Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tyhmä kysymys varmaan, mutta mikähän siinä ivf-hoidossa on se juttu miksi tarvitsee olla aikuinen hakija? Sen henkinen kuormittavuus? Mahdolliset kivut? Jotain muuta?
 
Siellä saa vahvat lääkkeet suoneen, kipu+humautus. Seka tietty mahdollinen huono kunto.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mitäs tänne kuuluu, hiljaisuus saapui ketjuumme :)?

Alkoiko Sleepwalkerilla menkat? Joko Mirmelillä kivut helpottivat?

Mä oon nyt ihan sekasin näitten kiertojeni kanssa, vähän tuntuu etten enää ovuloi ollenkaan. Viime kierrossa en saanut ovisplussaa, mutta kuitenkin kaksi jotensakkin vahvaa viivaa. Nyt on kp. 15/27-34 ja ja kontrolliviiva on just ja just nähtävissä, siis tosi hailu. Oli kyllä muutaman päivän sitä ennen näkyvämpi/vahvempi muttei lähelläkään posiviitista. Eniten tässä hämmentää se, että eilen illalla tuli valkovuodon mukana muutamia viiruja verta, siis kp.15. Mä en tajua, kun just ovistestikin näytti negatiivista. Koskaan ennen en ole noin negatiivista saanut, aijemmin on koko kierron ajan ollut vahvempi viiva (sitäkin olen ihmetellyt, että miksi se viiva ei koskaan katoa). No, eipähän tässä auta kuin jatkaa ihmettelyä ja ihan varuiksi pupuilua. Ja suunnata nokka kohti hoitoja!
 
hattarainen tsemppiä inshaAllah teillä tärppää pian. :)

täällä ei ihmeitä 27+5 menossa, eilen paruin ukolle et aina ku luulen et saadaa ees vähä rahaa säästöö ni joku soittaa ja sanoo et tarttee jotain, totesin et sen on nyt sanottava kaikille suoraan että me tarvitaa iteki rahaa ku on vauva tulossa kohta ja pitää kaikki hankkia, meil ei ol ees vaatteita jos ei lasketa muutamaa neuletta mitkä oon tehny.
 
Hattarainen: juu kyllä ne on helpottanut. :) anteeks muistamattomuuteni mutta missä teillä mennään..? Täytyy selata taakkepäin ku en muista kaikkien vaiheita.. :(

Sleepwalker: mulla alkaa sumuttelu kans 12.10 ja viikolla 45 on suunniteltu punktiota. Mäki saan kolme saikkupäivää vähintään. Hiukka pelottaa se kun olin jo aukiolotut niin kipeä et meni 3 pv sängyssä.. :/ noh ei sitäkää etukätee tiiä. Sit on toinen se että onko saikku palkallista kun todistuksee tulee se koodi minkä työnantaja sitten näkee ja päättää maksaako palkkaa.. ei kauheesti olis varaa palkattomallakaa olla mut joululoma tulee niin tarpeeseen etten sitäkään kyllä polta.. mulla mies lupas pekkaspäivän ottaa punktiopäivään ja äiti lupas olla apuna lomalla :)

On. Muuten täällä mennään aika raskaasti. Töissä on haipakkaa, kotona kiire ja mieli sekasin = uupunut olotila.. itku herkässä joka ilta.. mutta kaipa se tästä taas :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Sannuinen: Mirmeli kertoikin jo miksi se saattaja tarvitaan, mutta mä lisäisin vielä, että toi koskee sitä munasolupunktiota. Mä en usko, että se alkion siirto sit kamalasti sattuu. Ja ne ennen punktiota olevat seurantaultrat menee jo ihan rutiinilla. :grin

hattarainen
: Kyllä se täti mut löysi eilen, mutta enpä mä muuta odottanutkaan... :rolleyes: Noitten testien kanssa menee kyllä välillä hermot. Kaikki ei edes saa niitä yhtä tummia viivoja vaikka ovuloivat ihan normaalisti...

Gatusa: Onneks oot kätevä käsistäs (Mäkin haluaisin osata neuloa!) mutta sais kyllä muutkin jo ymmärtää, että teillä on ihan oma perhe ja omat tarpeet ja vaikka haluaiskin muita tukea (rahallisesti tai muuten), niin aina ei pysty... Tsemppiä. :Heartred

Mirmeli: Ei oo mullakaan varaa palkattomiin lomiin... Tota mä en edes tullut ajatelleeksi, että työnantaja ei ehkä maksaiskaan palkkaa niiltä päiviltä... Mä oon kyllä isossa konsernissa töissä ja tuskin se konkkaan menis vaikka mulle maksetaan normaalisti palkka koko kuukaudelta. No, mä suren sitä sitten tarvittaessa... Ihanaa, että sulla on hyvät tukijoukot. :Heartred Tästä kyllä selviää, mutta ei yksin... Mä yritän olla ajattelematta kovin paljon sitä punktiota ja paljonko se sitten sattuu ja miltä sen jälkeen tuntuu jne... Mäkin olin varsin kipeä sen aukiolotutkimuksen jälkeen... Mulla taitaa olla aika samanlaiset fiilikset ku sullakin... Töissä järkyttävä resurssipula ja päivät venyy ja silti se ei palkassa näy... Lottovoitto kyllä kelpais. :grin Mutta kyllä se tästä... Tsemppiä. :Heartred

ON: Kyllä se täti mut löysi, mutta se oli ihan odotettavissa... Tänään käytiin miehen kanssa verikokeissa ja apteekissa tilaamassa lääkkeet. Ihmettelin, kun sieltä apteekista soitettiin mun perään, mutta ne halus vaan tarkistaa, että mä tiedän paljonko se lääkesatsi tulee maksamaan. :grin Tosin en oo enää ihan varma tajusko ne, että mä haluan tosiaan sen koko satsin kerralla. Mä vähän luulen, että ne tilas mulle vaan yhden satsin puregonia vaikka reseptillä on kaks... No, mä tilaan sitten sen toisen, kun haen ne lääkkeet, jos se puuttuu. Sen ehtii kyllä sittenkin. :rolleyes: Ei ilmeisesti kovin usein tarvitse ko. apteekin hankkia tollasia satseja. :rolleyes:
 
kiitos sleepwalker, juu eiköhä tässä hiljallee ala asiat lutviutuu, eilinen ukaasi ukolle tais avata sen silmät. saapi nähä sunnuntaina että millasen kasan se tuo vaatteita inshaAllah, siitä on hyvä alkaa. :)
pahoittelut menkoista inshaAllah saat tärpin pian :)
 
minulla tallainen tilanne 22.8 ultrassa todettii keskeytyneen 8+2 viikolle ja sain laakkeet mukaani kotiin ja tyhjennys alkoi sitten samana paivana..tassa oottanu kuukautisia noin 5 viikkoa mutta ei mitaan muuta ole ollut kun alaselka kipea ja aivastelen jatkuvasti, voisikohan olla etta olisin raskaana?
 
Sleepwalker: mulla on nopea omakohtainen kokemus siitä punktiosta nyt folliultran yhteydessä ja omalla kohdalla se sattui kyllä tosi vähän. Tosin multa toki otettiin vaan yksi pois. Voi tietty olla, että kohti siitäkin kun niin hyvin muistissa vielä kauhukokemukset Aukiolotutkimuksesta niin sen rinnalla mikään ei enää tuntunut miltään :D

Mutta tosiaan, se kipu on erilaista, kun se neula pistetään nopsaan siitä emättimen seinämän läpi, ei tule sitä hirveää paineen tunnetta vaan ennemmin semmoinen nipistys, mitä esim vaikka papakokeen otossa. Toki niitä sitten useamman kerran pistellään kun useampi talteen kerätään, mutta luulen sen silti olevan siedettävää.
 
Sannuinen: puudutettiinko sulla paikat? Huojentavaa kuulla että ei oo ollut kivuliasta mut silti ihan huono olo tuli ku taas sanoina se mitä siinä oikeasti tehdään! Mä oon ihan toimenpide kammoinen, ennen normikäyntiäkin vatsa ihan sekaisin, ruoka ei maistu jne.. vaikka tiedän ettei ole normiultraa ihmeempää..

Sleepwalker: höh tätiä :/ olisit nyt edes sä säästynyt.. :( toisaalta on mukavampaa kun on juttu kaveri :D se alkion siirto ei pitäs tuntua missään. Inssissä mua nipisti aina jotenki hassusti mutta todella pienesti. Lapsettomuushoitoja ei lasketa sairaudenhoidoksi, joten siitä ei tarvitse maksaa sairasloman palkkaa.. mäki oon kunnalla töissä mutta on aika varma olo ettei heru palkkoja. Meillä oli vielä yliviivattu sairaslomaohjeista tämä kohta.. :s yksi syövästä toipuva meni korjausleikkaukseen niin siitäkin meinasivat evätä palkan kun kosmeettiset asiat ei myöskään kuulu vaikka tämäkin oli sairaudesta johtuva.. mutta meni läpi sit kuitenkin. Mulla on lääkkeinä Synarela ja sit Puregonit + Pregnyl. Munki täytyy jossai kohtaa mennä apteekkii selvittää ja mahdollisesti tilaamaan lääkkeet.. aika loven tekee jo valmiiksi tyhjään lompsaan mutta tätä vartenhan ne pesämunat on, hyvää palvelua teillä siellä kun varmistivat tilauksen :D.. hyvä summa tulossa palautuksia että mahdollinen toinen kierros on jo taattu :)

On. Mulla on edelleen toinen tissi kipeä vaikka menkat on jo loppusuoralla! Ei niin kipeä kuin alussa mutta särkee välillä ja kihelmöi.. hitsiläinen, jos ei nyt mee ohi ni pitää nyt sit siitäki varmaa valittaa :(
Ja mikä kumma siin on et heti ku alottaa popsii vitamiinei ni alkaa flunssa :D kurkku ja risat ihan morjes.. plah. Tänään meen kuitenki viemään tulevalle kummilapsoselleni Reino-ensitossut ja juomaan kupposen äidin kanssa :)

Mukavaa perjantaita!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
pikaista paranemista mirmeli.

täällä taas perinteinen aamu eli piti revetä useampaa paikka yhtäaikaa. 1) valmista aamiainen, no ukko tuli auttaa kuitenki lopulta onneks. 2) herätä esikko 3)vahdi että esikko syö aamiaisen ja samaan aikaan auta ukkoa korjaamaan vespa harjoitussupparien ollessa päällä mitä ukko ei tietenkää tajua vaikka ne pistiki jo puuskuttamaa vähä 4) auta edelleen ukkoa, anna pestyt kouluvaatteet esikolle ja vahi että se pukee ne rivakasti. kaiken tämän lisäks kuuntele samalla kuinka ukko valittaa kaikesta ja rääkyy....ei ol herkkua taaskaan. ja parin tunnin yöunien varassa oltu nyt useampi päivä.
 
Mirmeli: ei puudutettu. Sain parasetamolia ja pienen annoksen rauhoittavaa suun kautta ennakoivasti, kun jännitin suht paljon sen aukiolotutkimuksen kipuilun vuoksi. Olin ihan varautunut johonkin ihan hirveään, etenkin kun näin sen neulan. Mutta olinkin sitten ihan hämmentynyt, "siinäkö se oli? Eikö se sattunutkaan enempää?" :)
 
jannah pahoittelut keskenmenosta, se mikä on nyt sulla tilanne on vaikea sanoa, ovi olla että olet tai sitte kierto venyy vaan koska keskenmenon jälkeen kierto voi olla iaka sekaisinki välillä. inshaAllah saat selvyyden pian.
 
Vähän kuulumisia näin alkusyksystä.
Palattiin keskiviikkona kotosuomeen ihanalta aurinko lomalta.
Ai että teki hyvää olla lämpösessä!! :D
Loma !! <3 Haaveilen jo seuraavasta!


Ultra tänään, 12+5 siis tää perus eka. (meille toinen)
Pienellä norpalla oli kaikki hyvin, kovasti jumppaili ja potki jo anturia! <3
Sanoikin, että reagoipas paljon viikkoihin nähden
pääperämitta oli reilu 6cm, reisiluu 1cm, ja pään mitta 22,7mm.
hyvin kasvaa ja kehittyy

Laskettua aika muuttui päivällä, eli nyt se on 5.4 :D
No ei se niin päivän päälle oo, jos tulee veljeensä niin poksahtaa jo hyvissa ajoin aikasemmin ulos.

Ultraaja ei ottanut kantaa voinko tuntea jo oikeesti liikkeet, kuitenkin sanoi että voi olla hyvin mahdollista. Eilen pelailtiin pikkuisen kanssa, tökkäsi niin heti hän tökkäsi takaisin!

Jokseenkin vaan tuntuu niin niin uskomattomalle.
Olot on ollut tosi helpot. Esikon aikana muistan oireelleeni enemmän.
Epäilin jo ettei ole ketään enää kotona..
Nyt kai se on uskottava, Meille tulee vauva!! <3

Ainoa huono homma on ollut nuo selkäsäryt :/
Pari viikoa viiltänyt oikeaa pakaraa alaspäin jalkaa, joku hermo jumissa.
Jos ei ala helpottaa nii koitan varata maanantaina ajan lekuriin, jos pääsis sitä kautta fysioterapeutille..

Muutamat tuut tietää, mut koulussa en oo viel kertonut, maanantaina olis sen aika..
mut jotenki kaiken sen yrittämisen ja hoitojen jälkeen ei oo uskalatanut kertoa vielä.
Itellä tavote et jouluun saakka oon koulussa, ja jos kroppa sallii niin pidempään.

Juh... tulipas tänne raskausfiiliksiä sitte rivikaupalla..
Ite pyysitte kertoon miten meillä edetään.. :D
 
onnea hyvistä ultrakuulumisista jaica mashaAllah. ihana että siellä kaikki hyvin. meillä oli tänää taas ultra ja neiti on kasvan hyvin vastas 28+0:n sijaan 28+2, painoa 1239g ja muutenki mitat vähä edellä mitä ois olettan. tuli lähete verensokerin mittaukseen ilmeisesti tämän takia vaikka en mä mitää makeita syö, hedelmiä kyllä. täällä ei olla oikei totuttu ilmeisesti isompikokosii vauvoihin ja mulle on tulossa oikein terhakka iso tyttö inshaAllah.
 
mahtavia ultrakuulumisia jaicalla ja Gatusalla!

Sleepwalkerille ja Mirmelille kovasti tsemppiä ivf:n aloitukseen! pidän peukkuja, että teillä auttaisi se hoito ja ettei tulisi liikaa kipuja! ja oliko muitakin sitä aloittelemassa? en muista.

käyn edelleen joka päivä lukemassa kuulumisia, mutten ehdi juuri muuten tänne kuin kännykällä silloin, kun nukutaan pojan kanssa. pojalla nyt ikää 4 viikkoa ja painoa melkein viisi kiloa. meillä on alkanut vaihe "en nuku ikinä yksin enkä muuten viihdy kenenkään muun kuin äidin sylissä enkä ainakaan sitterissä", joten menen siis iltaisin samaan aikaan nukkumaan pojan kanssa, päikyt nukutaan yhdessä ja melkein koko päivä ollaan sohvassa. tietty mulla on välillä tyttökin kotona, joten lasken poikaa sitteriin ja sit hän huutaa, kunnes otan taas syliin. ollaan käyty kävelyllä ja poika tietty lähtee vaunuissa mukaan, kun haen tyttöä päiväkodista ja nukahtaa hyvin vaunuihin. olen itsekin kuntoutunut hyvin synnytyksestä, epparihaavat melkein parantuneet ja jälkivuoto on hiipunut lähes olemattomaksi. kuukauden kuluttua olisi sitten jälkitarkastus. kävin antamassa verinäytteen pientä verenkuvaa varten ja mulla synnytyksen yhteydessä pudonneet trombosyytit ovat palanneet normaaleihin arvoihin ja hemoglobiinikin jo 133. ollaan selvitty täysimetyksellä ja minä syön viisi kertaa päivässä ja kärsin jatkuvasta suklaanhimosta ja vettäkin kuluu. ehkä tämä tästä, mutta paino ei laske herkuttelulla ja vaikka raskauskiloista on lähtenyt melkein 14kg pois, on vielä pudotettavaa jäljellä 6 kg.
 
Ihana kuulla susta della :) täällä mennään rv 32+4 ja perätilassa edelleen ollaan :) nyt ole äidilläni kylässä ja ens viikolla näen mieheni ensi kertaa 2viikkoon...
 
della hyvä että siellä kaikki hyvin ja pikkunen kasvaa kunnolla :)

eetuha sinä oot jo noin pitkällä. inshaAllah pikkunen kääntyy raivotarjontaa vielä tässä tai jos käännöstä yrittää ni onnistuu. meillä ollaa raivotarjonnassa oltu jo jonkin aikaa.

on: järkky väsymys, vois nukkua ympäri vuorokauden. ahistaa taasen ku tuntuu et lähipiiris kukaa ei välitä oikein ku ittestää, mitä he tarvitsevat/haluavat mut kukaa ei mieti mitä minä ja vauva tarvitaan/halutaan. ärsyttää!!! uskomatonta että vajaa 9vko ja neiti on täysiaikainen, ja reilu 11vko ja on laskettu aika inshaAllah.
 
Ei kuulemma enään käänny :) enkä kääntää anna :) mutta sen näkee sitten 2vk päästä ultrassa mikä on tilanne :) mutta on nyt jo n. 2000g
 
Takaisin
Top