Painonnousua?

Mulla paino noussut vaan takaisin omaan normaalipainoon, eli n.kuuteenkymppiin alun laihtumisen jälkeen( -6kg), vaikka maha on jo omasta mielestä iso(vaikka just tänään puolituntematon ihmetteli että ei oo kyllä tajunnu et oon raskaana vaikka näkee mua pari kertaa viikossa).
 
mulla painoa tiistaina neuvolassa rv 29+6 12 kg lähtöpainoon. terkkarin mukaan ollut painonnousu välillä isompaa ja välillä pienempää. ylimääräisiä ei ole edelleenkään tullut, oon jatkanu samaa hyväksi koettua "syön vain nälkään"-linjaa eli kaksi lämmintä ruokaa, pieniä välipaloja ja aamu- ja iltapalat.

oon vielä toistaiseksi jaksanu ulkoilla koiranki kans aamulla ja illalla, tosin illalla mies hoitaa narun päässä roikkumisen, kun jengiä on enemmän liikkeellä. aamuisin me ei koiran kanssa tavata lenkillä jäniksiä ja supikoiria kummempia, joten riuhtominen on vähäisempää. jatkan vielä myös pilatesta kerran viikossa.
 
rv 30+4, ja painoa tullut ekasta neuvolasta lähtien 15 kiloa..! Mä meinasin pyörtyä kun nousin puntarille, oon lisäks ollut tässä kipeä, ettei oo ruokakaan pahemmin maistunut, ja SILTI painonnousua oli reipas kilo per viikko! Voi jee mulla palaa järki, miten läskiksi tässä vielä tullaan ennen laskettua aikaa!

 
Mulla nyt tullut n. 4kg. Enkä jaksa mitään stressiä siitä painosta ottaa, sit vaa keväällä kuntoilemaan ja liikkumaan ni kaipa se siitä. :))
 
Mä stressaan. Yritin eilen toki vakuuttaa miehelle että ei mua haittaa yhtään, enkä aio ruveta ruokanatsiksi. Tuumasin että jos mulla on hyvä mieli, niin vauvakin voi hyvin. Laihduttaa ehtii kyllä myöhemminki, ja luulisin että kun lykkii kärryjä loskassa niin se jos mikä kuluttaa kalorit aika hyvin. Mä melkein itsekin uskon tuohon :) Melkein, mutta en aivan, eli itseni tuntien mä märehdin läskiasiaa synnytykseen asti, enkä uskalla käydä kotona puntarilla ollenkaan, ja kauhulla odotan neuvolaa. Nyt mulla alkas muutenkin tihentyä neuvolakäynnit, nyt mennäänkin tervehtiin terkkaa kahden viikon välein!
 
heh, mun paino on noussut 13 kiloa. Ei kukaa ole sanonut että se ois liikaa. Minusta on ihan ok, että on sit tavotetta mistä alkaa pudottaa ja kohottaa kuntoa, kun vauva syntyy :) Oon aina ollut niin hoikka aiemmin.
 
Mä onnistuin saamaan lisää painoa 3-4 kiloa jo ennen raskautta ja nyt rv32 on tullut raskauden alusta +13 kg. Olen aina syönyt sen mukaan mitä tekee mieli ja vältellyt kevytruokia, näköjään vähän liikuntaa ja hidastunut aineenvaihdunta sitten kerryttää =)

Niin joo ja ennen raskautta BMI oli 23.
 
Mulla on tullut nyt 6,5kg painoa lisää ja olen siihen oikein tyytyväinen. Esikoisesta oli tähän mennessä tullut 9kg ja kokonaisuudessaan painoa tuli 14kg josta jäi  6kg!!! Ei auttanut imetys, ei päivittäiset vaunulenkit (1,5-2h koirien kanssa) eikä bodypump....

Monella lähtee paino jo ihan imetyksellä mutta mulla ei, kuten ei äidiltänikään.

Voitte kuvitella että meinasin saada hepulin kun olin synnyttänyt ja menin vaa'alle sairaalassa.Ajattelin että kyllä nyt ainakin 5 kg olisi lähtenyt painosta kun vauva painoi 3040g, istukka 500g + muut "eritteet" niin kappas vain painoa oli lähtenyt ihan 1,5kg!!! (olin tosin vielä turvoksissa kun oli niin kuuma mutta silti).

Paino putosi sen 8kg ihan parissa viikossa ja siihen jäi.
 
Brainfreeze: mä stressaan kans. Vielä ei oo tullut "kuin" 9kg, mutta kun BMI oli jo ennen raskautta korkeahko, niin mulle ei sais kuulemma tullakaan kuin se 8-10kg. Eli nyt sit olen ihan masentunut, kun olen "epäonnistunut" tässä painonhallinnassa...Typerää, I know. Mies huolehtii etten syö tarpeeksi ja en mä kyllä mitään kauheita määriä syökään ja vielä suht terveellisesti. Silti. Mutta kai se tärkein asia on se, että arvot pysyy kohdillaan (vp, vs) ja mieli olis edes suht hyvä. Keväällä sitten lykitään lumihangessa vaunuja!!
 
Tääl mitattiin eilen paino ja alusta on tullu painoa nyt 6,5kg, eilen siis viikkoja 29+2. Oon tosi yllättyny et noin vähän, vaikka en oo muuta viime viikkoina tehny kun syöny ja maannu. Ehkä tää stressi sit verottaa painosta? En tiiä sit.. 

Esikon odotuksessa miullahan nousi paino 20kg, ja lähtöpaino oli paljon korkeampi mitä nyt. Painan ehkä tällä hetkellä about sen verran, mitä painoin ennen esikon odotusta. Esikon odotuksessa miulla oli rv26+3 tullu painoa jo sen 10kg ja sit se seuraavien viikkojen aikana 4-5viikkoa, niin nousi jonkun 7kg ja loppuraskaudessa vielä sit sen muutaman kilon.

Jospa nyt toi paino ei siis pääsis ihan noin korkeelle kipuamaan.. :O
 
Ensimmäisestä neuvolakäynnistä tullut tähän viikkoon mennessä painoa lisää 4,6 kg. Ei tuo vielä näy muuta kuin mahan kasvamisena. Painoa ei tarvitsisi hirveästi tullakkaan lisää, kun lähtöpainoa oli/on aivan liikaa.
 
Mulla oli tän viikon neuvolatarkastuksessa tullut vähän yli 10 kiloa painoa alkupainoon ja 70 kiloa mennyt komeasti rikki siellä jo vähän puhuttiin, että voisi vähän keskittyä yrittämään, ettei tulisi hirveästi lisää. Mähän ton lähtöpainon heitin ihan lonkalta siellä ekalla neuvolakerralla ja jos olisin tajunnut, että sitä tässä syynätään loppuaika, niin olisin ehkä heittänyt siihen pari kiloa lisää kun se varmaan oli silloin lähempänä totuutta. En kyllä ymmärrä, että mikä ongelma tämä nyt on, kun samat vaatteet kuin kesällä menee edelleen eli ei vaikuta siltä, että kiloja olisi muualle kuin mahaan kertynyt (ainakaan paljoa). Lisäksi mun maha on aika iso ja kuulemma paljon lapsivettä, niin kai se nyt sitten painaa... Pelkään nyt, että elän jossain kuplassa ja luulen, että kroppa ei oo hirveesti muuttunut, enkä huomaakaan kuinka oikeasti vaan läskistyn ja paisun emoticon nyt oon sit kyselly mieheltä ja kaikilta, että "näyttääkö mun reidet isommilta kuin ennen" ja "onko mä muuten kuin mahasta isompi kuin ennen"
 
Mun paino on noussut suht tasaisesti koko raskauden ajan, nyt oli kyllä suurin nousu tähän mennessä kun kuukaudessa oli tullut 3kg.
Ekalla kolmanneksella mun paino nousi n. 4kg
Toisella kolmanneksella toiset 4kg
ja nyt viimeisellä kolmanneksella paino on noussut jo 3kg, vaikka laskettuun aikaan on vielä reilut 7viikkoa. 
Nyt on kyllä tullut liikuttua vähemmän, mutta syön suurin piirtein samalla lailla kuin aiemminkin tai ehkä jopa vähän vähemmän. Toivottavasti painonnousu pysyy jotenkin kohtuudessa, vaikka jouluherkkuja onkin pian taas joka paikassa tarjolla: olen ihan hulluna pipareihin ja syön niitä marras-joulukuussa varmaan joka päivä.
 
mä kun ootin tota mun ekaa ni lihosin sen ihanat melkee 30kg xDD no se lähti kyllä aika pikasee pois kun meni pari kk synnytyksestä niin olin jo raskaana niin minulla oli enää 5kg vanhoja raskaus kiloja, nyt yritän ehkä hiukan kattooo mitä suuhuni laitan mut en jaksa ottaa stressii se nousee minkä nousee. Vauva ei ollut mikään iso kumminkaan syntyessään:)
 
Mulla viikot 33+5 ja painoa tullut 9 kg 100 g. Mies naureskeli viimeksi, että painan jo enemmän kuin hän mutta tänään punnittiin sitten mieskin neuvolassa ja herra oli sitten päässyt oikein kunnolla lihoamaan. Vielä on siis viitisen kiloa "varaa" lihota ennen kuin virallisesti olisin painavampi 
 
AngerMom: Mä olen aika päivää sitten ohittanut mieheni painossa... Se on sellainen kukkakeppi ja painaa 65kg. Eipä tuo enää jaksa asiasta mainita, esikon kohdalla siitä tuli kyllä mainittua useampaan otteeseen.
 
Takaisin
Top