Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea RouvaS:lle! Ja Mixuliini: Tottakai saat ja sun "pitääkin" käydä täällä välillä moikkaamassa meitä. Molemmille onnellista odotusta.

Mariie: Toivotaan sinne plussaa.

Catriona: Pahoittelut negasta. Ihanan positiivinen kuitenkin osaat olla. Tännekin hieman sitä, kiitos.

Nine
: Toivottavasti teillä se viimeinen inssi tuottaa tulosta. Luovuttaa ei saa, mutta kyllä se välillä on helpommin sanottu ku tehty...

Poikanen?: Toivottavasti siellä on tärpännyt. Ei sille mitään voi, että loppukierrosta toiveet herää niin helposti. Ja jos vielä löytyy jotain oireiden kaltaista niin siinä sitä ollaan... Tsemppiä loppukiertoon.

Mame: Noista tuloksista en osaa sanoa mitään, mutta iahn mielenkiintoista olisi kuulla osaako noihin joku jotain kommentoida. Omankin miehen pitäisi kohta sinne testattavaksi mennä.

ON: Täällä piti tänään olla kp 18 ja oviksen tehdä tuloaan, mutta mulla alkoikin vuoto. Siis suoraan sanottuna WTF?!? Mun lyhin kierto ikinä on ollut 27 päivää. Onko mun kroppa täysin sekaisin? Nyt en yhtään jaksaisi tällaista. Mun gynekin on lomalla, joten en voi siihenkään ottaa yhteyttä. Enkä mä taida viitsiä soittaa minnekään muuallekaan. En tajuu... En oo mielestäni tehny mitään poikkeavaa tms. mikä voisi olla syynä tähän. Tuskin meillä on mitään toivoa onnistua luomusti. Siihen enää jaksa uskoa. En ainakaan juuri nyt. Mut onneksi on (toivottavasti ainakin) paljon vielä tehtävissä. Syksyä odotellessa...

Sleepwalker: Oho sulla kyllä alko vuoto varhain. :/ Mä sainkin jo vähän jo vähän tuohon mun sperma analyysin tuloksiin vastauksia. Ja ilmeisesti tulokset ovat ihan hyvät. :)

Omaa
: Tosiaan saimme ne sperma analyysin tulokset ja mitä nyt eri lähteistä olen asiaa kysellyt ja juttuja tutkaillut niin tulokset näyttäisivät olevan hyvät. Tuo viskositeetti mikä niissä tuloksissa oli epänormaali tarkoittaa sitä sperman koostumusta, eli se on joko laihaa tai paksua. Ilmeisesti sen ei kuitenkaan pitäisi vaikuttaa ainakaan kovinkaan paljon lapsettomuuteen, mutta jostain sitten luin että jos se sperma on kovinki paksua niin ne siittiöt ei välttämättä pääse kunnolla liikkumaan.

No anyways. Mieheni koitti soittaa sitten terveystalolle ja vähän kysellä noista tuloksista, mutta sieltä neuvottiin vain soittamaan tuonne perhesuunnitteluneuvolaan. No minäpä soitin sitten sinne ja sieltä käskettiin viemään ne tulokset sinne neuvolaan. Lääkäri sitten kommentoi niitä vastauksia 23.7 mennessä.

Huomenia, oudot huimaukset. Lievä etovuus... Hieman kuumeinen olo... Olen sitten onnistunut psyykkaamaan itselleni kaiken mahdollisen, vaikkakin yritän miettiä jotain muuta, on tullu leivottua, siivottua, käytyä läpi vaatteita, nurmikko ajettuna... Mutta sitten kun yrittää maate käydä niin alkaa miettimään taas että mitä jos... Joulunahan olin sillon kipeä kun ns tuulimuna on saanut alkunsa, otin paljon mm buranaa että pysyin edes tolpillani. Vielä ei ole ihan kipeä kipeä olo mutta jos tästä pahenee niin panadolia se on otettava... ihan vaan varoiksi... Tilasin jonku kalliin testin jossa lukee että neljä päivää ennen menkkojen alkamista voisi testata... no jos kierto on sen 27-31 ni... Eli varmaanki testaan sitten tuona kp27 päivänä... joku predictor early tms oli sen nimi... Ei hajuakaan toimiiko mutta oli vaan pakko tilata...

Catriona: jaksamista...

Mariie: ... no tärppäsikö? Oletko sinä seuraava plussaaja :D

mame: ite en noista tuloksista osaa muuta sanoa ku että meille kerrottiin että inseminaatiossa esim ei ole väliä kuin nopeita ne kaverit on vaan että kuinka paljon niitä on... ja hyvinhän teillä näyttäs tovereita olevan :D

Sleepwalker: mikä ihme sun kroppaa vaivaa??? Onko teilläpäin ollu jotenkin kuuma tms? Mullahan aikanaan kroppa teki tenän kun olin kolme kuukautta päiväntasaajalla... menkat sillon ku menin sinne... ei menkkoja koko sielä olo aikana ja heti ku takas kotimaahan ni johan pamahti... ja en siis ollut raskaana tms. Kuumuus sai vaan ihan sekasin koko kehon.

Täälä siis jatkuu pienoinen sekoaminen. Yritän valmistautua siihen että menkat alkaa mutta ... Tai sitten tämä on jokin niistä keskenmenneistä raskauksista mitkä ei kerkiä ees kunnolla alkaakkaan kun se jo loppuu... Tiedä häntä... Mun tuurilla myös ens viikolla kerkiän testata sillä herkällä ja kuitenkin näyttää plussaa ja sitten alkaakin vuoto... Mutta yritän olla varautunut kaikkeen mahdolliseen. Plussatuulia kaikille, toivottavasti saadaan taas joku plussaamaan :)

Kyllä se on nyt pakko uskoa että raskaana tässä ollaan :) Eilen tein tavallisen testin johon tuli haalee viiva, tänään tein sitten clearbluen digitaalisen testin ja tulos oli raskaana :) Viis viikkoo tulis ens viikon tiistaina täyteen, ihan ihmeellistä!

Toivon niiiiiiin paljon teille kaikille plussatuulia <3

Onnea Mariie!!! :D

Oih Poikanen?, jännäilen sun puolesta :) Sormet ja varpaat ristissä <3

Mitäs Sleepwalkerin kierrolle oikein on tapahtunut??! Kummallista mutta ehkä ne kierrot heittelee välil miten sattuu. Mulla oli yhdessä vaiheessa hoitoja lyhyt kierto (oisko ollu 21 päivää) ja ennen sitä lyhin ollu joku 25 päivää muutama vuosi sitten. Kait se naisen kroppa kuuluukin tehdä tepposia välillä :) Mutta tsemppiä sinne nyt kuitenkin ja toivottavasti kaikki hyvin! <3

mame, kiva että siellä tulokset olivat hyvät :) 

Omaa: Loman vietossa, sais se sää olla vähän parempi mutta muuten ihan ok kun saa niitä päikkäreitä nukkua milloin haluaa :D Hyvään saumaan se loma kyllä tuli, mun mielestä tää väsymys on jotenkin lisääntynyt viikkojen kuluessa. Saa nähä sitten kun menee takaisin töihin miten rätti sitä sitten on. Pahoinvointikin lisääntynyt, pakko syödä jotai heti kun alkaa tuntua heikolta :) 

Tsemppiä ja peukkuja jokaiselle ihanaiselle! <3

Se on jännä tämä naisen mieli... Viikonloppuna ajelin autolla ja oli sellainen olo kuin vyön ja mahan välissä olisi tuntunut painetta... No nyt ei enää ole sitä oloa, valkovuoto lisääntynyt ja olen jopa miettinyt että kannattaako mun nyt keskiviikkona sittenkään testata sen kalliin testin kanssa... Eli ns järki on tainnut astua esiin puhumaan... Mutta toisaalta, järjetön väsymys on taas vallanu meikäläisen, kymmeneltä viimistään sänkyyn ja tänään avasin silmät vasta puol 9... Ja sen takia vaan että kuulin jonkin äänen joka herätti... Mutta väsymys voi johtua ihan tästä "ihanasta" suomen kesästä... No saanpahan kouluhommia tehtyä kun ei ketään kiinnosta mihkään lähteä :D Ja kiinnostamisesta, oma innostus petipuuhiin on taas täysin tiessään... Yleensä ennen menkkoja on huipussaan ja nyt tahtoisi vaan nukkua...

Voi että kyllä nyt oikein toden teolla jänskättää sun puolesta :D Peukkuja sinne! <3 Petipuuhista sen verran että mun seksihalut on vähentyneet, hyvä jos kerran viikossa innostuu :( Kait se on ihan normaalia, mulle se on ihan uutta :D Ennen puuhailtiin melkein joka päivä ;) Hoitojenkin aikana oli vähemmän haluja. 

Paljon tsemppiä kaikille! <3

Anteeksi omanapaisuuteni jälleen... Mutta huomenna ois siis testaus ni mitä mun pää päättää??? Ettei se halua testata. Mul on sellanen olo etten uskalla testata ja samalla olen jotenkin hurjan lunki että no joka tapauksessa joutuisin oottamaan alukskin viikonloppuun että alkaako ne sittenkin ja sitten olis toiset neljä viikkoa odotusta varhaisultraan ni miksi miä testaisin sillä en uskaltaisi sitä hurrata yhtään sen aiemmin ennenku näkisin kaverin ruudulla...Mietin myös että ei mitenkänä ukon kuukauden sinkin syömisen jälkeen vois jo tärpätä että eiköhän me sinne inssiin mennä... En sitten tiedä olenko sekoamassa vai mitä mutta oikeesti, nyt mulla on jotenkin rauhallinen olo. Katotaan sitten huomen aamulla, kuitenkin pingon vessaan ja teen testin... Pää tässä sekoaa lopulta kuitenkin kaikkien eri oireiden takia, siis sellanenkin kun käy vessassa niin pissa haiskahtaa jollekin, mutta ei kuitenkaan pahalle.. ei siis että olisin pää pöntössä vaan että leijui sellainen haju...Mutta juu, antakaa kuulua itsestänne muutkin etten yksin täällä sekoa :D Mixuliini, jaksamisia sinne :)

Tein sitten vähän väkisin sen ylihinnoitellun testin (ei ollu oloa että pitäis tehä mut tein ny sit kuitenki) ja negaahan se näytti. Olen ihan ok ja odottelenkin että menkat alkaisi, jos ei ala ni sen parempi. Mulla on tavallinen testi minkä teen sitte sunnuntaina jos ei nyt jostain kumman syystä menkat tässä välissä ala... Siihen asti yritän pysyä poissa täältä :D

Poikanen, ei tarttee pysyä poissa
Kivahan täällä on yhdessä jännäillä. Ilmoittele sitten!

Mariielle ihan tosi isot onnittelut!!!

Mulla on vielä noin viikko kiertoa jäljellä. Sitten nähdään onko akupunktio tuottanut tulosta. Oviksen tikutin kp 13. Sinkki + seleeni kuurin aloitin vasta ihan hiljattain ja jo on useampana päivänä pilleri unohtunut. Voi tätä päätä! Preagnancy miracle kirjan tilasin pdf-versiona netistä. Siinä on ravitsemukseen ja kiinalaiseen lääketieteeseen perustuvia vinkkejä raskautumiseen, mutta en ole vielä ehtinyt perehtymään. Ihanaa viikon jatkoa ihanaiset naiset!!!

Kp1 mutta ihan hyvä olo. Jotenkin rauhallinen mutta toisaalta jännittynyt... JÄnnitystä lisää vielä se että kun otin yhteyttä lääkäriin (että mikä pv nyt se inssi sitten tehdään)niin ehdotti mulle mun laskuopin mukaan laskettua kp 15 päivää!!! Taisi olla väärä viikko kalenterista esillä... no meidän säkällä tämä kierto ei tule käymään sillä kp9 on perjantai ja muut päivät sattuu viikonlopulle. Ja kun todellakin rahaa ei ole niin tehdään sitten kunnolla, ennemmin siirretään kuukaudella inssiä kun tehdään huolimattomasti... Ja jännitystä lisätäkseni menin sitten youtubesta kattomaan 3d pätkän - > http://www.youtube.com/watch?v=qCdIiLLF0vw Ja tahdonkin nyt kysyä niiltä ketkä inssissä olleet että onko siinä tuollainen "neula" vai katetri vai onko se vaan se ruisku ilman neulaa kuten jossain olen lukenu?

Poikanen?: Hetkellisesti jo innostuin että siellä teillä olisi tärpännyt mutta ei sitten. :/ Olen tosi pahoillani taas uuteen kiertoon joutumisesta. Toivottavasti kuitenkin se inssi sitten tuottaisi tulosta. Harmi vaan kun se siirtyy ensi kuuhun, mutta tosiaan parempi tehdä se sitten kerralla kunnolla! :)
Mariee: Onnea plussasta! :)
mixuliini: Kyllä oikeaan kohtaan osui sinulla tuo loma. :) Toivottavasti olet saanut nauttia siitä väsymyksestä ja pahoinvoinnista huolimatta.
Annuli: ite kans joskus suunnittelin tuon pregnancy miraclen tilaavani, mutten sitten viitsinyt kun pessimistisyys iski. Toivotaan että siellä olis joku hyvä konsti millä teille tärppi tulisi. :)

Omaa: Tässä odottelen maanantaita kun kuuta nousevaa. Sillon tosiaan saan soittaa tonne neuvolaan ja kysellä jatkoja, että mitä nyt seuraavaksi tehdään. Veikkaan että ainakin saan ne clomifenit käyttöön. Jostain lueskelin, että ekasta Clomi kierrosta raskautuu n. 40% . Jotenkin taas hieman lisää toiveikkuutta. Tosin mä niin tiedän että sitten kun se eka kierto on mennyt ja en edelleenkään ole raskaana niin taas tulee joku pieni henkinen maailmanloppu. Odottelen myös menkkoja alkavaksi. Enää olis kolme Terolut tablettia otettavana.

mame: Joo, mullakin on skeptisyyttä ilmassa liittyen tuohon teokseen. Sen mitä ehdin selailla, niin en tule jättämään pois huuhteluainetta vaatteidenpesun yhteydessä kemikaalien vähentämiseksi tai lopettamaan maidon tai kahvin juontia ym., mutta on siinä asiaakin, ehkä suurin anti nimenomaan tuon kiinalaisen lääketieteen osalta.

Mulla oli clomit käytössä kolme kuukautta, mutta ei tärpännyt. Ihmettelin vaan, kun ilmeisesti mulla ei ovulaatiossa ole häikkää, että mitä clomit silloin auttaa, vai buustaako ne vielä jotenkin sitä omaa hormonitoimintaa. Se, mikä teho milläkin hoidolla on tietty riippuu siitä, missä pulma on. Onhan sen meilläkin jossakin oltava, kun ei lasta kuulu. Mikäköhän koira tässä on haudattuna...

Samaa olen clomeista lukenut, että hyvin toimivat ja toivotaan, että teillä toimivat jos Clomeihin päädytte tai muuten tärppi tulee!

Mariie: Onnittelut!

Poikanen?: Voi höh sen tädin kanssa ja harmi, että sen inssinkin kanssa joudutte tollai säätämään. Mutta niin kuin itsekin totesit, parempi tehdä se sit kunnolla. Ja tosta mun kierrosta... En kyllä keksi mitään syytä miksi edellinen kierto oli niin lyhyt. Mitään poikkeavia olosuhteita tms. ei ole ollut. En ainakaan ole tiedostanut mitään sellaista.

Mixuliini: Hyvään saumaan taisi tosiaan loma tulla. Mäkin toivon, että mulla kroppa on ok ja kyseessä oli vain joku hetkellinen häiriö. Ihanaa muuten katsoa tuota sun tickeriä. emoticon

Annuli: Plussatuulia. Eiköhän ne clomit ainakin tue omaa hormonitoimintaa. Aina ei mitään selvää vikaa löydetä sille, miksi raskautuminen ei onnistu. Se mua ehkä eniten pelottaakin... Miten voi jotain sellaista korjata, missä ei ole mitään vikaa? Tosin tuskin mun sitä tarvitsee pelätä ettei mitään vikaa löydy, koska mulla ainakin keltarauhashormoni välillä temppuilee.

Mame: Mahtaa siellä jo huominen olla ajatuksissa. Toivottavasti saat clomit ja avun niistä. Tai ehkä se täti jo nyt jättää tulematta...

ON: Mä kovasti toivon, että se edellinen kierto oli vaan joku hetken häiriö. Toivottavasti ei toistu. Noin viikon päästä pitäisi olla ovis, mutta saa nähdä miten tämä kroppa tällä kierrolla käyttäytyy... 

Annuli: Joo siihen kiinalaiseen lääketieteeseen mäkin kiinnitin huomiota :)  Niin ja kaippa noi clomit tosiaan tehostaa jotenkin sitten sitä hormoonitoimintaa vaikka ovulaatio tapahtuiskin. Tänään mä vissiin sitten ne pillerit itteleni saan. :)
Sleepwalker: Wiii oon kyllä niin oottanu tätä päivää ja nyt se tuli. Eikä ees mitään huonoja uutisia tullut. Tosin täti on taas jättänyt tulematta mutta ei kyllä raskaudesta johtuen, mutta jospa clomeista olis apu tähän ainaiseen menkattomuuteenkin. Toivotaan tosiaan että siellä sulla ei tuu toiste tollasia häiriöitä :)

Omaa: Tänään soitin sitten sinne perhesuunnitteluneuvolaan. Minulla olivat kaikki verikokeet aivan kunnossa ja mieheni siemennestenäytekin oli täysin normaali. :) Pääsimme myös rytinällä taas tutkimuksissa eteenpäinkin! Sain nimittäin heti tälle päivälle ajan gynelle koskien Clomifenien aloittamista. Kyseinen lääkäri on kuulemma kerran viikossa vain täällä tk:ssa ja muuten tuolla keskussairaalassa töissä ja hänelle on ilmeisesti useiden kuukausien jonot. Hän on myös ilmeisesti todella pätevä ja tietää tosi paljon lapsettomuudesta. Että kerrankin mulla on onni puolella. :) Meistä oli lääkäri laittanut myös lähetteen sitten tuonne keskussairaalankin puolelle jo valmiiksi, koska sinne on parin kuukauden jonot. Jos ei Clomeista siis ole apua niin ollaan sitten tuonnekin jonotuksen kanssa paremmalla puolella. Ihanaa kun asiat etenee!

Omaa vain: Ei sitten yhtään paskemmin olisi voinut tämän päiväinen gynegologi reissu mennä. En kyllä luota enää tippaakaan sitten kunnan puolen gyneen missään asiassa! Tuo lääkäri jolla siis tänään kävin on oikeasti erikoistunut lapsettomuuteen ja on töissä lääkäritalolla ja oli sitten vähän niin kuin joka asiasta eri mieltä kuin se kunnan gyne. Ilmeisesti minulla nyt sitten onkin PCO vasemmalla puolella. Hyvin lievänä kylläkän. Niin lievänä, että se on siinä rajalla. Sitten minulla on myöskin ilmeisesti estrogeenivajausta, kun kerran kaikki kierrot ovat niin venyneitä. Ja kaiken hyvän lisäksi  ne minun kilpirauhasarvotkaan eivät nyt tämän lääkärin mukaan olleet normaalit, vaan hieman alhaiset! Joudun siis kuukauden päästä käymään taas verikokeissa. Terolutit saa nyt sitten heittää hevonv*tunkuuseen kun niistä ei mitään merkittävää apua ole ollut. Nyt minulla aloitettiin sitten Femarit niitä pitäisi sitten napsia aina kierron 3.-7. päivä. Jotain hyvääkin sentään, ovulaatio on ilmeisesti tapahtunut ja menkat alkaa parin päivän päästä.

mame: No voi paska suoraan sanoen! Mutta jotain hyvää sentään. Kyllä ne lapsettomuuteen erikoistuneet lääkärit tietää mistä puhuvat, mutta ymmärrän kyllä sun turhautumisen tässä asiassa. Ja muista että on hyvä asia että asiat etenee vaikka se aika välillä matelee :) Tsemppiä <3

Poikanen?: Tädille pöh, pah ja höh! Ja mitäs se inssin säätäminenkin sekoittaa sun elämää?? Mutta parempi sirtää se aika että kaikki menee just kohdilleen, mitään ei kannata jättää sattuman varaan! :) Tsemppiä <3

Sleepwalker: Sanotaan että sun kierrolla oli joku hetkellinen mielialahäiriö ja on jatkossa sitten taas säännöllinen :D Tsemppiä <3

Omaa: Viime pe käytiin nt-ultrassa, sen verran liikkuvainen asukki oli että ei sekuntiakaan pysynyt paikallaan :D Onneks sentään pienen hetken pysähtyi että saivat mitattua niskaturvotuksen joka oli 1mm. Asukilla kokoa 5,7cm :) Sydänääniä kuunneltiin ja olivat hyvät ja säännölliset <3 Olotila aika samantapainen kuin aikaisemminkin, viikon ajan olen oksentanut joka toinen päivä, onneksi vain yhden kerran/päivä :D Väsymys ja pahoinvointi seuranani edelleen :)

Ja vielä kerran oikein paljon tsemppiä ja voimahaleja jokaiselle ihanaiselle!!! <3

mixuliini: Kiitos tsempityksestä. :) <3 Sain tässä onneks itteni koottua ku tuli taas joku hetkellinen totaali romahdus tässä. Mut eipä tuo Pco nyt vissiin ihan maailmanloppu ole kun netistä olen kaikkia juttuja lukenut :)

Huomenia, otti uudestaan yhteyttä silloin sieltä klinikalta ja mulla on nyt sitten eka ultra torstaina...kuvataanko se nyt sit päältä vai sisäkautta ku sitä limakalvoa ja munasoluja yrittää katella... Ovistikut tilattu ja tikutus alkaa sitte heti perjantaina...Saa vaan nähä kun sillon viime kesänä ku tikutin ni oli joka päivä sen kaks viivaa... Mutta no yritetään... Ja jos kaks viivaa sattuu lauantaille niin nou hätä, lääkäri tekee kuulemma inssin vaikka silloin... Ukon pitää mennä pari tuntia aiemmin paikalle jotta keritään pestä kaverit ja sitten toimiin... jännittää... Tietämättömänä kaikesta kysyin senkin että no tuleeko tässä ny sit rajottaa yhteistyötä pedin puolella muttei kuulemma mitään rajoituksia :)

mame: toivottavasti clomit tulee ja auttaa. Itellään ei mitään kokemusta niistä , ainoastaan teroja söin viime kesänä ja no ei tärpänny :D hienoa kun pääsit nopeesti taas eteenpäin tutkimuksissa.!!! Eikäku... ohho... No mutta toisaalta hyvä että tämä lääkäri on katsonut tarkasti kaikki luvut eikä vain summittaisesti, josko tämän lääkärin huomioilla teilläkin tärppäisi mahdollisimman pian.

mixuliini: voi miä niin odotan oksentelua ja pahoinvointia :D En vaineskaan, mutta veikkaan että sinä päivänä kun tärppää niin yrppään varmaan sen kolme kuukautta :D

omaa napaa vielä sen verran että sain kuulla että suvussa yksi toinenkin on yrittänyt vissiin saman aikaa mitä myö, on kunnalliselle päässyt hoitoihin mutta inssit ei oo tuottanu tulosta... Sinänsä vaan jännä kun sain kiertotietä tästä kuulla... En nyt kuitenkaan kehtaa mennä että moi ai sinäkii olet inssissä käyny yms... Mutta todellakin, jännitystä ilmassa, torstaina siis menen yssikseen ultraan ja sit sitte tikutellaan ja kun viivoja näkyy ni sit kupitellaan ja katetroidaan jonka mielikuvasta pelkästään meinaa lähtä jo taju... Mutta kyllä mä pystyn tähän! Plussatuulia kaikille, jotain hyvää tässä kesässä että tulee makoiltua enneminkin peiton alla ku auringossa sillä ei tuola aurinko taaskaan paista...

Takaisin