Painonnousua?

Täällä viikkot 22+4 ja painoa tullut yhteensä 4kg :) eiköhän se kohta ala sitte humpsahtaen tulla kun noin vähällä päässyt tähän asti :D
 
Nyt mä tajusin mikä mun painoa nostattaa: vetäisin äsken paketillisen paahtoleipää tuosta nuon vain! (Ja ai että ku oli hyvää kun vetäisin kunnolla voita päälle, ja juustoa ja kinkkua, joka viipaleelle tietysti)


Mutta te jotka saatte toisen (tai kolmannen tai useamman) lapsen, tuliko teille millä tahdilla paino raskauden loppupuolella? Mulla on tullut kyllä aika tasaisesti tätä massaa koko ajan, mitä nyt viimeisen parin kuukauden sisään on hulahtanut se 5 kiloa... Mutta siis onko mitään logiikkaa, että pystyykö yhtään laskea paljonko sitä olisi vielä odotettavissa jos ei tee suuria muutoksia? Vai tuleeko se 15 kiloa yhtäkkiä parin viimeisen viikon aikana?

Mä kyllä päätin nyt että viikonlopun jälkeen aloitan terveellisen elämän. Oon mä jo puolittain alottanutkin, oon syönyt välipaloiksi töissä banaaneja ja kiivejä suklaapatukoiden ja irtokarkkien sijaan, eikö se jo oo kans jotain?
 
Viime neuvola kerralla kaikki se mistä alusta pääsin eroon oli tullut taksin +400g. Eli vielä ihan hyvä tilanne. :D
 
Mulla tippu paino alkuraskaudesta niin paljon, siis vaikka normaalisti painoindeksi jotain 21, ni nyt oon omassa normaalipainossa taas. Alimmillaan oli jotain 54kg, ja nyt on taas lähemmäs 60, eli ihan hyvä vaan että on tullu, mut paljoa enempää en aio antaa kertyä.
 
Neuvolassakin todettiin että painoa on tähän mennessä tullut 4,8kg, eli vielä ei 5kg oo menny rikki..

Viime raskaudessa tähän mennessä oli tullut 6-7kg, mut sit seuraavat 5 viikkoa paino pysyi samana,  kunnes taas pompsahti 7kg ihan yhtäkkiä (reilussa 4 viikossa).. :O

Toivottavasti tässä raskaudessa painoa tulisi vähän tasaisemmin eikä tuollaisia pompsahduksia tapahtuis! :D
 
viime neuvola oli vkolla 22+6 ja sillo oli kaikenkaikkiaan painoa tullu 3,5kg. Ja oikeestaan kaikki yhdellä neuvola välillä. Mitähän tulossa lie, seuraavaan neuvolaan mennessä varmaan pompsahtanu toiset samanmoiset. No en mie ala painoa ressaamaan..kivahan se ois jos maltillisesti lihavoituisi mutta aina ei saa mitä haluaa eikä tuo 3,5kg yt vielä paljon ole jos ajattelee sen näille vkoille kokonais summaksi. Kahdessa ensimmäisessa raskuadessa tuli 20kg ja kolmannessa raskaudessa tuli 16kg..viimeseen viiteen kiloon tippui itsestään ja sen viimesen 5kg sai pois tekemällä vähän työtä sen eteen..että eiköhän ne tämänki aikana kertyneet kilot saada ajallaan pois tuli mitä tuli.
 
Viikko sitten maanantaina oli neuvolan vaa'an mukaan tullut 6,2 kg lisää ja viikko oli 25. Saattaa kyllä olla, että ei ole tullut ihan noin paljoa, kun lähtöpaino 60 kg oli mun oma arvio kun en hirveästi itseäni yleensä punnitse. Lisäksi kun oltiin tässä juuri 5 viikkoa reissussa, jonka aikana en oikeen urheillut, niin ehkä senkin takia paino oli noussut vähän enemmän. Nyt yritän taas käydä salilla ja jumpassa ainakin 3 kertaa viikossa niin luulis, ettei sitä nyt ainakaan ihan holtittomasti lähtis lihomaan...
 
Ihmeellisen vähän tullut porukalla painoa lisää! Mulla oli pari viikkoa sitten, silloin rv24, tullut 8 kg lisää alkupainoon. Enkä mielestäni ole mitenkään näkyvästi lihonnut, mitä nyt maha pullahtanut.
 
mulla oli tullut kyl edellisessä neuvolapunnituksessa n. 7kg painoa. ei se mullakaan mitenkään näy muuten kuin mahan pullahtamisena, tuntuu kyllä aika rankalta punnertaa jaloilla itseään ylös esim. maasta :) olin meinaan koiran kanssa tottelevaisuuskurssilla sunnuntaina ja koska koira on melko matala (43-45cm korkea) ja sille piti opettaa paikallaanmakuuta, jouduin ensin ohjaamaan sen maahan, nousemaan ylös ja palaamaan takas alas palkitsemaan sen. kyllä tuntui reisissä seuraavana päivänä ja sitä seuraavana et jotain on tullut tehtyä :D koirakoulua jäljellä vielä kolme kertaa, ja sit pidetään taukoa ensi kevääseen. tai kesään tai jonnekin.
 
Mullakin oli tullut alkupainosta 8 kg viime neuvolakäynnillä, huh! Paino vaan nousee ja nousee vaikka tuntuu että muka liikunkin paljon enemmän. Ehkä se on vaan sit lihakset mitkä kasvaa  

No ei, kyllähän mä olen huomannut että useimmat vanhat farkut (mallia matalavyötäröiset, tiukat ja istuvat) mahtuu päälle aina vain, vetskarit menee housuista melekein kiinni asti, mutta napit ei mene ilman pampulaviritystä. Samoin kuin mun syystakki, se oli lähtiessä aika väljä vatsan kohdalta, nyt se istuu oikein hyvin. Lähinnä siis mulla maha vain kasvanut. (Ehkä vähän myös perse,pakarat ja tissitkin...)

 
Mulla on painoa tullut tosi vähän vaikka tuntuu, että paisun kuin ilmapallo 

Ekalla neuvolakäynnillä 76.4 kg (170 cm) ja eilen 78.4 kg eli tasan 2 kg. Viikkoja jo kuitenkin 26+5. Vatsa on tullut viimeisen parin viikon aikana vasta näkyviin ja on jo aika kookas. Mies tosin sanoi, että oon muuten sitten laihtunut vaikka vatsaa on tullutkin. Ultrassa vauva on kuitenkin ollut ihan normaalimitoissa, joten ei kai tässä pidä huolestua.

Ruoka maistuu mutta ilmeisesti energiaakin kuluu normaalia enemmän, ennen raskautta tunnuin lihoavan jo pelkästään herkkujen ajattelemisesta 

Saa nähdä mitä lääkäri toteaa ensi viikolla...
 
Itselle on nyt ruvennu pukkaamaan pientä stressiä tuosta painonnoususta. Nyt kun en saa mitään liikuntaa tehdä, vaan pitää vaan levätä ja levätä, niin ei oikein voi nousua estää. Sit viel tulee "mieltä parantaakseen" herkuteltua ihan liikaa, niin varmasti paino nousee!! Pitäis nyt hillitä ja syödä terveellisesti, jos sit sais painonnousun pidettyä kurissa, vaikkei liikkumaan pystykään.. O_o
 
Mä heitin kesällä vaa'an pois ja nyt käyn punnituksissa vain neuvolakäyntien yhteydessä. Tänään 27+4 painoa oli tullut kaikenkaikkiaan 8kg alkupainosta, mikä näyttäisi olevan just normaalikäyrällä. Ensimmäisen kolmanneksen aikana mulla tuli painoa melkein 4kg ja sitten tahti tasaantui kunnes nyt sitten viimeisen kuukauden aikana painoa oli tullut melkein 2kg. Jos tuossa 2kg/kk pysyisi nämä viimeisetkin kolme kuukautta olisin tosi tyytyväinen, niin sitten ei tulis enempää kuin 15kg.
 
Mulle on tullut painoa nyt 10 kg.. Ei kyllä juuri muualle kun tisseihin ja vatsaan ole kertyny näkyvästi.  Mulla oli lähtö paino jotai 51, joten en nyt vielä mitenkää mielettömästi paina..
 
10kg täälläkin tullut lisää lähtöpainosta. maha mulla vieläkin melko pieni, mihin lie mennyt :D
 
Takaisin
Top