Eetula: Tsemppiä elämäntapamuutokseen. Hieno päätös.
Margeliina: Tervetuloa joukkoon. Hienoa, että teilläkin tutkimusten aloitus lähenee. Meillä ensimmäinen käynti oli maaliskuun alussa ja nyt on takana myös munatorvien aukiolotutkimus. Ei se meilläkään ihan helppo päätös ollut lähteä tutkimuksiin, mutta oon kyllä tyytyväinen, että löydettiin rohkeutta hakea apua. Nyt ainakin vielä on taas hieman toiveikkaampi olo. Meillä mies oli jo käynyt simppatestissä ja mä verikokeissa. Mies on saanut pitää lääkärissä housut jalassa ja vaan mua on kopeloitu. Ekalla kerralla lähinnä keskusteltiin meidän täyttämistä esitietolomakkeista ja meidän elämästä ja raskauden yrittämisestä. Vähän siinä jo mietittiin jatkoakin, mutta clomit sain vasta aukiolotutkimuksen jälkeen. Hyvähän siellä olisi molempien olla, koska itse huomasin, etten kaikkiin asioihin olisi osannut miehen puolesta vastata ja olihan sen tukikin tärkeää. Tuli meinaan kyyneleet silmiin sitten autossa. Lähinnä kyllä helpotuksesta, koska oikeastaan kaikki mun pelot osoittautui turhiksi. Siis eihän mikään takaa, että me vielä se lapsi saadaan, mutta ainakin meidät on otettu vakavasti ja apua on tarjolla.
Goodhope: Onnellista odotusta. <3
Nine: Alan ehkä jo toistaa itseäni, mutta mä niiiin toivon, että testipäivänä saatte selkeän plussan. Tuohon luonnon sörkkimiseen voisi todeta, että kaikki lääketiedehän on enemmän tai vähemmän sitä. Elinaikaa pystytään pidentämään ja hoitamaan paljon sellaisia sairauksia, mitkä ennen olivat kohtalokkaita. Ja onhan ehkäisykin luonnon vastaista. Eivätkä kaikki luomulapsetkaan ole terveitä. Hankalia juttuja ja vaikeita päätöksiä, mutta todennäköisesti ne täysin elinkelvottomat yksilöt menee kesken. Toivottavasti teidän kyytiläinen on joka suhteessa parasta laatua.
Gatusa: Toivottavasti siellä on tärppi käynyt!
Saiski87: Ihanaa, että siellä on mies noin mukana. Oman rakkaan tuki on kyllä tosi tärkeää näissä asioissa. Meillä välillä mies turhautuukin tähän tilanteeseen, mutta osaa se tarvittaessa olla korvaamatonkin.
ON: Tänne ei mitään uutta. Vaaka kyllä näyttää jo vähän pienempää lukua, mutta työt stressaa. Ovistestit on pysyneet paketissa ja saavat varmaan pysyäkin.