Painonnousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä suvussa taas kiloja tulee paljon mutta häviää myös nopeasti ja ollaan normipainossa tai jopa alle! Eikä taida kellään pahemmin raskausarpiakaan olla. Yks kätilö hämmästeli kerran kun olin synnyttämässä että "oho, ompa venyvää kudosta" vauva oli 4100 ja 53 cm eikä tarvittu leikata välilihaa eikä tullut yhtään tikkiä! :rolleyes: Itseasiassa multa ei oo koskaan tarvittu leikata välilihaa , joten se kudos varmaan on tooosi venyvää ja vatsanahka myös kun niitä arpia ei tuu :grin

Ohhoh rosita, mitä kävi? Olitkos jo kirjoittanut synnytyskokemukses hänestä jonnekin?

Hyi olkoon! Näin erilaista voi näköjään olla:eek: 30 tikkiä on varmaan lähes koko alapää ommeltu :confused: auts!

Olen mä tainnut kirjoitella johonkin.
Ei mennyt niinkuin strömsössä, mutta hengissä selvittiin. Istumistakin sai ruveta harjoittelemaan 5vkon päästä synnytyksestä :) Mulla on ahdas synnytyskanava. Vauva ei meinannut yksinkertaisesti mahtua ulos :(
2h ponnistamisen jälkeen saatiin vihdoin imukupilla, vaikka ei meinannut tulla silläkään :( 2 epparia ja repeämät useassa kerroksessa.
Oli vähän toosa kipeä. Mutta parani ajankanssa hyvin, eikä jäänyt traumoja. Henkilökunta hoiti hommansa hyvin, vaikka paniikki meinasi iskeä monta kertaa. Avautumisvaihe kesti 30h.
Muut lapset ovat syntyneet sektioilla.
Lääkäri oli sitä mieltä, ettei edes lähdetä enää kokeilemaan alatiesynnytyksiä..
Tästä on siis 8 vuotta. 4 kg vauvaa pusertaisin varmaan vieläkin :D

Eikö rosita sitä tiedetty etukäteen mitenkään että on ahdas synnytydkanava? Vaikka vauva oli pieni , mutta jos oliskin ollut esim kilon isompi niin mites sitten oltais menetelty? Tiedettiinkö että tulee pieni vauva?

Mietin vain ensisynnyttäjiä, luulis jotenkin että tuommoiset tiedettäisiin hyvissä ajoin tms.? Monesko synnytys tuo sinulle oli?

Auts. Meille kun on alustavasti luvassa vähän isompaa vauvaa niin joutuuko tässä nyt sitten ennakkoon jo ostelemaan sellaista lasten puhallettavaa uimarengasta jonka päällä voi sitten istuskella..:eek:

Mä olen hoikkalanteisena synnyttänyt 3 yli 4 kiloista vauvaa, ilman että välilihaa edes on leikattu. Joten ei sillä lantionmitalla ole mitään merkitystä kun puhutaan synnyttämisestä.
Olen 167cm ja nyt oli lähtöpaino 58kg. Kun ekan synnytin oli lähtöpainoni 52kg(22 vuotiaana )ja silti tuli hienosti se 4 kiloinen sieltä.
Eiköhän se liity siihen synnytyskanavan ahtauteen mistä Rosita puhui, toisilla tekee tiukkaa se 2 kiloinen kun taas joillakin 4,5 kiloinen vaan tupsahtaa sieltä :grin

Mulla on tullu n.+20kg ja nyt on rv32. Ihan syömisellä tää onnistuu... Neuvolassa ei ole huomautettu asiasta kertaakaan, kun kaikki muut arvot on pysyny normaaleina. Oma moka siis ja kauhee pudottaminen sitten ensi vuonna. Mutten stressaa siitä nyt sen enempää, onpahan mahassa kunnon suojaava ja lämmittävä rasvakerros vauvalle, jos tulee kylmä marras-joulukuu :D

Olin ensisynnyttäjä silloin, ja eihän sitä mistään voinut ennalta tietää.
Viimeisessä lääkärissä rv 36 sanottiin, että jos syntyy la:na niin on noin 3,5kg. Syntyi 38+5.
Rakenteellisia vikoja ei voi löytää, kuin magneettikuvilla, ja niitä ei oteta ellei ole syytä. Leikkuriin ei lähdetty, koska vauvan sydänäänet oli tosi vahvat, vaikka oli jumissa niin pitkään. Sitkeä sissi tuo meidän esikoinen. Edelleen <3
Kalju kohta jäi päähän imukupista, kun jouduttiin niin voimalla repimään :)
Onneksi ei muita vammoja, vaikka mustelmilla oltiin kummatkin. Minä ala-ja vauva yläpäästä.
Jos vauvan sydänäänet olisi yhtään heikenneet, niin ei olisi niin pitkään ponnisteltu, vaan lähdetty leikkuriin.
Olen iloinen ettei lähdetty, vaikka kipulääkkeistä ei siinä hötäkässä ollut tietoakaan. Onpahan koettu sekin :)

Tänään neuvolassa rv 30+2 paino 78,3kg, n. 9 kiloo tullu lisää ekasta neuvolasta rv ~8. Tämän ja edellisen neuvolakäynnin (n. 4vk sitten) välissä tullu painoa 900g/viikko mutta ei kuulemma haittaa. Ennen raskautta tuli käytyä salilla paljon, nyt ei moneen kuukauteen ole jaksanu ku jotai kevyttä treeniä välillä käydä tekemässä. Täällä siis varmaan kaikki lihakset kadonnu ja muuta täytettä tullu tilalle, todellinen painon nousu varmasti enemmän ku 9kg kun suht tiukka salimimmi vaihtunu pehmeeseen odottavaan mammaan :grin Alkuraskaudesta alkanu ja edelleen päällä oleva jatkuva kuvotus vaikuttanu syömiseen, ei terveellinen kotiruoka maistu vaan vähän olen liikaa herkuilla ja roskaruoalla eläny...

Miullakii on kyllä painonnousu ollut huikeeta raskausaikana. Viikkoja nyt tasan 31 ja painoa tullut lähtöpainosta 20kg. Miuta ei kyllä kilot haittaa millään tavoin ja oonki ollu ennen raskautta pikkukirppu, et lisäkilot tekee ihan hyvääkin

Siinä on Hurrikaani oikea asenne! Itselleni on tullut kutakuinkin 12kg ja rv34+0. Välillä huomaan että panikoin miten ikinäkään saan nää kilot karistettua pois. Tarvinnee omaksua vähän tuota sinun asennetta. :)

Mulla tullut tasasta tahtia kilon verran neuvola käyntien välissä koko raskauden ajan. Rv 30+ mennessä oli tullut noin 10kg.. Hohhoijjaa...! noh, nyt sitten rv 30-31 750g lisää viikossa siis!!rv 31-32 1800g viikossa! Aivan tajuton turvotus tullut. Sormukset pois pitäny ottaa ja kollareistakin jää painauma jäljet jalkoihin... huhhu! olo kuin muumimammalla. nyt sitten kauhulla odotan paljonko paino nousee ensi perjantain neuvolaan mennessä (rv 34)ja löytyykö pissasta proteiineja ja onko RR koholla! Seurantaan jouduin siis turvotuksen ja päänsärkyjen takia ettei vaan koittais raskausmyrkytystä lykätä. Pitänee mainita myös nyt alkaneista pohje kivuista! aii hitto! :( mikäköhän niissäkin vikana. Liekkö painonnousulla osuutta asiaan? :/
Itseänikin hieman hirvittää NinjaKirpun tavoin miten ihmeessä saan kaikki kilot pois sitten synnytyksen jälkeen. Noh osallahan kilot jää melkeinpä synnärille mutta saa nähdä miten itelle käy! :)

RV 32+1 ja painoa tullut 6,2kg.
Aluks ei yhtään ja viimeisellä kolmanneksella vähintään 500g viikossa. Tällä tahdilla en pysy mitenkään alle 10kg, niinkuin oli tarkoitus. Kun on pyöreyttä (lue: läskiä) ollu entuudestaan.

Mulla oli jopa paino tippunu (400g wuhuu!) kun turvotus laskemaan päin! Anjuska86 et kyllä millekään "läskille" noissa lähettämissäsi kuvissa "masut"- keskusteluun näytä! :confused: Itellä oli siis alkupaino 60kg ja nyt mennään 71,6kg (mitattu tänään). Ihmetyttää vaan ku Th aina kehuu miten on mulla pysyny paino kurissa ja oon tosi timmissä kunnossa. :eek: Ei sille tunnu ku kerkee kiloja tällä tahdilla tulla oikein iloksi asti...:(

Takaisin