Pelot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onneli84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aloin laskeskelemaan ja vuodot on tainnut osua aina siihen kohtaan, jolloin normaalisti olisi ollut kuukautiset... Helpotti vähän omaa painetta, kun uskottelen nyt itselle, että se on "vain" siitä. :D

Tänne tunki odottamaton pelko.. 7v kuopuksella enterorokko!!! Oon ihan varma nyt että tulee myös mulle ja ei hyvin seurauksin... Onneks nt-ultra keskiviikkona, voi taas tuostaki kysellä kysellä ja kysellä. Kokoajan muutenki on semmonen olo et jotain menee pieleen:nailbiting:

meillä miehellä vissiin enteron iski päälle lievänä mutta esikoisella ja itselläni ei ainakaan vielä ole näppyjä tai muuta ilmennyt, toivon mukaan ei tulekaan kun ihan hirveältä kuulostanut kun lueskellut aikuisten pitämiä rokkoja:sour:

Kylläpä taas päässä kummitteli yön. Vaikka nt-ultra onkin ens ma niin silti ahdistaa tää oottelu. Ja nyt pelottaa, kun ajatukset on kääntyneet enemmän siihen, että kyllä se pieni sieltä löytyy niin itku tulee ajatuksesta, että näyttö näyttää tyhjää niin kuin neuvolassa :( henkisesti oon aivan loppu ja hukutan itteni työhön ja karkkiin, vaikka stressistä ja makeasta tuleekin vaan paha olo.

Minun kipukynnys on aika vähäinen joten jo nyt mietin miten pitkään täytyy kun synnys alkaa niin kestää niitä kipeitä supistuksia.Synnytykset kestäneet n.12-36h ja supistukset olleet sen mukaisia.Kaikki 3 synnytystä ovat lähteneet aika hitaasti käyntiin joten suurin helpotus on ollut epiduraalista mutta sekin annetaan vasta sitten kun on tietyn verran auki.Välillä mietin et saisikohan tommoisen takia sektiota mutta itse synnytystä en pelkää enkä muutakaan vaan niitä pitkiä supistuskipuja.

Pyydä Tuiskunen neuvolasta lähete pelkopolille. Siellä arvioivat sun tilanteen ja antavat suosituksen, jota käsittääkseni usimmat kätilöt/lääkärit osaavat kunnioittaa.

Synnytys on mun seuraava kammo myös eli täällä toinen potentiaalinen pelkopolin asiakas.

Apua. Sain tänään maailman kauheinta kuultavaa, olen koko alkuraskauden pelännyt kesken menoa. Sittemmin olen pelännyt että jos syke ei kuulu ultrassa.. Kaikki näytti hyvältä, kunnes.... Niskaturvotus mitattiin... Rv 11+6 turvotus oli 3.9mm tehtiin lähete yliopistolliseen sairaalaan istukka tutkimukseen... Onko kenelläkään kokemuksia, miten tästä selviää, kun kuulee kuuluvansa siihen 5%.... Entä sattuuko tutkimus? Olen itkenyt jo monta tuntia enkä pysty ajattelemaan mitään muuta.. Haluaisin jo jotain vastauksia, mutta joudun odottamaan vielä 3 viikkoa...

Apua. Sain tänään maailman kauheinta kuultavaa, olen koko alkuraskauden pelännyt kesken menoa. Sittemmin olen pelännyt että jos syke ei kuulu ultrassa.. Kaikki näytti hyvältä, kunnes.... Niskaturvotus mitattiin... Rv 11+6 turvotus oli 3.9mm tehtiin lähete yliopistolliseen sairaalaan istukka tutkimukseen... Onko kenelläkään kokemuksia, miten tästä selviää, kun kuulee kuuluvansa siihen 5%.... Entä sattuuko tutkimus? Olen itkenyt jo monta tuntia enkä pysty ajattelemaan mitään muuta.. Haluaisin jo jotain vastauksia, mutta joudun odottamaan vielä 3 viikkoa...

Voi ei!! Kovasti voimia tulevaan!! <3 toivotaan nyt kuitenkin et kaikki kääntyy oikein päin!

Serkkuni sai jokin vuosi sitten saman uutisen ja terve, pirteä tyttö jammaili täyttä hakee häissämme viime kesänä. Nooh, on hänellä vauvasta asti ollut silmälasit, mutta siinä kaikki. Eli koeta pysyä rauhallisena, kunnes tutkitaan. Olen toki väärä neuvomaan ku oon ite panikoinu 3 viikkoa täällä. Mutta kuitenkin: stressi pahentaa oloa, joten sitä pitää yrittää suitsia kuriin. Voimia ♡

Minä sain edellisessä raskaudessa saman uutisen. Meillä tosin turvotus oli massiivinen (yli 7mm) ja sitä oli kaikkialla. Minulta otettiin istukkanäyte. Kyllä se vähän tuntuu kun painavat nulan vatsanahasta läpi, mutta sen kestää kyllä. Näytteen otto ei satu, mutta sen tuntee. Meidän vastaus oli 21-trisomia ja päädyimme keskeytykseen. Teillä ei kuitenkaan ole niin paha tuo turvotus, että mahdollisuudet terveeseen vauvaan on kuitenkin vielä olemassa. Kannattaa miettiä tarkkaan keskytystä. Meillä on nimittäin lähipiirissä myös sellainen kokemus, että sikiöllä oli turvotusta 4mm paikkeilla ja istukkanäytteessä oli mosaikismia. He eivät vielä siinä vaiheessa suostuneet keskeytykseen vaan kävivät vielä lapsivesipunktiossa. Siinä todettiin, että ei syytä huoleen. Heillä on nyt terve reipas lapsi. Turvotus voi viitata myöt turneriin, joka siis esiintyy vain tytöillä.
Kovasti voimia tulosten odotteluun! :Heartred Tiedän sen olevan piinallista.

Kerkesin jo huokaista helpotuksesta, kun pari päivää oli vuotamatta mitään... Tänään taas pientä tuhrua tullut. Nt-ultra on ensi keskiviikkona. Pitkä aika odottaa... Jotenkin toivo hyvistä uutisista hiipuu...

Kyfi942014,! Turvotus on kuitenkin onneksi kovin pientä ja teillä on kaikki mahdollisuudet, että pienellä olisi kuitenkin kaikki hyvin. Mutta tottakai huolettaa joka tapauksessa, se on selvää, tsemppiä!! :Heartred

Lääkäri sanoi että voisi jossain vaiheessa laittaa pelkopolille lähetettä kun kerroin mun peloista ja se oli itsekin sitä mieltä kun mun synnytykset ovat olleet pitkiä.

Pahin pelko toteutui ja nt-ultrassa kaikki pielessä. Nyt edessä raskauden keskeytys, tuntuu niin kamalalta tappaa oma kauan haluttu lapsi. Tiedän että on järkevää keskeyttää raskaus koska lapsi kuolee viimeistää pari tuntia synnytyksen jälkeen mutta tunteet myllää silti. Kamalaa!!! En toivoisi tätä kenellekään..

Takaisin