Paljon sympatiaa
Maatuska83! Varmasti tuntuu pahalta tollainen, kun raskausaikana sitä on muutenkin niin älyttömän herkillä. Mä jotenkin yritän ajatella, et onhan tässä aika oudon mallinen hormoonihirviö, et ei ihme jos miehet eivät aina tiedä miten suhtautua, mut helppoa se ei ole.
Mä olen ollut kovan pesänrakennusvietin viemänä tässä viime päivät ja kovan touhuilun seurauksena olen ollut väsymyksestä itkeskelevä ja kiukkuisempi iltaisin. Eilen aloin miehelle itkemään saunassa, et olen niin poikki et vaan itkettää ja etten saa mitään arvostusta vaikka kovasti teen hommia ja ruokaa koko perheelle ja kaikkea mahdollista. Olisin kaivannut vaan halia ja silitystä, mut ei kun mies tyypilliseen tapaansa alkaa ratkomaan käytönnönläheisesti asiaa. Oli sitä mieltä, et mun on nukuttava silloin kun nukuttaa ja mentävä aiemmin nukkumaan, eikä tehdä niin paljon hommia ja että on kuulemma vaan mun omien korvien välissä kaikki mitä mä koen mitä multa odotetaan. Ja ei kuulemma tiedä mitä mulle uskaltaa sanoa, kun otan kuitenkin kaiken loukkauksena. Ja en saanut halia tai silitystä. Illalla sentään sain hyvänyönsuukon.
Meillä on myös yksi työhuone, joka on nyt pari vuotta mun tänne muuton jälkeen ollut enempi varastotilana. Siellä ei ole lämmitystä, mut lämpenee nopeasti lämmittimellä. Meillä ollut lähes tän parin vuoden ajan puhetta, et siivottaisi se ja siitä saisi jonkunlaisen oleskelutilan/työhuoneen. Meillä siis me nukutaan takkahuoneessa, joka on aika pieni ja muuta ns. omaa tilaa meille aikuisille ei olekaan. Nyt sitten yhtäkkiä mies sai kamalan vimman alkaa järkkäämään tätä työhuonetta kuntoon, et sai sinne oman oleskelutilan. Eikä siinä sikäli yhtikäs mitään, onhan miehillä usein joku oma varasto/autotalli, jossa saavat olla rauhassa, mut mua on ärsyttänyt et juuri nyt tuli kova tarve saada vetäytyä omiin oloihinsa, kun asia on roikkunut to do-listalla tähän asti jo pitkään. Kyllä mäkin toisaalta olen halunnut olla aika paljon omissa oloissani iltaisin ja vallannutkin ton meiän takkahuoneen itselleni, vaikka toki mieskin saa sinne halutessaan tulla, mutta ajatellut tietty et haluan olla rauhassa eikä pahemmin ole häiriköinyt.
Siis varsinainen ärsytys tässä lähinnä se, että ite kaipaisi nyt jotenkin paljon sellaista halimista, silittelyä ja tunnetta, että hyväksytään tämmöisenä valtavana ja itkeskelevänäkin olentoja, kysyttäisiin vointia edes joskus eikä vaan oleteta et kaikki on jees jos en mitään sano. Mut ei, kun nyt pitää rakentaa itselleen "poikamiesboxi" ja vetäytyä. Argh!