Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mirmeli me ollaa kuumeiltu yhessä suht pitkään ja ollaa tuettu toisiamme monet kerrat ja jatkossakin haluan tukea sinua ja tietysti muitakin täällä inshaAllah :)

frankie inshaAllah lugeist on apua teille.

täällä ei mitää kurjuutta kummempaa heti aamusta ukko purkas muhu stressiä ja sit esikko viel päätti olla oikein ilkeä mulle ja vieläpä yritti tönästä mut kumoo lattialle tahallaan. tässä pyrkin vaa rauhottuu ite koko aamun ettei tulis supistuksia ku niitä ollu viime aikoina enemmän ku tarpeeks.
 
Jaksamista mirmeli! Toivotaan _sissi että nippailu olisi merkki jostain...:thumleft marikille tsemppiä painonpudotukseen! gatusa onneksi tunnut omaavan rauhalliset hermot tuossa elämäntilanteessa, koita nyt kuitenkin saada odotusrauha :) eetuhalle myös jaksamisia ja toivottavasti pikkuinen nyt vielä kääntyisi! Frankielle tsemppiä, hyvä että asiat etenee kuitenkin uutisesta huolimatta. Anteeksi, jos unohdin jonkun kun tänne on tullut niin paljon tekstiä....

Mulla noi pms-oireet on ihan hirveet ollut viimeiset pari vuotta ja aina samanlaiset, muistuttaa raskausoireita tosi paljon. Rinnat kipeet ja turvoksissa, turvotusta muutenkin, raivokohtaukset ja muutenkin suht negatiivinen mieliala. Samaten mun menkat on nykyisin olleet tosi pahat, ei niin kivuliaat kuin ennen mutta tosi runsaat ja paljon hyytymiä.

Nyt on 6+0, kauheessa kuumeessa ollu täällä pari päivää ja nielutulehdusta pukkaa, ei kuulemma ole kuumeilut alkuraskaudessa hyvä juttu. No ei auta kuin ootella,ei tässä muutenkaan ole kauhean korkea mieliala, kun ei voi muuta kuin tosiaan odotella. 1.10.14 ar-ultra. Oireita ei pahemmin kyllä ole, rinnat on kipeät ja tulee valvottua öisin. Vähän tulee ja menee nuo oireet ja tuon kuumeen takia ei oikein niitä voi tarkkailla kun ei tiedä mikä oire liittyy raskauteen ja mikä tähän tautiin.
 
Kiitos kaikille, :Heartpink ootte ihania.

Mietinnät viety loppuun. Yritys on loppu. Ehkäisyä ei oteta käyttöön, eli vauva saa tulla jos tulee, mutta jos ei tule, sekään ei haittaa. Heitämme pallon korkeamman voiman käsiin. Jos meille on tarkoitettu tulevan vielä yksi ihana vauva, niin sen myös saamme. Olen päättänyt näuttia olemassa olevista ihanista neidoista, ja olla surematta turhia. Tiedostan myös sen, että en ole aina mikään helppo ihminen tässä meidän parisuhteessa, joten yritän parantaa omia asenteitani, ja yritämme saada myös toisillemme aikaa. Ihan vaan vaikka sienimetsässä samoillen.

marikki: Mä oon saanut nyt parissa kuukaudessa painoa tiputettua 7.5 kg. Maksoin fitfarmin liittymismaksun, ja sain todella hyvät ja toimivat ruokaohjeet. Mieheni on samassa ajassa tiputtanut 10 kg, samoilla ohjeilla. Syödä saa reilusti, mutta ohjeista ei saa lipsua. Liikuntakaan ei ole niin tärkeää, kuin oikein syöminen.
 
heppura paranemista sinne, ei ol kiva olla kipee raskaana ollessa, itellä kokemusta vatsataudista parii otteesee lyhyessä ajassa...onneks nyt pysyn kunnos jos ei lasketa supparei mukaan.

sateenkaari tsemppiä ja kertoile kuulumisia meille vielä jatkossakin, inshaAllah teille suodaan vielä yksi pienokainen, se on luojan käsissä, niin meilläkin oli, ei annettu toivoa mutta lopulta meille annettiin paras lahja jota voi toivoa eli tämä raskaus.
 
harmi marikki että päätit lähtä täältä mulle voit yv:llä laittaa viestiä :) tsemppiä ja jaksamista. mikä tähän päätökseen ajoi?
 
Marikille kaikkea hyvää jatkossa :)

täällä taitaa kuumeilijat hiipua pikkuhiljaa..ite myös nyt koittanu keksiä kaikkea muuta tekemistä kuin vaan googletella raskausoireita yms :D
 
Tuli tuosta mieleen... Aukiolotutkimus voi sattua vaikka paikat olisivatkin mallikelpoisesti auki. Itse tosiaan pyörryin kivusta ennen kun edes ehdittiin siihen huuhteluun. Toisilla kohdun seinämä on jotenkin joustamattomampi kuin toisilla ja se katetrin ballonkin täytön aiheuttama paine voi tehdä toisille näin ollen todella kipeää. Itse kuuluin näihin "onnekkaisiin".
 
Mulla sattu kans aukiolotut niin et jouduttii taukoilee ja oksennus kupit vieressä vaikka kaikki oliki auki :s

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä täällä edelleen taustalla kuumeilen teijän kanssa, jotenkin en vain uskalla kirjoitella, jotta tästä ei tulis liian totta. Joutuu pakoilemaan näitä lapsettomuuteen (sekundaariseen) liittyviä tunteita, jottei kävis liian raskaasta. En tiiä miksi se tänne kirjoittaminen tuntuu niin vaikealta, kun kuitenkin lukemassa on pakko käydä päivittäin. Pahoittelut siis tästä taustailusta!

Kovasti myötäelän teijän tilanteissa, toivon niin kovasti kaikille voimia tällä kivisellä tiellä ja tietenkin sitä onnellisinta loppua!

Me varmaan seuraavasta kierrosta alotetaan Clomifenit ja sitten toivotaan että myös inssi onnistuu, lääkäri painotti että mun perussairauden takia ei voi ottaa mitään riskiä että tulis monikkoraskaus. Tämä siis ensimmäinen kerta ja hirveesti kauhistuttaa tuo lääke. Eniten varmasti pelkään sen vaikutusta mielialoihin! Kaikki fyysiset kivut on ihan ok, mutta minkäänlaista masennusta en kestä enkä halua. Kuinhan yleistä sellaisen sivuvaikutukset on?

Nyt meneillään kp. 10/27-33 eli vois alkaa pongailla ovista ja toivoa että tämä just ois se meijän kierto (samalla tavalla ollaan nyt yli kolme vuotta toivottu).

Hyvää viikonloppua, ihanaa kun saa huoahtaa hetkeksi työkiireistä!
 
Clomista ei itsellä kokemusta, mutta ilmeisesti aika yksilöllistä ne mielialavaihtelut. Yleisiin haittavaikutuksiin ne kumminkin taitaa lukeutua näillä tämän tyylisillä lääkkeillä.

Minulla nyt toinen kierto menossa Letrozoleilla ja minusta nyt ajatellen ekassa kierrossa oli selkeästi masentuneempi mieli. Nyt muuten vaan heittelee mieliala, yhdessä hetkessä nauran ja toisessa itken.

Jännä, en ole kovin suuresti näihi lääkkeisiin perehtynyt, mutta ymmärtääkseni nimenomaan clomifenillä on suurempi riski saada monikkoraskaus. Vrt siis Letrozoliin. letroilla kai tyypillisesti kehittyy vain 1, korkeintaan kaksi hyvää munasolua joilla mahdollisuus hedelmöityä. Itse tosin onnistuin saamaan näilläkin toiselle puolelle hienot kolme kpl, joista lääkäri päätyi yhden munasolun poistamaan riskin vuoksi. Mietin vaan miksi sinulle clomit kirjoitettu joilla riski isompi. Kai tietysti lääkärillä ollut syynsä. Kai seurantaultrat määräsi?
 
Kiitos Sannuinen vastauksesta! Kyllä lääkäri mainitsi, että jos päädytään nämä lääkkeet aloittamaan, niin tilannet pitää seurata ultrilla. Kuulostaa kyllä kummalliselle että nämä on mulle määrätty, jos kerran vaihtoehtojakin voisi olla. Mun pitää vielä yllä pohtia tätä. Muutenkin vähän ihmetyttää, kun lääkärin kanssa näistä lääkkeistä olen puhunut vain puhelimitse, silloin en oikein mitään voinut edes puhua tai kysellä, koska olin töissä.

Miten sä Sannuinen koit tuon masentuneisuuden, tai siis kuinka voimakasta se oli? Kuin nopeati mieliala palasi normaaliin?

Millaiset on fiilikset Sissillä?
 
Mulla on ollu sekä clomit et letrot ja oon ymmärtänyt että noiden vaste on sama mutta letrot on ns miedompia haittavaikutuksiltaan. Letrozolit taitaa vasta tehdä läpimurtoaan tähän tarkoitukseen ja kaikki eivät niitä vielä käytä.

Mitä clomien haittoihin tulee niin mä oon tällänen erikoistapaus ja kärsin jopa harvinaisimmista oireista. Ekassa kierrossa nukuin 5t 4vrkssa :s Migreeni vaivasi 24/7. mielialat heitti ääripäästä toiseen ja kiukkukohtaus nousi nollasta sataan sekunneissa. Olin todella masentunut, oli paha olla itseni kanssa! Koin kiukuttelevani kaikille ja illalla itkin kuinka kamala ihminen olen.. ehkäpä tuo väsymyskin vaikutti asiaan ja yöt hikoili ku pikku sika.. -.- Puolessa välissä kiertoa oireet katosivat ja tilalla oli 1-2 follia :p voi sitä ensimmäisen positiivisen ovulaatitikun riemua :D

Mutta aina seuraava kierto oli parempi. Toisessa kierrossa ei ollut unettomuutta, ei masennusta, kiukutella saatoin mutta sain kontrolloitua ajankohtaa :D kuumat aallot ja päänsärky vaivasivat päivät mutta niiden kanssa pärjäsi hyvin. Pari viimestä kiertoa menikin sitten kuumilla aalloilla ja päänsäryillä :)

Letroja söin myös 4kk clomien jälkeen, sama vaste max 2 follia mutta raastava päänsärky siinäkin tuli mukana.. se vei koko 1,5vk kk hukkaan :( ja sain ihottuman :D

Kaikki reagoi yksilöllisesti, kyllä ne kestää. Jos kiukuttaa ni sit kiukutellaan ja itketään jos itketyttää :p mua auttoi masennustiloissakin tieto siitä että johtuu lääkkeistä ja loppuu aikanaan. Annoin itselleni luvsn olla väsynyt.

Tä oli ehkä kauhuskenario mutta tiedän monta kenelle ei ole tullut clomeista juuri mitään..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Heip vaan kaikille!

Täällä aktiivisesti lueskellut muttei oo tullu kirjoiteltua.

Clomeista oli puhetta. Itellä tuli voimakas väsymys niistä ja päänsärkyä. Sit kun inssi tehtiin ja oli kolme follia niin olin kyllä tosi kipeä kun ne puhkes. Tuntu että munasarjat räjähtää, kipua kesti monta päivää. No minä en ehtinyt niitä clomeja syödä kun sen yhden inssi kierron josta sitte tärppäs.

Aukiolotutkimus oli vähän kivulias mutta ei paha. meillähän tärppäs juuri siitä kierosta ku tehtiin tuo tutkimus mutta se meni kesken.

On; mulle lääkäri laitto sairasloman ja veikkas etten tule enää menemään töihin tämän raskauden aikana (!!!). teen pelkkää yötyötä ja se on tuntunut uskomattoman raskaalle, yövuorot myös laukasee joka kerta kamalan migreenin ja lääkkeiden voimilla on pitänyt töissä olla, lisäksi mulla diagnosoitiin raskausdiabetes. Lääkäri sanoi että nuo kaikki yhdessä; migreeni, yötyö ja diabetes on liian vaikea yhdistelmä.
 
Joo mullakin oli toi väsymys ja jäätävät kivut oviksen aikans mutta nekin kesti :)

Hyvä että lääkärisi on järjissään, yötyö on rankkaa muutenkin saati raskaana! Milläs viikoilla meet?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mirmeli; maanantaina tulee 18 viikkoa. Eli aikasta pitkä aika tulee kotona oloa. Jotenki epäonnistunut olo kun usein puhutaan että raskaus ei ole sairaus yms. No eihän se ole mutta vaikuttaa kuitenkin.
 
myyh sinähä oot jo pitkällä mashaAllah :) jaksamista oireiden ja vaivojen kanssa.

mirmeli tsemppiä ja samoin sannuinen ja muut :)

on: 27+0 tänään alhamdulillah ja vika kolmannes alkoi. neiti pitäny sellasta treeniä että ja aamusta alkaen taasen ongelmat joten tässä yritän rauhoittua ja pitää hermot kurissa.
 
Ei se sairaus ole mutta velvollisuus pitää huolta itsestä ja vauvasta. :) älä koe epäonnistumisen tunteita varsinkasn työtä kohtaan. Tä on sun vauvs ja sun perhe jotka ovat tärkeempiä kuin työ. :)

Täällä mennään kp33/30.. vatsa nippaa ja juilii jo monetta päivää, onneksi tissikipu on helpannu. Vois se tätiki jo tulla ni vois lakata tän vahtaamisen..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top