Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei taas!

Nyt on neljän testin voimin todistettu että raskaana ollaan! =D
Tein aamulla semmosen samanlaisen liuskatestin ku eilen ja samanmoinen haamu tuli.
Vein terveyskeskukseen näytteen ja hätäpäissäni tein myös clearblue testin, tulos oli "raskaana 1-2" Äsken soitettiin myös terveyskeskuksesta että ei muuta kun neuvolaa varailemaan. Eihän tämä voi olla totta...

mist: IIIIK ! Oikein paljon onnea ja tarrasukkia kovasti !!!!!!

Sitten vielä omaa: Kävin siellä tarkistusultrassa aamulla. Tilanne siinä mielessä hyvä, että molemmat follit olivat erittäin hienosti kasvaneet ja ympäristö muutenkin näytti erinomaiselta. Suurempi oli nyt 16 mm (eli kasvanut pari mm vuorokaudessa) ja toinen oli 14 mm (kasvanut miltei samalla vauhdilla kuin suurempikin). Ovulaatio on lääkärin veikkauksen mukaan sunnuntaina tai maanantaina... Eli nyt pitäisi laittaa kaikki voimat siihen että saisimme jotain aikaiseksi ovulaation aikaan.

Tämä myöskin sen takia, että lääkäri sanoi aivan suoraan, että mikäli tästä kierrosta ei onnistu, hän voimakkaasti suosittelee seuraavaksi IVF hoitoa... ja sitäkin kokeiltaisiin vain kerran ennen mahdollista endometrioosileikkausta... Tämä sen takia, että endo jatkuvasti kasvaa, joten ratkaisuna on joko raskaus tai leikkaus, eikä montaa kk enää voi odottaa. Lääkäri sanoi, että olisi huomattavasti parempi mikäli raskaus saataisiin aikaiseksi ennen leikkausta, koska kuulemma leikkauksen mukaantuoma arpikudos jne. tekee sen, ettei tiedä miten se vaikuttaa tulevaisuuden raskautumiseen... Huh - kyllä nyt rupesi oikeasti ensimmäistä kertaa huolestuttamaan.... mitä jos tämä ei ollenkaan onnistu??

Ei varmaankaan auta muu, kun toivoa parasta, eikä liikaa miettiä syksyä...

Mitä teille muille kuuluu ?

-Mietintämyssy 2011- kp 14 / 30 ?

mietintämyssy: Kiva kun sielläkin oli follit kasvaneet. Toivon kovasti että onnistuisitte ettei tarttis sitä leikkausta. Minulle ei mitään uutta kuulu. Dpo 2 menossa ja nännit ovat hieman arat mutta eipä juuri muuta.

Mist: Onnittelut ja paljon tarrasukkia matkaan. Hienoa, että saitte luomuplussan vaikka yritystä ehtikin jo kertyä tarpeettaman kauan. Meillä kanssa taitaa kohta tulla se kaks vuotta täyteen...

Poikanen?: Toivottavasti maanantaina tulee plussa. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä.

Nine: Täällä on kanssa aika paljon päässyt kertymään pikkuisia vaatteita. Niitä tulee hankittua "sukulaisten lapsille" ja sitten ne "unohtuu" itselle. Välillä kyllä tuntuu, että tuskin niille ikinä käyttäjää tulee... Mutta pitää vaan jaksaa uskoa, että toivoa vielä on.

InLove: Tervetuloa!

Mietintämyssy ja mame: Toivottavasti ne Femarit tuovat tarvittavan avun. Ihan riittävästi sielläkin on jo tärppiä odoteltu...

ON: Kp 32/33(-38?) ja tuntemukset sen kaltaisia, että taitaa täti olla tulossa. Alkuviikosta oli jo sen verran kramppailua, että luulin tädin tulevan aikaisemmin. Nyt ei ole ollut mitään vastaavaa, mutta oikein en jaksa uskoa, että olisi tärpännyt... Parempi olla toivomatta turhia vaikka tietysti tuolla jossain mielen sopukoissa toivo elää. Meilläkin taitaa kohta kaksi vuotta tulla täyteen... Voi tätä tunteiden myllerrystä...

Huomenia, negatiivinenhan se oli... Vieläkin vaan hämmentää se että miten se näkyisi tänään kun menkkojen pitäisi alkaa aikasintaan torstaina... No nyt kuitenkin lääkärin ohjeiden mukaan ei sitten lugeja että nyt sit ootellaan menkkoja alkavaksi. Laittelin lekurille meiliä että mitäs nyt, ja paljonko maksaisi, kun se meinas että jotain hormooneja mulle ja ehkä ukollekin...Saa nähä millaseksi sitä niistä sitten muuttuu...

mist: oi ihanaa!!! tulihan sieltä taas jollekin meistä plussa!!!

Nyt on sitten lekurilla tiedossa mun varhanen ovis ja folireniä tässä jatkan popsimista sekä d-vitamiinia. Ja oikeasti olen aika ok kunnossa. Pieni itkunen tuli kun ukko halasi mutta kun molemmat ajateltiin just niin että on aika huono todennäkösyys ekalla onnistua...
Pitänee ovistikut taas mammaksilta tilata ja no puhuttiin myös että jos ei ala niitä menkkoja kuulua ni testataa uudellee, mutta en usko etteikö ne alkaisi. Oireita ei ole muttakun nuo luget... Voi sitä päänsärkyä mikä eilen ja toissapäivänä oli...

Kävin viikonloppuna lueskelemassa kuitenki sitte noita huhtikuu 2013 tekstejä... että jos oiskii plussa tullu, ni jotenki tulil olo ettei kuulu sinne... Jotenki niin tottunu teidän kanssa höpöttämään keillä enemmin tai vähemmin yritystä kun sielä sitten joku tullut ekasta kerrasta, toinen miettii tekeekö abortin ja mitä kaikkea... Tuli vaan sellanen masentunu olo ku niitä luki... Onko vaun sivuilla joku tuollanen vastaava sivu mutta sellasille ketä on just yrittäny kauan. Minähän nimittäin uskon että tärppi tulee, jokupäivä <3.

Halaus sulle, poikanen. Mä niin tiedän ton tunteen :(. Kun inssiin asti pääsi, sitä jotenkin ite aatteli, että nythän sen on pakko tärpätä... Mutta ei. Voi vääryyksien vääryys . Mä kans kävin lukemassa huhti13 -ketjua, ja samoja ajatuksia mulle tuli.... Ite odottelen menkkoja perjantaina tuleviksi. Pupuilukin jäi tässä kierrossa, kerran neljä päivää ennen ovisplussaa ja toinen kerta 1,5 vrk ovisplussan jälkeen. En oikein usko tärpin mahdollisuuteen. Täytyy ottaa aihe taas ukon kanssa keskusteluun, että mentäskö jo seuraavalle tasolle hoidoissa.

Sleepwalker: Pahoitteluni alkavista menkoista ja kahden vuoden "rajapyykistä". Se on kyllä aina inhottava tunne kun tulee joku tietty aikamäärä täyteen. Ensin puolivuotta tuntui pahalta, sitten vuosi ja seuraava pahapaikka mulla on sitten puolitoista vuotta jos ei siihen mennessä onnista.
Poikanen?: Pahoittelut pääkivuista ja alkavista menkoista. :/ Ite en ole koskaan uskaltautunut mennä lueskelemaan noita raskautuneiden palstoja kun ajatuskin niistä saa jo masentumaan. Kyllä mäkin uskon että teille ja meille ja muillekin täällä palstaileville vielä joku päivä se onnistuminen tulee :)
Nine: Pahoitteluni sinullekin tuloillaan olevista menkoista. Toivottavasti pääsette miehen kanssa yhteisymmärrykseen hoidoista.

Omaa: Ei mitään uutta tänne. Kp 18 ja Dpo 5 meneillään. Tässä nyt vain sitten reilu viikko odottelua ennen menkkoja tai plussaa.

Täälä heti jälleen...Kyllä sen huomaa että on yksityisellä käyty ku pyysin siis tietoa niistä jostain "kiihdyttävistä" niin aluksi meiliin vastasi lääkärin rouva joka meinasi sitä pistos juttua, no se maksais sitten 250€ lisää joten meinattiin että odotellaan. Olin kuitenkin epäileväinen ja pyysin lääkäriä ottamaan yhteyttä, joka ottikin ja oli tarkoittanut clomeja jotka kahen kierron paketti maksaa 66€...Joten lähdettiin nyt siihen... Nyt pitää odottaa että lähtee kierto käyntiin ja kierron 3-7 päivää tais olla ne päivät millon tota syödään... Sitä en vaan ymmärrä että kun ei mulle kukaan oo mitään sanonu että mussa ois vika ni miksi muhun tungetaan hormooneja??? Anyway, kelläs täälä oli kokemuksia clomeista ja mitäs haittavaikutuksia niissä sitten... Lugeista sain jo varmaan melkeen kaikki...

Hei kaikille,

ajattelin tulla pikaisesti "näyttämään" naamaani täällä, ehkä jokunen vielä muistaakin minut. Olen aika visusti pysytellyt kokonaan poissa kevään ajan kaikilta keskustelupalstoilta odotellessani esikoistamme. Eli lyhyesti, ne jotka eivät tiedä minua, olin viime vuoden puolella aktiivi kirjottelija täällä, takana lapsettomuutta silloin n. 3 v, johon mahtui myös yksi keskenmeno. Loppusyksystä meille tehtiin muutaman inseminaation jälkeen yksityisellä ivf, jonka seurauksena raskaus alkoi kuin alkoikin ainokaisesta alkiosta, mitä tuli. Nyt olemme 3.8. saaneet tuotoksen tuosta hoidosta syliimme, maailman ihanimman leijonaprinsessan emoticon .

Halusin tulla toivottamaan teille kaikille tsemppiä ja voimia yritykseen ja toiv. mahdollisimman moni siirtyy plussanneiden pariin pian! Se todellakin on mahdollista, tuli se itsellekin todistettua, vaikka välillä epäusko olikin voimakkaana mielessä. Paljon jaksuja ja plussapuhureita!!! 

Poikanen?: Clomeista ei oo kyllä minkäänlaista kokemusta kun niitä ei mulle kokeiltu ollenkaan. Sain heti suoraan Femareita jotka on vissiin vähän niinku clomit mutta tehokkaampia. Femareilla pitäis olla vähemmän sivuvaikutuksia kun clomeilla, mutta kyllä mä ainakin olin ihan sekasin niistä. Ensin olin super pirteä ja sitten super masiksissa. :/ Mutta tosiaan mun ei nyt sitten tarttenu ku tän kerran kokeilla niitä ja jonsei tärppi tuu niin sitten piikitellään jotain...
*Fenix*: Onnea pienokaisesta! Kiva kuulla sinusta ja taustoistasi. Tulee itselle lisää toivoa tämän projektin suhteen.

Omaa: Kp 19 ja Dpo 6 menossa. Tässä nyt vain odotellaan mahdollista plussaa tai menkkoja. Mieluummin sitä plussaa.

Heippa taasen :)
InLove, tervetuloa ja toivottavasti et joudu kauan meidän joukossa olemaan :)
mist ja *Fenix* Onnea hurjasti ja mistille tarrasukkia vino pino!
Voi Poikanen?, lämmin rutistus sinulle! Clomeista en muista saaneeni mitään oireita, tosin ei niitä tullut pistoksista/sumutteistakaan.. Eikä kukaan läheinenkään maininnut, että olisin tavallista sekopäisempi tms. :D Tuo tunne hormonien pumppaamisesta ilman syytä on erittäin tuttua. Erittäin hämmentävää!
Nine olet ollut ajatuksissani! Toivottavasti jaksatte lähteä vielä uudelle kierrokselle. Me jo kertaalleen päätettiin, että antaahan olla, tämä on jo nähty. Mutta jostain se kipinä ja sisu kuitenkin vielä löytyi, eikä halua jättää jokaista oljenkortta käyttämättä. Taloudenhan tämä pistää tiukille, sen verran arvokkaita lääkkeitä.

Omaa napaa sen verran, että 7 päivää olen popsinut Primolutia, vielä kolme pilleriä jäljellä. Ensi viikolla onkin ultra ja aloitetaan pistokset. Jokseenkin on kummallinen olo.. Viime kerralla kun mentiin pitkällä kaavalla, on tämä taas uutta ja ihmeellistä. Ei olisi enää montaa viikkoa punktioon. Toivottavasti tällä kertaa saadaan enemmän huurunenuja (viimeksi tuli neljä joista yksi ei kestänyt sulatusta)!
Kp.25/? En tiedä miten tuo Primolut vaikuttaa..

Voi Poikanen?, lämmin halaus sulle <3 On tuo niin väärin kun toivoo ja odottaa jotain niin paljon ja sit ei onnistu. Tiedän tunteen :( Mulla oli kahdessa hoidossa clomit kp2-4, tarkoituksena oli herättää munikset ja pistokset siihen päälle muutaman päivän jälkeen, muuten ei clomeista silleen kokemusta. Mutta en havainnut niistä mitään sivuvaikutuksia.

*Fenix* ihanaa kuulla sinusta ja uudesta tulokkaasta! <3 Olen odottanut uutisia sieltäpäin ja aivan mahtavaa, onnea pienestä prinsessasta <3 Täällä ollaan raskaana, neljäs ICSI tehtiin toukokuussa ja se toi odotetun plussan :) On tässä matkaa vielä mutta helmikuussa saamme oman käärön syliimme <3 Vielä kerran onnea teille ja mukavaa vauva-arkea :D

mamelle peukkuja että plussa sieltä tulee <3

ninelle jaksuja ja haleja <3 

Poikanen?: Pahoittelut ettei inssi tuottanut tulosta. Olis teillä saanut jo tärpätä. Hieman hassulta tosiaan kuulostaa, että sun pitää alkaa popsia hormooneja, mutta kai nuo lekurit tietää mitä tekevät. Tai no, mulla on hieman ollut usko koetuksella oman gyneni ammattitaidon suhteen, mutta se että asiat on menneet niin kuin ovat, johtunee siitä, ettei hän ole erikoistunut lapsettomuuteen... Jos nyt kuitenkin sen lähetteen osaisi kirjoittaa.

Nine
: Täällä kanssa toivotaan, että pääsettä miehen kanssa yhteisymmärrykseen jatkosta. Kyllä teillekin se plussa pitää vielä saada.

Mame: Tsemppiä ja kärsivällisyyttä odotteluun. Toivottavasti on tärpännyt. Kyllähän se pahalta tuntuu, kun joutuu sitä plussaa odottamaan ihan liian kauan, mutta täytyy vain uskoa, että jonain päivänä odotus palkitaan...

*Fenix*: Lämpimät onnittelut prinsessasta! Oon aina välillä miettinytkin mitä sinne mahtaa kuulua. Täytyy vaan jaksaa uskoa, että jonain päivänä sitä itsekin saa kokea tuon onnen ja saa sen oman pienen nyytin syliinsä.

Mymme: Paljon tsemppiä sinne! Toivottavasti teillä nyt menee kaikki suunnitellusti. Ihailtavaa, että olette jaksaneet yrittää noinkin paljon ja nyt olisi kyllä jo aika tuo kaikki yrittäminen palkita.

ON: Niinhän se täti sieltä tuli. Nyt kp 3. On kyllä ollut varsin niukkaa vuotoa, mutta johtunee teroista. Mies yritti saada aikaa sinne simppatestiin, mutta nyt kun se klinikka minne mun gyne ohjeisti menemään on taas auki, on se niin ruuhkainen, että ei se testaus ainakaan ihan pian onnistu. Aika pitäisi pystyä varaamaan ajoissa, mutta sinne klinikalle meno vaatii vapaapäivän töistä ja saako sitten sen, niin se on sitten taas toinen juttu. Pitäis varmaan kysellä muualtakin... Voisihan sitä kysellä tuolta meidän omasta tk:stakin onko mahdollista hoitaa se testaus täällä jossain lähempänä. Välillä oon miettiny, että pitäisikö muutenkin kysellä tuolta meidän omasta tk:sta miten meidän kannattaisi toimia tässä asiassa. Toisaalta se mun gyne on luvannut, että syyskuussa saatas lähete. Ehkä mä nyt vaan yritän jaksaa odotella sinne syyskuun alkuun ja otan sitten yhteyttä siihen gyneen...

mixuliini: Kiitos kannustuksesta :)
Mymme: Tsemppiä sinulle! Toivottavasti siellä nyt saataisiin reippaasti huuruneniä käyttöön :)
Sleepwalker: Kiitos tsempityksistä! :) Ja pahoitteluni menkoista! :/ Ja syyskuuhan on ihan kohta...Jaksamista odotteluun!

Omaa: Tänään on Kp 21 ja Dpo 8. Mitään kiinnittymiseen viittaavia oireita ei ole ollut. Voihan toki olla että sellaisia ei tulekaan.Nännit nyt tosin ovat aristuneet uudestaan ja rinnat ovat ehkä vähän turvoksissa, mutta se nyt varmaan kertoo vain tuloillaan olevista menkoista. Kuivaakautta ei nyt sitten ole ollut jostain syystä ollenkaan, mutta eipä tuohon epätavalliseen valkovuotoiluun ole aiemminkaan ollut raskaus syynä eikä myöskään mitkään muut vaivat. Ajoittain on munasarjojakin nippaillut, mutta sitä nyt on ollut aiemmissakin kierroissa, eikä sekään ole ollut merkkinä mistään. Aamulämpöjä olen muutamana aamuna mitannut. Tavallisesti se on ollut 36,5 ja tänään se oli 36,7. Täysin normaali pieni heitto joka voi johtua ihan mistä vaan. Esimerkiksi siitä, että kurkkuni on nyt hieman kipeä.

Hei taas! 

Ei täältä näemmä osaa pysyä poissa ku tähän on niin tottunu. Enkä kylläkään vieläkään käsitä että olen raskaana, oireita ei juurikaan ole mikä huolestuttaa kovin. Pari viime viikkoa paleli järettömästi mutta nyt tulee vilunväreitä enää harvakseltaan, ei mitään oksetusta ja tissitki on ihan normit :/   Flunssan kourissa on menny tämä viikko. 
Tasan viikon päästä on ultra jossa tarkastellaan viikkoja (ja varmaanki että onko sielä ketään ja oikeassa paikassa) Jännittää niiiin tuhottomasti! 
En miekään tuonne huhtikuisiin oo oikeen osannu alkaa kirjottelemaan, jotenki se tilanne on tosiaan niin eri, vaikka kaikki kait omalla tavallaan pelkää keskenmenoa tarkoittaa se useimmille sielä että hitsi, taas pitää pari kuukautta yrittää, kun ite taas ajattelee että sitten lähtee koko rumba taas alusta ja edessä on uusi kahden vuoden pettymysten sarja..
Plussailkaa nyt muukki ja tulkaa mun tueksi! :D <3  

mame, En mie ainakaan tuntenu kiinnittymistä millään tavalla. Vielä testiä tehdessäni ja tulosta odotellessani olin ihan varma että nega se on. 

*Fenix* Lämpimät onnittelut kääröstä <3

Hurrrjat ++++ puhallukset kaikille!!!   Ootte mielessä ja varmaan vastaisuudessakaan en malta täällä olla vierailematta, toivottavasti kukaan ei pahastu. 

mist ja matkalainen 5+5 (???) 

Sleepwalker: Ei kauaa mene niin on jo syyskuu :) paljon voimia ja jaksuja odotteluun, kyllä se lopulta palkitaan <3 Kyllä te sen lähetteen saatte ja ihan varmasti oikeaan paikkaan, eihän ne gynet sillee tiedä lapsettomuudesta hölkäsen pöläystäkään :) 

mame: Minäkään en tuntenut kiinnittymistä millään tavalla, ei oikeestaan ollut mitään oireita ennen plussausta. En oikeen osannut odottaa kumpi sieltä tulee, ajattelin vaan että oli testipäivä ja menin verikokeeseen ja kotona testasin varmuuden vuoksi ja plussa sinne sitten pärähti :) Ja mulla tais olla v.4+3 kun plussasin, en uskaltanu enkä halunnut testata ennen varsinaista testipäivää :)

mist: Kärsivällisyyttä ultran odotteluun :D Oli se eka ultra tosi jännittävä, minä yritin olla varautunut ihan kaikkeen mutta hetki ennen ultraa kaikki hävisi ja en enää ajatellut mitään ja sit kun näki sen pienen pienen pavun näköisen möllykän jolla sydän sykki niin kaikki pelko ja jännitys laukesi onnen kyyneleihin :)

Mymme: Tsemppiä sinne <3

Tänään sitten kp3 ja eka clomi syöty... Jännittyneenä odotan mitä oireita ilmaantuu vai ilmaantuuko , ja että mitä lääkäri sanoo, siis että saako tässä touhuta normaalisti vai tuleeko pidättäytyä? Jos siis tekee mieli, luget vei kaikki olot pois...

*Fenix*: ihanaa <3 oikein paljon onnea rinsessasta!!!

mame: clomit on halvempia ja kun mulla omaakin tuotantoa viime kierrossa kaksi niin varmaan sen takia määräsi nyt näitä ettei ihan räjähdä se tuotanto :D Toivottavasti plussaisit +

mymme: sinne kanssa oikein paljon onnistumispuhalluksia!!!

mixuliini: itseasiassa ihan ok olo, ei itkuttanu yhtään vaikka menkat alkoi yms, katotaan sitten jos tämä kerta ei onnistu että millä mielin sitten :) Nuo rahat kun tuppaa loppumaan kesken...
Ja hui kun aika menee nopeesti, sulla varmaan jo ihan maha? Pystyn hyvin "näkemään" tuon ekan ultratilanteen, sitä on rakentanu itelleen jonkun muurin joka sitten romahtaa kun se hetki on käsillä <3

sleepwalker: jaksamista odottamiseen... Muistan kun odotettiin ukon simppatestiin elokuusta joulukuuhun ja sittenki olivat tehneet sen jotenki vajaasti...

mist: uskotaan ja toivotaan että kaveri siellä kyydissä on :)

Nyt sitten odotellaan näön heikkenemistä yms oireita joita tuossa tuoteselosteessa lukee :D Plussatuulia kaikille teille <3

Aivan mahtavaa mixuliini, hurjasti onnea odotukseen, niin se yritys viimein kääntyi voitoksi!!! Samoin mistille paljon tarrasukkia matkaan! emoticon

mist: Miten meni ultrareissu?
mixuliini: Joo minäkään en kyllä enää jatkossa uskalla testailla yhtään liian aikasin...
Poikanen?: Miltäs clomit vaikuttais? Enpä minä sitten plussannut :/

Omaa: Kyllä mua nyt taas koetellaan. Plussaa ei sitten ole tullut. Ainakaan vielä, mutta vahva tunne ettei tulekaan. Sitten eilen kävin kilpparikokeissa niin nekin oli viturallaan tsh 0,24 ja t4v 15,7. Eli minulla ilmeisesti on hypertyreoosi jota on noin 1% suomalaisista. Ilmeisesti vaikeuttaa lasten saantia ja hoitojen aikana olisi suositeltavaa käyttää ehkäisyä. Ens viikon perjantaina sitten aika lääkärille.

Onko kellään muulla kyseistä vaivaa tai tietoa asiasta?

-Yk11, Kp 28, Dpo 15-

Takaisin