Pidemmän kaavan kautta

  • Ketjun aloittaja K_@tri
  • Aloituspäivämäärä
K

K_@tri

Vieras
Nyt ei enää usko, tieto eikä hermo kestä joten pakko avautua aiheesta..
Mun viimesimmät menkat sijottuu tonne heinäkuun loppuun, 27.7-30.7 ja tuhruttelua päälle päivän pari.

Elokuussa ei enää tullutkaan ja nyt menossa kp. 43 ja tyyli puhdasta negaa oon saanut tänään Apteekin omalla. Myös kp. 32 nega samalla testi merkillä. Elikkä heitänpä haaveet roskakoriin.

Mä havahduin hyvin myöhään noihin menkkojen puuttumiseen, ihmettelin vain ihan tappavaa väsymystä ja hajuherkkyyttäni kun aloinkin iha aatoksella laskee et koskas se ovis olikaan. Väsymys, hajuherkkyys, pahoinvointi, valkovuoto, rinnat tuntuu turpeilta, pääkivut .. Kaikki alkanut n. viikon oviksesta. Myös koira käyttäytyy joteskin oudosti mua kohtaan, seuraa ku hai laivaa jopa suihkuun, aika hyvin kun normisti saa taistella et saa sen pesulle ja nyt ettei se aina änkeis suihkuun mukaan, heh.

Mut ihmiset. Mitä mä alan tekeen nyt? Onks mulla joku hormooniheitto päällä, johtuuks tää painon putoomisesta vai voisko olla myöhänen plussa tulossa? Pystyykö kukaan kertoo jotain kokemusta yllämainituista tilanteista? Stressannut en,oo, elo ollut hyvinki stressitöntä.

Minne soittaa, kuka jeesaa? Neuvola, gyne, tk tohtori? Työterveyslääkäri määräs mul väsymykseen jtn verikokeita huomiseks mut en tiiä et mitä, ei perusverenkuvaa koska se katsottiin jo. Ehkä se selventää jotain.

Aika paska maku koko täs touhus jo. Huokaus.
 
Öö. Raskaana oireista päätellen? Odota viikko ja tee uus testi terkkarissa. Jos vauva kovin toiveissa voi tietty olla valeraskaus, niitäkin kun tapahtuu. Tarvit nyt lehmän hermot!
 
Tänks puikula! Tässä tarvii joo harvinaisen pitkää pinnaa. Itse kyllä veikkaan/toivon raskautta myös, ikinä ollu menkat muutoin pois mutta kyllä on odottavan aika pitkä. Alotin just uudessa työssä ja samalla alko vihdoin remppa kotona ni ajatuksissa ei oo ollu sijaa vauvahaaveille. Mutta nyt kun on jännät paikat niin muita haaveita olekkaan :D Noi oireet on musta niin selviä mutta ilman sitä toista viivaa testissä ei uskalla ilakoida. Joten mä oottelen kun en muutakaan voi.
 
Terveyskeskukseen voi soittaa ja pyytää lähetteen hcg-arvon mittaamiseksi verestä. Ainakin itse sain lähetteen, kun kerroin epäileväni raskautta ja testit näyttää negaa.
 
Mie oon aika samassa tilanteessa. Esikoinen täyttää tällä viikolla vuoden. Menkat tuli ekan kerran vasta heinäkuun vikalla viikolla. Nyt ne ei oo sit tullukkaan. Apteekin testit näyttää negaa (näin myös ekassa raskaudessa). Aamulla soitin neuvolaan et pääsiskö verikokeeseen. En pääse. Neuvolatädin mukaan hormoonini heittävät vain härän pyllyä.. Karmee väsymys päällä koko ajan plus päänsärky ja pienet nippailut alavatsalla. No juttelen hänen kanssaan lisää torstain neuvola reissulla.

Ensimmäinenkin raskaus todettiin verikokeilla. Kärsin kovista vatsa kivuista ja laittoivat keliakia ja maitoallergia testeihin. Tuossa tuo miun keliakia nyt nukkuu päiväunia vieressä. :D

Eli jos itse vaistoaa, että raskaus mahdollinen, kannattaa soittaa neuvolaan/vastaanotolle ja vaatia verikoe testausta. :)
 
Kiitos Hilpertti! Kohtalon toveri taidat kyllä olla mulle :D

Okei, elikkä ei niinkään oo aina " luottamista" testeihin, hyvä tietää. Ja siis ihanko vaan soitan ja pyydän mittausta? Kuullostaa yksinkertaiselta, pitää tehdä niin ellei tässä nyt ratkaisuja ala tapahtuun.

Olo on jotenkin kauheen sekava. Toisaalta oon melko varma mut toisaalta taas epäilen vahvasti. Pelkään että taas on tuulimuna raskaus kyseessä kun plussa uupuu ja oireet heittelee on/offia tai ainakin tuntuu siltä tässä odottamisen sekavuudessa. On kyllä ne vakio oireet koko ajan mutta kummiskin. En tiedä kuinka psyyke kestäis toisen tuulimunan samalle vuodelle, peräkkäin. Vähän ahdistaakin ajatus.

Aattelin nyt ootella vie päivän pari jos kp alkaa paukkuun yli 50 eikä plussaa tuu eikä menkkoja tai mitä ikinä sieltä nyt tuliskaan niin sit lähen lääkärille.

Kyllä on pidetty käsiä ristissä et raskaudesta, ihan oikeesta sellasesta olis kyse ja jos ei niin lähtis menkat ja uus kierto sit ees päälle.
 
Taas tehty yksi nega :/ Toivo hiipuu, ehkä menkat ei tule vaan jostain x syystä. Oireita on kyllä yhä mutta enpä jaksa toivoo enään mitään 3 negan jälkeen. Kun ei niin ei.
 
Nyt kannattaa varmaan antaa kropan olla rauhassa tämän asian tiimoilta. Itse odotin ja toivoin 7 vuotta. Toivo ei vain muuttanut pois vaan kuoli kokonaan. En edes itse vaan ystäväni tajusi olevani raskaana. Silloin jo rv 8 menossa..
 
Näin mäkin luulen puikula. Olkoot toistaseks.
Kp 50 lähestyy eikä mtn menkkoihin viittaavaa tapahdu. On mulla labra tulossa (siirsin vanhaa aikaa) ja mul olis vanhoja neuvolan lähetteitä, just hcg arvomittauksia yms. Ja itse labrat tutkii hormooniarvoja. Jos sieltä löytys jotain heittelyy tms. Kannattaako tälläsestä mennä lääkäriin? Siis ihan neuvolaan tai johonkin ja pyytää tutkiin ihan kunnolla? Työterveydessä aattelin mainita mut tuskin ne siihen mtn reagoi. Ja Ei mtn arvailuja, oletuksia tms vaan olis ihan varmaa tietoo. Jtn munasarjojen ja kohdun ultraa tai jotain, en mä tie miten näitä hoidetaan.
Mulla on Vaa kauhee haave vauvasta. Pitää vaan malttaa ja "olla odottamatta". Pelottaa et mussa on jotain vikaa kun ei tää tunnu onnistuvan... 23v ja lähes vuos ilman ehkäsyy eikä mtn tapahdu. Tuulimunia ja viivästymisiä mut ei mitään muuta..
 
No minä annoin toivon todellakin kuolla ennen kuin alkoi "tapahtumaan". Luonto kun ei anna kaikille samankokoisella kauhalla... Jos mieltä rauhoittaa, pyydä ihmeessä tutkimuksia. Niin ja ota huomioon, vika ei edes välttämättä ole sinussa. Todennäköisesti mitään vikaa ei ole missään, luonto antaa vaan odotuttaa. Tärkeintä on saada stressihormonit alas, ne kun jopa pysäyttävät synnytyksen. Nyt nauttimaan elämästä sellaisena kuin se tällä hetkellä on!
 
Jos tuntuu, että oma mieli rauhoittuu jos asiaa tutkisi niin aina se kannattaa :) Ehkäisystä tuli mieleen, että itsellä oli tuossa ennen esikoista ehkäisyvalmisteiden kanssa melkoine rumba, ja sitten kun päätin että ei enää ja annettiin lapselle lupa tulla niin siinäkin meni 8-10kk ennen kuin kertaakaan edes tärppäsi. Ja yrityksestä ei ollut puutetta, ja suhtauduimme yrittämiseen suht rennosti tyylillä "tulee jos tulee", koska miehellä oli useita keskenmenoja edellisessä suhteessa ja meidän eka raskaus päättyi rv6+ aikoihin. Joten kun se sitten tärppäsi niin se oli todellakin yllätys :) Rauhassa ny vaan :)
 
Voi kiitosta molemmille toivon kipinästä, kyllähän se taas tästä lähtee.

Mä oon miettiny et voiskohan syy tälle menkkojen myöhästymiselle olla liikunnan lisäys / ruokavalio muutos. Eräänlainen dieetti kuitenkin, en koe nälkää kuitenkaan ja pidän siitä mitä teen. Kiloja lähtenyt 7. Jos viime kuukautisetkin olivat niukat siksi? En tiedä kuinka todenmukaista tälläinen tieto olis et liikunta/laihtuminen aiheuttas menkkojen myöhästymisen. Ei oo koskaan ennen ollut.

Toinen mitä mietin kovasti on noi ovuloimattomat kierrot. Pitäskö mun alkaa testaileen et ovuloinko mä ees vai antaa asian oikeesti olla? En tiedä, jotenkin koitan olla ajattelematta mutta ajattelen silti asiaa kokoajan. Alotin kyllä kodinkunnostus rempan ihan sillä ajatuksella et saisin muuta aateltavaa, samoin aattelin alottaa kutomisen ja opetella virkkaamaan. Jotain muuta tekemistä liikunnan ja töiden lisäks vielä.

Nyt oon treenipaussilla tän viikon ja syön enemmän kaloreita ja katson mitä tapahtuu, menkkatuntemuksia on parina päivänä ollu. Kellään ideaa mistä öiset, kovat alavatsakivut vois johtua? Päivälläkin tuntuu pientä kipua mutta pari yötä ollut ihan helvettiä. Väsymys ei myöskään ole helpottanut, pahentunut vaan. Nukun 3h päivällä ja 8-9h yöllä. Ihan jumalattomia määriä unta. Jos koitan pidättäytyä unilta, nukahdan pystyyn esim. ruokapöytään ja kerran jopa suihkuun. Joten nukun ne uneni, jatkan iltaa ja sitten taas nukutaan yöunia. Ei ikinä ole tällästäkään ollut, voiko hormonit tosiaan sekottaa ihmisen kropan näin pahasti ja miten tälläsestä oikeen palautuu normaaliin? Kamalaa.

Mä oon aatellut että mä tosiaan pyydän maanantaina et ottavat kaikki lähetteellä laitetut verikokeet. Eiköhän se neuvolan nainen ilmota mulle jos siellä jtn poikkeavaa on tai sit laitan txt-viestiä. Se on mukava kun se vastaa aina tekstareihin. Työterveyteen varaan ajan kans niiin pian kun mahdollista. Gynelle menoo oon kans miettinyt mutta on yksityisenä aika hintava, ainakin näillä palkoilla.

Kyllä mä uskon sellaseen (joillekkin ehkä hölö hölöä) että asiat tapahtuu aina oikeeseen aikaan ja syystä. Olen miehelle sanonut että syy mun tuulimunaan oli se että joku muu lapsi (työpaikalla) tarvii mua vielä johonkin ja meen ei oo vielä tarkotus saada omaa lasta. Ja niinhän siellä töissä nyt muutama täysin mun avun varassa oleva oppilas olikin.

Mutta oli miten oli eteenpäin on pakko mennä vaikka väkisin. En tästä mitään ikuista murheen mustaa merta itselleni halua, enkä mitään pakkomiellettä. Ehkä mä nyt annan lääkärien tutkia jos niiden mielestä asia tutkimista vaatii.

Ehkä joskus sitten onnistaa.
 
Sun olotila kuulostaa kyllä ihan mun ekalta kolmaksennelta raskaana, en meinannut töitä saada hoidettua ja ihmettelin vaan et onpas kova kevätväsymys. Mulla oli myös alavatsa kipeä ja kun historia oli kuukautisten osalta heittelehtivä, ei tullut raskaus mieleen.
Meneppäs tutkimuksiin, pyydä tarkastamaan ensimmäiseksi raskauden mahdollisuus luotettavalla testillä verestä. Tiedä häntä mikä on tulos.
Ja ennen sitä, opettele vaikka kutomaan pienen pieniä sukkia ja lapasia. Jossei nyt ole tärpännyt, tarvitset niitä kuitenkin jossain vaiheessa tulevaisuutta!
 
No kun mäkin olen taivastellut syys /työnalku väsymyksen määrää, jäätävä määrä unta vuorokaudessa. Valkovuoto on toinen häiritsijä, sitä nääs tulee paljon. Ei ihme että tympii kun tietämättömyyden lisäks muija nukkuu 12h vuorokaudesta pikkarit märkinä :D noin niinku kuvainnollisesti.

Mä pyydän testiä verestä, ehkä mulla sellanen siellä lähetteenä vanhasta raskaudesta vielä onkin. Ja mä ajattelin alotella kutomisen vauvan torkkupeitosta ja sen jälkeen aattelin kutoa vaunupeiton jonne ompelen fleecen toiselle puolelle :wink Eiköhän niille käyttöä tule tosiaan sitten ees joskus.
 
Miulla eka raskaus selvisi, kun hakeuduin kovien vatsakipujen takia lääkäriin. Omaan korkean kipukynnyksen, mutta silloin todella sattui ja paljon. Yöt olivat yhtä helvettiä. Nukuin alkuun hyvin, mutta aamuyöstä kivut alkoi. Nukuin puolen tunnin pätkiä ja kävelin 10-15 min unien välissä. Mies oli usein soittamassa jo ambulanssia, mutta kielsin. Kuuntelin kaks viikkoo, sit vaadin tutkimuksen. Ja tadaa. Positiivinen raskaus verestä testattuna, mut virtsatesti näytti negaa. Epäilivät ulkoiseks, mut kaikki olikin kunnossa. Ilmeisesti oli vaan aika rankat kiinnittymiskivut.

Kirjoitin tähän ketjuun jo aiemminkin.. Mene testiin, jotta saat mielenrauhan. Ei se stressaaminen ole hyväksi olet sitten raskaana tai et. Toivotaan parasta. :) :Heartred
 
Ja siis minulta tuossa vaiheessa puuttui kaikki mahdolliset raskaus oireet. Paitsi kuvailemasi runsas valkovuoto. Piti ihan suojia käyttää kun tuntu et uin siinä vuodossa.. Muuten olin ihan tietämätön oireista raskausviikolle 6 tai 7 asti.. Minulla ei voinu laskettua-aikaa arvioida viimeisistä kuukautisista, kun oli ollut toooodella pitkä kierto ja olin tullut raskaaksi siinä vaiheessa, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa... :D olin mei neuvolatädille suuri mysteeri!
 
Miun mielestä ei kannata ovistestejä tekemään jos et nyt ole raskaana, koska ne ei todellakaan kerro luotettavasti ett ovuloitko vai etkö. Jos saat plussan, niin se kertoo vaan siitä ett LH nousee, muttei sitä että varmasti ovuloisit. Ja jos käyttää liuskoja, täytyy tikuttaa tarkasti ja pari kiertoa, jotta tietää kuinka omat hormoonit näkyy tikussa. Kaikki kun eivät saa kirkuvan punaista plussaa, vaikka ovuloisikin ja se aiheuttaa turhaa huolta. Miun mielestä turhaa stressiä sillä vaan tekee itelleen, jos ei lääkäri määrää tikuttamista :)

Voisiko siulla olla kyseessä valeraskaus, jos ei testeissä näy plussaa? Joka tapauksessa tuo kierto alkaa olla jo pikkuhiljaa sen pitunen ett kannattaa käydä lääkärillä sitten verikokeen tulokset saatuasi (jos on nega) niin hän voi määrätä terolutit tai muita lääkkeitä jolla kierron saa käynnistymään.

Tsemppiä epätietoisuuteen!❤
 
Hilpertti: no mulla kans aamuyöstä alkaa sellanen ihme kipu. Ja ihan koko alavatsassa, ei mitenkään tietyllä puolella. Vatsalla nukkuminen on muutenkin muuttunut kauheen epämukavaks, kauhea paineen tuntu heti kun vähän ees kääntyy vatsalleen. Ja suojia juu menee ihan päivittäin. Ja aina välillä oikeen pelästyy et nytkö ne menkat sit alko kun oikeen lurahtaa, mut eiii, valkkaria kaikki tyynni. Mitään tulehdusoireita ( siis kirvely, kipu, turvotus,punotus mitä niitä nyt on) ei kuitenkaan ole. Eilen alko lisäks rinnat kipuileen mut tokkopa silti raskauden vuoks, veikkaan ennemmin syyksi koko kehon sekavuutta, voi oikeen enää luottaa mihinkään tuntemuksiin :p

nennaa: No nyt kun miettii ihan järjellä niin kyllähän semmonen jatkuva liuskojen kanssa pelleilly lisää varmasti sitä stressiä koko hommaan. Parempi antaa sen idean kuolla jo syntysijoilleen ja antaa testien olla kaupassa :)
Siis wooot? Voiko ihmisellä olla valeraskaus????? Mä oon aina luullut et se on koirien juttu enempi?! Enpä oo koskaan osannu mieltää ihmisiin, ohhoh. Ja sekö sitten ilmenee ihan niinnkun "raskausoireina" ilman raskautta? Jännä, aina oppii uutta.

Jees ens viikolle yritän saada sen lääkärin tai ainakin neuvolan. Alkaa ihan oikeesti jo pelottaa kaikki kohdunulkoiset ja hormooniheitto aatokset.

Nyt olis sit tosiaan kp lähellä maagista 50 ekaa kertaa "ilman raskautta" mikäli testejä uskoo. Onhan mulla vielä yks CB digital testi jemmassa, ehkä korkkaan sen kun kp 50 alkaa. Oireina on noi vatsatuntemukset (nippailua,paineentunnetta ...) aina vaan pissattaa,valkovuoto, nälkä (etuliitteeksi jumalaton), menkat pois, aamusin nenä aivan jumissa, toisinaan viiltäviä ja äkkinäisiä kipuja alavatsassa, selkäkipu, herkkä hajuaisti, toisinaan kuvottaa, nännit arat ja väsymys. Lämmöt ei kuitenkaan merkittävästi koholla, lähentelee 37 mutta kuitenkin 36 puolella pysytään, parin asteen heittoa ehkä normaaliin mikäli mittariin luottaa. Samanlaisia oireita oli viime keväänä mutta paljon voimakkaampia, nyt melko lievää. Silloin todettiin tuulimuna rv 7, saas nähä mitä nyt todetaan. Innolla odotan verikokeiden tuloksia.
 
Last edited by a moderator:
Ilmoittelehan kun tulokset tulee. Noi siun oireet kuullostaa suht samoilta, mitä miulla oli ekassa raskaudessa..

Miullakaan ei ole vielä tullut toisia menkkoja. Ei kyllä oikein ole raskausoireitakaan. Mitä nyt välillä alavatsassa nippailee ja turvottaa ja välillä päätä särkee. Ootellaan nyt. Neuvolatäti sanoi, että kyllä sen sit näkee myöhemmin jos olenki raskaana :D kiitti hei..
 
Takaisin
Top