Painonnousua?

Mä aloin aamuyöstä stressata sellasta, että varmaan näyttää painolukemat kamalilta joulun jälkeen eivätkä turvotukset ehdi laskea jos laskettuna aikana tämä neiti päättää tulla ulos. Tulee siis "valheellinen" määrä kiloja jonnekin tilastoon mun kohdalla...

Ja kyllä, tää on just se kaikkein tärkein asia tällä hetkellä 
 
Mä luulen että huomenna ku on neuvola on potti räjähtäny xD
 On tullu syötyä mitä sattuu ja miten sattuu ja liikkunu en ole sitten oikeestaan ollenkaan normaalia päivä liikkumista vaille muuten. 
On ollu vaan niin laiska, väsyny ja tympääntyny olo ettei ois voinu mitkään painonhallinta asiat kiinnostaa pätkääkään. Noh, siinäpä sitten tammikuun jälkeen tiputtelen näitä tylsistymiskiloja pois hikihatussa :D
 
Mulla kävi nyt niin, että paino oli kuukauden sisällä (viikkojen 32 ja 36 välissä) laskenut hieman (0,5kg).Paino on kuitenkin noussut hyvin tasaisesti alusta alkaen, joten todennäköisesti tuolloin 32 viikolla oli vaan turvotusta, joka nyt on tasoittunut. Ehkä sittenkin selviän koko touhusta maltillisella painonnousulla.
 
mulla painoa tullut viime neuvolakäyntiin mennessä 15,8kg. eipä kyl tuu paljoo liikuttua, kun sekin vaikeutunut ja kylkeen pistää melkei heti, kun kävelyn aloittaa. pilates loppui viikko sitten maanantaina enkä ole menossa uusiin ryhmiin ainakaan ennen synnytystä. keskustelin kaverin kanssa tuosta painonnoususta ja tultiin siihen tulokseen, et mä oon edelleen normikäyrillä ja lähteehän tuota painoa synnytyksessä jonkin verran ja jos vaan kykenee imettämään, myös silloin. annoinki itselle luvan syödä vähän mässyjäkin ja oonkin nyt puputtanu jäätelöä joka päivä. mietin että mulla voi olla sit synnytyksen jälkeen jotain, mistä voi alkaa muokkaamaan lihaksia sitten kunhan pääsen takas omien lajieni pariin :)
 
Joo, mullakin on tässä kuntosaliharjottelussa nyt sellanen "massakausi" päällä - sellasiahan ne ihan oikeet bodaritkin kai pitää ;)
 
Hehee, mä repesin tolle pikku_m:n massakaudelle :) Sama täällä, kun synnytyksen ja jälkitarkastuksen jälkeen pääsee taas treenaamaan kunnolla, niin minkälaiset habat sitä onnistuu muokkaan tästäkin massasta! Mun harrastus on aika lailla voimaa vaativa, enkä oo voinut sitä harrastaa enää syksyn jälkeen, kun tuli niin kovat supistukset harkoissa. Mutta ehkä keväällä sit taas!
 
Loppujen lopuksi keräsin 20 kg painoa. 3 viikkoa synnytyksen jälkeen pääsin vaa'alle ja silloin oli enää 8 kg jäljellä. Hämmästyin itsekin tätä kun ei ole tullut tosiaankaan liikuttua sektion jälkeen. Saa nähdä koska mahdun taas farkkuihini  =)
 
kävin just vaa'alla, painoa nyt 70,6kg eli synnärillä lähti siis joku 13kg. mullaki siis tuli 20kg raskauskiloja. nyt vaan oottelen et päästään tytön kans ulkoileen ja jossai käänteessä johonki äiti-vauva-juttuun. tuommoinen ulkoilu ois kuitenki nyt sit se ensisijainen eli sitä odotellessa :)

jotenkin tuntuu jännältä, kun ei enää olekaan vauvamahaa ja näkee varmaansa ja voi istuaki polvet ylhäällä :)
 
Mulla painoa tuli raskausaikana myös n. 20 kiloa. Synnärille ei jäänyt kuin 6 kiloa. Nyt paino on n. 60, eli yhteensä 10 kiloa lähtenyt. Tyytyväinen olisin jos nyt vielä tämän talven aikana mahtuisin toppahousuihin. Mulla siis kertynyt selvästi takamukseen ja reisiin. Ja harmittaa kun liikkumaan ei näillä pakkasilla pääse. Saa nähdä joudunko koko vaatekaapin sisällön uusimaan...
 
mä hiimailen vielä kotona yöpaidassa ja -housuissa, kun ei ole aika meidän ulkoilla eikä nuo säätkään sitä sallisi. puin sairaalasta lähtiessä vielä äitiyshousut ja niitäpä mulla on vaatekaappi pullollaan, kun omat lähti syksyllä varastoon. ehkä nyt menisi jo naftimmat äitiyshousuista, niissä on kuitenkin se kiva mahaläppä ja mun navanseutu aristaa vielä himpun verran :D
 
Painoni nousi raskauden aikana 59 kilosta 77 kiloon, eli 18 kg. Kotiuduttuaan sairaalasta oli lähtenyt vain 4 kg mutta siellä tuli syöty valtavia annoksia ja ruokaa oli jatkuvasti. Viikon kotiolon jälkeen toiset 4 kg on lähtenyt, vaikka syön hyvin. Katsellaanpas miten jatkuu, housuihin en nimittäin vielä mahdu millään. Minäkin viihdyn äitiys-verkkareissa kotona kun ei saa vielä ulkoilla vauvan kanssa. 
 
Mulla tuli se 20 kg ja sairaalaan jäi rento 3 kg :) En tajua miten noin pieni pudotus voi olla edes mahdollista, kun vauvakin painoi jo yli 3 kg. Mutta lähtöpäivänä vaaka näytti tota -3 kiloa.

Nyt 3 viikkoa myöhemmin painoa pudonnut 10 kg, eli toinen mokoma vielä jäljelllä, mutta eiköhän se lähde kunhan päästään ulkoilemaan! Yhdet omat farkut menee päälle, jos ei farkkulegginsejä lasketa. Eli meilläkin hengataan äitiysverkkareissa kotioloissa :) Eniten painoa on kyllä kerääntynyt kans just reisiin ja perseeseen, mutta maha on palautunu yllättävän hyvin! Ei yhtään raskausarpia eikä enää etureppukaan roiku, toki maha on aika pehmeä vielä, mutta ei juurikaan pömpötä.
 
Takaisin
Top