Perätilavauvat

Tää on vaan tää tilanne kun tieto lisää tuskaa. Kun tietää kuin monen kerroksen läpi ne menee ennenkuin vauvan saa ulos, tai sen että kuinka paljon sen puudutteen laittaminen voi tehdä kipeää, tai se kuinka paljon se liikkeellelähteminen sattuu aluksi ja kuinka avuton sitä oikeasti aluksi on.. Kaikki tämmönen vaikuttaa.

Voin pahoin kun ajattelen asia tarkemmin. Mulla siis jännityksen ja stressin sivuoireena aina järjetön pahoinvointi. :angry1
 
nennaemilia. Tosiaan tiedän miltä tuntuu, yritin kovasti olla ajattelematta koko asiaa etten pyörtyisi, mulla vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti myös kaikki tuollainen, kaikki sympatiat täältä :Heartred:Heartred:Heartred Kannattaa heti reilusti sanoa siellä että sulla pelottaa ja jännittää, saattavat antaa rauhottavan vaikkei suositellakaan, mä sain leikkauksen jälkeen kun meinasin vielä silloinkin saada paniikkikohtauksia. :shy::shy::shy: Sä selviät kyllä :shy::shy::shy:
 
kyl mie uskon et selviin. Tää on vaan tämmöstä panikointia tälleen etukäteen. Koitan nyt vaan selvitä tässä tästä päivästä ni kaikki on varmasti taas ok... Tarttee vissii etsiä foorumin salasana et pääsee kännykällä selaamaan tännekin :wink
 
Koska varsinaista sektioketjua ei ikinä pistetty pystyyn, niin huutelen täällä :D

Mites tuo saunominen? Sektiosta tänään 10 päivää ja toissa päivänä poistettiin tikit. Kätilö osastolla sano, että saunomista pitää välttää pari kk, mutta lähes kaikkialta oon lukenut, että tikkien poiston jälkeen ok?
Mulla on jälkivuoto loppu. Oli olematonta koko ajan.. Voihan se olla, että alkaa vielä uudestaan. Me jo heiluteltiin peittoakin... Tottakai ehkäsyasiat on kunnossa.. En ainakaan löytänyt ohjeistusta seksin suhteen? :eek: Oon kivuton, eikä haavaa koskenut ollenkaan..
 
Ai mä kävin kyl saunassa pari päivää sen jälkeen kun tikit oli veks.
Oho sulla oli nopeesti vuoto ohi, mulla tuhruttaa edelleen vähän hailakkaa, odottelen odottelen, miesreppanaa käy jo sääliksi :grin
 
Ainakin keskenmenon jälkeen oli tulehdusvaaran takia seksikielto niin kauan kuin jälkivuoto kesti, luulisi saman säännön pätevän sektion jälkeenkin? Kunhan on varovainen haavan ja muun takia. Alatiesynnytys sitten tietty vähän eri asia..
 
Seksiä sit ku siltä tuntuu ja kumin kanssa jos vuotoa vielä on. Mun täytyy kyl sanoo ettei vois tällä hetkellä ehkä vähempää tehdä mieli. Vielä satunnaista vuotoa tulee jälkisuppareitten yhteydessä, etenkin jos imettää pitkän kaavan mukaan. Ja mitä tohon seksiin vielä tulee niin mulla noi maitotissit ei kyl herätä hirveesti haluja :D Enkä usko että miehelläkään. Hän kun on henkeen ja vereen tissimiehiä niin en usko et pitää kauheen eroottisena valuvia tissejä :D

Nii ja saunaan.. en muista kyllä yhtään esikoisesta et mikä oli ohjeistus, hämä mielikuva olis et kuukauden päivät olis syytä välttää, mut en mene mitään vannomaan.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Joo, eikös kumi ole suositeltava jälkitarkastukseen saakka. Tänään juuri neuvolatäti sanoi, että pitäisi miettiä ehkäsyasioita valmiiksi. Raskautumista ei ilmeisesti suositella ainakaan vuoteen sektion jälkeen? Meillä on tarkoitus ainakin pitää pari vuotta taukoa, kunnes seuraavaa aletaan yrittämään.
Onko muilla sektiohaava tunnoton? Mulla on lähinnä vatsa arka haavan ja navan välistä, mutta alapuolelta täysin tunnoton?
 
Tunnoton on haava ja kipeä siitä ylöspäin napaan asti, onpi pientä mustelmaakin siinä masussa, on siis vissiin normaalia kun kerta sullakin on :grin
 
Mulla oli esikoisen jälkeen varmaan pari vuotta sektioalue ihan tunnoton. Se oli todella omituista. Nyt sit sama edessä taas. Tosin parempi sekin kuin hakasiin tarttuvat alusvaatteet :D Meikäläinen ei omista alushousuja mallia mummo, hiukan haastavaa.

Me ollaan mietitty et jos viel yks lapsi niin katellaan tos aikasintaan 3v päästä sitä sitten.

Meille kanssa annettiin lappua et pitää ehkäisyä miettiä. Ei olla edes suotu vielä ajatusta koko asialle. Varmaan mennään kumin kanssa niinkuin tähänkin asti. Meikäläinen kun on tämmöinen eriteinhoinen niin se on siistein vaihtoehto. Hormonaalinen on poissuljettu koska meistä kumpikaan ei ole sen kannalla.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Takaisin
Top