Perätilavauvat

Hei muuten, mites te joilla on myös synnytystapana sektio.. niin pitääkö teidän miehet isyyslomaa ja koska he sen aloittavat? Mietin vaan, että eikös sen sektion jälkeen sairaalassa pidä olla useampi päivä, eikä meillä ainakaan ole tarkoitus ottaa perhehuonetta. Mites muilla? :rolleyes:
 
Meillä alkaa miehen loma rullaamaan sektioaamusta, toivon perhehuonetta koska välimatka mut eihän sitä koskaan tiedä :grin Mun ohjeissa lukee että sairaalassaoloa 3-5vrk, ke-aamuna leikkaus, voiskohan jo pe päästä kotiin ? :shy: viikonloppuna kukaan ei ole kotiuttamassa :sorry:
 
Etsijä: Kuulostaa hyvältä.

Ymmärrän tuon perhehuoneen, jos välimatka sairaalaan on noin pitkä. Tietysti perhehuone on muutenkin ihana mahdollisuus! :) Jos meillä ei olisi koiraa, niin varmasti itsekkin haluaisimme perhehuoneen ja välimatkakin sairaalaan on noin max. 10 min ajomatka, joten mies voi hyvin käydä nukkumassa kotona :)
Me ollaan nyt pohdittu tuota isyysloman aloittamista ja ollaan myös sitä mieltä, että se alkaisi myös sektioaamuna. Tarvitsenhan minä sairaalassa varmasti hoitoapua ja jonkunhan se on tää huushollikin pidettävä pystyssä :p

Mitkä muuten on fiilikset? Saitko muuten tukisukat sairaalasta?
 
Juu meille tulee kotiin talo- ja eläinvahti niin ei tarvitse kantaa huolta onneksi niistäkään! Mä kans ajattelin että alkuun varmasti tarvii paljon apua ja ensinhän se mies on vain sen vauvan kanssa kun itse on heräämössä ja eihän sitä tiedä vaikka oiskin tosi kipeenä niin tietää että sentään mies voi hoitaa vauvaa 100% vaikkei itse täysin voikaan. Ja sit ne kotihommat... täytyy muuten olla aika höölinä itellensä sitten :)

En oo saanu tukisukkia :eek: Ihan ok fiilikset, tasaisemmat mut kyllä silti pelottaa ja ahdistaa vielä :shy: Onneksi huomiselle on tekemistä kun lähden tekemään viimehetken ostokset, ei mene niin jännittäessä koko päivä.
 
Älkää pitäkö kiirettä kotiutumisen kanssa sektiomammat! Etenkin, jos välimatkaa sairaalaan on. Ettei tule sitten urheiltua ja väsytettyä itseään pitkän matkan kanssa jo. Lisäksi, jos mitä komplikaatioita ilmenisi, niin ei se viisi seurantapäivää osastolla paljoa ole. Saisi imetyksenkin hyvälle alulle ym.

Perjantai on vappupäivä, päälle viikonloppu. Kyllä sairaalat toki kotiuttaa pyhinäkin ja viikonloppuisin, tehdäänhän polikliinisiä synnytyksiäkin noina aikoina.... mutta pitäkää järki mukana ja kuunnelkaa itseänne sekä ammattilaisia sairaalassa. Ymmärrän, että kiire kotiin on mutta silti, ettei tulis turhia ajeluita, lisärumbaa jne.

Elektiivisen sektion ehdottomasti paras puoli on miehen isyyslomapäivien mätsäys nappiin. On helppoa järkätä miehen mukanaolo operaatiossa ja siihen vapaat päälle.

❤️
 
Niin, mutta kyllä se 2 lisäpäivää tuntuu jo ajatuksena pitkälle tällaiselle koti-ihmiselle joka on jo viikon ollut poissa kotoa... tottakai oman voinnin mukaan, jos onkin huonossa kunnossa niin mieluusti onkin muiden hoidettavana mutta koti on aina koti :Heartred Kiva toki jos kotiuttaminen onnistuukin viikonloppuna, näin mulle infottiin ettei olisi mahista mut sen näkee sitten :)
 
Olen samaa mieltä, ettei kotiin kannata liian aikasin lähteä.

Mä oon ollut vähän hysteerinen tässä vuorokauden sisään.. Vauva on ollut extra-rauhallinen, eikä liikelaskenta taaskaan onnistu. Onneksi doppleri löytyy, niin sillä saanut mielenrauhaa :p
 
Eilisestä kommentistani on sitten tapahtunut kaikenlaista! Nyt on yö vietetty sairaalassa seurannassa ja makailen tässä "aamu käyrillä". Vauva tosiaan liikkunut nyt todella huonosti ja eilen vatsa meni todella kipeäksi, jonka seurauksena lähdin näytille.
Nyt odotellaan, että aamuvuoron lääkäri tekee päätöksen, että miten edetään.. Vauva on todella laiskan olonen, eikä häneen tunnu saavan nyt mitenkään vauhtia... Odotellaan :sad001
 
Mikä tilanne LMK?

Meillä on leikkaus ohitse ja vauva syntyi oikein terhakkaana. Pikkuisen jalkataipeet oli hautuneet aika kipeiksi ja lonkat hyvin jäykät mutta lääkäri sanoi että oikenee kyllä. Lapsivettä pulautteli koko yön ja samoten aikamoisesti on kakkaillut parin tunnin välein, nyt alkaa olla kovimmat masukivut poissa ja malttaa nukkuakin.
 
Etsijä, onneksi olkoon koko perheelle! :Heartred ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin. Miten itse voit tällä hetkellä?

Tänne kuuluu hyvää, aamulla saatiin positiivisia uutisia ja päästiinkin jo kotiin. Vauvan vointi on nyt tasaantunut ja painokin on tullut pikkuisen lisää. Paino nyt 37+1 on 2200g. Näiden uutisten myötä sektio aika sovittu ensi viikolle ja maanantaina käydään sitten vielä kerran kontrollissa ja juttelemassa loppuviikolle sijottuvasta sektiosta. Olo on todella helpottunut, pari päivää meni tossa aika kysymysmerkin kanssa, kun vauvan vointi heitteili aika paljon. Alko omakin mielenterveys jo olemaan koetuksella... Nyt kuitenkin hyvillä mielin voi aloittaa vapun vieton :)
 
Täällä ilmoittautuu vielä yllätysperätilavauvan äiti! :O Alustavasti suunniteltu sektio tosiaan rv39, eli ens viikon tiistai :O!!!
 
Ohhoh nenna! Muksut ne osaa yllättää:) Ihanaa, sulla on jo ens viikolla vauveli sylissä!
 
Takaisin
Top