Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ens viikolla en oo kotona mut seuraavalla koko viikon

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
joo jotenkin on nyt alkanut enemmän tulemaan semmosen vertaistuen tarve.omassa kaveripiirissä kukaan ei ole samassa tilanteessa ja töissä välillä ahdistaa kun työkavereilla pieniä lapsia ja ite ainoa lapseton. :rolleyes:
 
Mulla nyt 11+2 menossa. Huomenna nt ultra ja pelottaa ihan älyttömästi! Koskahan tässä saa vahän huokasta...

Mirmeli; tuo menopur vahvistaa muniksien kypsymistä, tavllaan viimeistelee homman. Näin lekuri asian selitti. Määräs automaattisesti sen ku insiin lähettiin.
Mulla on tuossa yks annos menopuria jota en oo saanu aikaseksi viedä apteekkiin.
 
Sähän oot pitkällä jo

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
jaa-a katsotaan nyt sit kun käyn folliultrassa että määrääkö enää mitään,tuskin,ainakaan jos puheluun on luottaminen.Et pregnylinhän pitäis kuulema tehä toi sama juttu,kertoi mun lekuri,kypsyttää muniksen loppuun,irrottaa sen ja tukee mahd.raskauden alkuu sillä eiks siinä ny ollu sitä hcg:tä...
njaa.
Kappas etten panikoi vielä kun viikko ultraan eikä siitä varmaan montaa pv enempää siihen inssiinkään ole.
 
Saanko huudella tähän väliin, että minkä aikaa teillä yrittävillä on nyt yritystä takana?




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sannuinen: 3 vuotta.

Täällä taitaa mennä nyt Mirmelit ja Marikit sekaisin :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Sannuinen, täällä pillerit jätetty pois 2/2012 ja siitä lähtien on lasta toivottu. Ehkä enemmän yritystä nyt vuoden verran takana.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
vitsi mitkä menkat!
kp 1 ihan normaalia vuotoa
kp 2 siankurkku leikattuna-aamulla kun nousin sängystä jäi vaan lätäkkö jalkoihin
kp 3,ei juuri vuotoa!!!!
kp 4 tänään,hulihulihuli taas.

Kiitti vaan tästäkin rakas kroppani!!
 
Sannuinen: täällä tulee marraskuussa 2 vuotta yritystä.Tällä viikolla alkaa lapsettomuustutkimukset vihdoinkin :grin
 
Eikö pregnyl oo se irrotuspiikki? Vain sitäkö Marikki tarkoititkin. Ensin meni klomit viitenä päivänä, sit pistin menopurin ja inssi aamuna pistin pergnylin joka irrottaa muniksen/munikset.
 
Mirmeli: Mä oon kanssa miettinyt pitäisikö mun kertoa töissä meidän tilanteesta. IVF todennäköisesti vaatii enemmän käyntejä polilla (ainakin suunnittelu, vähintään yksi seurantaultra, punktio, mahdollinen siirto) ja mun kohdalla se yleensä tarkoittaa sitä, että joudun olemaan koko päivän pois töistä. Riippuu toki siitä mihin aikaan mun pitää sinne polille mennä, mutta pitkän työmatkan vuoksi mun ei useimmiten edes kannata ennen eikä jälkeen mennä piipahtamaan töissä... Hirmuisesti plussatuulia sinne. :Heartred

Myy: Kiitos. :) Toivottavasti teillä nyt olisi tärpännyt. :Heartred Mun miehen sisaruksille on syntynyt kolme lasta tämän meidän yrityksen aikana ja kavereille/työkavereille syntyneitä en ole edes viitsinyt laskea... Kyllä me kaikki tiedämme sen tunteen, kun järjellä ajateltuna pitäisi jaksaa olla iloinen toisen puolesta, mutta sydän sanoo toisin... :sad001 Ja mulla ainakin tulee siitä aina tosi syyllinen olo vaikka eihän sitä kukaan tunteilleen mitään voi... Oot kyllä säkin hienosti saanut painoa pois noin lyhyessä ajassa. Parasta onkin, kun sen tekee järkevästi, niin silloin sen painon pitäisi pysyäkin paremmin pois. Ja mä ainakin oon ollut kaikkein tyytyväisin siihen, että en oo enää ihan rapakunnossa vaan koko ajan mennään parempaan suuntaan. Hirmuisesti tsemppiä sinnekin! :Heartred

Eetula: Onneksi siellä kaikki on hyvin vaikka kaaduitkin. :Heartred Voin vaan kuvitella kuinka tuollainen säikäyttää... Mä toivon kovasti, että tää mun laihtuminen auttaisi raskautumisessa ja sun tilanteesi kyllä antaa lisää toivoa.

Sissi
: Mä vähän arkailen ajatusta tavata teidät kaikki kasvotusten vaikka toisaalta se voisi olla tosi mukavaakin... Oon ite Kanta-Hämeestä. Noin puolen tunnin ajomatkan päässä Hämeenlinnasta, jossa se "meidän" polikin sijaitsee. Toivottavasti teillä nyt pukkais plussaa. :Heartred Eikä sitten tarvitsisikaan aloittaa tutkimuksi ja hoitoja.

Marikki: Hirmuisesti tsemppiä inssiin. :Heartred Toivottavasti sen avulla se plussa teille tulisi. Mulle tässä laihduttamisessa suurin muutos on varmaan ollut se, että syön "kellon kanssa" eli siis ruokailuväli pitäisi pysyä noin kolmessa tunnissa (väh. 2 h ja enintään 4 h) ja toki mulla on hiilarit lähes kokonaan karsittu pois ruokavaliosta ja herkut on kielletty. Mä oon kokeillut nutraamista, kaalisoppadieettia, 5:2 ja vaikka mitä, mutta tää on nyt se mikä mulla tuntuu toimivan. Mulle viimeksi lääkäri sanoi, että näissä asioissa pitää kuunnella omaa kehoa, koska toisella toimii joku ja toisella toinen. Tää mun dieetti kuulemma joillain saa kropan ihan jumiin... Mä varmaan olisin seuraavaksi sortunut kokeilemaan ns. sairaaladieettiä (ohjeet löytyy netistä), jolla pitäisi lähteä parissa viikossa kymmenenkin kiloa, mutta sen ongelma taitaa olla siinä, että sillä lähtee pääosin nestettä, joka sitten myös palaa aika helposti... Vaikka mä oon vähän sellainen kaikki-mulle-ja-heti -tyyppi, niin nyt mä yritän löytää keinon myös pitää mun painon kurissa... Mulla on kyllä hieman tuo "liikunnan ilo" vielä hakusessa... :grin Välillä se jo meinaa löytyä, mutta välillä pitää ihan pakottaa itsensä lenkille. Ja noista lääkkeistä... Mulle lekuri kertoi, että clomeilla yms. kroppa ns. huijataan tuottamaan enemmän muniksia stimuloivaa hormonia, kun taas noissa pistoksissa on sitä itse hormoonia. Mulla clomit kyllä kasvatti muniksia, mutta ohensi myös kohdun limakalvoa ja sitä sitten hoidettiin menopurilla ja sit lopuksi pregnylillä irrotettiin munis.

Gatusa: Kiitos. Tsemppiä raskausvaivojen kanssa... :Heartred

Myyh: Kiva, että jaksoit tulla kertomaan kuulumisiasi. Emmäkään aina jaksa aktiivisesti tänne kirjoitella, vaikka mua ei edes raskausvaivat ole kiusana. :grin Jos mä joskus raskaudun, niin saa nähdä kuinka kuollut mä sit oonkaan... :grin On varmaan ihanaa kuunnella niitä pienen ihmeen sydänääniä. :Heartred Onnellista odotusta ja olis kiva jos jaksaisit tulla kertomaan myös ultrakuulumisia meille. :)

Sannuinen: Meillä yritystä takana neljä vuotta. Se tosiasia iski päin kasvoja, kun käytiin mieheni veljen esikoisen synttäreillä. Me kun päätettiin aloittaa yritys sen jälkeen, kun oltiin käyty katsomassa tuota juuri synnäriltä kotiutunutta pikkuista ja nyt hän siis täytti jo neljä... Niin se aika kiitää... :oops:

ON: Mulla luultavasti pitäisi kohta olla ovis, jos se nyt suostuu luomusti tulemaan... Olin ajatellut, että käyttäisin nyt viimeiset ovistestit, koska sitten kun hoidot alkaa, niin niillä ei taida enää tehdä mitään, mutta en oo oikein muistanut testailla. :grin Ehkä se on ihan hyvä niin... Kovastihan mä toivon, että luomuplussa yllättäisi, kun oon saanut painoakin pois, mutta hirveästi en uskalla sitä kuitenkaan ajatella... Sekavaa... :p
 
Ei kun hei, tuolla toisessa ketjussa olikin jo Myyh kirjoitellut eli Myyh:lle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :Heartred
 
kiitos sleepwalker :) tsemppiä painonpudotukseen ja hoitoihin, inshaAllah saat kuitenki ylläriplussan nyt :)
 
Sleepwalker: Mä oon miettinyt samaa, että mahtaakohan enäänm ivf vaiheessa tarvita ovulaatiotestejä, no en ole kuitenkaan niitä lisää hommannut :D Ny kun sä sanoit niin uskallan mäki sanoa että vaikka olette niin tuttuja täällä, niin silti ajatus kasvokkain tapaamisesta tuntuu jännältä.. Enkä ehkä itse ole näin avoin ihminen jos ei ole ruutuja välissä. Anonyyminä on helppo höpötellä ja kertoa henkilökohtaisempiakin asioita. Plussatuulia <3

Marikki: hitsitr kun kroppasi tekee tepposia :( Mulla oli clomien aikaan niin että kun olin ne alottainut niin menkat loppu kun seinään. eli kesti sen 4-5pv, muistaakseni letrojen kanssa pieni vuoto vain venyi ja venyi jopa 8 päivään. nyt taas luomuna lorotellaan se 7pv ja tulee ku sieltä lehmäkurkusta :D


Mäki sain kuulla yhden ystäväni raskautumisesta viikonloppuna. Ollaan kyllä höpötelty tässä monet kerrat ja vaihdettu kuulumisia mutta hän ei ole kertonut tätä uutista. Nyt tarjouduin kuskiksi ja hän siinä kohtaa sanoi ettei tarvitse, ei hän juo ja näytti vatsakumpua. ja siinä se oli. sillä tavalla hän sen minulle kertoi.. raskaus on jo yli puolen välin. En ihan ymmärtänyt.. Jos kysyn mitä kuuluu ja hän vastaa että tässä se, sitä samaa? niin eikö raskaus ole jotain uutta.. plah en tiedä.. yllättäin taas harmistuin. ehkä ihan turhaa kun eivät kuulemma ole kertoneet kellekkään muuta kun jos joku on huomannut. No päätion olla ajattelematta asiaa.
flunssa on puskemassa lujasti ja selkä särkee julmetusti.. :( no oli tämä ihan odotettavissa.
 
mitä ihmettä,ettäkö sleepwalker ja mirmeli ei uskaltais tavata???pööh.No ei vais,jokainen on omanlainen,minä on varmaan liiankin ulospäin suuntautunut pöpi kun oon.

On se hyvä Mirmeli että sulla tuloo lehmän kurkusta,kun mie varasin sen siankurkun :p
Kassotaan ny millanen pv huomenna on,mies jo kyseli et milloin mun kiusat loppuu.Joo,kerrankin huvittais muakin harrastaa rakkautta.On se vaan kumma,kun saa ton suhteen kuntoon,niin ne tunteet ja halutkin alkaa löytyä!!!Oon ihan omg!!
Kurillaan mietin eilen että mitähän rauhoittavia se vetää kun on ollut niin rauhallinen,mutta tänäänkin kun tuli töistä ja varmaan oli väsynyt kun klo 3 alkaa huki joka päättyy klo 16 ,niin hän suhtautui toooosi hienosti kiukuttelevaan ipanaan,sanoi sitten että positiivinen ajattelu auttaa.
Miun on selkeesti pakko jutskata tästä hänen kanssa pikimmiten,kuulostaa hyvälle.
Mie oon hoitanut sen kiukkuumisen sen sijaan oikeen kiitettävästi

Ja tuosta laihdutuksesta jne,niin toden totta että joku käy jollekkin ja toiselle taas ei,ja sen minkä sanon,ilman sitä omaa sisäistä paloa ei mistään tuu mittään.Sitä sisäistä paloa tässä varrotaan,ja suunnittelen...jos pienin askelin saisi tätä asiaa alkuun ees.Miehän ennen kesää tein sillä JuttaG dietillä mut alkoi kuultaa raejuusto puuro pursuu korvista ulos ja samalla meni fiilari kaikkeen.Samaan syssyyn kun alkoi taas kerran mietityttää toi lihan mättäminen...ihan niinku tollaselta eettiseltä kannalta.Joten oon kyl niin kompleksinen ruokailija että huh.

Ennen lapsia eli 20v saakka oli LAIHA.Todella hyväkroppainen tytteli,siitä sit vaan pikku hiljaa lihoskellut ja neljännen jälkeen laihdutin ekan kerran ja olin iloinen hyvässä aikuispainossa mutta nyt kun ikä ei oo myöden ton aineenvaihdunnan kanssa jne niin suunta ollut alaspäin.

Nytkin nälkä,mietin että millä hiisillä tän nyt hiljennän.ääh.:angry
 
Takaisin
Top