Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikki ihanaiset piiiitkästä aikaa. Mä oon kyllä käynyt täällä välillä lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta en oo saanut kommentoitua. Työpäivät venyi ja stressas ja kaikenlaista sellaista. Nyt oon vihdoin lomalla... Mä nyt varmaan kommentoin vain noihin hieman uudempiin juttuihin, ettei tästä mun tekstistä tulis ihan hurjan pitkää...

Dellalle tsemppiä viimeisille viikoille. :Heartred Hurjaa miten aika on kiitänyt. Tosta kummiudesta... Mulla ja mun toisella siskolla on ollut ihan huippukummit vaikka ei kirkkoon olla kuuluttukaan (mä liityin myöhemmin). Pointtini yrittää siis olla se, että kummiuden virallisuus ei ole se tärkein juttu, vaan se, että ne aikuiset ihmiset ottaa sen kunniatehtävän vakavasti. Mun miehellä on ihan viralliset kummit, mutta se on nähnyt ne viimeksi kai ennen kouluikää. Toivottavasti löydät tehtävän arvoiset luotettavat henkilöt.

Gatusa: Onnittelut kaikista ihanista kuulumisista. :Heartred Ihanaa seurata kuinka sullakin vaan viikkoja kertyy lisää. Taitaa pikkuisesta olla tulossa samanlainen vahva nainen, kuin mitä itekin oot. :)

Eetula
: Ihanaa, kun sielläkin viikkoja tulee lisää vaikka sua kroppa välillä pelotteleekin. Jaksamista näiden helteiden kanssa. :Heartred Itellekin jo riittäis vaikka mä vaan pienenenkin. :grin

Myyh:lle
myös onnellista odotusta. :Heartred

Sissi: Mä oon vielä tyytynyt ihailemaan mun siskoni upeita tatskoja vaikka omaakin välillä suunnittelen. Ennen olin tosi piikkikammoinen, mutta se on noiden hoitojen takia hellittänyt melkoisesti. Nyt ei tietysti voi ryhtyä tuumasta toimeen, kun kohta taas hoidot alkaa, mutta ehkä jonain päivänä. :) Tavallaan on kurjaa, kun joutuu joitain asioita lykkäämään tai tekemään eritavalla hoitojen takia, mutta kyllähän se oma pienokainen olisi se kaikkein tärkein asia. :Heartred Hienoa, että siellä asiat etenee. Toivottavasti se plussakin pian teille suotaisiin. :Heartred

Marikki: Onnittelut kummiudesta. :Heartred Me oltiin viikonloppuna anopin synttärijuhlilla ja vahdittiin siellä välillä sukulaisten 1-4 vuotiaita mukeloita ja sitten kun ne lähti ja tuli rauha maahan, niin kyllä sitä toisaalta oli ihan kiitollinen siitä rauhasta ja hiljaisuudestakin. Kuitenkin sitä niin kipeästi haluaisi oman pienen. Ja eihän ne omat lapset ole koskaan villejä ja kurittomia. :grin :grin :grin Mä en tohon listaan osaa kyllä muuta laittaa, kun nimimerkkini. Täti kyllä kävi viime viikolla, mutta mulla on kierto taas seonnut enkä oo varma kp:stäkään. :rolleyes:

Myy: Hirmuisesti plussatuulia. Toivottavasti nyt tärppää. :Heartred Tää kuumuus on mullakin hieman latistanut intoa liikkua, mutta onneksi oon lomalla, niin voin vaikka yöllä lähteä lenkille. :grin

Mirmeli: Onnittelut kummiudesta. :Heartred Hirmuisesti plussatuulia. Saisi jo teilläkin tärpätä. :Heartred

Ja ihan yleisesti vielä tsemppaukset kaikille! :) Tarkoituksella en kenellekään jättänyt kommentoimatta, mutta täällä on niin paljon uutta tekstiä, että oon ihan pyörryksissä jo... :grin

SItten vähän vielä omia kuulumisia... Mullahan on ongelmia verenpaineen kanssa ja nyt laihtumisen myötä mun lääkitystä on jouduttu säätämään. Voi olla, että pääsen vielä kokonaan eroon niistä lääkkeistä! Jipii! :) Oon vaan joutunut ton asian takia ravaamaan työterveyslääkäreillä ja vaikka ne on olleet ihania mua kohtaan, niin jouduin myös kuulemaan puhelimen läpi (noi lääkärit on konsultoineet Kättärin gyneä mun lääkitykseen liittyen) kuinka joku räksyttävä naisääni toteaa, että onko se potilas edes raskaana ja jos ei kerran ole, niin miksi mahdollista raskautta pitäisi tässä vaiheessa edes miettiä, kun eihän se välttämättä edes raskaudu huolimatta hoidoista. Mun ei varmastikaan ollut tarkoitus kuulla tuota, mutta kai se työterveyslääkäri tajusi mun kuulleen vähän liikaa, koska se oli vieläkin ystävällisempi yms. mua kohtaan tuon puhelun jälkeen... Kai sillä gynellä oli siellä kiire ja parempaakin tekemistä kuin keskustella sen työterveyslääkärin kanssa puhelimessa, mutta kun ne siellä polilla silloin kehottivat hankkimaan heti sellaiset lääkkeet, että ne ovat mahdollisimman vähän vaaraksi, jos tärppää... No, noita gynejä/lääkäreitä on niin monenlaisia... :rolleyes: Vähän on ristiriitaiset tuntemukset niiden hoitojen jatkamisen kanssa. Oon yrittänyt mun miehenkin fiiliksiä kysellä, mutta se on (edelleen) varsin vähäpuheinen tästä kaikesta. :oops: Mä en kuitenkaan haluaisi ottaa sinne poliin yhteyttä ennen kuin mun mieskin on riittävän valmis jatkamaan hoitoja. Varmasti sitäkin pelottaa ja ahdistaa, niin kuin muakin välillä, mutta eiköhän meidän silti kannattaisi mennä ainakin juttelemaan jatkosta sinne polille tuossa elo-syyskuun vaihteessa. Luultavasti se kyllä taas on tässä hommassa täysillä mukana, kunhan vaan saadaan hoidot taas käyntiin. Toivottavasti tää mun terveempi kroppanikin suostuisi toimimaan paremmin... Oon nyt saanut karistettua 17 kiloa ja edelleen olisi tarkoitus jatkaa vaikka polin rajan olenkin jo ajat sitten alittanut. Normaalipainoon mulla kuitenkin on vielä hieman matkaa... Kierto on kyllä ihan yhtä sekaisin, kuin silloin joskus ennen hoitojen aloittamista, mutta sentään täti tulee kohtuullisessa (?) ajassa. Täytyy vaan yrittää jaksaa pysyä positiivisena ja löytää taas se toivo, että hoidot auttaa ja vielä mäkin pääsen laskeskelemaan raskausviikkoja. :)

ihan mieletön suoritus sleepwalker,onnea huikeesti!!!!
oon niin kade!
mie oon vaa lihonut nyt kesän aikana :(
ei tuu mitään...
Tarvisin jonku personal vartijan ja elämäntapakouluttajan,joka näppäis raipalla sormille jos ees haaveilisin herkuista,vaikkapa tosta suklaalevystä jonka juuri pistelin napaani :S

On kyllä ollut aivan hirveet angstikana-päivät kun tää kierto taas venyy,niin pms oikee heittäytyy hankalaksi.Ja ärsyttää sekin kun ei sit kumminkaan tärppää vaikka hormooneja veteleekin kitusiin.

Me nyt aletaan valmistautumaan siihen inssiin,onneksi mieskin on ihan myötämielinen sille.Tuikkaan sille labralähetteet kouraan ja siitä se sit lähtis.Tosin jospa mä kertoisin tän päätöksen tonne klinikallekki ekana :) Eli keräisin ensin rohkeutta taas soittaa sinne ja esittää asiani.

Sleepwalker: kyllä me vielä päästään niitä raskausviikkoja laskemaan.ei vaan meinaa kärsivällisyys aina riittää tässä touhussa :mad:

mies kävi vihdoinkin tänään viemässä oman näytteensä.eipähän tarvi siitä enää nalkuttaa:confused::grin

Sleepwalker: Voi kuinka ihana kuulla sinusta! Ja kiitos tsempistä, kyllä meille jokaiselle saisi se tärppi nyt tulla niin päästäisiin näistäkin. Aivan mahtavan duunin olet tehnyt, en voi kuin ihailla tarmoasi ja asennettasi! :gen014 Mitä noihin lääkärin keskusteluihin tulee, niin jopas oli tahdintonta kommentointia, vielä siihen päälliseksi se, että kuulit puheet niin jopas on! Noi työterveyslääkärit on muutenkin mun silmissä aika alakastia, itse pitää olla diagnoosit valmiina ennen kuin astuu huoneeseen! Mulla oli virtsavaivoja tuossa kesällä ja työt. lääkäri oli sitä mieltä että klamydia testi olisi hyvä ottaa.. aikansa näpytti koneella ja totesi lähtevänsä kysymään joltain miksi ei saa mulle lähetettä siihen kirjoitettua niin minäpä sitten hänelle kerroin että ne eivät kuulu työterveyshuollonpiiriin että siksi varmaan sitä ei ole siellä.. :confused: No se oli ihan negatiivinen niin kuin pitikin mutta anyways, mulle on polin lääkärit sanoneet aina että ei saa syödä tiettyjä lääkkeitä, (nytki vetelen antihistamiinia kun oon saanu jonku aikuisiän allergian... -.- ). Ja monet lääkkeet, kuten ibuprofeeni voi vaikuttaa munasolun kehitykseen.
Jos hoitoonmeno asia askarruttaa niin kuten jo itsekin sanoit, niin voihan asiasta mennä keskustelemaan eikä se velvoita mihinkään. Meillä ainakin vastaukset mieltä askarruttaviin kysymyksiin ovat jo puhuneet puolestaan ja päätös on ollut helppo :) Hyvä se on itseään ja valmiuksiaan kuunnella ja miettiä asioita. Tsemppiä ja nautihan kesälomastasi :Heartred On todella kiva kuulla sinusta.. :)

Marikki: Me tehtiin just miehen kanssa päätös että tähän taloon ei enää tuoda herkkuja ja karkkipäivä on kerran viikossa mikä tarkoittaa niin pientä määrää, ettei siitä jää mussutettavaksi joka päivälle. Lisäksi päätin nyt aloittaa taas jumppailun äitini kanssa kun toi agilitykin on nyt sitten tauolla koirattomuuden takia niin ei tuu sielläkään enää juostua. Nyt vaan pitäs saada itseä niskasta kiinni. Jaksaisi syksynkin paremmin kun olisi vähän kuntoa alla ja terveellisemmät elämäntavat. Ja nyt rohkeasti soittamaan sinne klinikalle! Inssi on hitsin jännittävä juttu mutta loppujen lopuksi aika simppeli :Heartpink

Sissi: Hienoa että sait ukon peffan potkittua! :) nyt olette taas askeleen lähempänä :Heartpink

Täällä selvitty toisestä kesäloman jälkeisestä työpäivästä ja kyllä väsyttää, huhheijaa. Onneksi oviskivutkin lakkasi päivän mittaan, vaikka onnellinen niistä olenkin niin silti ne on kaameita.. :( en pystynyt yöllä olemaan missään asennossa kun joka asento sattui ja heijastekivut olivat pahat! Vai olikohan toi sittenkin jotain muuta... :eek: No, toivossa on hyvä elää :p

:goodnight

Marikki: Kiitos. :) Kyllä tässä töitä on tehtykin ja hikeä ja kyyneliäkin vuodatettu. Emmä tähän olis yksin pystynyt ja oon tosi onnekas, että oon saanut sellaisen porukan tuekseni, joka jaksaa tsempata mua ja vahtia mua. :grin Ja tekee sen vielä ilmaiseksi... Tiedän kyllä sen tunteen, kun syöt ja pistät itseesi kaikenlaista ja silti ei vaan tärppää... Mä en yhtään odota sitä, että joudun varmaan taas pistämään itseäni, mutta jos ei ole vaihtoehtoja, niin kyllä mä senkin teen... Hienoa, että miehes on valmis inssiin. Nyt vaan luuri kouraan ja kilautat sinne klinikalle. :)

Sissi: Hienoa, että miehes sai vietyä näytteen. Mä aikanaan vein oman mieheni ihan kädestä pitäen klinikalle antamaan sitä näytettä. :p Kyllä se ihan vapaaehtoisesti sen homman hoiti, mutta sen verran häntä jännitti, että lähdin tueksi. Pitkän matkan takia mun miehen oli pakko hoitaa se näytteen anto siellä klinikan tiloissa. Toki mä odottelin siinä käytävän puolella, kun hän kävi "purkittamassa". :p

Mirmeli: Kiitos. :) Kirjoitinkohan mä jotenkin sekavasti tai jotain, kun siis mun tapauksessa ne meidän työterveyslääkärit on olleet niitä "hyviksiä" ja ihania mua kohtaan ja se Kättärin gyne oli se, jonka mielestä tää ennakointi lääkkeen valinnassa on turhaa ja typerää jne... Mä luulen, että se mun työterveyslääkäri ei edes osannut odottaa sellaista vastaanottoa siltä gyneltä. Jos se olis arvannut sen käyttäytyvän niin, niin luultavasti se olis hoitanut sen puhelun ilman mun läsnäoloa... :rolleyes: Toi hoitojen jatkaminen toisaalta tuntuu ihan itsestäänselvyydeltä ja toisaalta taas ei yhtään... Ja, jos töissä yksi kauhuskenaario toteutuu, niin tulen olemaan yksi ärtynyt stressikimppu, jolla tulee olemaan superhankalaa pitää vapaapäiviä syksyllä... :mad: Yritän nyt kuitenkin unohtaa kaikki työasiat ja nauttia lomastani. Ne(kään) asiat kun ei murehtimalla parane. :)

Sleep: aa! Anteeksi mä oon tainnut lukea väärin! :( No sitten mä ihmettelen gynen sanoja ja vielä kättärin gynen ohhoh... -.- no mutta työtervhuolto kyllä on ihan mukavaa sakkia mutta usein pitää olla itse liian tietoinen asiasta. Ja nyt jätät työstressin taa ja nautit lomasta.. :) mä aikoinaan kerroin pomolle meidän tilanteesta ja nyt vien sille vaan päivät ja ajat koska joudun poistumaan ja se ei kysele. Toki mulla on toi poli niin lähellä että perus kontrollikäynti vie n. tunnin vaan...

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Sleepwalker: mukava kuulla sinusta! Olet tehnyt hurjan hienon työn painonpudotuksessa :) Mutta on tosi ikävä kuulla tuollaisesta gynestä...toivottavasti ei satu enää sinun kohdalle! Tsemppiä syksyyn <3

Marikki: millaisella aikataululla teidän inssi lähtisi käyntiin?

Mirmelille plussatuulia <3 toivottavasti oli jotain muuta kipua kuin oviskipuja ;)

Sissi: koskas se teidän poliaika nyt olikaan? Oliko jo tässä kuussa?

Tänään kävi taas se, mitä olen pelännyt. Miehen sukulaisia kävi kylässä ja yksi heistä oli raskaana. Meiltä oli jotenkin se tieto jäänyt saamatta ja voitte kuvitella, että oli vähän kiusallinen tilanne. Kaikista friikeintä tässä oli se, että olin itsekseni miettinyt aiemmin, että "kai hän on pamahtanut paksuksi viime kerran jälkeen kun olemme nähneet". Mun sisällä rikkoutui taas jotain ja tuli paha olo, vaikka olinkin iloinen heidän puolestaan. :( kyllä te tiedätte sen tunteen...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Myy: kyllä tiedetään :( vielä kun tulee yllärinä tolla tavalla niin voin kuvitella tilanteen. Ja vielä jos ei vastapuoli tiedä tilanteesta niin se on vielä hämmentävämpää kun yrittää peittää hämmennystä. Jos tiedät mitä tarkoitan..
Mitä mun kipuihin tulee nii taisi olla ovista :) raskauden merkki tuskin oli mutta oviskin antaa mulle paljon toivoa :) luomut on vaan tulleet yleensä paljon myöhempää että siksi epäilyttää. Oli mikä oli, simppajoukot on asemissa :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Myy,puhe on ollut niin,että ihan normit letrot vaan kp3-7 ja folliultra ja sen mukaan toimenpide,ihan tulevaan kiertoon naps jos näin haluamme.Tosin aion kyllä "kiristää" jotain tukilääkitystäkin sitten.No pregnyl laiatetaan tietty mutta että ehkä jotain muutakin..
Myyh..mitäs sulle annettiin?

Mutta nyt tuli sellainen aika kiva sijoitusmahdollisuus,siis pienistä rahoistahan tässä puhutaan joillekkin,mutta meille aivan tajuttomia summia,siis ivf.Mut nyt tarjoutu mahku saada säästettyä parissa kuukaudessa ivf hinta.Tästä ollaan aika innoissamme,koska eiköhän sekin kortti katsota jos muuten ei....tähän saakkahan se on ollut ihan pois laskuista.

ja menkkoja ei vieläkään!!!
Vähänkö mä valitan kun saan lekurin langan päähän :D

oooo,wuuuhuuuuuuuuuuuu,punasta näkyvissä!!!!!!!!!!Huomenna varmaan kp1.OOOH oon niin onnellinen että tää hiton pitkä luteaalivaihe loppuu ja päästää mut piinasta.

UUTTA PUTKEEN,sano ;)

Marikki olen viikon vielä pois ja sitten alan oleen aika tiiviisti kotona loppu ajan... Jos haluat tulla hakeen ne piikit. Just katoin et parasta ennen päivä on 5/2015. Eli 18.8 alkavan viikon olen jo kotona kokonaan.

Onnea uuteen kiertoon kaikille sellaisen aloittaville.....

Gatusa: aiheuttaako helle sulle ettei potkuja tule kunnolla?

myy: juu ens viikon torstaina on tuomiopäivä o_O noei.vihdoinkin päästään sinne ja saadaan asioita eteenpäin :)

tuli tämmönen hullu ajatus että ois ihan mahtavaa treffata joskus ihan livenä porukalla! Gatusa varmaan ois laskuista pois pienen välimatkan takia :grin enkä kyllä tiiä missäpäin suomea kaikki muutkaan asuu :smiley-bounce013

Mä asun tampereella

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

voi video mun pitäis laihduttaa todellakin,mutta mä oon niin hukassa.ja kun panikoin siitä syömisestä niin se ei oo mitenkään normaalia.lisää stressiä.

Mä laihdutin 5:2 ja liikunnalla.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

jaaha jos aloittas uuden elämän :) hankinhan mä kuntopyöränkin jo,kerran oon polkenut,tuli kaahee hiki nääs ;)
uiminen ois toinen mitä voin tehdä.Mut se ruokavalio on tärkein kumminkin ja sen suhteen oon iha pihalla..
Tulee jo valmiiksi huono omatunto kun ollaan menossa Koskariin tänään isompien muksujen kanssa syömään hyvin ja muksut käy leffassa sitä ennen ja viiää pienimmäinen hoitoon.Kauheeta sähläystä kyl mut toivottavasti sais noi isommat vähän sellasta huomioo mitä kotona ei oikee tuu annettuu.

Takaisin