Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

kiitos sleepwalker, ite sain viime yönä sit kevät flunssan ei kivaa ja ovis ois kohtapuolin mikäli kierto on nyt yhtää normalisoitunu takas sinne mikä olikin. että osaa olla nokka tukossa kuumeinen olo ja nielu kipee toivottavast menee pian ohi. ja toivottavast sä selätät flunssan kans pian, mä pääsin vajaa kk sit eroon yskäst jota oli jatkunu viime vuoden heinäkuust asti vissii kroppa vissii reagoi stressii ja olosuhteisii sillai et pisti kesto yskän ja nyt ku duunia ni ei ol enää onneks. onneks on pupuiltu eile että on ees jotai talletuksessa mikäli se ovis tekis ylläri saapumisen normaalii aiemmin.
 
No voehan...

Kerrotaan sitte lyhyesti uusiks:
Todettu endometriooma vatsatähystysleikkauksessa. Puhjenneet ja pesäkkeet poistettu nyt, joten jonkun aikaa vois taas kokeilla saada lasta.

Tsemppiä kaikille!
 
Jaah... tänne pitää nykyää erikseen kirjautua sisään... no nii, no tuo edellinen on siis mun kirjoittama jutska. Taas pitää opetella uutta ilmettä. Pöh.
 
Tervehdys Örkki! Eiku hommiin vaan, jos nyt on otollinen aika endon osalta! Millainen sotasuunnitelma sulla on? :wink Olikomuuten inha toi tähystysleikkaus?

Margeliini, plussa on plussa, kunnes toisin todistetaan! Oon niin iloinen plussastasi! Kerrohan digitestin jälkeen tulokset! Pääsetköhän joulu- vai tammikuisiin?

Mä kovasti yritän huurunenän kanssa tähdätä tammikuisiin. Pari viikkoa nyt taas odotellaan testausta/tätiä. Jotenkin koomista tää raskautumisyritys nykyään: housut pois, kintut levälleen ja kassalle :wink.
 
Tähystysleikkaukses ainoo mikä oli inhottavaa ni herääminen. Suuta kuivas, oli vessahätä, kylmä ja... ja kaikkee samaan aikaan. Kyll se siitä sitte rauhoittui se olo ku sai kipulääkkeen, pissattua, lämpöpeitteen ja kostutettua suuta vedellä. Sitte sitä taas voi hetkeks torkahtaa. Eli oikeesti leikkauksesta en muista mitää, enkä tiennytkään ku nukuin paremmin ku tukki. (Mä nukun normaalisti kuin tukki)

Mutta "hommista" puheenollen mä luulen, että jää seuraavaan kiertoon. Nyt viel tuntuu vähän vatsas kipua, ei paljoa, mutta sen verran kuitenki, ettei tee mieli pupuilla, mutt ei se oviskaan ihan viel ole. Mutt silti mä luulen ettei ihan tällä kierrol vielä. Leikkaus tehtiin siis viime maanantaina. Ens tiistaina pitäis olla töissä... no katsotaan. Mutt seuraaval kierrol kyl varmaa pupuillaan enempi ja vähempi ja sitä seuraaval ja sitä seuraaval ja... kunnes kyllästytään tai tärppää. Jos ei viiteen vuoteen tärppää ni sitte kai aloitan sen ehkäisypillerihoidon tuohon endometriomaan. Sellainen suunnitelma kai tähän hätään.
 
tervetuloa örkki joukkoon, toivottavast tulee plussa pian sulle ja kaikille muille täällä oleville :) terveisiä lääkäristä.

on: täällä käyty tänää lääkärillä ja nyt voi oikeest sanoa et on lääkäri joka tutki. katto ultral tarkast munasarjat ja kohdun kaikki just niin ku pitää, ma sit verikokeisii sairaalaa jossa katotaa kilpirauhasarvot, kromosomit ja muut mitkä voi aiheuttaa keskenmenoi eli tutkimukset pistetty nyt pystyy ja totes että ovis ei ole ollu viel kuten arvelinki ja anto avoimen ajan eli voin mennä millo vaa sinne hänen puheille ja jos tuun raskaaks nyt sit ni mua tarkkaillaa heti ensimetreiltä asti koko raskauden ajan ja lääkitys on päätetty valmiiks, miniaspiriini ja antikoagulaatti eli veri halutaa tehä entist ohuemmaks vaikka mulla ei paksu veri olekaa. eli nyt vaa ovista odotellaa ja toivotaa tärppiä :)
nyt tiedän miks mua ei aiemmin tutkittu ku yliopistollisest sairaalast pistivät kokeisii, siel saakeli eri osastot tappelee keskenää ja se missä labra ei suostu yhteistyöhön äitiyspolin/äitiyspolin ensiavun kans. repikää huumoria siitäkin, onneks kävin terveyskeskukses ni joutuvat hoitaa asian ku tk ei pysty tutkii noin perusteellisest. ja tuon tiedon sain lääkäriltä joka otti mut potilaaksi.
 
Heippa kaikille! Tulen nyt sitten tännekin kertomaan, että tein siis keskiviikkona positiivisen raskaustestin. Ja tähän mennessä testejä on tullut tehtyä jo neljä :wink Toivottavasti en pahoita kenenkään mieltä tai aiheuta ahdistusta. Sen takia en ole uskaltanut tulla aikaisemmin kertomaan, mutta kyllähän sen toki tuolta muualtakin voi lukea. Mua vaan itseäni otti niin paljon päähän, kun yhdessä vaiheessa tuolla Toista vauvaa kuumeillen -ketjussa tuntui porukkaa ensin lappaavan sisään minkä kerkiää ja suunnilleen muutaman viikon päästä samat tyypit siirtyivät odottajiin. Itse kun oli jo pitempään yrittänyt ja jonkun verran jo ehtinyt katkeroitua, niin eihän se kivalta tuntunut.

Gatusa: Onneksi sut nyt tutkittiin kunnolla :) Toivottavasti saat jatkossakin yhtä hyvää palvelua lääkäreiltä.

Sleepwalker: Älä vaan luovuta! Sitä kun ei tiedä etukäteen, mihin ryhmään kuuluu. Toivottavasti kuulut pian odottajien ryhmään. Pidän sulle kovasti peukkuja. Mä ehdin jo jonkun aikaa lueskella tätä ketjua ennen kuin tänne aloin kirjoitella ja kyllä toi Catrionan juttu tuntuu mustakin ihan hirveeltä :sad001

Nine: Digi näytti tänään, että raskaana 2-3. Eli ihan oikein. Vähän on jo oireitakin pukannut, mutta tietysti edelleen oon tosi huolissani ja pelkään keskenmenoa ja ettei olekaan oikea raskaus kyseessä jne.

Poikanen? mikä on tilanne?

Käyn kyllä lukemassa teidän kuulumisia. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Ootte kyllä hurjan rohkeita naisia ja plussanne ansainneet. Toivottavasti saatte ne pian.
 
Ihanaa onnea Margeliini :) kyllä se minua ainakin piristää että tässäkin ketjussa joku onnistuu.. Ehkä jopa joskus minäkin :wink

Tarrasukkia ja liimaa miljonaasti mukaan ja onnen halitus :Heartred
 
Gatusa: Hienoa, että vihdoin saat kunnolla apua lääkäriltä. Toivottavasti flunssasikin pian helpottaa. Mun tauti alkaa vihdoin olla voitettu.

Örkki: Toivottavasti pian on olo sellainen, että tekee mieli puuhastella. Ja sitten vihdoin sais tulla se plussakin teille. :)

Nine: Toivottavasti kyytiläinen nyt tarttuu kunnolla kiinni ja pääset tammikuisiin. Mä kerran sanoin miehelleni (oli vähän jotain kinaa ja se oli torjunut mut tms.), että se taitaa oikein odottaa sitä, ettei sen tarvitse enää edes koskea muhun vaikka yritetäänkin raskautua. Tuskin sekään toivoo, että niin pitkälle tarvitsisi mennä, mutta jos vaihtoehtoja ei ole, niin eiköhän sitä olla valmiita kokeilemaan ihan mitä vain... Kun kuitenkin noinkin voi onnistua ja saada terveen lapsen. Tsemppiä piinailuun. :love2

Margeliini: Kyllä se on mukavaa kuulla onnistumisista. Ja kiva kuulla myös miten raskaus sitten etenee. Kiitos tsempeistä. Näitä omia tunteita on välillä vaikea pukea sanoiksi niin, että saisi oikein ilmaistua sen mitä haluaa sanoa. Siis kyllähän välillä tulee ensin se olo, että eikö voisi jo olla mun vuoro, mutta se ei tarkoita sitä, ettei heti seuraavaksi osaisi olla vilpittömästi onnellinen toisen puolesta. Kyllähän se pidempi yrittäminen tuntuu pahalta oli sitten kyse lähes vuodesta, parista vuodesta tai monista vuosista. Tai oikeastaan millaisesta ajasta tahansa. Tai oli kyseessä sitten kuinka mones lapsi tahansa. Yhtä kipeää tekee pohtia sitä mikä meissä oikein on vialla, kun ei meinata onnistua jossain niin luonnollisessa asiassa. Sinne oikein onnellista odotusta ja toivottavasti käyt vielä jatkossakin kertomassa kuulumisia. :love2

Poikasen kuulumisia mäkin haluaisin kuulla... Toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

Saiski87: Vieläkö siellä piinaillaan?

ON: Tänään on kp 2 eli täti löysi kylään ihan ilman teroja. Ehkä ihan hyvä niin, mutta nyt en tiedä voinko aloittaa clomit huomenna vai en... Olin sopinut lääkärin kanssa, että laihdutan tietyn määrän ennen kuin aloitan terot jne. Oon melkein tavoitteessa, mutta musta itestä tuntuu, että vähän huijaan, jos nyt aloitan clomit kun en kerran täysin ole tavoitetta saavuttanut. Nyt en voi edes kysyä tästä sieltä polilta. Täytyy varmaan huomenna tarkistaa vaa'an lukema ja yrittää sitten päättää. Jos oon lähes tavoitteessa, niin kai sitä sitten voisi tällä kierrolla ja clomit aloittaa. Tavallaan ei tunnu pahalta odottaa vielä yhtä kiertoa vaikka toisaalta haluaisin jo edetä ja aloittaa clomit. Tuntuu, ettei mun mies kovin innolla odota sitä, että aloitan ne clomit, koska kai kumpikin pelkää sitä, että siihen kiertoon tulee kamalat paineet onnistua. Järjellä ajateltuna ei haittaa, että täytyy clomienkin kanssa yrittää useampi kerta, mutta välillä tuntuu, että riittäisi jo tämä toivon ja pettymysten vuoristorata... Ota tästä nyt sitten selvää. :grin
 
Kuinkakohan monet eri keskustelut olen selannut googlen kautta, hakusanoilla: "rusehtava vuoto raskausaikana", "vaaleanpunainen vuoto raskausaikana", "vuodot alkuraskaudessa" yms... Ja täytyy sanoa että olo jopa helpottui... Olihan sielä joukossa niin tuulimunia kuin kohdun ulkopuolisia raskauksia, mutta ennenkaikkea sielä oli paljon niitä positiivisia, iloisia tarinoita...

Voi Catriona :crybaby2... Kävin onkimassa täältä sen ilmoituksen, ja kyllä kouraisi ja pahasti... Olenkin aina kavereille sanonut että en tiedä mitä tekisin jos keskenmenon saisin, siis noin pitkillä viikoilla!!!

Sleepwalker: muistan niin sen kun olen itsekin ollut niitä "meillä on jo kolmas yk, voinkohan koskaan tulla raskaaksi...", nyt mitä kauemmin tähän on aikaa mennyt, sitä enemmän ahistaa omat puheet silloin joskus... ja vaikka tiedän että kaikki ei voi tulla raskaiksi niin kuulun myös siihen möläytysporukkaan joka saattaa töksäyttää pariskunnalle että :"no koskas on teidän vuoro..." jonka jälkeen alan miettimään että oiskohan pitäny pitää vaan turpansa kiinni... Mutta kun ite oon sellanen että olen aina kertonu kaikille tästä ongelmasta, ja sen aikana tapahtuneista ongelmista...

Örkki: ouch... toivottavasti vatsakivut hellittää pian...

Margeliini: *täällä sormet ristissä sunkin plussauksen puolesta*, ja itse ainenkin saanu aina uskoa ja voimaa kun joku on plusssannu tällä palstalla :Heartred

Blogia käyny aina välillä raapustamassa ja joka päivä käyn täälä lukemassa teidän kuulumisia :) Toivottavasti kevät toisi monenmonta plussaa tällekin palstalle...

on: vielä sen verran että nii hiivoista saa tietää joskus ensiviikolla, hitusen yli viikko varhaisraskauden ultraan... Onneksi ensi viikolla on niin paljon tapahtumaa että josko se aika menisi nopeasti... ja sormet ja varpaat ristissä että sielä olisi kaveri kyydissä :excited001... Silloin kyllä sekoaa pää, mutta ei haittaa... ja joo sekoaa se niistä negatiivisistakin uutisista... Mutta juu... Kevään ja plussan odotusta kaikille :Heartred
 
huoh meillä palattiin odottamaan seuraavaa lääkäriä :sad001 eli täti löysi mut sit taas vaiks kuin yritin olla piilos :wink leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! josko sitä sit jo 7.päivä sais jotain tietää!!
 
Catriona lämmin osanotto sinulle ja perheellesi suuren menetyksen johdosta. ei löydy sanoja kuvailemaan mutta muista ettet ole ysin sinulla on miehesi, perheesi, ystäväsi ja meidät täällä. ottakaa tukea toisistanne tänä vaikeana aikana. itsellä ei aikoinaan ollut ketään tukena oikeastaan kun meni 19+6 kesken. tuo suru on suuri ja menetys valtava mutta yrittäkää luottaa tulevaisuuteen. :crybaby2halit sinulle
 
Iltaa.

Ensiviikolla taitaa Saiskilla ja Poikasella olla jännitystä tiedossa. Hieman eri syistä, mutta toivottavasti molemmat saa pelkkiä hyviä uutisia.

ON: Mä päätin ensin päästä laihduttamisessa täysin tavoitteeseen ja sitten vasta aloittaa clomit, joten tämä kierto saa olla vielä ihan luomukierto. Hyvä niin, sillä kaikki halut on tällä hetkellä ihan hakusessa. Menetin tällä viikolla peräkkäisinä päivinä sekä pappani että mummuni. :sad010Pitää ajatella, että tämä kuuluu elämään ja molemmat ovat taas yhdessä puolisoidensa kanssa yms., mutta ei se kokonaan tätä surua poista... :sad001 Varmasti tästä selvitään mutta nyt kaipaan vaan lohdutusta ja hellyyttä. En sen enempää...
 
lämpimät osanotot sleepwalker menetyksien johdosta. halaisin jos pystyisin, voimia sinulle ja perheellesi. toivottavasti miehesi tukee sinua tänä aikana. omaisen menetys on aina rankka kokemus.

on: talon metsästys jatkuu, piinaviikot menossa 2vko sisää pitäs alkaa menkkojen jos alkaa. tiputtelu jatkuu mut aina ku ollu pieniki tauko ni hyödynnetty. lisäks asiakkaita pitäs löytää että saa lisää tuloja.
 
Mä pomppaan nyt myös tänne puolelle tuolta raskaaksi 2013-ketjusta. Kaipa sitä nyt jo täytyy myöntää, ettei tää ainakaan lyhimmän kaavan mukaan mene.

Me alotettiin kuumeilu vuoden 2012 alussa. Heinäkuussa plussattiin ja kesken meni muutaman viikon jälkeen. Loppuvuotena ei yrittämällä yritetty raskautua, mutta vuoden vaihteessa ovistestit ja muut hömpötykset vei taas mukanaan. Toiveet oli korkeella, mutta kiertojen mukana ne on taas vähän karisseet. Kierrot olleet aina suht säännölliset, ennen raskautta (ja keskenmenoa) n. 30-32 päivää sen jälkeen 28-29 päivää. Pari viime kiertoa olleet 27 päivää. Joka kierrosta testaillaan ovista ja nyt oon ottanu lämpöjäkin. Ovis on yleensä kp14-15. Kummallakaan meillä ei oo ennestään lapsia, miehen nuoruuden tyttöystävä on abortin tehnyt, kun olivat alaikäsiä, joten sillon oli simpat ainaki kunnossa. Helmikuun alussa mulla todettiin hyvin lievä endometrioosi, jonka ei pitäis vaikeuttaa raskautumista. Kun sitä ei kuulunut, niin lähdettiin nyt kuitenkin tutkimuksiin. Minä oon -85 ja mies -80.

Tähän mennessä mä oon käyny TSH ja PRL verikokeissa. Tulokset oikeen hyvät. Tänään olin follikkeliultrassa ja toisella puolella rakkuloita 17 ja toisella 12 ja yksi johtofollikkeli, joka oli päiviin nähden (kp13) tosi pieni, vaan 10 mm.

Mies menee ens viikolla simppatestiin. Mä meen verikokeeseen (seerumin prog.pitosuus) n. viikon kuluttua ovulaatiosta (tai siitä kun lh-testi näyttää plussaa, siinä ei oo koskaan ollu ongelmia). Ens kierrolla alotetaan clomit (50 mg) kp3-7 ja yksi tabletti per päivä. Sitten ultra kp11, jollon katotaan, onko clomit vaikuttanu mitenkään.

Jännittää. Toisaalta hiton harmi, ettei se nyt luomuna onnistunutkaan, mutta onnistuispa ees näillä keinoilla! Ootteko muut käyttäneet clomeja? Entäs onko muilla ollut samanlaista ongelmaa, että follikkeli ei kypsy ajoissa?

Ja niin tosiaan ollaan käyty nyt yksityisellä ja rahaa jo tehtyihin ja nyt sovittuihin tutkimuksiin on pantattu abauttiarallaa 700 euroa. Sanoinki miehelle tänään, että jos muilta loppuu rahat sillon ku ne saa lapsen, ni meiltä ne on jo loppu ennen sitä. Kai me kunnallekin jo päästäis, mutta jotenki toi yksityinen on ollu "helpompi ja mukavampi". Pakko kai mennä kolkuttelemaan kunnallisen ovia, jos jotain suurempaa operaatiota tarttee tehdä, ei kauaa enää kestä lompakko tätä lapsentekoa muuten... Nää alkujutut kun on ollu todella halpoja verrattuna johonki insseihin yms. ku hinnastoa kattelin.
 
Tervetuloa Ainut tänne! Margeliinille ainakin teki hyvää tulla tänne, kun sai tehdä U-käännöksen samantien. :wink

Rahaa palaa tässä lapsenteossa tosiaan. Meillä gynejen, lukemattomien ovistestien, Lugesteronien, yksityisten tutkimusten, kolmen inssin lääkkeineen, yhden ivf:n tuoresiirron lääkkeineen ja yhden pas:n lääkkeineen jälkeen 5000 e:n raja on poksahtanut aikoja sitten. Eikä sitä toista viivaa ole luomuesikon jälkeen näkynyt.
 
Gatusa: Kiitos. Mun mies on aika huono lohduttaja, mutta tukee kuitenkin omalla tavallaan. Kyllä se tästä... Päivä kerrallaan. Sinne tsemppiä piinailuun.

Ainut: Tervetuloa joukkoon. Mun olis kanssa vihdoin ensi kierrolla tarkoitus aloittaa clomit ja noin kp 10 sitten ultrataan ja katsotaan onko niistä apua. Mulle on määrätty heti alkuunsa 2 tablettia per päivä ja myöskin kp 3-7. Ehkä vielä päästään vertailemaan vaikutuksia. :grin Lääkäri ei oo kertaakaan kommentoinut mun follikkeleja, mutta luultavasti jostain ovikseen liittyvästä häiriöstä on kyse vaikka mullakin lh-huippu oikeastaan joka kierrolla löytyy. Kierrot mulla tosin heittelee, mutta ovis on silti yleensä ollut aika samoihin aikoihin. Me ollaan hoidettavina julkisella puolella ja se on kyllä huomattavasti halvempaa, mutta en uskalla edes ajatella kauanko joudutaan jonottamaan, jos johonkin rankempiin hoitoihin joudutaan. Ei kyllä pitäisi mennä asioiden edelle...

ON: Mä en pysty tällä hetkellä oikein nukkumaan. Viime yönäkin nukuin vain nelisen tuntia. Varmaankin siitä ja kaikesta tästä stressistä/surusta ja ehkä alhaisesta verensokeristakin johtuen meinasin sitten aamupäivällä pyörtyä. Onneksi se olo meni aika nopeasti ohi. Tänään on myös kovasti nipistellyt alavatsassa ja munasarjoissa. Etenkin vasemmalla puolella. Voisiko olla, että tämä vähäinenkin laihduttaminen on saanut mun munasarjat toimimaan paremmin? Niinhän joillekin käy... Kyllä mulla aikaisemminkin on ainakin välillä ollut oviksesta tuntemuksia, mutta en muista että niitä olisi koskaan ollut näin aikaisin (kp13). Alkaa hieman hirvittää se clomien annostus, mutta siksihän sitten sinne ultraankin mennään. Nyt taas vaan jäitä hattuun, kun en haluaisi etukäteen innostua turhaan. Eiköhän se kuitenkin olisi jo aika saada tähänkin sukuun lisää ihmisiä eikä vaan menettää niitä... Niinhän tämän elämän kuuluisi mennä... Mutta jos nyt menisin yrittämään sitä nukkumista, että jaksan huomenna taas ahkeroida töissä, että on sitten varaa yrittää metsästää sitä plussaa...
 
tääl käytii eile verikokeis sairaalas, 14e eli 28dinaarii meni joka on 10% siitä mitä ilman terveyskorttii, 2-3vko riippuen tehtävist kokeist menee tulosten saamisee. no samoihi aikoihi tiedetää jo et onko perheenlisäys tulos ku 13pvä menkkoihi oletettavast. :) normaalist nuo verikokeet yksityisel on jotai 280-400dinaaria yhteensä. toivottavast ois matkustaja kyydissä :)
 
Me nähtiin kun sydän liikkui!!! Äänten kera kahden viikon päästä... En tiedä miten päin olla... Olin jotenkin niin asennoitunut että ei kuitenkaan... ja mihin keskusteluporukkaan mun nyt pitäisi siirtyä, näin pitkän ajan jälkeen tuntuu jotenkin niin oudolta että kirjoittaisi jonnein muuanne... Toivottavasti tulette nopeasti perässä.
 
onnea poikanen? ihana että löyty syke :) täällä piinaillaa tiistaihin ku ei uskalla testata viel mut oireit on kyl eli saas nähä onko la 21.1.2014. n. 3vko ja saa tietää onko mussa vikaa ku tulee verikokeiden tulokset. luulis ettei ol ku raskaaks tuun suht helpost mut se miks menee aina kesken onki mysteeri. no josko 5. kerta onnistuis kunnolla mikäli sielt ens viikol plussa tulee.
 
Takaisin
Top