Olitko nempsu87 kertonut sun miehelle, mitä olit ajatellut?
Tuli vaan mieleen...
Kun muistan, kun joskus alkuaikoina omankin miehen kanssa minäkin vain ajattelin asioita ja jouduin pettymään kerta toisensa jälkeen, kunnes päätin, etten enää edes ajattele. Että olkoon. Ei väkisin. :banghead:
Mutta joo...vaikka miehet ovatkin usein niitä pahempia tuppisuita, niin kyllä sekin aikanaan selvisi, ja varmaan taas jonkun ison riidan yhteydessä, että ei ne miehet vaan tajua tommosia asioita, vaikka ne kuinka itekin haluaisi.
Ne vaan on oikeesti niin erilaisia.
Ja usein sain muistuttaa itseänikin siitä, ettei mies ole todellakaan mikään ajatusten lukija, vaan on oikeesti oltava avoin, jos jotain haluaa.
Ja usein "ethän oo kauaa", ei vaan riitä, vaan on myös kerrottava miksi, niin se menee ehkä perille.
Ja nyt kun mietin jälkeenpäin, niin...aika kivasti toi oma mies on kyllä tullut ajan myötä avoimemmaksi itekin. Ehkä myös siksi, koska mainostan puhumisen tärkeyttä aika paljonkin meidän joka päiväisessä elämässä.
Sillä en se ole mikään ajatusten lukija minäkään. Ja niin vältytään myös monilta turhilta riidoilta.
Ehkä teilläkin auttaa nyt puhuminen?
Ja ei tietenkään huutaminen.
Se vaan usein pahentaa asioita.
Ja huutamisesta mun mies antoi joskus aika hyvänkin esimerkin.
Että miehet ovat, kuin kilpikonnia.
Ja kun me naiset aletaan huutaa, vetäytyy mies kuoreensa, eikä se silloin näe eikä kuule mitään.
Ja on täysin jalaton ja kädetön.
Ja silloin on ihan turha sanoa mitään.
Tai odottaa mitään.
Mitään haleja/hellyyden osoituksia ym tekoja. Ennen kuin mies katsoo itse turvalliseksi tulla ulos kuorestaan.
Ja ei nyt varmaan kaikki ole herkkiä kilpikonnia, niin kuin minun mieheni, mutta toi sen tarina auttoi minua kyllä ymmärtämään häntä paljon paremmin. Ja oppimaan myös itsestäni...
Ja joskus ollaan kavereiden kanssa yhdessä pohdittu, että mitähän se "salaatti", sitten olisi??