Pidemmän kaavan kautta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja K_@tri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sitä toivoitaan puikula. En ole saanut neuvolasta ketään kii, olisin halunnut varailla aikaa ultraan.
Jotenkin jo ajatus ahdistaa. Mieleen tulee aina vaan miten viimeksi kävi. Turha juttu ja viikkojen poru. Toisaalta taas yritän ajatella että minkäs minä tässä millekkään voin, muuta kuin elää terveellisesti, levätä ja ottaa vitamiinit ja toivoa sitten parasta. Kaikki muu on Herran hallussa.

Vertailin kyllä tässä yksi päivä edellistä "raskautta" ja tätä nykyistä oloa. Nykyinen olo on rehellisesti toisinaan aivan hirveä ; etoo,etoo ja etoo. Väsyttää, pähän koskee, rinnat on kipeät, naama + selkä+rintakehä täynnä kipeää näppylää jotka ei lähde millään ilveellä pois.. En ole viikkoon saanut alas kuin ruisleipää juustolla tai ilman + vettä. Kerran söin lämmintä ruokaa ja heti kadutti, olo meni huonoksi. Vettä menee tuhottomasti, kokoajan jano ja suuta kuivaa. Mitään noista ei ollut viimeksi, pahoinvointikin oli viimeksi vähän sellaista että "tekeeköhän mun nyt vähän huonoo.." kun nyt sä todellakin tiedät että kyllä tekee ja lujaa :D

Miehen kanssa uskotaan sellaseen karmaan että ei puhuta kellekkään mitään ennen kuin näkyy tai sitten jouluna. Riippuu vähän kun mies on astetta huonompi pitämään salaisuuksia, eilen meinasi jo lipsahtaa kun anoppi ihmetteli mun FB päivitystä missä ilmotin vetäväni peiton korviin. Mies sai kuitenkin kakellettua ulos että vähän on vaimolla vatsatautia.

Torstaina kun vietin ekaa saikkua mä manasin sängyssä että jumankauta jos tääkin on nyt vaan joku tuulimuna, turha hälytys tai kehon kettuilua ni mä jukolauta sit kyllä suutun ja lujaa :D Sellasia tunnelmia mulla toisinaan :D

Teettäkääpä isovanhemmille paidat vaari/mummo 2016, ei miehesi voi enää asiaa paljastaa, menee hyvä joululahja pilalle.
Ajattele positiivisia asioita, sun kuuluu olla nyt huonovointinen, hiukan takakireä ym. Kyllä se siitä helpottaa kun ultrassa sanovat että kaikki näyttää ja kuulostaa hyvälle.
Joko sait peiton pienokaiselle kudottua?

Mä oon aatellu just jotai tollasta paitaa tai sitten sellasta "Mummola" kylttiä.
Pitääkin sanoa että ei paljasta "lahjaa" ennen aikoja.

Ja mä oon yrittönytkin ajatella että tää kaikki kuuluu tähän. Mä helpotun jo sitten kun lääkäri sanoo että syke näkyy, viimeks ei näkynyt sykettä ja voi hurja mikä huoli. Nyt ollaan tarkostuksella viivästelty vähän, viimeks oltiin niin kamalan aikasin liikenteessä.

En ihan vielä, lanka loppu kesken mutta on se jo yli puolen välin kudottu. Varmaan toi toinen kerä menee vielä ennen kun valmistuu ja töissä kässä ope (kyllä olen siellä kässätunnilla avustajana ja harjottelen itse virkkausta ihan urakalla) on luvattut opettaa mua virkkaamaan pylvästä silleen että saan peittoon valkoiset virkatut reunat. Tulee komia, pitää varmaan ihan kuva laitaa kun valmistuu :D

Voi tuo siun ruokailu kuullostaa niin tutulta. Itse ensimmäisen raskauden aikana sain alkuun alas vain ruisleipää+voita ja omenoita. Ja vettä. Mut mitään muuta jos erehtyi tunkemaan, niin kyllä lensi oksennus.. Toivottavasti olot helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen.

Onko siulla milloin toinen ultra?

Toivotaan parasta K_@tri! Kuulostaa hurjalta syömiset, mutta taitaa olla varsinkin alkuraskaudessa aika normaalia! Itselläni ei MITÄÄN pahaa oloa ollut, paitsi joskus rv25-30 inhottavaa närästystä kurkussa... Ruoka todellakin maistui alusta asti, söin todellakin kahden ellen kolmen edestä! Painoa kertyi 18kg vaikka olin 2,5kk loppuraskaudessa orjallisella dieetillä raskausdiabeteksen takia :-o

Niin ja en tosiaankaan mässäilly hullun lailla missään vaiheessa ja harrastin kuntoliikuntaa useamman kerran viikossa. Annoskoot vaan oli sellasia 130-kiloisen körilään annoksia! Minkäs sille tekee, nälkä oli hirveä...

Mua eto kaikki makea, sinänsä hyvä, koska olivat alussa huolissaan ylipainostani. Kiloja synnytyslaitokselta tullessa oli -8. Todella omituista neuvolan mielestä..
Söin kyllä sitten kahden edestä mutta ilmeisen terveellisesti kun paino vain tippui raskauden edetessä. Ystäväni vitsailivatkin että ryhdy laihikselle - hankkiudu raskaaksi...

Terveisiä taas sängynpohjalta! Ässken alko jumalaton pahoinvointi, inhottaa kyökkiä ja oottaa et nytkö tulee ykä. On vie vieraita ni vähän nolo mut oli haettava jaffaa ja kirpeitä karkkeja, ne auttaa. Erehdyin syömään lämmintä ruokaa ja tässä tulos.. Hyi, jatkan leipä linjalla. Salaattia tekee kans mieli.. Nams. Täällä kokit kokkaa lihapullapannua ja mua etoo haju ja ajatuskin. Kirpeetä namia vaan ni helppaa olo.. Ehkä. Oon sentään käyny vähä ulkona, 1h oltiin koirien kaa mettikössä. Teki hyvää.

Mä en oo saanut neuvolasta ketään kii 2pv, tahtosin varata aikaa ni en tie koska vastaavat luuriin.. Murr.

Huomenna alkaa työt taas, vähä jännittää kuinka käy.

Viime yönä vatsa nipisteli niin et uni oli hakusessa. Ei ollu Oikeen missään asennossa hyvä olla. Vatsallaan tuli paha olo ja tuntuu et olis hernepussi mahan alla, kyljellään alkaa lantiossa tuntuu pöllöltä.. Huoh. Selälläni en osaa nukkuu. Saunassa kävin eilen, ei oo samanlaista saunojan lahjaa enää ku ennen, huono olo tulee nopsaan.

pahoinvointi ja rinnat arat, edelleen. Hyvä näin. Ei mtn vuotoja oo ollu ja muutenkin ihan sellane rauhalline olo.

jatketaan kattelua.

K_@tri, kuulostaa iha minub raskauvelle! :D poikaa kun odotin niin oksensin iha koko ajan ekat 3kk:tta että jouduin tiputukseenkin ja paino tippui :D heti ku silmäni avasin aamulla nii pahoinvointi iski ja välillä keskellä yötä ja huhhuh :D se oli kaameaa! Toka kolmas oli helppo ja vika kolmas oli kamala kipujen takia :D

Nyt on pari pv mennyt ihan ilman etovaa oloa, en ole tosin paljoa syönytkään. Kaikki tuore menis mut kaikki einestyyppinen, yökk.

väsy on immisellä.

Onko runsas kellertävä valkovuoto jotenki vaaran merkki? Vatsa nippaa ja vihloo myös vähä.

nyt pari pv ollu tätä, vuoto sellasta runsasta, kellertävää tänään näytti jopa vähän vaaleanruskealta siteessä, mut ei siis paperiin Tuu. Paperiin pyyhkiessä näyttää keltaselta joskus.

Taittaako vihreään? Jos on kokkareista, voi olla hiivatulehdus. Itellä oli monta kertaa ekan raskauden aikana. Ja nyt jo ollut kerran. Muuten ei ole koskaan ollut. Myös kutina on oire hiivasta. :)

Ei taita vihreään eikä kutise.

Valkovuoto on vaan keltasta, tiiä sit oliko niin tummaa kun olin jo hetken pitänyt sidettä ja vuotanu samaan kohtaan vai mikä on. Myös pissa (kiva aihe) on keltasta ja värjää ihan paperinkin. Outoo. Valkovuoto myös on melko runsasta.

Pitäs alkuviikosta olla yhteydessä neuvolaan, oon jotenki unohtanu tai halunnu unohtaa asian. Pelottaa mitä siellä sanotaan ja etenkin ultra ahdistaa. Jos taas menee mönkään..

Voihan se olla ihan tavallista ph muutosta hormonien takia. Tai oireilematonta virtsatietulehdusta.. Soitto neuvolaan helpottaa. Raskauskroppa on niin ihmeellinen ja jokaisella omanlaisensa. :)

Tuntuu olevan. Aamulla paperiin jäi ruskeaa tuhrua. Pitää kai huomenna soittaa neukkaan. Jos kaikki ei ole hyvin niin asialle voitas heti alkaa tekeen sitten jotain.

Mulla on ihan kamala flunssa, ihan voimaton olo. Ei jaksa tehdä mitään muutakun nukkua. Apteekista hain eilen PanadolHottia kun apteekkarin mukaan se sopii mulle nyt. Mut kai tämäkin päivä menee ihan köllötellessä vaan. Kumpa tota tuhrua ei nyt alkas tuleen enempää.

Toivottavasti tuhru on vaaratonta ja johtuisi vaan hormoneista ja raskaudessa kaikki olisi hyvin! Tsemppiä odotteluun :)

Mulla tuli rv 12+4 koko päivän tuhrua paperiin ja mahakin oli melko kipeä. Tietty luulin et se oli siinä. No ei onneks ollut, pääsin ultraan ja kaikki oli kunnossa. Gyne sanoi että alkuraskaudessa pienet vuodot on ihan normaaleja. :)

Kiitti ninni! En tiennytkään. Mä olin varma et tähän jää kun vatsakin "tuntu kipeeltä" .Tie sit johtuko ajatuksesta ja pelosta sellanen kipu. Vaikka tässä raskaudessa on yllättävän paljon vatsa tuntemuksia ollut. Viimeks ei ollut mitään tuntemuksia ja tuulimuna oli. Voiskohan normi raskauteen sit kuuluu tälläset viillot ja vihlasut, en tiedä sitäkään mutta toivon kovin että kuuluu.

Mulla on ollu paljon vihlasuja ja erilaisia tuntemuksia mahassa, eiköhän ne ihan normaaleja ole. :) tsemppiä sulle ja toivotaan nyt että saat vauvan syliin asti! :)

Takaisin