Pidemmän kaavan kautta

  • Ketjun aloittaja K_@tri
  • Aloituspäivämäärä
Kyllä juurikin noin, kun oikein toivoo ja odottaa ja uskoo raskauden mahdollisuuteen, saattaa keho kehittää valeraskauden kaikkine raskausoireineen ja menkkojen puuttumisineen. Kun sitten myöntää itselleen ettei ole raskaana, yleensä oireet loppuu ja menkatkin alkaa.
Toki toivoisin kovasti ett verikokeet näyttää raskauden alkaneen siulla :)
 
Hilpertti hoitaja meinas et tarkkaillaan sellaset 30vk niin selviihän Se sitten :D

nennaa mä oon ihan shokissa tän uuden infon myötä. Miten mä oon liittänyt vaan koiriin Ton valeraskauden? No katsotaan kuin käy. Menkka tuntemusta vatsalla olis taas mut eipä Se viimeseen 3pv oo mitään merkannu.
 
Oukkei eli labrassa mua ootteli hcg mittaus ja tulos tuli tekstarina ja alle 5 eli ei olla raskaana. Mitäs nyt?
 
Pahoittelut ettet ole raskaana :sad001
Kannattaa ehkä käydä lääkärillä ja kysästä esim terolutteja kierron katkasemiseen, tai sitten odotella vielä vähän aikaa jos menkat suvaitsisi tulla kun nyt tiedät varmaksi ettet ole raskaana.
Tsemppiä!
 
Laitoin neuvolaan viestiä tänään ja mun hoitaja soittikin mulle nyt. Sano et ei hätää, oottele vielä viikko. Vatsakivuista päätteli et menkat vois olla tuloillaan. Jos ei ala ni sit soitan lääkärin ja saan keltarauhashormonit käyttöön. Eiks ne just katkase kierron ja auttaa raskaaks tulemisen kanssa? Kyllä Se tästä, kolmas kerta toden sanoo :)
 
Hyvä, toivottavasti menkat kuitenkin tulevat itsestään, eikä tarvitse keltsiä jeesaamaan kierron katkasussa :)
Keltsit jeesaa raskautumisessa vaan silloin, jos keho ei itse tuota tarpeeksi sitä, koska se on välttämätöntä alkuraskaudessa. Lähinnä siis jos esim menkat tai tuhru alkaa ovulaatiosta alle 10pv sisällä, koska silloin kiinnittymistä ei kunnolla tapahdu.
Tuskinpa tuossa kuitenkaan siulla hätää vielä on. En enää muista, mutta jos olet vasta jättänyt hormonaalisen ehkäsyn pois, voi tämä siitäkin johtua (vaikka välissä olisikin olleet muutamatkin normaalit kierrot). :)
 
Voi surku, myötäelän täällä ja muistelen vanhoja aikoja.
Muistaakseni mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen menkat aivan sekaisin muutaman vuoden, tuli, ei tullu ja kaikkea siltä väliltä. Jossain vaiheessa tasaantuivat mutteivät olleet idioottivarmat, sen takia raskaus jäikin huomaamatta alkuun.
Kannattaa varmaan ottaa kunnon aikalisä toivomiseen ja odotteluun ja antaa kropan korjata itsensä, avuilla tai ilman, sun täytyy tehdä päätös.
Jaksamista äläkä anna Toivon kokonaan kuolla vaikka se ehkä lomalle lähtikin.
 
No eihän mul sit hätää oo. Nyt oon vuoden ollu ilman, 5v söin pillereitä kunnes viime syksynä lopetin ihan vaan sivu vaikutusten vuoksi. Menkat lähti Kyl heti rullaan eikä ennen tätä oo ollu mtn ongelmaa. Puikula: mä ajattelin kyllä ihan kunnon pausea, oli taas niin hermoja raastava kokemus :D Ehkäpä Se siitä lähtee. Mä alan kutoo, remppaan ja jatkan liikuntaa ja töitä. Johan siinä onkin hommaa :)
 
Btw, mulla hävis takuuvarmasti menkat jos paino putos nopeasti, jouduin silloin lihotuskuurille ja toimimaan hitaammin. Nykyään paino ei sitten lähdekään alaspäin, ei sitten millään...
Ei muuta kuin rauhallisin mielin ja ottein.
 
Tsemppiä kovasti K_@tiKäpy! Voin vain kuvitella, kuinka raastavaa tietämättömyys on! Mutta tosiaan, kova treeni ja painon nopea tippuminen voi säikäyttää kropan ja saada aikaan fyysen stressitilan (vaikka itsestä stressiä ei olisikaan). Silloin kroppa menee ns. säästöliekille. Ensimmäisenä monesti tulee häiriöitä kuukautiskiertoon, joten jos raskaudesta haaveilee, niin kannattaa vähän keventää treenausta ja pitää energiansaannista huolta. :)
 
Kiitti Miramaria, mä relaan nyt.

Yhä oottelen menkkoja (kp 52 vai 53?) ja valmentaja ja lääkäri sitä mieltä että taukoa kunnes alkavat. Maanantaina on lääkäri jolta saan sit keltarauhashormonit ellei nyt ala pikkuhiljaa tapahtuun.

Tietämättömyys on pahinta. Mä kestän kyllä tuulimunat, keskenmenot ja pettymykset koska tiedän mikä mua vaivaa ja osaan surra ja todeta tilanteen olevan mikä on. Mutta kun kukaan ei tiedä missä mikä, varsinkaan itse niin huolihan siinä kasvaa että on jotenkin epänormaali.

puikula: no mä oon tänä vuonna laihtunut reilusti ja menkat tullut ihan normisti. Heinäkuussa tuli lyhyet ja niukat ja elokuussa stoppas kokonaan et en tiedä oliko viimeset 6kg liikaa kropalle näinkin pienessä ajassa. Kaloreita kaloreita, kohta haetaan mättöö ja jatkan kutimien kanssa.

Hei ihmiset muuten. Mua alko äsken huolettaan ihan sikana kun ihan äkkiseltään tuntu kovaa viiltävää kipua vasemmassa munasarjassa! Tyhmä kysymykseni kuuluukin : voiko olla kohdunulkoinen raskaus jos hcg alle 5? Ja testit tietty negoja eikä vertakaan vuoda. Pelästyin nääs ihan sikana, helpottihan se sitten parin minuutin päästä mutta ... ai helvetti. Nyt juilii juilii :/
Tosin vois olla jtn menkkamaistakin vaikka mulla yleensä menkkakipu tuntuu ihan keskellä alavatsaa, ei ikinä sivulla. Nyt kun on koko keho ihan solmussa niin tiedä sitten. En tunne itseeni ja kehooni enää ollenkaan :D Neuvolaan kun soittelin kerran ja mainitsin silloin ihan pienistä vatsakivuista niin sano et menkat tekee tuloaan mut mitä jos.. hui kauheeta :eek:
 
Kystia? Kannattaisiko pyytää ultraamaan munasarjat.. Äitini on joutunut sairaalaan puhjenneiden kystien vuoksi. Samoin ystäväni.
 
No mulla on ihan loistavat veri-arvot. Missään ei ole mitään vikaa. Vatsakivuista käski varaamaan gynen joka on ens tiistaina. Ei uskonut kystaan koska kuukautiset on poissa ja kysta ei vaikuta siihen. Terveystalolle varasin ajan, hiton kallista mutta menkööt. Mun oireisto ei täsmää oikeen mihinkään ja tavallaan kaikkeen. Elimellisiä sairauksii ei kuitenkaan ole. Tutkimisen ja juttelun jälkeen totes mulle sit klassisen ylikunnon. No Joo, toi mun nykynen ohjelma on rankka. 6 treenii viikkoon ihan perus pulliaiselle on aika kova. Ja kyllä mä itteni noista oireista tunnistan. Hain eilen suosituksesta vahvat vitamiinit, sain käskyn syödä rasvaa enemmän ja levätä ainakin kuukauden päivät ellei kauemmin, 2-4kk ei oo vielä ees paljoa lepoo. Treenit aluks pois ja sit asteittain lisäillään. Semmosta. Nyt vie gynelle, kyllä Se helppaa oloa, mun ihan kunnon gynest o aikaakin jo.
 
Onneksi lääkäri oli jotain mieltä. Kyllähän tuo 6x viikossa paljolta kuulostaa, triathlonisti? Eiköhän kaikki palaudu radalleen kun saat kroppasi stressitilan poistettua. Kaikkea kohtuudella! Tsemiä syksyyn ja mukavia oloja sohvanmutkaan!
 
Joo kyllä se kieltämättä kovalta määrältä kuullosti alusta alkaen mut tyhmänä tuli tehtyä. Hah ei sentään, voimaharjottelua. Mutta nyt saan relata vaan ja keskittyy muihin asioihin. Helpottanu kun tietää vähän mikä on. Ja sen gynen koen onnenpotkuks, jospa se osais auttaa jotenki vatsakipujen suhteen. Joka päivä vaivaa. Mut kiitos taustatuesta, yritys jatkuu jahka saan kropan taas kuntoon. Syksyjä!
 
Heh... Jo toiset menkat jäi välistä. Vatsaan koskee ajottain mutta sinnittelen vielä sen 4pv et pääsen gynelle. Voi siskot ja veljet mikä sotku.
 
Voi hyvää päivää. Herranen aika!
Kävin tänään yksityisellä gynellä ja johan on : näyttää nyt vahvasti siltä että mä olen raskaana, noin 4vk sanoi tämä herra. Limakalvot oli paksuuntuneen ja kohdussa näkyi sikiöpussi, ihan pieni mutta kuitenkin. Lisäks löyty PCO mikä tehnyt tepposiaan varmaan elokuussa yhdessä laihtumisen kanssa. Kyseenalaistin raskauden koska hcg oli alle 5 mutta on kuulemma ihan niin alussa ettei välttämättä ole edes veritestissä näkynyt kun Se otettiin, Sillon tais olla vasta 2vk menossa. Nyt vaan odotellaan ens maanantaita tuleeko testistä positiivinen vai negatiivinen. Jos positiivinen niin ei hätää, neuvolaan Mars mutta jos negatiivinen niin varmaan keskeytynyt tms. ja uudestaan samalle gynelle jatkotutkimuksiin. En odota vielä mitään, pidän sormet ja varpaat ristissä.
 
Oih!! Voi kuinka mä toivon että siellä olis pikkuinen elämänalku! Nyt jaksamista odotteluun varmemmasta tiedosta!
Hassua kuinka aivan tuntemattoman ihmisen vuoksi haluaa hyppiä riemusta ja samalla olla niin huolissaan ja toivoa!
Jaksamista!
 
Takaisin
Top