Pidemmän kaavan kautta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja K_@tri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos ninni, vähän helpotti oloo. Huomenna soitan neuvolaan vaikka pelottaa jo nyt vähän mikä "tuomio" tulee.

Varasin nyt sen neuvolan, ensi keskiviikkona on ultra. Sanoin et raskaus alko niin "oudoissa" merkeissä et tahdon sen ultran. Ja sainkin, taustatkin huomioitiin. Jännittää ihan sikana.

Tuhruu ei oo enää ollut.

Uuu tänään työkaveri kerto saaneensa töistä enterorokon. Kerto myös et se on raskaana olevalle melko riski rokko. Käsiäkö tässä on nyt vaan pestävä hyvin? Miten se tarttuu tai oireilee.. Hyih :/

Oliko sulla muuten se ultra tänään vai ens viikon keskiviikkona? Koita lukea netistä, että miten tuo rokko tarttuu :o mä en siis tiedä.

Eipä tuo entero ihan niin vaarallinen ole kuin esim vihuri tai tuhkarokko mutt voi käsittääkseni aiheuttaa sikiölle esim pienessä osassa sydämen vikoja.
Välttele silti ehdottomasti, on sen verran vmäinen tauti eikä kannata riskejä ottaa.
Poikani sairasti puol vuotta sitten yhtä aikaa vesirokon, enteron ja flunssan. Mulla oli vaan entero ja flunssa. Terkkari sääli meitä kovin.. Oltiin kyllä kipeämpiä ku koskaan, ottaisin jopa mahataudin ku enteron. Isovarpaiden kynnetki lähti molemmilta jonku ajan päästä.

Ninni vasta ens viikon keskiviikkona. Jännittää ihan törkeesti. Onnekseni oireita on päällä kokoajan lievempinä tai vahvempina mutta kuitenkin. Kumpa kaikki olis hyvin. Miestä huolettaa kun ei ruoka maistu ja hokee et pitää syödä mut kaikki lämmin on vaan niin oksettavaa... Kylmä nyt menee mut lämmin ruoka. Ei kiitos. Koitan kyllä syödä mut olo tulee helposti huonoks. Painoakin on kai tippunut. Leipä, jogurtti, omenat, satsumat, appelsiinimehu, salaatit.. Mun perus ruokaani nyt. Söin mä eilen pitsaa kun tein viikonlopuks ison pellillisen ni sain yhen palan alas. Hampaidenpesu on muuten ihan kauheeta. Minäkin tarkka siitä, hammaslääkärikammosena mä oon aina ollu tarkka pesijä niin nyt harjan ku iskee suuhun ni johan kyökitään siin sit :D noooh , mä ootan ens viikon tuomiota kauhulla, en osaa hengittää rauhassa ennen ku tiedän mikä on tilanne. Vaik muutama onkin lohduttanu et ohan tää nyt selvästi erilainen ku eka kerta, "rankrempia" oireita jne. Toivon niin et olis syke ja kaikki fine.

Okei puikula, hyvä tietää. Oon pessy ja desinfioinu käsiäni ku hullu. Eilen tein töitä siinä luokkatilassa missä oppilaalla rokko todettu ja olin ihan kananlihalla. Toivotaan et mun käsien kuivatus on ollu hyödyks :D Kuullostaa ihan kauheelle. Voi teitä.

Sano miehelles, et kyllä se lapsi ottaa kaiken tarvittavan, vaikka sie söisitkin vähän huonosti nyt. :) itsellä paino laskenut myös, kiitos rankan pahoinvoinnin (on muuten pahempi kuin esikoista odottaessa). Leipä ja kurkku on aika pop! Aluksi se on ihan jees, mutta kun lapsi alkaa saamaan kaiken ravinnon istukan kautta, niin on hyvä muistaa syödä monipuolisesti. :) toivottavasti pahoinvointi helpottaa siulla nopeasti! Tsemppiä keskiviikon ultraan. Se on ihanan jännittävä kokemus. <3

Keskiviikon ultra ahdistaa jo. Oon koittanu olla "ajattelematta" mut ei auta. Olispa ohi jo koko ultra.

Onpa jännä tarina. :-) Toivottavasti kaikki hyvin ja siellä masussa edelleen joku olla möllöttää. Itsellä tällä hetkellä toinen raskaus ja voin sanoa, että kovin ovat erilaisia. Ekasta voin loistavasti koko ajan, nyt sitten toisella kertaa en ihan niin loistavasti. Ei mitään pahempaa, mutta juurikin noita vatsan nipistelyitä jne. oli alussa paljon. Ja jotain muutakin pikkukremppaa (mm. liitoskipuja) on nyt tullut. Kaikki kuitenkin mennyt hyvin ja nyt mennään 25. rv:lla.

Oi kiitos kaikille! Viime yö meni pyörien ja nähden mitä oudompia unia. Nyt tässä kädet täristen koitan saada teetä alas.

Oon koittanu miettiä kaikkee muuta ja sit "puida" asiaa miettimällä kaikkia oireita ja sitä että viimeksi raskauspussi oli aivan reunassa, ultraajankin mielestä vähän hassusti ja nyt pussi löytyi keskeltä kohtua ja ihan gynekin sanoi että kaikki näyttää olevan niinkuin pitää. Aina kun alan puimaan asiaa läpi niin iskee paniikki et onkohan mulla nyt oireita saman verran ku aluks vai ei ollenkaan vai mitä tässä nyt. Onhan mulla ihan perus oireisto kokoajan päällä mutta epäröin vaan kokoajan.

Mä kuulen vieläkin vaan kun se lääkäri sanoi että ei täällä valitettavasti mitään ole tapahtunut, raskaus on keskeytynyt. Pelottaa mennä kun muisto niin tuore.

Koitan aatella että saanpahan nyt "päätöksen" joko hyvän tai huonon ja sen mukaan mennään. Oon myös päättäny et jos tää meneekin huonosti nyt niin pyydän e-pillerit ja hoidan tota pcota parempaan suuntaan ainakin jokusen ajan. Sais ees kierron pelaan niinku pitää.

Toivon niiiiiin et kaikki olis hyvin ja saatas oikeesti se kesävauva. Mä haluaisin ostella jo kaikkee pientä ja sulosta kaappeihin ja laittaa kotia kuntoon, olis hyvä syy pikku tuhlailuun. Oon rukoillu, oon toivonu ja tehny kaiken "oikein" vitamiineista ruokaan ja lepoon. Mutta tää on nyt sit korkeemmassa kädessä tää päätös että miten kaikki päättyy.

Itkettää kun jännittää. Huh.

Siitä mieleen ettei ihan kurjuudeks menis ni kerron mun pahimman tv pelkoni. Mulla on yksi mainos jota en ole kohta kuukauteen kattonu kuivin silmin. Itku lähtee heti, salamana, kun nään sen pikku paatin merellä. Ja se on se Valio Polarin juusto mainos. Itken ihan hulluna kun sen miehen kalat tippuu laivasta, musiikki soi taustalla ja isoin nyyhkytys alkaa kun se pikku kissa tulee kuviin. Mies ei tajuu, sen mukaan sitä kissa ei ainakaan tarvi surra kun kissallakin on suu irvistyshymyssä asti kun joku antaa sille kermajuustoo :D Mä siis vollaan ja mies nauraa mun itkujani kissaa kohtaan. Näin meillä :'D

Hengessä mukana myös täällä. Pidetään peukut ja varpaat pystyssä että kaikki on niinku pitää! <3 mie lähen myös varhaisultraan tänään. :)

Mä kanssa ootan kuumeisesti jo... Jännä toivoa parasta sellaiselle ihmiselle, jota ei ole koskaan edes tavannu!

Huokaistaan "siskot" helpotuksesta. Ultrassa näkyi 9+1 viikon ikänen sikiö, sydän löi hienosti ja koko oli hyvä. 31.5 on laskettu aika :) Hyi että miten helpottunut oon. Kävin duunia oksentaas ennen ku lähin, niin kovaa jännitti mut kaikki hyvin <3

Takaisin