitten inssiin. Itsellä oli toiveet korkeella ekaan inssiin mennessä, kun viimein sain miehen sinne mukaan. Mutta vaikka aika useat sieltä heti kättelyssä avun saavat, on mulle ollut karvas juttu että neljäskään kertai ei plussaa tuonut. Teitkö muuten uutta testiä vai porhalsiko täti punainen?

Jotenkin valtaa taas tää luovuttajafiilis, vaikka ovis on ihan ovella. Itsekin jätän kyllä ajattelun ja toivomisen sinne elokuulle, kun se viimeinen inssi tehdään.

Onko mame saanut jo simppojen analyysin? Mitäs kerrottiin?

Mixuliinille voimia nt-ultraan asti. Kerrohan kuulumiset sieltä sitten kun on ajankohtaista.

Nine ketutusvitutusluovuttaja-fiiliksellä

Nine: Ei oo vielä simppatestin tulosta tullut. Eikä mulle ovulaatiota vieläkään jos se nyt ees on tuloillaan. Tosi ärsyttävä välivaihe menossa. Toivottavasti teillä se vika inssi tuottais tulosta!

Tervetuloa hajottamaan päänne mun pään sisään loppukuukaudeksi... Olen siis laskeskellut eri laskureiden myötä että keskiverto kierto on 30 päivää... No mutta bongasin (luullakseni) oviksen viime tiistaina jo, pieni viiltävä kipu ja vatsa kuin kaasupallo...No tilaisuus käytettiin hyväksi ja varmana vielä toisenakin päivänä, viikonlopun pupuilut jäivät kaikki sunnuntai aamulle mutta... Se miksi nyt oikeasti joku vois sanoa jotain järkevää tälle... Eilen illalla viiltäviä alavatsa vetoja niin sanotusti... Niin tietty heti mieleen hiipii että kiinnityskivut... Mulla ei ole ees hajuakaan missävaiheessa sellasia vois edes olla!!! Ja joo menkkojen pitäisi alkaa kuun lopulla... Nyt sitten yritän keksiä kahdeksi viikoksi jotain joka rauhoittaisi päätä ja mieltä...

ps mitä on dpo?

Huomenta! Dpo on days past ovulation. Vakiintunutta suomenkielistä lyhennettä ovulaation jälkeiselle päivälle ei taida olla joten porukka käyttää tuota englanninkielistä.

Täällä kp 1, yk 18 (y 2), ykk 23. Ehdin jo hetken olla toiveikas, kun täti ei tullut vielä eilen, mutta testi oli negatiivinen ja illalla alkoi tiputella. Tänään alkoi kunnon vuoto. En just nyt jaksa olla yhtään positiivisella mielellä. En enää oikein usko lääkärin teoriaan, että tämä meidän tärppäämättömyys johtuisi mun kiertoni pituudesta. Tärppäsihän meillä jo kertaalleen huomattavasti nopeammin vaikka ovis olikin tuolloin kp 12 ja odotettu kierron pituus olisi ollut 26 vrk. Sitä paitsi sekä äiti että sisko tulivat täysin ongelmitta raskaiksi vastaavilla, keskimääräistä lyhyemmillä kierroilla eivätkä kokeneet keskenmenoja. Jokin muu ongelma tässä meidän sekundäärisessä hedelmättömyydessä nyt on, en vain tiedä mikä eikä asiaa pääse selvittämään nyt kun klinikka on kesälomalla.

Mutta jos nyt jotain positiivista hakee tämänhetkisestä elämästä niin ainakin ihon infernaalinen kutina on loppunut! Mulla oli parin vuoden ajan kutiavaa ihottumaa, joka alkoi pienestä pläntistä säären etuosassa ja levisi vähän kerrassaan muihinkin kohtiin vartalolla. Homma meni toissatalven paukkupakkasilla ihan kamalaksi ja paheni raskauden myötä. Keskenmenon jälkeen sain diagnoosin atooppisesta ekseemasta ja kunnon lääkevoiteet, joilla pahin kutina saatiin pois ja iho parempaan kuntoon. Ekseemat nostivat kuitenkin aika ajoin päätään ja kun ruoansulatusvaivat pahenivat, aloin selvitellä mistä moinen johtuu. Apteekin keliakiatesti näytti negatiivista mutta kaikki oireet täsmäsivät vehnäallergiaan, joten reilu kuukausi sitten jätin vehnän kokonaan pois ruokavaliosta. Koska vehnää tungetaan vähän kaikkeen, sen välttäminen on käytännössä helpointa luontaisesti gluteenittomalla ruokavaliolla. Tämä dieetti on toiminut! Eipähän kutise enää, edes nyt kun olen kuumuuden takia joutunut ravaamaan suihkussa tavallista useammin enkä ole joka kerta jaksanut rasvata kun hikoilen voiteet pois saman tien... Vatsakin toimii huomattavasti normaalimmin!

Plussatuulia meille kaikille! + + + + + + +

Mulla on nyt pää ihan sekasin, menkat 3 päivää myöhässä enkä usko et raskaana oisin. Yleensä mun  menkat on aika säännölliset. Eilen tein hätäpäissäni testin, ja ihan ku oisin aluks nähny haamuviivan mut sitten  se katos. Oonko sekoomassa?   Jos ei menkkoja näy parin päivän päästä ni si aattelin tehä sellasen clearbluen testin. Ei oo ees mitään menkkaoireita.. Mietin sellastakin vaihtoehtoo, et oisko noi Clomit syynä pitkittyneeseen kiertoon. No toivotaan ettei ne ala, vaikka vähän luulen et ne sieltä loppuviikolla tulee...

Mariee: Toivottavasti nyt kuitenkin olisi tärpännyt :)

Omaa: Tänään ne sperma analyysin vastaukset tulivat postista ja tässä olisi ne tulokset: 

Näytteen ulkonäkö          Tulos     Viitearvo

Agglutinaatio                      -     

Viskositeetti                       epänorm.

Valkosolut x10E6/ml           -

Esiasteet                            -

Siittiöiden määrä             Tulos      Viitearvo

Tilavuus                            3.5           >1.5 ml

Siittiöitä x10E6/ml               78           >15x10E6/ml

Kokonaismäärä x10E6/ml    273          >39x10E6

pH                                    7.9           >7.2

Siittiiden liikkuvuus        Tulos       Viitearvo

Eteenpäin liikkuvat              56            >32%

Paikallaan liikkuvat              8             

Liikkuvat yhteensä              64            >40%

Liikkumattomat                  36

Siittiöiden muoto             Tulos       Viitearvo

Normaaleja                         46           >4%

Epänorm.                           54           

epän.pää                       35

epän.keskiosa               13

epän.häntä                     6

irtonaisia siittiönpäitä 3/100

En nyt oikein sitten tiedä olisinko iloinen vai surullinen kun en yhtään tajua noista tuloksista mitään. Osaisko kukaan mulle sanoo onko noi hyvät vai huonot?

Takaisin