Jepulis, täällä on nyt sitten kohta 20 kilon raja rikki. Tiistaisessa neuvolassa (rv 32+4) todettiin että painoa on tullut mun itse ilmoittamaan "ennen plussaa painon" päälle sen 19 kg. Voi että mua ottaa pannuun, vaikka tiedänkin mistä tuo taas johtuu. Joulutortuista, niitähän ei voi syödä vain yhtä, vaan niitä pitää vetää heti se tusina, ja kaiken kuittaan sillä, kun en niitä muuten tee kuin jouluksi. Mulla on oikeesti tullut viimeisten kuuden viikon aikana painoa yli kilo per viikko, ja se on aika paljon. Lisäksi on vaikuttanut sekin, kun tulin kipeeksi jo muutama viikko sitten, ihan tajuton flunssa ja yskä, en sitten viitsinyt painaa tukka putkella ulkona koiran kanssa kun ei henkikään meinannut kulkea... Ja mikäs on mukavampaa sairaslomalla, kuin herkutella luvan kanssa. Ja tässä tulos.
En siis aio yrittää laihduttaa, en tietenkään, mutta kyllä vähän taas herätti että ehkä vauva ei kaipaa kaikkea tollasta turhaa paskaa mitä kitusiini vedän. Ja mä oon oikeesti sellanen että kun mä päätän jotain ihan oikeasti, se pitää. Ja mä päätin että en suuhuni laita pullaa, en karkkia, en joulutorttua enkä mitään vastaavaa ennen jouluaattoa. Silloin annan itselleni luvan herkutella konvehdeilla ja muilla herkuilla, mutta nyt jätän ne kokonaan pois.