Pelot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jl86 ja mh- : Sain vastauksen. Yksityinen gyne anto siis ohjeen tehdä se r.testi 5.10. Jos pos. niin neukkaan jos neg. niin sinne takas. No tein ja se oli pos. Vitkuttelin kuitenkin 2-3vk sillä halusin olla "varma". Soitin neuvolaan viikolla 7 tai 8 ja viime keskiviikkona 28.10 näkyi uudessa ultrassa mikä neuvolan lääkäri siis teki alkio joka vastas viikkoja 9+1. Syke näkyi selvästi ja kehitys oli sellasta kun sen pitäs noilla viikoilla olla. Lääkäri sanoi et ei hätää, kaikki hyvin. 17.11 meen sitten uudelleen ultraan, silloin rv 12 tasan.

Et ainakin toisatseks mun pelot on ollu turhia mut kuten tosta aiemmasta kommentistani voi päätellä nii ei todellakaan ohi.

Itkuinen ja tuskainen viikonloppu lähestyy onneksi loppuaan ja saa palata viikoksi töihin lepäämään omilta ajatuksilta. Mitkään äidin tai miehen lohdutukset ei vie tätä tuskaa ja epävarmuutta pois. Mielessä vaan jäytää "se ultran näyttö oli tyhjä, vauva on kuollut". Pelkään nt-ultraa ja toisaalta ootan sitä että saisin jonkun vastauksen. Nämä kaksi viikkoa neuvolan jälkeen on olleet hirveät ja toiset kaksi on edessä. Haluaisin kuulla että kaikki on hyvin, mutta toisaalta tieto siitäkin ettei ole auttaisi pois tästä tuskasta kun pääsisi aloittamaan surutyön: avaamaan viinipullon, tapaamaan ystäviä ja puhumaan. Nyt on vaan minä yksin näiden tunteiden kanssa, ympärille läheisten typerät kliseet siitä kuinka oireet kertovat kaiken olevan hyvin ja kuinka he uskovat kaiken olevan hyvin. Olen yrittänyt sanoa, että hekin valmistautuisivat suruun niin en joutuisi sitten heitäkin kannattalemaan, kun olen itsekin rikki. Anteeksi pitkä purkaus, toivottavasti kovin moni ei tähän aikaansa käyttänyt. Jo pelkkä asioiden kirjoittaminen jonnekin purkaa pään sisällä jyllääviä ajatuksia.

En osaa edes kuvitella kuinka ahdistava tilanne siulla on MaiKhi! :/ hyvä että kirjoitat tänne! Saa edes vähän oloa kevennettyä! Kovasti voimia ja jaksamista! ♥ kaksi viikkoa on todella pitkä aika kun odottaa jotakin tosi paljon :/

Voi MaiKhi! Sitä varten täällä ollaan, että saadaan purettua omaa oloa ja saadaan muilta tukea. Kamalan pitkään joudut odottamaan varmistusta. Toivottavasti kaikki kuitenkin on hyvin. Toisaaltaan ymmärrän tarpeesi valmistautua siihen pahimpaan. Jos pahin käy ultrassa ilmi, muista, että sinun ei tarvitse huolehtia kenestäkään muusta kuin itsestäsi. Et sinä voi siinä surussa alkaa keräämään muidenkin palasia. :Heartred

Muistan toki, pelkään ehkä enemmän sitä, että jos itse työstän asian nyt mahdollisimman pitkälle, että pääsisin siitä myös mahdollisimman nopeasti eteenpäin niin muiden sureminen minun kanssani vyöryy niskaan ja minut pakotetaan suremaan uudestaan ne asiat mitä olen jo käsitellyt. Vaikea selittää, mutta kammoan siis sitä että minulle tullaan vollottamaan kuinka surullisia ollaan minun puolesta ja odotetaan jotain kanssaitkua. Tämä ei siis ole minun tapaistani. Olen ulos aina vahva ja haluan nuolla haavani yksin, jatkaa elämää ja mennä eteenpäin. Näin on ollut kaikessa surussa ja olen esim. erojen jälkeen kokenut ahdistavan kavereiden "puhu ja itke" kehotukset kun itse oon enemmän leuka pystyyn ja baanalle tyyppiä vaikka se vaikeaa olisikin, mutta lopulta se tuntuu luontevalta, kun alkaa vaan elää.

MaiKhi, onko teillä tk:ssa oma ultra ja neuvolassa oma vai onko ne yhistetty? Ko mietin sitä, että jos menisit päivystykseen valittaan vähän liioteltuna niin jos niillä ois tarkempi ultra tutkia asiaa.

Neuvolassa on vaan ultra, jota kenenkään tuttuni kohdalla ei ole käytetty, koska kukaan ei kuulemma osaa. Eli sinne en tän asian kanssa enää mee ennen kuin tämä asia on selvitetty! Odotan ammattilaisen ultraa Rovaniemellä...

Vähän pelkäsinki tuota ettei ultraa löydy muualta ko neuvolasta. Toivoin kyllä jos terveyskeskuksessa ois ollu että oisit päässy sinne, juurikin sen takia, että siellä ne ainaki osais käyttää sitä. Mutta jos sulla vuoto on kuitenki ollu suht vähästä ja aiemmin ultrassa oli kaikki ok, niin todennäköisempää kuitenki on että kaikki on hyvin. Ja kokemuksesta voin sanoa, että jos kesken ois menny niin et sie sen vuodon ja kipujen kans kotona ois. Ajatukset vaan muualle ja aika mahollisimman äkkiä kulumaan, että pääset kuulemaan kaiken olevan kunnossa ;)

Ja kannattaahan sinun kokeilla sitäki saatko nt-ultra aikaa aikastettua. Vetoat töihin tms, jos saisit sen aiemmin, toki tietenkin laskea se että viikkoja on tarpeeksi siihen.

Yritän soittaa huomenna ja aikaistaa päivällä, että mies pääsee mukaan. Muuten meen mielelläni tuossa 12+ viikolla niin, jos silloin on kaikki hyvin niin saan oikeasti henkäistä. Muuten jäisin panikoimaan sen 12 viikon täyttymistä.

• Tykkään
Reaktiot: mh-
MaikHi, tuli mieleen viime viikolla hetkelliset kauhun hetket, kun luin noita viestejäsi. Täällä on siis viikolla 10 lääkärinneuvola, jossa ultrataan alakautta. Lääkäri aloitteli siinä ultrausta ja kerkesin jo säikähtää, kun kohtu näytti tyhjältä. Mutta hetken siinä pyöriteltyää sai pienen vauvan sieltä näkyviin. ♡ Tämän halusin kertoa siksi, että todellakin kaikki voi olla hyvin ja syy on vain neuvolan ultraajassa!

Tuo Eetla toivoa... Mua ultrattiin vaan vatsan päältä niin jos alakauttakin on ollut hankaluuksia niin lohduttaa kyllä.

Tosiaan kun 10+ viikoilla sikiö on vasta 3-4cm pitkä, niin alakauttakin jo kokeneilla voi olla hankaluuksia löytää alkuun. Saati mahan päältä ja vielä sellainen joka ei osaa sitä vehjettä käyttää!

Minä pidän MaiKhi sinulle peukkuja täällä!

Kiitos! Ja mun mahan päällä on tosiaan tuota massaakin edessä. Oireiden vähentyminen aiheuttaa taas ison peikon päähän... :( vaikka tiiän että voi kuulua asiaankin tässä kohta. Ei ole etonut läheskään niin paljon. Mies ehdotti että hommaisin aikaa yksityiselle... En tiedä.

MaiKhi Hyvä idea ihan vaan jo oman mielenrauhas takiaki, jos vaan aika ja talous antaa myöten sen.

Sepä se... Oon myös kotidoppleria harkinnut, mutta mies sanoi sen vaan lisäävän paniikkia :D Saiskohan sinne Lks ultraavalle kätilölle soittoaikaa, sekin auttais kun sais ammattilaiselta kysyä, että olisiko siellä pitänyt näkyä jotain... :(

Sain LKS-kätilön puhelimeen tänään ja kysyin neuvolaultrista, että onko syytä huoleen, että olisko jotain pitänyt näkyä niin sanoi ettei riippuu ihan ultraajasta ja ultrattavasta... Mitä nyt tuostakin sitten ajattelis...

No olipas kökkö vastaus! Tosin kai se paljon juuri noista asioista on kiinni. Mulle lääkäri sanoi ekassa ar-ultrassa, kohtu ainakin löytyi helposti. Löysi se sieltä muutakin, mutta olikin tk:n lääkäri, joka tekee niitä ultrauksia. Olin tosiaan tuosta kohtu kommentista hieman ihmeissäni ja hän sitten selitti, että joillakin sekin on jotenkin "piilossa", että ensin täytyy etsiä se ennen kun voi etsiä sieltä elämää. Että tosiaan jos on kokematon ultraaja niin ei välttämättä löydä edes sitä kohtua kunnolla...

MaiKhi, jos ois ollu kunnolliset laitteet ja kokenu ultraaja niin varmasti ois näkyny, mutta ei varmaan kätilökään suoraan voi sanoa, että jos on ollu osaamaton ultraaja niin ei oo mikään ihme ettei näy. Ja totta siihen tosiaan voi jotenki vaikuttaa kohdun asento ja seki, että kuinka paljon on ylipainoa yms, että kuin helposti sen sitten kokenutkaan ultraaja saa näkyviin.

Takaisin