Perätilavauvat

Noniin tässä kotimatkalla ollaan! Eli kävimme synnytyssairaalassa ottamassa mittaa ja koetta ja käyrää. Meidän vauvaa ei alettu kääntämään sillä kävikin ilmi että lapsivesi on vähänä :wideyed: Vauva on täydellisessä perätilassa ja painoarvion mukaan liki kolmekiloinen sittenkin, lääkäri sanoi suoraan ettei synnytystä edes ajatella vaan vauva syntynee ensiviikolla sektiolla viikolla 38+1. O-ou :shy:
 
Etsijä, eli teil on ihan kohta pieni vauva siellä! Ei oo pitkä aika enää! Millä fiiliksellä olet? :)
 
Juu kyllä näin on! Ihanat fiiliksen vauvasta tietty mut leikkaus ei aiheuta niin ihania fiiliksiä! Tällä hetkellä kun ajattelenkin yhtään mitä kaikkea se pitää sisällään piikkeineen, veitsineen jne niin oksennus miltein nousee suuhun :yuck: Tekee tosi pahaa ajatella koko asiaa suoraansanottuna!
 
Etsijä, selvät sävelet siis :) Voi, että mitkä fiilikset nyt kun tietää millon toinen tulla tupsahtaa? :) Mulla on sama reissu edessä perjantaina, katsotaan nyt mikä meidän tuomio tulee olemaan.

Edit. Olitkin just kerenny vastaamaan :D
 
Joo, en mäkään oikein tykännyt siitä leikkauksesta ja noin.. Tosin mulla se ajatus ja pahoinvointi iski kun lapsi oli jo ulkona ja aloin tuntemaan kuinka ne nyhti mun vatsanahkaa kasaan. Ei kiva. Mut koita ajatella positiivisia puolia, tiedätte päivän ku vauva syntyy, osaatte varautua etukäteen ja noin.. Tosin sektiosta toipuminen ei ole ollenkaan kivaa :/
 
Ei se sektiokaan oo paha juttu, toipuminen on ekana päivänä aika hirveetä mut äkkiä se helpottaa. Tsemppiä :)
 
Sektiosta kyllä toipuu suht nopeaan. Ensimmäiset kaksi päivää ovat ikävimmät. Tsemppiä :)
 
Mä oon miettinyt tota sektio hommaa... Kiva, kun mä oon ollut tosi kipeä aina vatsan ja kohdun alueelle tehdyistä tähystyksistä, niin saati sit joku sektio :oops: Mutta, eikös tommoset oo aika yksilöllisiä, että miten nopeesti niistä toipuu.. Jaiks, silti! :android:
 
Sama lmk! Tänäänkin on maha tosi hellänä kun eilen niin pitkään ultrasivat ja varmaan johtuu siitä istumisesta autossa, mut kuitenkin. Muutenkaa ei kärsi mahaa paljoa kosketella niin entäs sitten :wtf:
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Mulla oli tänään neuvola ja käsin tunnusteltunakin vauva edelleen selkeästi perätilassa.. Keskusteltiin pitkään tulevasta perjantain polikäynnistä.. Aika paljon ajatuksii taas mielessä :eek:
Etsijä, jos jaksat ja haluat niin kerro sit ihmeessä miten sektio suju ja miten voit...
 
Hyvä, että fiilikset on vähän tasottunut! Sä oot kyllä jo jännän äärellä :)

Mä kävin tosiaan kävin neuvolassa sanoin terkalle, että mä alan olee jo semi väsynyt koko raskauteen, kun suht hankala (vauvan pieni koko, kohdunsuun tilanne jne.) tää on kaiken kaikkiaan ollut ja painotin, etten tiedä onko mulla sitä energiaa ryhtyä perätilasynnytykseen.. Tästä huolimatta terkka oli omakantaan kirjannut, että olen halukas siihen :wideyed: En ilmeisesti artikuloinut tarpeeksi selkeästi... :hungover:
 
Täh ompa törkeää että terkkari on noin kirjannut! Korjaahan tilanne sinne jos susta tuntuu tuolta :happy:
Me ollaan taas matkalla sairaalaan, tänään otetaan lisää sydänkäyrääääääääää ....
 
Juu juurikin näin, käyrät ok! Supistelee tiheesti ja maha on kova möykky ennemmin kuin joustava möllykkä veden vähyyden vuoksi, kaikki liikkeet tuntuu tosi epämiellyttäviltä, onneksi siis enää 6päivää :woot:
 
Sairaalasta kotiuduttu, ei hyviä uutisia. Vauvaa ei voitu kääntää vähäisen lapsiveden ja koon vuoksi. Oon käyny vauvan pienen koon vuoksi kontrollissa jo viikolta 29. Nyt huomattiin, ettei vauva ole kasvanut yhtään 3 viikon aikana. Tänään rv 36+2 ja painoa vaan edelleen 2000g. Ens viikolla takasin, jos tilanne yhtä huono niin ens viikolla sektio, mutta viimeistään 2 viikon kuluessa. Lääkärin mukaan vauvaa ei ole turvallista enää pitkää mahassa, kun pikkunen voi niin heiveröisesti :sad001
 
Takaisin
Top