Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

tsemppiä toivottavast tärppää saiski87 :)

täl menkat jatkuu 3. päivää ja iha oudot, minimaalist tiputteluu iha puhast verta ja limakalvoo kyl on joten niukuus johtuu varmaa siit piikist, josko vaikutus katois huomen tai ylihuomen ja hanat aukeis kunnol. kipuiki vaa sillo tällö, yleensä mun menkkakivut jatkuu iha taukoamatta sen pari päivää, mitähä tää ny on. onks muil ollu tälläst ikinä?
 
No mitäs ihmettä tälle sivustolle on käynyt??? Joutu ihan säätämään että tänne löysi... Ja säätämisen ohessa huomasin että koneeni aukoo minulle päätään... Eli normipäivä... Mutta mitäpäs tänne, josko yrittäisi kahlata kaikkien tapahtumat, aina välillä käynyt silmäilemässä miten täällä menee...

mist: kiitos tsempityksestä, sulla ehkäpä jo nyytti sylissä?

goodhope: sinut muistan jo alkuaikojen kirjoituksista... Olis se aika jo sunkin saada plussa... ja näköjään sieltähän se on tullutkin!!!

mixuliini: voi miten ihania poikavauvauutisia sainkaan lukea :Heartred Toivottavasti arki on mennyt myös hyvin :)

Nine: teillä siis ivf:ät tähän päivään mennessä ehkäpä käytyinä... Selkeesti ikuisuus siitä kun olen täällä kirjoitellut...sormet ja varpaat ristissä teidän puolesta :Heartred Meidän kohta 85vuotias mummeli aikanaan sanoi kun kerroin näistä insseihin menoista että:"no on ko se ny väkisin pakko sinne laittaa???"... Katsoin mummoa silmiin ja sanoin että yritetään ainakin :D Hyvillä mielin sen kyllä sanoi, mutta joo olen itekin miettinyt kaikkea että no onko se luonnonvastaista yms, mutta jos hedelmättömyyteen vaikuttaakin jotkut saasteet tms mikä ei ole kenenkään itsensä vika... ja no itsepähän ihminen rahoistaan päättää, toiset ostaa ferrarin, meillä viimisetkin hilut menee jo noihin helkutan clomeihin... ja ne ei ole ees vielä kalliita... Eikä nine!!! Niin myötätuntotuskat ja halit, olin niiiiin varma että pääsen lukemaan sun plussauksesta, sunkin nimimerkin muistan kuitenkin jo aikasteen kaukaa...

sleepwalker: hyvä että lääkärinkäynti oli helpompaa, itsekin jännitän aina joka ikistä kertaa, oli aihe sitten mikä tahansa... ja juurikin tuon sun kokemuksen myötä... siis mielikuva on juuri tuollanen että sattuu ja helvetisti... Toivottavasti kipu on kaiken sen arvoista ja löytyy keino :Heartred

eetula: luinkin tuosta haaleasta plussasta ja sen häviämisestä :sad001 ja solujen lahjoituksesta, eikö siinä tule joku eettisyys vastaan jos lähipiiristä joku luovuttaa, vai onko tämä jotain jenkkiläisten tyyliä mitä mietin :D

gatusa: tervetuloa joukkoon ja kylläpä sulla on km:iä takana!!!missä vaiheissa raskautta nämä keskenmenot on tapahtuneet? jaksamista...ja pahoittelut negasta :sad001 ja siellä nähtävästi muutenkin kädet täynnä kaikenlaista...

saiski87: tervetuloa myös sinulle, toivottavasti sinunkin visiittisi on täällä lyhyt.

Margeliini: mulle kans tuli järkytyksenä kuinka se lapsensaanti ei olekkaan niin helppoa... Kolme ensimmäistä on tulleet vaan katsomalla miestä, nyt uusi miesi ja kaksi ja puoli vuotta yritystä takana... Kaksi inssiä, tutkimukset yms tehty ja nyt miehellä clomifen lääkitys, eli miehen kaverit olivat hieman heikonlaisia ja niitä oli vähemmin kuin normaalisti.

Sitten hyvinkin varovaista omanapaisuutta luvassa... Viime kierrossa joka alkoi 16.3 bongasin oviksen ihan vaan sillä että ns holahti enemmin limaa pikkuhousunsuojaan ja sinä iltana olikin sitten kierron ainoa kerta... Ukkonen syö clomeja toistamiseen, olivat hieman lisänneet ns kaverimäärää... No sitten oli ole että menkat alkaa ja laitoin siteen, alkuviikosta siihen tuli hieman kananmunan kuoren väristä (siis sellasen ruskeen väristä) jotain ja normisti se on merkki että kohta holahtaa sitten verta ja paljon... No ei holahtanu... Huimausta ja väsymystä ilmassa joka kyllä meni pelkällä allergialääkkeellä ohi... Sitten menin suihkuun oisko ollu ti vai ke, oikeassa nännissä oli päällä jotain pientä ja kuivunutta... Vatsa tuntui hassulta ja nauroin itelleni että joo ny on tän likan aivot tehny tepposen, ne luulee että olen raskaana... Outo olo jatkui ja sitten torstai iltana tein jonkun halpis raskaustestin joka näytti kaksi viivaa!!! Emme hypi innosta seinille vaan ollaan itseasiassa hyvinkin hiljaisia... syy tähän on se että todellakin vain kerran oltiin ja edellisen kerran näistä oireista kehkeytyi tuulimuna, tämän takia me mennään äitienpäivä viikolla siihen varhaisultraan selvittämään että onko hyvä äitienpäivä, vai kemiallinen tyhjennys... Kellekään ei olla kerrottu, mutta mun oli pakko päästä purkamaan olojani johonkin... Koko ajan ravaan vessassa kattomassa että alkaako vuoto, nyt ois siis nimittäin vasta kp 29 joten km:n mahdollisuus on suuri... Plus että onko sielä ketään... Sormet ristissä ollaan ja henkisesti olen (ehkä) valmis kaikkeen... jaksamisia ja plussatuulia kaikille :Heartred
 
saiski87: Jee! Hienoa, että ovis on bongattu :) Paljon tärppionnea sinne!

Poikanen?: Varovaiset onnittelut plussasta! Kyllähän se varhaisultra on ihan oman mielenrauhankin kannalta ihan hyvä idea. Mäkin kävin esikoisesta varhaisultrassa. En olis mitenkään jaksanut odottaa sinne rv 12 asti, että saan tietää mikä on tilanne. Toivottavasti sulla olis tällä kertaa kaikki kunnossa siellä mahassa!

Gatusa: Okei. Heti jotenkin kuvittelin, että ne lääkärit olis miehiä :wink Mulla on välillä ollut niukempia menkkoja ja välillä runsaampia. Välillä oli ihan kivuttomiakin (parit ekat tytön syntymän jälkeen) ja välillä taas ihan infernaaliset kivut. Ota niistäkin selvää...

ON: Nyt olis vissiin viikko oviksesta. Uskaltaisinkohan jo viikon päästä testata.... ja sit varmuusnegan jälkeen passittaa miehen simppatestiin :wink
 
eli oletan margeliini että saan nyt ainaki tän kerran ylellisyyden etten ole ku leikattu härän kurkku ja kaksikerroin kivust lattial. iha positiivist. saa nähä palautuuko normiks näiden jälkee koska mulla on aina ollu hirveet kivut, hirvee vuoto eli vahvimpia siteitä vaiheltu suht tiuhaan ja oviskivutki iha hirveet, mennees kierros en niitä ees tuntenu ja menkkakivut oli vaa jotai ajottais nippailuu.

poikanen? : ne on ollu rv 5- 8+1 pisimmälle jatkuneet eli kaks vikaa oli keskeytyneit keskenmenoi joista jouduin kaavintaa. juu kädet täynnä vähä kaikkea, pitää olla esikoiselle turvamiehenä koulus, sit pitäs ehtii tehä töitä, just sain julkastuu nettisivut jee josko mä saisin yhteydenottopyyntöjä jne että bisnes alkas luistaa kunnolla koska mulle jokainen asiakas joka tekee sopparin mun kautta tuo mulle min 1000usd ns. välityspalkkiota/provikkaa. joten iha tervetullutta mikäli sijoittajat ja yritykset löytää mut netissä ja ottaa yhteyttä. kohta näemme miten alkaa menemää asiat.
kunpa sais miehen tukemaa paremmin mua eikä valittaa ja sais sen kertoo rehellisest asiat ettei tarttis kuulla toista kautta esim. kulkuneuvo meni rikki keskellä ei mitää vissii n. 100km päässä mein asuinkaupungista. kertoi vaan että esikoinen nukkuu, ovat vähä kaukana ja tulevat toivottavast huomenna. lanko kerto anopille tarkemmat tiedot ja anoppi kerto mulle.
 
Poikanen?: Varovaiset onnittelut plussasta. Toivotaan, että tällä kertaa kaikki sujuu niin kuin pitääkin.:Heartred

Saiski87: Onnittelut oviksen bongaamisesta! Täältäkin toivotellaan tärppionnea teille.

Margeliini: Kyllähän riskinä on se, että niitä muniksia kehittyykin ihan liian monta. Siksi se ultraus tehdäänkin noin kp 10. Ymmärtääkseni jos niitä muniksia kehittyy enemmän kuin kaksi, niin sitten tulee ohjeet kortsun käytöstä. Ärsyttää jo valmiiksi ajatus, että näin kauan kun on yritetty, määräisi lääkäri käyttämään ehkäisyä. Toisaalta ajatusta siitä, että lapsukaisia tulisi kerralla enemmän kuin korkeentaan kaksi, hieman hirvittää. Sinne kanssa tärppionnea!

Gatusa: Pahoittelut tädistä. Kiva kuitenkin, että oot selvinnyt ilman pahempia kipuilija. Voi noiden miesten kanssa. Meilläkin kerran kävi niin, et tulin töistä ja mies ei ollu kotona vaikka se on AINA kotona ku tuun töistä. Eipä alkanu miestä kuulua ja aloin jo hieman hätääntyä. Olin jo soittamassa hänelle, mutta sitten hän ilmestyikin kotio. Oli vaan käynyt moikkaamassa isäänsä, mikä olisi ollut ihan ok, jos hän vaan olisi viitsinyt ilmoittaa mullekin, että käy töiden jälkeen siellä. Mitään ongelmaa ei olisi tämän asian kanssa ollut, jos hän vain olisi viitsinyt ilmoittaa mulle. Ei noi miehet aina tajua... Eikä se millään voinut ymmärtää miksi olin ollut huolissani. Kai mulla on vähän turhan vilkas mielikuvituskin ja ehdin aina ajatella pahinta...

ON: Mulla on ollut kunnon flunssa kiusana. Onneksi se alkaa jo hieman helpottaa. Meni vaan hääpäiväkin peiton alla ihan ilman mitään mukavaa syytä. Mitään ihmeenpää ei pystynyt tekemään, kun pää oli niin täysi räkää. No, eiköhän niitä hääpäiviä vielä ole edessä uusia ja voidaanhan me ensiviikonloppunakin keksiä jotain mukavaa. :love022 Loppukiertoa tässä elellään ja taas pitänee kai aloittaa terot, jos ei tätiä/plussaa ala näkymään parin viikon kuluttua. Sitten pitäisi aloittaa clomit. Hui... En oo kyllä vielä edes hakenut niitä clomeja apteekista, kun kai sitä jotenkin vielä elättelee toiveita, että tärppi kävisi ilman. Yhtään ei kyllä tunnu siltä, mutta haen ne vasta, kun on pakko. Tää on just sitä, että ei oikein enää jaksa uskoa, että luomusti onnistuis, mutta silti ei haluaisi yhtään kiertoa olla kokonaan yrittämättä. Sitä jotenkin kuitenkin aina toivoo, että jos sitten kuitenkin...
 
Sleepwalker: Onhan se tosi ristiriitaista, että ensin yrittää kauan ja pääsee hoitoihinkin, joiden ideana on raskauden alkaminen ja sitten täytyiskin käyttää ehkäisyä. Mutta kyllä se monikkoraskaus kuulostaa myös pelottavalta, vaikka niitä vauvoja olis "vaan" kaksi. Täällä on aika samanlaisia tuntemuksia kuin sulla... Toivoisin kovasti, että se tärppi vois käydä vielä luomusti, mutta toisaalta yrittäminen tuntuu niin turhalta. Mekin ollaan lykätty miehen simppatestiä just sen takia, että entä JOS kuitenkin.... Se testi kun maksaa noin 100 e miinus kelat, niin ei sitä rahaa haluais heittää hukkaan.

ON: Mä oon nyt kovasti treenannut spinning maratonia varten, jotta olis jotain muuta mietittävää kuin raskautuminen. Vaikka kyllähän tuolla salillakin törmää raskaana oleviin ja eilenkin tulin treeneistä itku kurkussa kotiin :sad001 Jotenkin tuli sellainen olo, että en mä halua muistutusta tästä omasta kyvyttömyydestä sellaisessa paikassa, jossa useimmiten pystyn sen hetkeksi unohtamaan ja nollaamaan pään.
 
Margeliini : Missä joutuu maksamaan noin paljon simppatestistä? Meillä kun käytiin niin se ei maksanu mitään ja nyt toukokuun alussa ku on lääkäri niin menee molemmilta vaan se polimaksu kun käydään kuuleen tulokset hormooneista mu osalta ja simppatestistä miehen osalta..

on: tänne ei mitään .. piiiitkä piina jatkuu vielä kun vasta vapun aikaan voi testata ja jos maltan nii vähän ylikin sen vois odottaa ku menkat on pitkään ollu sikinsokin..
 
saiski87: Tampereella Taysin lapsettomuuspolilla. Lappusissa, jotka saatiin kotiin, sanottiin, että eka simppatesti täytyy kustantaa itse ja siitä voi siis hakea korvaukset KELAsta. Mahdolliset seuraavat simppatestit sisältyy siihen polimaksuun. Kyllä mäkin tota vähän ihmettelen. Kai tää on sitä paikkakunnasta riippuvaa eriarvoisuutta... Tsempit sinne piinapäiviin! Täällä viedään viimeisiä...
 
tsemppiä piinailijoille. täällä kp 10 ja se sama pyyhkiessä voi näkyä tiputtelu jatkuu vuorotellen vanhaa verta ja sit uutta liman seassa pääasiallisest. alkaa hiukka menee hermot tähän jo. toivottavast mies pitää sanansa ja vie mut huomen yhtee isoo tk:ees missä on ultra jos ne kattois mistä voi johtua ja lisäks ottas verikokeet onks kaikki kunnos. täs myös tullu käytyy vähä useemmi vessas, itkuherkkä, väsy ja välil vähä etoo. lisäks uus piirre on se että eile kälyyn meni hermot niin perusteellisest et melkei tirvasin sitä naamaa sen isän edes illal siis mä oon niin kyllästyn sen huutoo ja valituksee. se oikei metsästää mein esikoist näköjää ku siit alotti eile huudon.
 
Vuotoa ei vieläkään, viime viikko oli pahoinvointia ja rintojen pingotusta, mutta ... ei ne vielä mitään tarkoita... Halut oli tiessään kuten oli silloin viimeksikin... Ja tosiasiassa en edes uskalla ajatellakaan mitään ukon kanssa... Edellisen kerran kun olin paksuna, tai luulin olevani, niin himpuloinnin jälkeen alkoi vuoto joka sitemmin selvisi tuulimunaksi... Ja nyt naamaan ilmestynyt yksi näppy jotka normaalisti on olleet merkkinä siitä että kolmen päivän sisään alkaa vuoto... Yleensä myös ennen vuotopäiviä on halut lisääntyneet... Ehkä hieman on mielessä... muttei paljoa... Lievää etovuutta tänä aamuna ilmassa, ei edes puuro mennyt ales... Mutta en tiedä... Kaikkia näitä oireita voi olla vaikka olisi tuulimuna, joten ...

Ja mitä simppatesteihin tulee niin meillä noin satasen luokkaa ovat olleet aina, yksityisellähän ne tehty. Ekan kerran ku silloin kunnallisella testasivat oli tulokset epämääräiset ja ei oltu kuulemma katsottu tarkkaan kaikkea mitä kuuluisi katsoa kun kyse lapsettomuus...

Ja joo oireista vielä sen verran että väsymys on ja suuri, mutta en tiedä johtuuko se osaksi ressistäkin...
 
Mää en kestä tätä odottamista! ainaki kaheksan päivää viel ennen ku voi tehä testiä et onnasko ja sit tänään otettiin vika hormooni koe multa ja siihen tuloksien saamiseen menee viel pitempi aika :sad001

Rupee meneen hermot koko projektiin ku eka odotettaan menkkoja sit ovista ja sit testausta ja TAAAAAAAAAAS menkkoja jajajajaja aina vaan saa odottaa :sad001 mut ei kuitenkaan sitä tärkeimmän odotusta :sad001

anteeksi masentuneisuuteni ! ja TSEMPPIÄ kaikille !
 
Tervehdys, täällä nettinörde hakkeroi viimein tiensä tänne uuteen forumiin. Otti aikansa, ennen kun jaksoin keskittyä uuteen systeemiin. Mitä kaikille kuuluu?

Saiski, sitä tää just on, odottamista ja odottamista. Blaaah.

Margeliini, mikä tilanne? Ainakin toi kuntoilupuoli kuulostaa hyvältä. Ja kiva jos kuntoilusta tulee kiva fiilis!

Gatusa, todennäköisesti toi sun ottama pitkäkestoinen progesteronpiikki vaikuttaa tohon sun tilanteeseen, etenkin kun taisit ottaa sen olematta raskaana.

Poikaselle peukut pystyssä!

Sleepwalker, mikä tilanne?

Itse kävin IVF:n jälkitarkastuksessa, ja koska paikat olivat mallillaan, lupasi ihana lääkäri PAS:n jo poikkeuksellisesti tähän kiertoon, itse asiassa se on perjantaina! Tähän päästiinkin siis jo nopeammin, kun ensin masiksessa pelkäsin. Normaalistihan IVF:ssä pidetään tuoresiirron jälkeen yksi välikierto, jotta elimistö toipuu homonimääristä ja siitä punktiosta. Mutta nyt siellä pakkasessa köllii useita alkioita, ja niitä sulatellaan siirtoaamuna yksi kerrallaan, siis jos eka ei selviä sulatuksesta. En ole jaksanut etsiä tietoa tuosta sulatusprosessista ja siitä, kuinka iso määrä lopulta ei selviä. Mutta taitaapa olla aika sitkeä pikkukaveri se, joka selviää (edelleenkin ihmettelen miten jostain pakastetusta solukasasta voi tulla ihan oikea ihminen?!).
 
mäki vähä veikkaan samaa nine...käytii lääkärissä ja kohtu puhas veri hcg nega vuotojen syytä ei tiedetä. lauantaina uudestaa jossa katotaa sit tarkemmin mitä tehää. ainaki kilpirauhasarvot vaadin koska mun suvus vajaatoimintaa. josko sais sit muitaki testei missä kävis ilmi mistä ne keskenmenotki johtu. ja jos mä oon puhas kokeis ni sit mies tutkitaa.
 
Margeliinille tätäkin kautta toivotan paljon onnea plussasta! Jesariteippiä ja superliimaa myös!! Nyt vasta se odotus alkaa, varmistustestit x tuhat, varhaisultra, sydänäänet, nt-ultra... :)

Gatusa, kiva kun sunkin tilanne pääsee selvittelyyn! Onko sulta otettu ne loppukierron hormonitasot (veritesti)? Niillä on vaikutusta kiinnittymiseen ja alkion mukana pysymiseen. Alkukierronkin hormoneissa piti olla kans jotkut arvot kohillaan, mut niitä en muista, kun en niiden ollessa ok niihin perehtynyt.
 
ei ol otettu mitää testei. mulla ku on pikkunen menehtyn 2 kertaa viikoil 7+. ja 2 kertaa alkuvaihees viikoil 5-6 ennen sykettä. tiputtelu loppu eilen jee ja pupuiltii sit iha huvikseen. saa nähä millo ovis tässä kierrossa ja kuinka pitkä kierto tulee.
 
ei ol otettu mitää testei. mulla ku on pikkunen menehtyn 2 kertaa viikoil 7+. ja 2 kertaa alkuvaihees viikoil 5-6 ennen sykettä. tiputtelu loppu eilen jee ja pupuiltii sit iha huvikseen. saa nähä millo ovis tässä kierrossa ja kuinka pitkä kierto tulee.
 
Jos joku blogia lueskellu ni tietää kuin hajalla täälä ollaan... ja sit olikii hyvä olo ja taas äsken sitä jotain punertavaa joka nytemmin on muuttanut värinsä pikkuhousunsuojassa (kuivuttuaan) ruskeaksi... Huomen aamusta ronkittavaksi ja katotaan hiivatulehuksen tms mahollisuus... mutta kun taas näki sitä jotain punertavaa ni tuntu että taju lähtee ja iski kamala kylmän horkka... huomenna pitäis töihin mennä, kuvauksiin pääsisin jos terveysasemalle menisin ja saisin lähetteen... mutta ainut mitä ne sieltä pystyy kuvaan on että onko menossa kesken vai ei... ahistaa koko ajatuskin taas... joo peiton alle mars...
 
toivottavast on jotai harmitonta poikanen. mut kyllähä se kannattaa käydä tarkastuttaas mikäli on raskaana et mikä on ja ultran jos voi saada ni aina parempi, millä viikoil oisit nyt, näkyiskö viel syke vai onko liian varhaista?

täällä normalisoiduttu taasen eli tiputtelu on virallisest loppu nyt eilis iltapäiväst lähtien. ovista odotellessa.
 
Iltaa!

Margeliini: Siellä on ilmeisesti plussattu. :) Lämpimät onnittelut ja paljon tarrasukkia. :love2

Poikanen?: Hirmuisesti tsemppiä sinne. Toivottavasti kaikki on hyvin. :love2

Nine: Hienoa, että teillä asiat etenee noinkin vauhdikkaasti. Tsemppiä huomiseen. :love2 Tänne ei kuulu (ainakaan vielä) mitään uutta.

Saiski87: Toivotaan, että tällä kertaa piinailu palkittaisiin plussalla. :love2

Gatusa: Tsemppiä oviksen odotteluun. :love2

ON: Tänne ei oikeastaan mitään uutta. Flunssaa yritän yhä selättää. Yhden testin tein noin viikko sitten ja se oli ihan selkeä nega. Ehkä voisi vielä viikonloppuna testaja ja sitten pitänee kaivella terot taas esiin. Ja hakea ne clomit...

Nyt pitää tunnustaa jotain... Oon välillä käynyt vakoilemassa tuolla raskautuneiden puolella. Lähinnä Catrionan kuulumiset on kiinnostaneet. (Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen... Tiedän...) Nyt kävin pitkästä aikaa vakoilemassa siellä ja uutiset olikin sitten sellaisia, että itku tuli. Koko Catrionan kolmikko tuli maailmaan aivan liian aikaisin... (Catriona tuskin lukee enää/vähään aikaan näitä palstoja, mutta hirmuisesti haluaisin sinne voimia lähettää.) Se herätti kyllä ajatuksia siitä, että tähän asti olen aika huolettomasti suhtautunut monikkoraskauksiin, mutta en kyllä tiedä miten mun pää kestäis kaiken tuon... Se näissä palstoissa on, että niin paljon kuin täältä tukea saakin, niin silti välillä todellisuus iskee kovaa päin naamaa. Onneksi kuitenkin iso osa raskauksista päättyy onnellisesti. Pakko jaksaa uskoa, että jonain päivänä mäkin kuulun niihin onnellisiin. Välillä kyllä tulee niitä mustia hetkiä, jolloin alkaa epäilyttää, että ehkä sittenkin kuuluu siihen pieneen vähemmistöön, joka ei koskaan saa kokea raskautta eikä saa biologisesti omaa lasta. (Ainakin, kun on erehtynyt lueskelemaan meillä-on-jo-yk 4-meneillään-eikä-vieläkään-ole-tärpännyt -keskusteluja... :BangHead ) Meillä on vielä pitkä matka siihen pisteeseen, että pitäisi oikeasti luovuttaa kokonaan, mutta välillä sitä vaan alkaa usko horjua. Täällä ja pidempään yrittäneiden blogeissa on ihanaa lukea onnistumisista, mutta toisaalta ne välillä hieman ahdistaakin. Silti toivon, että niistä onnistumisista pääsis lukemaan mahdollisimman usein, että voisi edes välillä unohtaa kaikki tilastot yms. Onneksi on tämäkin palsta, missä saa sydäntään purkaa. :hug013
 
Takaisin
Top