Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
Elikkäs.
Tämän ketjun tarkoitus olisi tuoda meitä pidemmän aikaa raskautta yrittäneitä kuumeilijoita kokoon.
Tuolla "joko nyt onnistaisi"-ketjussa tuntuu meitä olevan jo useita,jonka takia halusin tehdä vielä oman ketjun meille.
Tuo on aivan ihana ketju,mutta pidempi aikaiseen yrittämiseen kuuluu myös paljon muuta kuin "nopeisiin onnistumisiin".[:D] Siksi siis tämä ketju.

Eli tervetuloa kaikki jotka ovat jo pidempään yritelleet raskaaksi tuloa.
Täällä saa purkaa niin ahdistustaan kuin ilojaankin. Kaikkea mitä tämä pitkä aikaisen yrittämisen mukana tuoma höperyys voikin ihmiselle tehdä[:D]
Mitään erityisiä aikarajoja en ole ajatellut, eiköhän ihmiset osaa sen ihan itsekin arvioida[;)]
 
moikka Wastis!

niin kuin tuolla "joko nyt onnistaisi" sivustolla olenkin kertonut, minä ja mieheni ollaan yritetty lasta noin vuoden verran. Ehkäisy jätettiin pois kesäkuussa 2008. Mulla ei aikaisempia raskauksia, ei keskenmenoja, ei haaleita plussia. Esikoista yritämme siis molemmat. Ikää meillä molemmilla on 28, ollaan oltu yhdessä yli 5 vuotta ja naimisiin mentiin kesällä 2009.

Meille on varattu lapsettomuustutkimukset tammikuulle, ja musta olisikin kivat tietää olisiko täällä ketään kuka olisi sellaisissa käynyt? Mitä ne pitää sisällään?
 
Ehkä minäkin kuulun sitten tännekin... valitettavasti. [8|]
Meillä on kolmatta yritetty melkein 2v, eli tammikuusta 2008. Ongelmana taitaa olla jokin juttu, joka aiheuttaa minulle välivuotoa aina kp 19-21 alkaen. Sitä on nyt vihdoin alettu selvittää, ja labratuloksista lääkäri soittaa tällä viikolla. Siihen sitten loppuvatkin julkisen puolen "hoidot", koska saman miehen kanssa on jo kaksi lasta (niiden välissä yksi km). Yksityiselle puolelle ei ole varaa mennä, eikä oikeastaan halujakaan. Ehkä enemmän ollaan kuitenkin nyt sillä mielellä, että lapsi on toivottu ja tervetullut jos on tullakseen, mutta jos ei tule, niin ei tule. Tuon välivuodon aiheuttajan kuitenkin haluan saada selville, koska se ilmeisestikin on raskautumisen esteenä.
 
Moikka Palikka! kun sulla on esiintynyt sitä välivuotoa, niin onko se sitten loppunut hetkeksi ennen kun on alkanut sitten uudestaan ihan kunnon kuukautisina? (sorry, on varmaan vähän tyhmä kysymys)
 
Ku mulla on esiintynyt tiputteluvuotoa jopa viikko ennen kuukausia. Se on nyt tällä hetkellä diagnisoitu keltarauhashormoonin vajaatoiminnaksi, jonka takia olen saanut terolutit 3ksi kuukaudeksi. Nyt on ensimmäinen kuuri takana. Sen aikana tuli kaksi päivää tiputteluvuotoa heti viimeisestä pilleristä ja se loppui hetkeksi kokonaan ennen kuin sitten kuukautiset alkoivat kunnolla 1½ viikkoa myöhemmin kp 34/30. Multa on otettu kaikki normi labrat, PAPA ja sukupuolitauti seulonnat, ja kaikki näyttää onneksi olevan ok. Ultrassa olen kerran käynyt, jossa myös todettiin että kaikki näyttäisi olevan kunnossa, lääkäri jopa bongasi vähän aikaa sitten tapahtuneen ovulaation. Josta olen erityisen tyytyväinen, että onneksi sentään ainakin joskus ovuloin.
 
Endometrioosia on myös mulla epäilty mutta mulla ei ole kovinkaan kivuliaat kuukautiset joten lääkäri oli vähän niin kuin 50/50 sen asian suhteen ja sanoi että jos lapsettomuustutkimukset aloitetaan niin tämäkin asia tutkitaan.
 
Kerrothan, Palikka, sitten mitä labroista selviää?
 
Miss Piggy: Kyllä vain, välivuoto alkaa yleensä 21. pv, kestää n 5-6 päivää, sitten muutama päivä taukoa ja alkaa kunnon vuoto. Välivuoto on myös kirkasta verta, mutta sitä tulee paljon vähemmän. Teroluteja olen popsinut kolme eri kuuria, mutta ei auttanut. Viimeisellä kerralla välivuotoa ei tullut kuurin aikana, mutta alkoi heti sen päätyttyä, kesti taas 5 pv, muutama päivä taukoa ja sitten tuli kunnon vuoto. Eli Terolutit vain siirsivät välivuotoa, eivät poistaneet sitä.[8|] Ja tätä on jatkunut jo sen pari vuotta... Raportoin tänne sitten kun kuulen tuloksia että mistä kenkä puristaa!

Palikka
 
Ja pöh. Sieltä sairaalasta soitti kypsähtäneen kuuloinen vanha mieslääkäri, joka mutisi epäselvästi niitä koetuloksia sinne puhelimeen.
Kaikki hormoniarvot olivat kohdallaan. Sanoi, että lapsettomuustutkimuksia julkisella puolella ei jatketa, että tämä oli nyt sitten tässä. Selitin ystävällisesti, että en hakeutunut tutkimuksiin lapsettomuuden, vaan niiden rasittavien välivuotojen takia. Tämä ei ollut tälle lääkärille valjennut, joten nyt sitten tulee uusi aika johonkin limakalvonäytteenottoon ja sitten samalla keskustelu vahvemmasta keltarauhashormonihoidosta kuin Terolut. Kysyin, että miksi, kun kerta keltarauhashormoarvo oli ok. Vastaus oli jotain mutinaa että "se hormoni ei sitten vaan toimi".
Siis täh? [&:]
Toivoa sopii, että seuraavalla kerralla siellä on joku selkeämpi lääkäri.
Miksi miehet ylipäätään hakeutuvat gynekologeiksi??
Hohhoijaa. No, nyt on kp 3, joten edessä on uusi ovulaatio (jolloin mies on -tietysti- viikon työmatkalla).
Vali vali...
 
Heippa!
 
ihanaa, vihdoin on keskustelufoorumi myös meille pitkään yrittäneille, liityn oitis mukaan! En ole viime aikoina jaksanut edes kirjoitella tonne joko nyt onnistaisi-palstalle kun jotenkin alkaa tuntua niin kaukaiselta ajoilta nuo yk3 ym... Yhtään ketään mollaamatta, mutta en oikein saa enää tuolta "perus" kuumeilijoista sitä tukea ja ymmärrystä mitä kaipaisin enkä myös itse jatksa tsemppailla muita, kun "yk 2 on takana eika VIELÄKÄÄN ole onnistunutta raskautta"...
Jep, jep, ehkä olen vähän turhan negatiivinen, mutta ei tätä olotilaa ymmärrä oikeesti kuin ne, jotka on jo pidemmän aikaan yrittänyt.
Eli ISO KIITOS Wastis, kun aloitit ketjun!
 
Muistin virkistykseksi minusta...
Yritystä on nyt takana 1 1/2 vuotta, tuloksena yksi kohdunulkoinen raskaus, josta keskenmeno itsellään viime kesänä. Mieheni on yli 40-kymppinen, itse 28-vee. Miehellä aikaisemmasta liitosta lapsia, minulla ei. Tuskaa ja kyyneleitä sekä lukuisia pettymyksiä on tämän projektin aikana koettu. Itsellänikin suurimpana ongelmana kuukautiskierto; ensin ylipitkä (40pv) ja nyt ylilyhyt (20pv). Tutkimuksissa on ravattu, tai no, kukaan ei ole oikestaan halunnut tutkia, passitettu vain paikasta toiseen. Mullakin kaikki hormooniarvot ok, mut kukaan ei tunnu tajuavan sitä, että haluan kk-kierron normaaliksi, jotta raskautuminen onnistuisi. Kaikki vaan hokee; olet niin nuori että kyllä se ajastaan... Ja paskat! Miksi ne eivät tajua, että epäsäännölliset kuukkikset vaikuttaa jo elämänlaatuun heikentävästi - halusi sitten raskautua tai ei. Olen samaa mieltä siitä, että miesten EI kannata hakeutua gynelle hommiin, kun ne eivät mitään ymmärrä!
 
Huh, olipa tilitys - kiitti kun sain purkaa tän ulos!
Jaksamista kaikille!
 
Angervo, sun juttu kuullostaa ihan mun tarinalta. Mä olen piirun yli 30 ja ukko yli 40, hällä lapsia, mulla ei. Mun kierto oli ihan sieltä ja syvältä, yhden keskenmenon koin keväällä. Lopulta tuskastuin ja menin yksityiselle gynelle, miespuoliselle[;)]. Hän otti vaivan tosissaan ja määräs Clomifen kuurin. Ensimmäisestä kierrosta nappas ja nyt olen 8 viikkoa raskaana  . Veetutti kyllä välissä, kun kunnallisessa ei tehty mitään asian eteen.

Eve
 
Hei!
Olen jo jonkin aikaa käynyt etsimässä tukea omille ajatuksilleni täältä keskustelufoorumeilta.Nyt kun avattiin ketju meille pidemmän aikaa yrittäneille,tuntui,että olisi aika päästä itsekin hieman purkamaan tuntojaan ja jakamaan asioita toisten yrittävien kanssa,jotka varmasti käyvät läpi samoja asioita kuukausi ja kierto toisensa jälkeen.Kiitos siis Wastis ketjun aukaisusta!
Olen 26-vuotias ja olemme olleet yhdessä vuotta nuoremman mieheni kanssa 7 vuotta ja naimisissa kesästä 2008.Samoihin aikoihin jätin e-pillerit pois ja aloitimme esikoisemme yrittämisen,mutta vieläkään ei ole tärpännyt.Nyt siis yritystä takana 1,5 vuotta,joista tosin välissä oli 4 kuukautta,että miehen työkuviot estivät yrityksemme.
Meillä on jo tutkimukset aloitettu,hormonit ovat kohdillaan.Kierto on myös säännöllinen (28),olen noita ovulaatiotestejäkin käyttänyt ja kuukautiset tulevat ajallaan.Hieman on endometrioosiepäilyä,mutta oireeni ovat niin lievät,ettei oikein lääkärit usko siihenkään.Ultrattu on ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa.Tosin monirakkulainen munasolu on tullut esille,mutta senkään ei pitäisi haitata kun kierto on säännöllinen...Mistä sitten kiikastaa,sen kun tietäisi...Nyt on juuri ovulaatio takana päin ja yritetty taas kovasti.Toivottavasti saataisiin jouluksi mukavia uutisia!Tsemppiä kaikille!
 
heippa kaikille! =)

luulen itsekin kuuluvani tälle palstalle, vaikka ei niinkään "yrittämällä yritetty" olla vielä yhtenäkään kuukautena :P (..pakosti ei siis panna ;D ).. elikkäs heii... lopetin tän vuoden helmikuussa e-pillereiden syömisen.. siis siitähän asti ollaan yritetty vauvaa, vaikkei niin yrittämällä ollakaa yritetty, fiiliksen mukaan... :D vaikea selittää.. ollaan menty ajatuksella että nyssykkä saa tulla jos vaan tulee :)<3 TULIS JO PERKELE!!eli noin vuosi kohta ilman ehkäisyä menty.. ja kyllähän tässä nyt alkanu olla jo pidemmän aikaa  sellainen todella turhautunut olo, kun kyllä sen lapsen jo haluaisi! ja mitään ei oo kuulunu.. paitsi kaksi positiivista testiä loppu kesästä, jotka siis olivat väärä hälytys valitettavasti ja jonka takia en enää luota predictor-testimerkkiin :(
meillä siis tälläin tilanne.. : minä 20 ja risat, mies kohta 23.. yhdessä ollaan oltu reilu neljä vuotta yhdessä.
olen nyt syönyt kaks kk-kuuria teroluteja kiertoni tasoittamiseksi... kiertoni oli aluksi pillereiden lopettamisen jälkeen sen 28-32 päivää.. sitten kierrot alkoivat venymään ja pisimmillään kiertopäiviä on ollut 45.. nyt olen taas odotellut että vuoto alkaisi.. eihän taas olekaan kun vierähtäny 10 päivää viimeisen pillerin ottamisesta..! enpä tiedä onko niistä mitää hyötyä.. kun enhän edes kerkeä ovuloimaan koko kierron aikana.. vaikeaavaikeaavaikeaa!!


wastis vei multa sanat suusta: "Tosin inhottavinta tässä pidemmän aikaa kestäneessä yrittämisessä on se, että alan epäillä itseäni.
Kaiken maailman olisinko sittenkään hyvä äiti, haluanko sittenkään tarpeeksi paljoa tätä-epäilyt tekevät mut hulluksi,koska todellisuudessa haluan kyllä, ihan oikeasti. "


ihanaa kun saan kuitenkin seurata parhaimman ystäväni raskautta olemalla tukena heille.<3 ihan kun olis itsekin raskaana :D <3 mulla on jo todella monella kaverilla jälkikasvua ja monelle on tulossa.. johtuu varmaankin siitäkin että mulla on monen ikäisiä ystäviä :) mut on kyllä ihana seurailla sivusta heidän elämäänsä ja ajattelee tietysti, että "sittenkun minä, sittenkun vauva on tulossa..!!" AAH :) toivon niin suuresti,että meidän kaikkien järkyttävän pitkä odotus loppuu kohta!! ja pääsemme odottamaan elämämme ihmettä.<3



kärsivällisyyttä..! =) ja kun ei kerta saada mistään lääkäristä apua kuumeeseemme, tukekaamme toisiamme.<3 =)
 
Juurikin tuo Magnetan kuvaama turhautuminen on tuttu tunne...Nyt taas ovulaation jälkeen on niitä tuttuja fiiliksiä,välillä uskoo,että josko nyt ja sitten toisena hetkenä vaipuu epätoivoon,että ei kuitenkaan...Moni sanoo,että ei saisi stressata,mutta minkäs teet!Meillä kun tätä lasta halutaan niin kiihkeästi.Tulee vaan lisää stressiä,kun yrittää olla stressaamatta,ei oo ollenkaan mun vahva puoli.[8|]Mä oon myös hyvä kehittelemään itelleni noita raskauden oireita.Millon on kylmä,millon etoo,millon vihloo mahasta,millon rinnat aristaa jne.Aina osoittautuneet turhiksi.Tosin kahtena viime kertana ennen kuukautisia on kolmisen päivää ensin valkovuodon mukana tullu hitusen verta ja sitte vasta neljäntenä alkanu kunnolla menkat.Mistä tuokin johtuu,onko kenties hipassu tai jotain..?
Nyt on ovulaatiosta lähtien mahaa särkeny joka päivä,niin ku menkat alkais tähän putkeen.En oikein tiedä mistä kyse.Kp 19/28.Ei auta ku odotella ja laskea päiviä.Ovat niin pitkiä!
Meillä myös ystäville tulee lapsia ja välillä on raskasta kuunnella sitä,kuinka helposti kaikki on käyny.On myös niitä ystäviä,joilla ei varsinaista vauvakuumetta oo ollu,mutta nyt kävi näin...Varmasti on myös niin,että ite näkee vaan kaikki,joilla on maha pystys! [;)] Toki oon onnellinen jokaisen puolesta,mutta aina se vähän kirpaisee,kun ei ite voi nauttia siitä onnesta,vaikka kuinka haluais.Mulla on myös ystäviä,jotka vielä etsii sitä oikeaa kumppania ja toivois jo kovasti löytävänsä ja saavansa alottaa perheen suunnittelun.Tuntuu väärältä niillekin aina olla jauhamas omaa kurjuuttaan,kun on kuitenkin ite jo sen oman rakkaansa löytänyt,jonka kanssa yrittää...Mulle kerran yks kaveri sanoikin,että sulla on sentään teoreettiset mahdollisuudet,mä oon vielä kaukana tuosta...hmmm.Siksi tämä foorumi on hyvä,saa jauhaa täällä näitä asiota,kuten taas teinkin![;)]
Nyt yritän mennä nauttimaan vapaapäivästä,jonka pyhitä vaan itelleni!Kaikille mukavaa viikonloppua ja jaksamista!
 
Taidan myös sopia tänne ketjuun, valitettavasti.. Meillä pillerit lopetettu tammikuussa 2009, ja nyt muistaakseni yk 11 jo lähti käyntiin. Menen huomenna kuulemaan hormoniverikokeiden tuloksia, ovuloinko ollenkaan tai onko muuta häikkää. Ultraäänessä todettiin monirakkulaiset munasarjat, kiertohistoria (37,37,45,30, 25...) - kierrot siis alkoivat kesän jälkeen pitenemään, kun ekan puoli vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen mentiin 25-28 syklillä. Liekö tämä pitempi kierto sitten se kropan normaali tahti? Olen 30-v, mies 31-v. Miehellä kaikki kunnossa, kävin siis yksityisellä noin kk sitten, ja sain itselle ja miehelle lähetteet, omat tulokset siis saan huomenna. Vähän jännittää, tietysti olisi parempi jos kaikki olisi ok, mutta toisaalta jos vikaa arvoista löytyisi niin saisi selityksen tälle yrittämiselle.
 
 
 
Heippa vaan kaikille, ja varsinkin Palikalle. Luin viestisi niin oli pakko heti ruveta vastaamaan, ilman että maltoin lukea muiden viestejä, kommentoin niitä sitten heti kun olen saanut purkaa ajatukseni Palikan viestiin liittyen :)

Siis, voi luoja että ottaa päähän tollanen puhelu lääkäriltä. Ärsyttävää ku julkisella ei tunnu asiat muutenkaan menevän nopeesti eteenpäin, ekana saa odotolla että ottavat edes vastaan (me saatiin aika vasta 2,5kk päähän) ja sit joutuu odottamaan lisää että saa tulokset, ja tuossa sitten lopputulos!!! eli ekalla kerralla ei tietenkään voida ymmärtää kaikkea, vaan oletetaan että tiedetään mikä potilaan tilanne on!!! Tiedossa siis vähän lisää sitä odottelua... AAARGH!!! Eivätkö ne ymmärrä että ihmiset ketkä hakeutuvat tällaiseen hoitoon ovat eläneet epätietoisuuden kanssa aika pitkään, että kyllä se mun mielestä olisi oikeus ja kohtuus että lääkärit tekis kaikkensa jotta löydettäisiin joku tyydyttävä ratkaisun ja perehdyttäisiin oikeaan ongelmaan ja selvittettäisiin sitä. Eikä vaan todettais, tulokset näyttää hyvältä johonkin muuhun vaivaan!!! toivottavasti saat ensikerralla paremman lääkärin. Mä olen myös miettinyt tota että minkälaiset miehet yleensä erikoistuu gynekologeiksi... kyllä nainen naista ymmärtää näissä asioissa paremmin. Muistan ku löysin kyhmyn rinnastani niin naislääkäri olisi sen leikannut ja sanoinkin että jos hänellä se olisi niin haluaisi sen heti leikattavan, vaikka kasvain on täysin hyvälaatuinen, eikä voi koskaan muuttua pahanlaatuiseksi, mutta mun tilanteessa sitä ei loppujen lopuksi leikattu, koska leikkaava(mies)lääkäri ei nähnyt sitä tarpeelliseksi.

no niin nyt sain sanottua sanottavani Palikan tilanteeseen, ja toivottavasti saat verorahoillemme vastinetta pian!
 
No niin. Hei vaan Angervo, Wastis, Paipapu, Magenta ja Lila. Ihanaa että olette löytäneet tämän palstan, mutta ikävää kaikille että olemme joutuneet toteamaan sen omaksemme.

Eveliinalta oli tullut todella rohkaiseva viesti. Mahtoiko hän saada Clomit vaikka hormooni tulokset olivat normaalit. Ymmärsinkö aivan väärin? Eli vaikka hän ovuloi niin hän sai silti yksityiseltä Clomit, joka sitten tuotti heti tulosta? Olen vaan kiinnostunut että voisinko sitten vaatia myös itselleni Clomit vaikka todettaisiinkin että ovuloin joka kuukausi. Itse käytä terolutia, eka kuuri takana. Multa ei ole tutkittu sitä että ovuloinko joka kk, eli olen täysin tietämätön siinä asiassa. Olin ajatellut pyytää Clomi kuurin jos 3kk terot eivät auta. Mulla on tässä vaiheessa ihan sama mitä hormoonia itseeni vedän kunhan vain tärppäisi. Ja ahdistaa sekin että vuodessa on mahdollista vain 12 kertaa, ja jos kuukautiskierto häiriintyy voi sen korjaamiseen mennä useampi kk ennen ku on taas vähän paremmat mahdollisuudet raskautua. Miksi se omalla kohdalla on niin vaikeaa.

onneksi on tämä paikka missä voin tunteeni purkaa, kiitos teille!! toivotaan että meistä edes joku olisi seuraavaksi siirtymässä odottajien puolelle seuraavaksi 9kk:ksi.
 
Heippa kaikki vanhat ja uudet, epätoivoiset ja toiveikkaat! [;)]

Wastis, itse olen aikoinani litkinyt Porin vettä lähes parikymmentä vuotta, eikä se kyllä tehnyt hedelmällisemmäksi...Ehkäpä veden koostumuksessa on tapahtunut jokin muutos sen jälkeen? Pitääpä tulla maistamaan! [:)]
Yhdyn Miss Piggyn kommenttiin. Mutta niin se kai vaan on, että lääkäritkin ovat ihmisiä, ja niitä on laidasta laitaan. Jos hyvän löytää, kannattaa siitä pitää kiinni (mikä ei julkisella puolella ole mahdollista kun ei voi valita).

Laitan tässä vielä historiaani: Itse olen vielä nipinnapin lähempänä 30 kuin 40 vuotta, mies samaten. Lapsia on kaksi: ekaa yritettiin lähes vuosi, ja kierrot olivat 35-52 päivää. Tärppikierrossa ovulaatio oli kp 25. Toista mukeloa yritettiin 1v 4kk (välissä yksi km), silloin kierrot olivat normaalit 28-32 pv. Ja nyt siis tätä kolmatta yritetty kuukautta vaille 2 vuotta. Kierrot normaalit 27-32 pv, mutta tosiaan se välivuoto iskee aina siinä kp 20 hujakoilla. Nyt menossa kp 6, ja miehen työmatka tulossa juuri väärään aikaan. [:@] No, ei voi mitään.

Toivottavasti muilla on otollisemmat hetket edessä!
 
Palikka tänne vaan hakemaan vettä [:D]
Itse miettinyt et pitäs sitä alkaa juomaan useemmin, tai mistä lie tämä raskautumisaalto mun tuttavapiirissä.
Mitä ikinä onkaan,vois tuon reseptin haluta myös itse kuulla[;)]
Ja voihan sulla tulla ovis myöhemminkin[;)]
Tuolla toisella foorumilla on just yks naisihminen,tasanen 28-32pvä kierto, mies oli matkoilla, ja luuli että ovis on menetetty, kp 23 tienoilla oli pupuilleet ja nyt raskaana.
Josko sun kierto vaikka pomppais nyt ja tärppäiskin[;)]

Itellä menossa 24/28-32
En jaksa kyllä nyt niin yhtään innostua. Ihan siksikin että olen viime kierroissa toivonut niin paljon, että se tädin vierailu on vetänyt ihan maihin.[:'(]
Nyt ajattelen näin mutta kyllä viimeistään loppu viikosta toivo nostaa päätään taas,sen verran hyvin tunnen itseni[;)]
Viime kierto oli 31pvä, ja jos sen mukaan mennään ja muutenkin,niin ti-ke viim. menkkojen pitäisi alkaa.
Siihenkin on vielä piiiitkä aika.

Eniten odottelen tällä hetkellä kun siskolla on tässä parin viikon päästä rakenneultra<3
Josko olis vaikka muuttanut mieltään ja kysyiskin sukupuolen, osais tuleva täti ostaa pikkuselle enemmän juttuja. Nyt olis tuolla jo kassillinen vaatteita pienelle<3 Saan edes siskon raskautta hössöttää,kun omalle kohdalle ei osu.
 
Moikka!
Mäkin löysin itteni tästä ryhmästä. Oon jokusen vuoden lueskellu näitä palstoja ihan vierailijana, mutta nyt ku löyty mullekki sopiva ryhmä ni päätin liittyä joukkoon.. Meillä yritystä takana vajaa vuosi, eli alku vuodesta jätin NuvaRingin pois. Itse olen 25 ja mies 30. Ollaan oltu naimisissa neljä vuotta ja alusta asti on ollu molemmilla haaveena lapsi, sitten joskus.. Ja nyt kun tämä 'sitten joskus' tuli ajankohtaseks niin ei sitten heti tärpännykkään.. Eli tänne ryhmään ajauduin. Tosi samoja ajatuksia täälläkin päässä pyöritellään. Kiva kun on tukea omille pähkäilyille. Onnea meille kaikille!
 
Takaisin
Top