Pidemmän kaavan mukaan yrittäneet vol.2

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eetuha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Eetula,ompa harmillista säikyttelyä.Mikähän oli syy???
Mie oli rv 25 siellä kanssa,supparin esto tipassa.Tulin komeesti piipaalla Jyväskylästä kun ne ei hoida alle 30 viikkoisia.Eli automatka kai provosoi mulla supparit ja paluupostilla takas Manseen.
Pikaista paranemista sulle :Heartblue
 
Marikki: juu siitä oli kyllä puhetta että aina oviksen jälkeen jos on mahdoliisuus olla raskaana niin ei käydä läpi jotain tiettyjä pisteitä..nyt kun meen päivää ennen polikäyntiä niin sillon on kp23 ja lähinnä keskitytään et oisin rentoutunut seuraavana päivänä :)

mullakin toi vaiva että parina ekana menkkapäivänä isommalla hädällä käyminen tekee kipeää :oops:
 
Sissi: No onneks en ole ainoa.. Välillä heijastekivut niin pahoja etten pysty kävelemään enkä istumaan.. Noh, kaipa sitten kaikki on ihan normaalia kun lääkärit niin sanoo :grin
 
hyvä eetula että selvisit säikähyksellä ja pienokainen voi hyvin. muistahan nyt levätä kunnolla.

marikki asioilla on tapana mennä omalla painollaan ja asia mikä on pitäny mua kasassa kaikessa on pitkälti mun usko.

on: ylihuomenna ois rakenneultra inshaAllah :)
 
ootko säki Gatusaki jo noin pitkällä??? apua... eetulalle tsemppiä, onneksi ei mitään vakavempaa, ehdin jo pelästyä <3
 
mirmeli niin se aika menee, rv 19+3 tänää ja lauantaina rakenneultraan inshaAllah. taisinpa saada mieheltä TAAS virtsiksen tosi kiva, sit ku toi antibiootin ni netistä löyty tieto ettei ole tarpeeks tietoa aiheuttaako haittaa syntymättömälle lapselle ni ukko menee apteekkii kysymää onko turvallinen. mulla iha järkyt ligamentti ja kasvukivut, säteilee reitee asti ja hyvä et pystyy liikkumaa ees.
 
täytyy tulla toteamaan Mirmeli ja myy, että ihmeellisesti sitä vaihtelee käytännöt noiden hoitavien tahojen välillä siis mitä tulee endon hoitoon! mulla taisi olla jotai 3cm ne pienimmät kystat, mitä poistettiin ja suurin mitä olikaan missään vaiheessa oli kananmunankokoinen. muistaakseni ne, mitä ei lähdetty poistamaan oli jotai 1,5cm. mutta eihän sen niinkään pitäisi olla, että joku asuinpaikka ratkaisee, millaista hoitoa saa endoonsa! jotenki kuulostaa ihan loputtomalta suolta tuo "ei sua leikata, kun alle 4cm kystia ei lähdetä operoimaan ja raskaus kyllä hoitaa endon". mä uskon, etten olisi ikinä onnistunut tulemaan raskaaksi, jollei mua ois operoitu se kaksi kertaa. mun endohan ei ehtinyt mitään tässä raskauksien välissä, ultrissa ei näkynyt merkkejä endosta. niin ja silti noi teidän kuvaamat oireet kuulostaa just siltä, mitä se oli mullaki menkkojen aikaan! hirveetä kipua ja suorastaan ummetus ekat kaksi päivää, kun ei vaan pystynyt käymään kakkosella. ja pahimmillaan kivut oli sellasia, että pystyin vaan makaamaan kaksin kerroin ja itkemään tuskasta.

hui Eetula, miten sun kroppa säikäyttää! onneksi voit paremmin ja pikkuisellaki on kaikki hyvin!

ja Gatusan ultratuloksia jännäilen, tai siis mitä ultra sanoo sukupuolesta :)

toivon mukaan Marikki sulla löytyy halut pian uudelleen, kurjaahan se on jos tuntuu, ettei oikein huvita eikä tietenkään väkisin saa aikaan kuin entistä kurjemman olon.

on: mä sitä vaan turpoan, nyt ei mahdu enää crocsitkaan ja lattialla istuminen on tuskaa. oon juonu vettä, kun jatkuva janokin on ja silti koittanut käydä tytön kans ulkona edes tossa pihassa ja tänään käveltiinkin vähän. onneksi tyttö pääsee päiväkotiin maanantaina, mä oon niin huonoa seuraa tässä tilanteessa, kun en jaksa mitään. ja tyttö kaipaa jo päiväkotiin, kyseleekin, milloin mennään.

niin siis rv 37+6 menossa, huomenna taas neuvola ja sit en tiedä milloin seuraava. verensokeriarvot on pysyneet kurissa säännöllisellä ruokailurytmillä ja ruokavaliomuutoksella. oon vähentänyt pastan käyttöä ja innostunut vegaanikokkailusta, ne ruoat ei oo nostaneet verensokeria ja on tullut käytettyä monipuolisemmin erilaisia vihanneksia ja kasviksia ja tietty tofua.

mullon tässä parina päivänä tullut vähän kipeämpää mahanipistelyä ja alaselkäsärkyjä, mutta ei vielä mitään kunnollista. välillä mietin, tulisiko tää sittenkin ulos joko ennen laskettua aikaa tai sit vähän sen jälkeen, mutta ei kuitenkaan menisi ihan yliajalle. välillä oon sit taas niin skeptinen, että uskon tämänki menevän yliajalle niinku toi tyttöki meni.
 
Kyllä oot Gatusa ihanan pitkällä jo,kohta puoliväli.Mut hassua kun jotenkin olin sirä mieltä että sulla ja Eetulalla oli pidempi väli rv:jen kanssa.Noh mä ny muutenkaa mitää muista.

Itselle osui lottonumeroksi taas nolla,eli nega tälle kiertoo.Kiitos vain tästäkin.
En tiä kauanko jaksaa,voi piip.
Mietin kokeilisko inssii kerran (500€) vaikka meille sanottiin ettei se meijän tapauksessa "auta" kun ei oo vikaa kummassakaan.

Suht luovutusvalmis olotilaa.
No meen tänää katsomaan kaverin vauvaa,joka syntyi silloin 2vko sitten.En oo ees sinne ehtinyt.
Plaah.

Ai niin,exän kanssa taas uusi selvitystila.
Mähän päätin viime vkl että mie en enää sinne lapsii vie,kun ei halua kerran selvittää asioita koskien lasten oloja siellä.
No hän oli tytölle!!!! sanonut,että ens viikolla ottaa muksuja sinne.Mä ttesin että selvä,mie en sitten tiiä tuosta mitään,koska ei voinut mulle edes silloin kun toi likan,niin sanoo suunnitelmistaan,eli mä protestoin tätä vastaan,että lapsen kautta kommunikoidaan.Joten kun eilen tuli txt,niin laitoin etten oo tuomassa,hakemaan saa tulla.
Alkoi het vetää sossuu mukaan,totesin että ole hyvä vaan ja soita sinne,saadaampa samalla puhuu kaikki nää muutkin jutut sitten selviksi koskien lasten olemista siellä.Huomautin vielä että en ole estänyt,ilmoittanut vaan että minä en kuskaa lapsia sinne,koska heidän olojaan (joista siis valittavat aina) ei olla puhuttu selviksi,että en oo omaehtoisesti tuomassa lapsia sinne kiusattavaksi.
Hän totesi että Olet sairas,mene hoitoon.

:D

Joten jatkoja odotellessa.
Mä oon monta vuotta ollu ärsyyntynyt sen itserakkaasta tavasta hoitaa asiaa nimeltä omat lapset,ja täydellinen yhteystyön puute ym ym.Joten nyt mulle tuli stoppi!

Jännitin viime vkl mitä mies sanoo kun toin pojat kotiin,likkahan jäi sinne,mutta onneksi se ymmärtää tän jutun jotenkin hyvin.Ollaan tietty totuttu että on joka toinen vkl vähemmän porukkaa,mikä tietty antaa meillekkin mahdollisuuden rentoutua erilailla,mut täytyy nyt vaan alkaa keksimään joitain uusi juttuja ja tapoja "karkailla" kotoo,ja varmaan oikeesti löyhemmin alkaa suhtautua siihenkin että mies kans toivoo omaa aikaa.oon niin nihkeenä ollut siitä,kun ei mullakaan ole omaa aikaa (säälittävä esitys juu)

Tällaisin kuulumisin.

Ei musta tunnu enää edes "vauvakuumeilijalle",mie oon lähinnä vauvamasentuja enää,ja **tuttaa suomeks sanoen se tieto,ettei meil oo rahaa ivf hoitoon.Tai sit pitäis mennä jonnekkin ulkomaille,Viroon ehkä?
Emmätiä,just nyt tekis mieli vaa itkee,mutta ei ny kerkee!!!!!!!!!!! ku lähen viemää kahta muksuu junalle,ne menee ton Mustin kummeille pohjanmaalle viikonlopuksi.
 
Marikki: lapsellista tuo sun exäs käytös. sinä oot hyvä äiti ja piste. :)

onko täällä muita tatskattuja mammoja? tai wannabe-mammoja? :grin lueskelin tossa äsken noita lapsettomuuspolin lappuja ja yhdessä kohdassa luki että jos on ottamassa uutta tatuointia niin olisi suotavaa siirtää lapsettomuushoitojen jälkeen koska joutuvat sitten aina ottamaan uudet testit ettei ole hepatiittia yms.ja se on ihan ymmärrettävää..mutta mulla ois tatska-aika pari päivää ennen polikäyntiä joten mietin et kait se on ihan ok..? mennään kiuitenkin vasta ensikäynnille ja lähinnä siellä kai vasta jutellaan.o_O
kyseessä siis tatska nro 8
:grin
 
Marikki: Tosi tylsää että saat tollasta kakkaa vielä niskaasi.. :mad: Komppaan sissiä, olet hyvä äiti ja me kaikki tiedetään se :Heartpink Mitä tuohon kuumeiluun tulee, mulla on sama juttu että ei tä ole enää mitään vauvakuumetta vaan epätoivoa.. mutta pidetään lippu korkealla!! :p

sissi: Täällä on tatska porukkaa, itsellä jäi yhteen tämän lapsiasian takia mutta miehellä on on useampikin. Toi perustuu ihan lakiin että jos on ottanu tatuoinnin/lävistyksen, henkilökunta ei saa olla tekemisissä sukusolujen kanssa, tarkoittaen siis inssiä jne. Ja se aika on sitten aina 6 kk, eli jos nyt otat tatskan niin siirtää mahdollisia inssejä, ivf tms puolella vuodella. Mun mies otti viimesen tatskan 2vk ekan käynnin jälkeen mutta tosiaan, ellei löydy jotain varsinaista syytä niin kyllä se eka puoli vuotta menee varmaan hormoneilla. Niin meillä meni ja vähän pidempäänkin. Ennen inssejä kyselivät moneen kertaan että "onko se mies nyt pysynyt pois sieltä neulan alta?" :grin Ja lääkäri anto luvan ottaa seuraavan vasta ristiäislahjaksi itselle. Mulla on ollut uusi tatska jo odottamassa pari vuotta mutta noh, otan sen sitten kun tästä selvitään ja toivottavasti saan lisäksi ikuistaa nimen samalla. :rolleyes:
 
Sissi; väestöliitossa ei ollu tuota sääntöä, kysyttiin ku mies ollu ottamassa tatskaa. Sanotiin että niissä paikoissa joissa tuo on niin kannattaa suosiolla siirtää. Että joutuvat 3-6 kk odottaan että saavat luotettavat tulokset verikokeista.
 
Meille lääkäri sanoi että on lainomainen sääntö, turhaa mutta sääntö jota on noudatettava.. jännää että voi olla sitten niin eri ajatus eri paikoissa, tosin yksityiset nyt pystyy vähän joustamaan muissakin asioissa äänettömästi.. :D
 
Olipa hyvä tietää koska mulla ollut ajatuksena jatkaa mun yhtä tatskaa.saa odottaa sekin.puuttuu tuo kuopuksen sydän siitä.

Nyt on itketty ja paruttu miehelle ja taisin jopa nyt kallistua siihen et inssii kokeiltas jo pian.olikohan satsa tuol toises ketjus käyttäny jotain "superhormoonia" ja raskautunu ekasta kierrosta,haaveilin et kinuisin sitä lääkäriltäni.
Huoh.on tää niin...väsyttävää.

Tai sit jos ei ois vauvaa sais nukkuu päiväunia ja yöunia paremmin.
Blah :/
Sent from my RM-892_eu_finland_202 using Tapatalk
 
marikki jaksamista, kyllä noi exät on jotai niin hirveää oikeestiki.

della juu kyllähä tässä aletaa iha kivoilla viikoilla olla ja joka viikko luen mitä sillä viikolla tapahtuu jne. kiinnostaa tietää ja voin valistaa miestäki :) jaksamista turvotuksen kanssa. kohtaha sinullaki on sit tuo synnytys jo edessä, itellä huomen rakenneultra inshaAllah ja saa nähä mitä kaikkea näkyy ja onko kaikki normaalisti.
 
Della: en sitten tiedä, kun mulla on vain tuo yksi kysta jos ne ei lähde operoimaan...mut jos tässä nyt ei mitään ala tapahtumaan, niin oon päättänyt käydä ensi keväänä uudestaan sillä mun gynellä ja vaadin taas ultraa. Ja jos saan taas lähetteen naistentautien polille niin pyydän niitä selvittämään asian perin pohjin. Toivottavasti sinne asti ei tarvitse mennä. Jaksamista sinulle loppuraskauteen <3

Mirmeli: mulla otettiin se sama verikoe. Tyhmänä googletin mitä se kirjainnumero-hirviö tarkoittaa ja pelästyin juuri kun sillä mitataan syöpäarvoja. Ja se tosiaan oli mulla vähän koholla. Mullahan oli myös prolaktiini koholla (ihan väärään aikaan otettu...) ja sain uuden lähetteen labraan, mut en nyt varmaan voi sitä käyttää, kun se oli sieltä lapsettomuuspolilta.

Sissi: täällä löytyy kolme tatuointia ja lisää haluisin, mutta täytyy malttaa ;)

Marikki: kurjaa mitä joudut käymään läpi exäsi kanssa. Toivottavasti asiat selkenevät!

Gatusa: joko sinulla oli rakenneultra?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
myy huomenna on ultra inshaAllah :) maltan tuskin odottaa...

siis miksi nyt jo nää jäätävät alaselkä, alavatsa ja reisikivut löystymisen takia, ei ol hyvä olla mitenkää enää ja lisäks viel ummetus eikä mikää tunnu auttavan. vois melkeinpä parkua kivusta välillä.
 
Mie sain vauvan!!!!! Sillä välin kun me leikittiin puuhamaassa 2vko sitten,niin mie sain vauvan.Näppärä tapa kyllä-meitä pyydettiin kummeiksi <3
Huvittavintahan tässä on että kun tää vauva oli syntynyt ja mie soitin miehelle (joka ajoi omal autol mun eessä) ja kerroin,niin hän rupes heti höpisee kummiudesta.Sanoi että se asia vaan poksahti tietoon.Jee my man,alkaa sekin avautua selvätietoisuuteen.
Että näinkö se meidän vauva sit tulikin?
Kummiuden kautta!
Sent from my RM-892_eu_finland_202 using Tapatalk
 
onnea marikki kummiudesta mashaAllah :) ja kyllä teki saatte inshaAllah vielä yhen.

äh alle tunti lähtöön, maltan tuskin odottaa ultraa :)
 
Gatusa tuuhan sit kertomaan miten meni :)

Ja Marikille onnea! on varmasti nyt hieno fiilis :)

joo ihan suosiolla peruutin koko tatska-ajan.ehtii sen sitten myöhemminkin ottamaan.nyt on tärkeintä että saatais terve vauva. :dance011
 
no niin ultrassa käyty, vastasi viikkoja ja jotku mitat anto jopa enemmän ku olis, LA ois 28.12 mut minä pidän tuon 22.12 koska suomessa sitä ei lähettäs muutteleen ku ei ol isoa vaihtelua ja koon puolesta vastaa mun viikkoi missä mennää. vilkas on neiti eli tyttö siellä on edelleen kuten oli sillo rv 15+4 ultrassaki :)
 
Takaisin
Top